Osvježeno 18 Aprila, 2024 7:20 AM
dec 24, 2019 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Konsolidacija unutar automobilske industrije će se, prema podacima analitičke kompanije “GlobalData” nastaviti i tokom 2020. godine.
Naime, prije tek nekoliko dana potpisan je ugovor o spajanju između PSA i FCA, čime će nastati četvrti po veličini svjetski automobilski konglomerat.
“Planirano spajanje ova dva velika proizvođača automobila tek je započelo, ali je interesantno da su veoma vrzo došli do sporazuma. Ovakav ugovor naglašava važnost razmjena i zajedničkih ulaganja u razvoj i skupe napredne tehnologije, kao što su elektrifikacija i autonomna vožnja, jer se autoindustrija suočava sa transformacijom, koja je u sljedećih desetak godina neminovna”, objašnjava David Leggett, urednik u GlobalData.
“Ekonomija je ključni pokretač. Otprilike dvije trećine buduće ukupne proizvodnje FCA/PSA će biti zasnovano na dvije platforme, sa po oko 3 miliona vozila na svakoj od njih”, dodaje David Leggett.
Prema preliminarnim planovima, FCA/PSA će koristiti “malu” i “srednju” platformu za čitav niz modela subkompaktnog, kompaktnog i srednjeg segmenta, a platforme će, kao i do sada, biti dovoljno fleksibine, pa će se na njima zasnivati i crossover i SUV, pa čak i MPV vozila.
Nešto ranije, Isuzu Motors i Volvo Group su potpisali neobavezujući Memorandum o razumijevanju, u cilju formiranja strateškog saveza u sektoru komercijalnih vozila. Kao dio ovog sporazuma, Volvo će Isuzuu prodati svoju japansku podružnicu UD Trucks, za 2,3 milijarde američkih dolara.
Početkom ove godine najavljena je i saradnja između Forda i Volkswagena, koja se, istini za volju, ne odnosi na spajanje, nego na blisku saradnju u sektorima električnih i lakih komercijalnih vozila. To podrazumijeva zajednički rad na stvaranju novih rješenja koja bi bila prihvatljiva za oba proizvođača, osnovni motivator je zapravo ekonomska ušteda zbog dijeljenja resursa i troškova.
“To je zapravo još samo jedan potez koji je potaknut širim industrijskim trendovima i prepoznavanjem ušteda koje mogu proizaći iz većeg obima proizvodnje, te komplementarnosti geografskog prisustva i modelskih linija”, objašnjava Legget.
“Analiza koju je sproveo ‘GlobalData’, sugeriše na to da ćemo u 2020. godini vidjeti više strateške saradnje u autoindustriji nego ikada prije. Kako se budu zaoštravale zakonske odredbe o sigurnosti i smanjenju zagađenja, te kako se konkurentnost bude povećavala, automobilske kompanije će biti pod sve većim pritiskom da poduzmu mjere za kontrolu troškova, što će podrazumijevati transformaciju struktura u automobilskoj industriji”, zaključuje David Leggett.
Ipak, svjedoci smo stalnog stvaranja novih koncerna i velikih automobilskih konglometara, ali, bez obzira na sve, nikada nismo posvjedočili pojeftinjenju bilo kojeg automobila nakon sličnih procesa. Bez obzira na to što bi se u pravilu trebalo raditi o jeftinijem razvoju, jer se troškovi režu barem za pola, nikada se nije desilo da cijena bilo kojeg automobila naredne generacije bude niža ili barem ista.
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 16, 2024 0
apr 15, 2024 0