Osvježeno July 1st, 2022 10:30 AM
May 16, 2022 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
U ponedjeljak 16. maja Ministarstvo industrije i trgovine Ruske Federacije zvanično je objavilo ugovor s Renaultom u vezi s imovinom francuskog proizvođača u zemlji. Kako je ranije saopšteno, AvtoVAZ s fabrikama u Toljatiju i Iževsku dolazi pod kontrolu FSUE NAMI projektnog instituta podređenog Ministarstvu industrije i trgovine, dok je Vlada Moskve novi vlasnik fabrike Renault Russia u glavnom ruskom gradu.
Podsjetimo, Renault je posjedovao AvtoVAZ zajedno sa državnom korporacijom Rostec preko kompanije Lada Autoholding, a udjeli udjela između partnera podijeljeni su u omjeru 67,6/32,4 u korist Francuza. AvtoVAZ će nastaviti da proizvodi čitavu liniju automobila Lada, potvrdio je Denis Manturov, ruski ministar industrije. Nejasno je kakva je sudbina modela Renault Logan i Renault Sandero koji su, zajedno s vozilima marke Lada, izlazili s trake u Toljatiju.
Ako je situacija s AvtoVAZ-om, manje-više čista, dosta je nedoumica o budućnosti fabrike Renault Russia u kojoj su izrađivani modeli Renault Duster, Renault Kaptur i Renault Arkana. Pravu nevjericu izazvala je najava Sergeja Sobjanjina, gradonačelnika Moskve. On je putem svoje službene stranice objavio da će bivša ruska fabrika Renaulta, vjerovali ili ne, proizvoditi automobile pod oživljenim brendom Moskvič!? Ne, ovo nije šala.
“Strani vlasnik je odlučio da zatvori fabriku Renault Russia u Moskvi. To je njegovo pravo, ali ne možemo dozvoliti da hiljade radnika ostanu bez posla. Stoga sam odlučio da fabriku stavim pod kontrolu grada i nastavim proizvodnju putničkih automobila pod historijskim brendom Moskvič. Trudićemo se da većina zaposlenih ostane raditi u fabrici i njenim dobavljačima komponenti”, navodi se u poruci Sobjanjina.
Gradonačelnik je napomenuo da će glavni tehnološki partner obnovljene moskovske fabrike automobila postati Kamaz, najveći ruski proizvođač kamiona. Proizvodni kapacitet fabrike Renault Russia je 188 hiljada automobila godišnje, a zapošljava oko 5.000 ljudi.
“U prvoj fazi biće organizovana proizvodnja klasičnih automobila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, a u budućnosti i električnih automobila. Osim toga, zajedno s Kamazom i Ministarstvom industrije i trgovine Rusije, radimo na lokalizaciji proizvodnje maksimalnog broja autokomponenti”, naglasio je Sobjanjin.
Fraza o sklapanju “klasičnih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem” može značiti da će se neki inostrani automobili, vjerovatno kineski, proizvoditi pod markom Moskvič. To malo odudara od izjave ministra industrije i trgovine Manturova, koji je rekao da se razmatra mogućnost organizovanja proizvodnje modela Lada u fabrici Renault Russia.
Sobjanjinove riječi o električnim Moskvičima, napravljenim uz učešće Kamaza, čitaju se sasvim konkretno. U glavnom gradu će organizirati proizvodnju jeftinih putničkih električnih vozila Kama, koje Kamaz razvija više od pet godina. Najveći dio ovih automobila ima osigurane kupce – u moskovskim firmama za “Car Sharing”, odnosno kratkotrajno iznajmljivanje.
Na stranu električna Kama, puno veću pažnju izaziva novo rođenje Moskviča. Historijski i pravno, priča nije bez osnova. Fabrika Renault Russia nastala je modernizacijom stare fabrike Moskviča, koja je 2002. objavila stečaj. Dio napuštene tvornice kupio je Avtoframos, zajedničko ulaganje grada Moskve i francuskog proizvođača automobila Renaultu omjeru 38-62%, koji je 2005. počeo montažu Renault Logana. U međuvremenu je Renault postao 100-postotni vlasnik fabrike koja je preimenovana u Renault Russia.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Zanimljiva je priča i oko naslijeđa Moskviča. Iako je 2009. Volkswagen objavio da je vlasnik brenda Moskvič, Renault je šest godina kasnije stekao ekskluzivna prava na zaštitni znak Moskvič, uključujući historijske varijante brendiranih amblema. Renault Rusija posjeduje pravo na značku u obliku stiliziranog slova M, koje je ugrađeno na kod nas poznati Moskvič Aleko (M-2141), ali logotipe na pločici s imenom koje se koristi na starijim modelima M-408, M-2140 i M-400. Štaviše, pločice su registrovane i na ćirilici i na latinici. “Koja su to kola bolja od Moskviča”, rekao bi legendarni Ilija Čvorović…
Jun 30, 2022 0
Jun 29, 2022 0
Jun 28, 2022 0
Jun 28, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0