Osvježeno April 21st, 2021 6:20 PM
Mar 01, 2021 Adnan Huseinagić Autobusi, Jubilej, Kamioni, Komercijalni, Novosti, Vijesti 0
– 125 godina kamiona
– 75 godina Unimoga
– 70 godina Setre i 25 godina Omniplusa
– 25 godina Actrosa
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ova godina je posebna za Daimler Trucks & Buses – obilježavaju čak četiri jubileja. Gottlieb Daimler je prije 125 godina (1896) prezentovao svoj prvi kamion, a prije 70 godina (1951) Otto Kässbohrer je predstavio prvi autobus sa samonosećom karoserijom – Setra. Pet godina prije toga, prvi Unimog je pokazao svoje sposobnosti na teško prohodnom terenu. I posljednji jubilej u ovom nizu – prije 25 godina (1996) prototip modernog kamiona Mercedes-Benz Actros ugledao je svjetlost dana.
Kada je Gottlieb Daimler prezentovao svoj prvi kamion davne 1896. godine – opremljen točkovima koji su napravljeni od drveta i željeza – svijet je definitivno bio iznenađen ovim vozilom. U Njemačkoj se nije mogao naći kupac za ovakvo vozilo, pa je prvi primjerak prodat u Engleskoj. Zanimljivo je i to da je jedan član posade morao hodati ispred, mašući crvenom zastavom, čime bi upozorio ostale učesnike u saobraćaju na nailazak ovog vozila. Ipak, ovaj pogon od četiri konjske snage koji je dolazio iz dvocilindarskog motora zapremine od 1,06 litara, poznat kao Phoenix, bio je ustvari pokretač uspješne priče o transportu tereta.
Međutim, Phoenix nije imao mnogo zajedničkog s pravim kamionom: to su doslovno bila preuređena kola koja su u to vrijeme konji vukli ulicama. Njegova šasija bila je opremljena lisnatim oprugama naprijed i spiralnim oprugama straga. Elastično oslanjanje je bilo potrebno, ne samo zbog lošeg stanja puteva, već i zbog toga što je motor bio vrlo podložan vibracijama.
Posljednji dio pogonskog sklopa bio je moderniji: kaiš je prenosio snagu motora na vratilo koje je bilo postavljeno poprečno u odnosu na uzdužnu osu vozila. Na svaki kraj vratila postavljen je mali zupčanik. Svaki zub na zupčaniku spajao se s unutrašnjim zubima prstenastog zupčanika koji je bio čvrsto povezan s točkom kog treba da pokreće. Mnogo vremena kasnije, ova konstrukcija je postala zaštitni znak kamiona Mercedes-Benz: pogonske osovine s redukcijom su i danas dio konstrukcije kamiona namijenjenih građevinskom transportu.
Unimogov “Prototip 1” je 1946. godine završio svoju prvu testnu vožnju. Glavni konstruktor – Heinrich Rößle – lično je bio za upravljačem ovog prototipa bez krova kabine, natovarenog drvenom građom, i vozio je po teško prohodnim šumskim putevima u blizini Schwäbisch-Gmünda. Stvaranje Unimoga blisko je povezano s teškom situacijom u posljeratnom periodu, kada je Njemačka imala poteškoće u snabdijevanju. U tom periodu – 1945. i 1946. godine vladala je velika nestašica hrane. Upravo je takva situacija dala ideju Albertu Friedrichu (koji je godinama bio šef razvoja motora za avione u Daimler-Benz AG) da proizvede poljoprivredno motorno vozilo koje bi moglo pomoći u povećanju poljoprivredne produktivnosti.
Nakon završetka Drugog svjetskog rata, Fridrih je obnovio kontakte s kompanijom Erhard & Söhne, koja se bavila metalnim konstrukcijama i koja je bila dobavljač Daimler-Benza, te je tako u decembru 1945. godine počelo s radom odjeljenje zaduženo za poljoprivredno tržište. Fridrih je rukovođenje projektom prenio na svog bivšeg konstruktora Heinricha Rößlera, koji je tu funkciju preuzeo 2. januara 1946. godine. Za samo nekoliko sedmica, razvijeno je kompletno vozilo, s motorom i mjenjačem pozicioniranim na desnoj strani. To je značilo da cijevi, koje štite pogonska vratila, mogu biti pod pravim uglom u odnosu na osovine. Kao rezultat, dobio se pogon na četiri točka. Ovo je bilo sjajno rješenje, koji se 75 godina kasnije, i dalje koristi na vozilima Unimog (Serija U 4023 / U 5023). Hans Zabel iz Gaggenaua (koji je bio dio projekta od samog početka razvoja) je u martu 1946. godine smislio termin Unimog (Universal-Motor-Gerät – univerzalno motorno oruđe), a u oktobru iste godine vozilo je odvezeno na prvu probnu vožnju.
Brend Setra ponosan je na svoje korijene. Kompanija iz Ulma, Kässbohrer Fahrzeugwerke, predstavila je 1951. godine model S 8, a brendu dala ime Setra – u prevodu “samonosiva” (selbst-tragende). Prvi autobus proizveden u serijskoj proizvodnji sa samonosećom karoserijom, motorom postavljenim pozadi i sa stražnjim pogonom, predstavljen je na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu. Tokom proteklih 70 godina, brend nije samo postavio standard za evropski dizajn autobusa sa šest serija modela, već je i inspirisao, promijenio i unaprijedio ovaj segment. Trenutna perjanica ovog brenda, koja se uvijek zalagala za najviši stepen individualnosti je S 531DT, dvospratni autobus iz serije Setra TopClass 500.
Samo godinu dana nakon spajanja Mercedes-Benz Buses i brenda Setra u EvoBus GmbH, 1996. godine osnovan je Omniplus, brend odgovoran za sve postprodajne aktivnosti za obje marke autobusa. Osnova Omniplusa bila je prethodna uspješna organizacija usluga za korisnike ova dva brenda. Danas Omniplus ima na raspolaganju ogromnu servisnu mrežu koja obuhvata više od 650 servisa u 42 evropske zemlje i nudi usluge specifične za autobuse, originalne rezervne dijelove, efikasne obuke i inovativne digitalne usluge.
Krajem septembra 1996. godine na IAA sajmu za komercijalna vozila, Mercedes-Benz je prezentovao novi “heavy-duty truck” – teški teretni kamion, koji je bio revolucionarni iskorak u autoindustriji: Actros je bio prvi kamion koji je opremljen disk-kočnicama i elektronskim sistemom kočenja (EBS). Ova dva sistema zajedno su od Actrosa napravila najbezbjednije vozilo u svojoj klasi. Pored toga, inovativni tehnološki sistemi kao što su “Telligent Systems”, znatno su poboljšali efikasnost u eksploataciji. Između ostalog, intervali održavanja su produženi (“prepolovljeni”), potrošnja goriva je smanjena za 3-7% (u zavisnosti od vrste transporta), a korisna nosivost povećana je za do 400 kg. Bezbjednost i udobnost su također značajno unaprijeđeni. Naprimjer, zahvaljujući Telligent sistemu kočenja s disk-kočnicama, trag kočenja Actrosa koji vozi brzinom od 85 km/h skraćen je za cijelu dužinu tegljača i poluprikolice. Konstruktori su također posvetili veliki pažnju detaljima: novi spojleri uz blatobrane smanjili su “prskanje” tokom vožnje po kiši.
Usklađenost sa životnom sredinom je, također, povećana zahvaljujući novorazvijenim, efikasnijim V-motorima – naprimer, poboljšanjima u procesu sklapanja vozila: ovdje je potrošnja energije smanjena za skoro 50%. Nove kabine pružale su putnicima do 47% više prostora u unutrašnjosti i dizajnirane su tako da zadovolje specifične potrebe vozača. Kabine su također mnogo sigurnije – sve su prošle širok spektar različitih sigurnosnih testova, kako u simulaciji, tako i u stvarnim uslovima vožnje. Zračni jastuci i sjedišta s integrisanim zatezačem sigurnosnog pojasa također su bili novi.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Svaka nova generacija Actrosa okitila se titulom kamiona godine – “Truck of the year”, a čak i danas Actros ostaje pionir u pogledu bezbjednosti.
Ponudu Mercedesovih automobila s cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
Apr 21, 2021 0
Apr 21, 2021 0
Apr 20, 2021 0
Apr 19, 2021 0
Apr 21, 2021 0
Apr 21, 2021 0
Apr 21, 2021 0
Apr 21, 2021 0