Osvježeno 31 Marta, 2024 7:30 AM
jun 17, 2022 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prema statistikama koje vodi ACEA, u zemljama EU je tokom maja zabilježeno 791.846 novoregistrovanih automobila, što je 11,2% manje nego u maju protekle godine, a posmatrano u prvih 5 mjeseci ove godine, pad iznosi 13,7%.
Posmatrano malo šire (EU + EFTA + Velika Britanija) sa 948.149 novoregistrovanih automobila, zabilježen je pad od 12,5%, odnosno 12,9% od početka godine. Tako je maj ove godine, deseti mjesec zaredom da je prodaja manja nego godinu ranije.
Razlozi su već svima jasni, jer proizvodnja ne dostiže potražnju, a elektronski sklopvi i kablovski svežnjevi su i dalje deficitarna roba.
Sva veća tržišta u Evropi su zabilježila pad između 10% i 20%, naprimjer u Njemačkoj, pad je iznosio 10,2%, a slično je i u Francuskoj (-10,1%), Španiji (-10,9%), Italiji (-15,1%), te u Velikoj Britaniji (-20,6%).
Naravno, na manjim tržištima su promjene veće, pa je naprimjer najveći pad prodaje od -33,2% zabilježen u Litvaniji (prodato 2.630 automobila), a najveći rast od 65,9% na Islandu (s 2.222 prodata automobila).
Pratite nas i podijelite vijest: |
Najveći tržišni udio od 25,6% na evropskom tržištu drži Volkswagen Group, iako je zabilježio pad od bezmalo 20% (19,6%). Na drugoj poziciji je Stellantis, s tržišnim udjelom od 21,5% i padom od 14,6%, dok se na treće mjesto, s tržišnim udjelom od 9,9% probio Hyundai Group, koji je zabilježio porast od 9,8%.
Uz Hyundai Group, porast su zabilježili Honda (15,4%), Nissan (7,7%) i Toyota Group (5,1%), dok je najveći tržišni gubitnik Mazda, s padom većim od 40%.
Zbog još uvijek neriješenih problema s nabavkom deficitarnih dijelova i lanaca snabdijevanja, ni tokom ljeta se ne očekuje značajnije poboljšanje tržišne situacije.
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 26, 2024 0