Osvježeno 19 Aprila, 2024 9:50 AM
jun 18, 2020 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Kako bi istovremeno poboljšao dinamiku vožnje i efikasnost, Mercedes-AMG vidi budućnost u elektrifikaciji svojih pogonskih sistema, gdje je god to izvodljivo.
Inženjeri u u Affalterbachu intenzivno rade na inovativnim tehničkim sistemima koji će performanse podići na novi nivo. Najnovije dostignuće, koje je već u završnoj fazi razvoja je električni turbopunjač, koji će se u bliskoj budućnosti koristiti u serijski proizvedenim modelima iz Affalterbacha.
Ovaj sistem razvijen je u partnerstvu s kompanijom Garrett Motion, a dolazi direktno iz Formule 1. Naime, cilj je rješavanje sukobljenih performansi između malog, brzo reagirajućeg turbopunjača koji postiže relativno niske vršne performanse i velikog turbopunjača s visokim vršnim performansama, ali koji s druge strane, zbog svojih dimenzija trpi problem “turbo-rupe”, odnosno kašnjenja u reakciji.
Dakle govorimo o električno potpomognutom turbopunjaču s integrisanim elektromotorom. Osnovu ovog rješenje čini tanki elektromotor, debljine oko 4 cm, integrisan direktno u osovinu, između turbinskog kola na izduvnoj strani, i kompresorskog kola na strani svježeg zraka. Radom elektromotora upravlja suptilan elektronski sistem, čiji je zadatak pokretanje kompresora i stvaranje zračnog pritiska, prije nego što bi to mogli uraditi izduvni gasovi iz motora. Na taj način se eliminiše kašnjenje, odnosno “turbo-rupa” i poboljšava odziv turbopunjača u cijelom rasponu broja obrtaja motora.
Kao rezultat, dobija se brža reakcija motora na pritisak na papučicu gasa, te veći obrtni moment pri nižim obrtajima.
Čak i kada vozač skloni nogu s papučice gasa ili aktivira kočnicu, električno pokretani turbopunjač će održavati potreban pritisak zraka, koji će biti dostupan u svakom trenutku.
Turbopunjač postiže brzinu do 170.000 obr/min, što omogućuje veliku brzinu protoka zraka. Elektromotor i pripadajuća elektronika napajaju se preko 48V sistema u automobilu, a povezani su u rashladni sistem motora, kako bi se postigao adekvatan termalni menadžment, odnosno održala optimalna temperatura u radu.
“Jasno smo definisali naše ciljeve za elektrificiranu budućnost. Da bismo ih ostvarili oslanjamo se na diskretne i inovativne komponente i sklopove. Ovim potezom strateški dopunjujemo našu modularnu tehnologiju i prilagođavamo je našim zahtjevima za performansama. U prvom koraku to uključuje elektrificirani turbopunjač s kojim ćemo turbopunjene motore dovesti na ranije nedostižan nivo”, objašnjava Tobias Moers, predsjednik upravnog odbora Mercedes-AMG GmbH.
Ponudu Mercedesa u BiH pogledajte ovdje.
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 16, 2024 0