Osvježeno July 1st, 2022 10:30 AM
Jun 23, 2022 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ovog proljeća se Evropa oprostila od nekada popularnog Mondea, a sada se sprema “smrtna presuda” još jednom Fordovom modelu – Focusu. Prva generacija Focusa ušla je na tržište 1998. godine, model je impresionirao Evropljane svojim odvažnim dizajnom i rafiniranim upravljanjem. Godine 2001. Focus je dostigao vrhunac prodaje u Evropi – kada je, prema CarSalesBaseu, prodato 543.378 primjeraka.
Naknadni uspjesi su bili skromniji, ali do 2010. je Focus je konstantno pronalazio više od 300 hiljada evropskih kupaca godišnje. Pred naletom crossovera se Focusova publika počela smanjivati, pa je 2021. prodato samo 101.066 primjeraka, a u prvom kvartalu ove godine – 26.247 vozila. Poređenja radi, recimo da je prodaja VW Golfa u prva četiri mjeseca ove godine u Evropi iznosila 56.362 primjerka.
Trenutna četvrta generacija Focusa debitovala je 2018. godine i, za razliku od svojih prethodnika, nije prodavana na nekim jakim tržištima, poput američkog ili ruskog. Prošle jeseni je evropski Focus “Četvorka” prošao kroz restilizaciju, a kako se ispostavilo, pete generacije neće biti – barem u Evropi. Focus za naš kontinent danas “izlazi” iz Fordove tvornicu u njemačkom gradu Saarlouis, koja je figurisala kao mjesto proizvodnje budućih električnih modela “plavog ovala”.
No, Ford je objavio da će fabrika u Valenciji u Španiji, koja je ranije proizvodila Mondeo, u budućnosti izrađivati novu generaciju električnih vozila, koji će na tržište izaći nakon 2024. godine. Kompanija će u naredne tri godine u Evropi predstaviti sedam novih električnih modela, koji će se proizvoditi u glavnoj fabrici u Kölnu, u Njemačkoj, u rumunskoj Craiovi i u turskoj provinciji Kocaeli.
Odluka čelnika da daju prednost fabrici u Valenciji razočarala je 4.600 radnika u Saarlouisu. Naime, kompanija ne zna šta da radi s njemačkom fabrikom, u kojoj su viši troškovi proizvodnje. Stuart Rowley, Forda za Evropu, priznao je da još ne planiraju zamijeniti Focusa, čiji će “životni ciklus” završiti 2025. godine. Za proizvodnju električnih vozila Fordov trenutni proizvodni kapaciteti u Evropi su suvišni, pa je kompanija spremna da se rastane s tvornicom Saarlouis i već traži kupce.
A kakva je kriza u automobilskoj industriji, nije isključeno da se ponovio scenario britanske Hondine fabrike u Swindonu. Nakon što nisu mogli pronaći kupca za fabriku, u Hondi su prošle godine odlučili demontirati pogon, a zemljište prodati za novogradnju.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Što se tiče Focusa, četvrta generacija ovog modela se također proizvodi u Kini u zajedničkoj kompaniji Changan Ford. Kineska verzija je početkom mjeseca pretrpjela restilizaciju, koja treba zaustaviti krivulju pada prodaje. Ako je 2013. prodato više od 400 hiljada primjeraka, onda je 2021. potražnja pala na 22.857 primjeraka. S ovakvim tiražom, nejasna je budućnost i kineskog Focusa.
Cijene Fordovih automobila pogledajte ovdje.
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 28, 2022 0
Jun 27, 2022 0
Jun 27, 2022 0