Osvježeno 31 Marta, 2024 7:30 AM
okt 17, 2019 Adnan Huseinagić Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Audi sa modelom A8 L 60 TFSI e quattro po prvi put nudi korisnicima mogućnost vožnje “na struju” u luksuznoj klasi.
Naime, Audi A8 L 60 TFSI e quattro je plug-in hibrid visoke klase, sa produženim međuosovinskim rastojanjem (L), a korisnicima donosi sistemsku snagu od 449 KS (330 kW) i 700 Nm obrtnog momenta, te električni doseg od 46 km (WLTP).
Hibridni sistem sačinjavaju benzinski turbopunjeni motor 3.0 TFSI V6 sa 340 KS (250 kW) i 500 Nm obrtnog momenta i sinhroni elektromotor PSM (permanently excited synchronous machine) snage 100 kW i 350 Nm obrtnog momenta, koji se napaja iz baterijskog bloka kapaciteta 14,1 kWh, napona 385 V.
Iz Audija navode da takav pogonski sklop u prosjeku troši 2,7-2,5 l/100 km, ima energetsku potrošnju od 21,2-20,9 kWh/100 km, te u atmoseferu emituje 61-57 g/km CO2.
Strategija plug-in hibridnog sistema zamišljena je tako da vozač može prevesti što duži put vozeći samo na električni pogon. Uključenje električnog moda je veoma jednostavno – dovoljno je pritisnuti tipku na konzoli na kojoj piše “EV”. Naime, automobil kreće na električni pogon, a benzinski motor se aktivira kada vozač pritisne papučicu gasa većom silom. Pri tome treba imati na umu da na električni pogon može doseći maksimalnu brzinu od 135 km/h.
Vozač će u svakodnevnoj vožnji koristiti način vožnje “Hybrid”, koji daje dva operativna moda: Auto i Hold. U modu “Auto”, prediktivna operativna strategija koristi navigacioni sistem MMI kako bi “predvidjela” put ispred vozila te iskoristila nizbrdicu i ravne dionice za dopunjavanje baterija, odnosno iskoristila sav raspoloživi kapacitet baterije za vožnju u urbanim sredinama.
U modu “Hold”, strategija održava stanje napunjenosti baterije na optimalnom nivou, kako bi prilikom putovanja na dužim relacijama što više koristila benzinski motor, te tako sačuvala energiju baterije za vožnju u gradu.
Prilikom planiranja rute, ovaj sistem, zahvaljujući pristupu “online” saobraćjnim informacijama (online traffic information) kreira i predviđa strategiju vožnje, što se naziva PEA (predictive efficiency assist). Taj sistem, osim navigacionih podataka, koristi podatke sa ugrađenog radara i kamere, te određuje brzinu kretanja. Naravno, ovaj sistem asistencije je dio standardne opreme.
Ovaj automobil dugačak 5,3 metra se (u Njemačkoj) već sada može naručiti po početnoj cijeni od 109.000 eura, a njegov tržišni plasman će započeti u četvrtom kvartalu ove godine. Iz Audija su već najavili da će nekoliko sedmica nakon tržišnog predstavljanja modela Audi A8 L 60 TFSI e quattro, biti predstavljen i (kraći) Audi A8 60 TFSI e quattro.
Ponudu Audija u BiH pogledajte ovdje.
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0