Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
jun 11, 2012 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 0
Peugeot 207 je vrlo pouzdan i poprilično jeftin polovni automobil. Vrlo interesantno je to da je statistika zabilježila veoma malo standardnih problema, pa potencijalnom kupcu preostaje samo redovno održavanje.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Peugeota – Vermont Sarajevo
U vrijeme ekonomske stagnacije i finansijke nestabilnosti, polovni automobili preuzimaju primat u odnosu na nove automobile. Kupci polovnih automobila su uvijek željeli mlađe, cjenovno povoljnije i opremljenije automobila, u čemu su ih gotovo isključivo zadovoljavali francuski automobili. Naravno, da su tu ulazili i italijanski automobili, ali je statistika ipak više bila na strani francuza.
Tako je i sa Peugeotom 207 koji upravo završava sa svojim produkcijskim vijekom i koji bi kao polovni trebao pobuditi veliko interesovanje. Internacionalna statistika je, naime, zabilježila da u toku dosadašnje eksploatacije Peugeot 207 nema ništa što bi ukazivalo na česte kvarove pojedinih elemenata, a što bi izazivalo veća finansijska opterećenja.
Alija Šošević, voditelj postprodaje u kompaniji Vermont Sarajevo: “207 je praktično idealan polovni automobil. Na primjercima koje održava ovlašteni servis, i koji su kupljeni u Bosni i Hercegovini, gotovo se ne mogu ni primijetiti neki standardni problemi. Jedini problem koji je bio izražen na nekoliko 207-ica tiče se ’sidrišta’ brave poklopca prtljažnika. Pored toga, nisu zabilježeni nikakvi drugi problemi karakteristični za veći broj automobila.”
Njegova proizvodnja počela je 2006. godine, i to šest mjeseci kasnije nego što je prvobitno bilo zamišljeno. Razlog kašnjenja proizvodnje krio se u dodatnom testiranju koji je Peugeot napravio prije predstavljanja konačne produkcijske verzije ovog automobila. Kako će se kasnije ispostaviti, iscrpna testiranja i podešavanja od 207-ice su napravila jednog od najpouzdanijih Peugeota ikada napravljenih. Istina je da je ovaj automobil još uvijek prilično mlad (najstariji je proizveden prije šest i po godina), ali je također istina i to da se Peugeot 207 pokazao izuzetno pouzdanim u uobičajenoj eksploataciji. Praktično gledajući, polovan 207 je, zbog imidža kakav imaju svi francuski automobili, ostao prilično jeftin, iako je Peugeot upravo sa 207-icom potpuno izmijenio sistem i način proizvodnje. Dakle, 207 je automobil koji nosi nisku cijenu karakterističnu za francuske polovne automobile uz visoki nivo kvaliteta i pouzdanosti. No, gledajući sa druge strane, serviseri i nisu imali baš puno vremena da procijene tačnu eksploatacionu vrijednost Peugeota 207. Većina modela koja je prodata u našoj zemlji još uvijek nije dotakla ni 100.000 pređenih kilometara, ali se, pored njih, na tržištu polovnih nalazi veliki broj uvezenih modela pogonjenih 1,4-litarskim dizelskim ili benzinskim motorom. Štaviše, uvezeni modeli su često prešli dosta više od 100.000 kilometara, a njihova cijena je pala i značajno ispod 10.000 KM. Jasno je da je i način eksploatacije u Evropi nešto drugačiji u odnosu na način eksploatacije u Bosni i Hercegovini, ali i pored toga, 207 i u Evropi nosi imidž pouzdanog automobila.
Na primjercima koji su prešli više od 100.000 kilometara, moguće je uključivanje upozorenja Anti Pollution. Pojavljivanje upozorenja Anti Pollution direktno je vezano za elemente sistema odgovornog za smanjenje emisije CO2. Razlog za upozorenje leži u neispravnom EGR ventilu, neispravnoj lambda sondi ili oštećenom katalizatoru. Saniranje košta od 150 KM do 200 KM.
Zapravo, osnovni i jedini ozbiljan problem koji ističe veliki broj vlasnika ovog modela vezan je za elemente sistema odgovornog za smanjenje emisije CO2. Naime, korisnici su često prijavljivali pojavljivanje upozorenja “Anti Pollution” na centralnom displeju na konzoli. Štaviše, zabilježeni su i slučajevi uključivanja takozvanog “safe moda” nakon pojavljivanja ovakvog upozorenja. Inače, “safe mod” ograničava snagu motora i brzinu kretanja. To je preventivna akcija koja koristi unaprijed memorisane parametre u centralnom kompjuteru (koncentracija polutanata u izduvu, potrebna količina goriva i zraka za sagorijevanja) i prema njima podešava rad motora. Postoji veliki broj razloga za uključivanje upozorenja “Anti Pollution”. Serviseri su do sada najčešće rješavali ovaj problem mijenjanjem senzora izduvnih plinova (lambda sonda), koji je odgovoran za prosljeđivanje informacija kompjuteru motora o koncentraciji polutanata u izduvnim gasovima. Na osnovu tih podataka, kompjuter motora diriguje sistemom doziranja zraka i goriva, čime optimizira smješu u cilindrima.
Peugeot 207 | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.4i (75 KS) | 1.6 HDi (70 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 357 KM | 413 KM | ||
Klinasti remen | 59 KM | 60 KM | ||
Svjećice | 70 KM | – | ||
Grijači | – | 253 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 49 KM | 65 KM | ||
Uljni filter | 20 KM | 18 KM | ||
Zračni filter | 33 KM | 11 KM | ||
Filter za gorivo | – | 97 KM | ||
Disk-pločice (prednje) | 138 KM | 138 KM | ||
Ukupno | 726 KM | 1.055 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4i (75 KS) | 1.6 HDi (70 KS) | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 70 KM | 70 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 70 KM | 70 KM | ||
Pumpa za vodu | 222 KM | 300 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 115 KM | 141 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 234 KM | 234 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 450 KM | 450 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 267 KM | 267 KM | ||
Krajnice | 331 KM | 331 KM | ||
Lafete | 525 KM | 525 KM | ||
Homokinetički zglob (lijevi) | 502 KM | 502 KM | ||
Homokinetički zglob (desni) | 502 KM | 502 KM | ||
Manžetna na hom. zglobu (par) | 244 KM | 244 KM | ||
Manžetna do mjenjača | 267 KM | 267 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 474 KM | 474 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 500 KM | 500 KM | ||
Set kvačila | 566 KM | 584 KM | ||
Hladnjak motora | 306 KM | 461 KM | ||
Far (prednji) | 351 KM | 351 KM | ||
Far (zadnji) | 104 KM | 104 KM | ||
Vanjski retrovizor | 281 KM | 281 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 572 KM | 572 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 416 KM | 416 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 190 KM | 190 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 168 KM | 168 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Peugeot – Vermont doo Sarajevo |
Također, razlog za pojavljivanje upozorenja može se kriti i na neispravnom EGR ventilu. EGR ventil je veoma važan sklop u vozilu, jer on posredno smanjuje emisiju NOx gasova, čime se postiže da temperatura sagorijevanja ne prelazi optimalnih 1.800 stepeni Celzijusovih (ovo je temperatura pri kojoj nastaje NOx). Također, pomaže da se zadrži optimalna temperatura, tako što se dio izduvnih gasova vraća u cilindar. Kako bi se postigle dobre performanse, EGR ne funkcioniše kada je motor hladan. Kada ventil regeneracije izduvnih gasova (EGR ventil ) ispravno radi procjenjuje se da je emisija štetnih NOx gasova smanjena za 30 odsto. U direktnoj je sprezi sa lambda sondom, pa rad jednog zavisi od ispravnosti drugog.
Na koncu i začepljen ili fizički oštećen katalizator može biti razlog uključivanja upozorenja “Anti Pollution”. Ovaj problem karakterističan je za modele pokretane 1,4-litarskim motorom sa 75 KS ili sa 95 KS. Naravno, posebno oprezni trebaju biti kupci automobila koji su uvezeni iz inostranstva. Takvi automobili su vjerovatno pregazili veliki broj kilometara, pa je pojavljivanje upozorenja “Anti Pollution” sasvim izvjesno.
Dva najpopularnija motora su 1,4-litarski benzinac i 1,4-litarski HDi. Oba imaju približnu snagu (benzinac ima 75 KS, a dizelaš 70 KS), a prema dosadašnjim iskustvima jednako su pouzdani. Najveći nedostatak je zapravo mala snaga, pa je očito da je najbolji izbor za ovaj automobil 1,6-litarski HDi sa 92 KS ili 1,6-litarski benzinac sa 120 KS.
S obzirom na to da 1,4-litarski motor sa 75 KS vuče korijene još sa početka devedesetih godina proteklog stoljeća, kada se ugrađivao čak i u Peugeota 106, on zbog male snage i zbog malog obrtnog momenta i nije baš najsretniji izbor za prilično teškog 207. Bolji izbor bi bio 1,4-litarski šesnaestoventilac sa 95 KS. Prilično slabašan je i 1,4-litarski HDi sa 70 KS, ali zahvaljujući obrtnom momentu od 160 Nm i izuzetno niskoj potrošnji, on je vjerovatno dobar izbor ukoliko planirate ovaj auto koristiti najviše u gradskim uslovima. Najveći nedostatak ovog motora je izuzetno bučan rad prije nego što se zagrije na radnu temperaturu. To je posebno izraženo tokom zime.
Ipak, ukoliko ste u mogućnosti, naša preporuka za kupovinu je model pokretan 1,6-litarskim benzincem sa 120 KS ili 1,6-litarskim HDi motorom sa 92 KS. Oba ova motora predstavljaju gotovo sami vrh ponude iz Peugeota 207, a prema mišljenju stručnjaka, godinama su u društvu najboljih motora sličnih karakteristika.
Kabina je još uvijek dovoljno moderna da je možemo smatrati konkurentnom i u odnosu na nove automobile. Štaviše, 207 je opremljen i bogatom opremom, što je posebno cijenjeno u klasi kojoj ovaj auto pripada.
Na koncu, do sada se ispostavilo da je Peugeot 207 automobil sa izrazitim prednostima u odnosu na većinu konkurentskih automobila, barem kada je u pitanju cijena eksploatacije. Štaviše, gotovo svi koji se prodaju opremljeni su električnim podizačima stakala, klima-uređajem, radio/CD/mp3 plejerom sa multifunkcionalnim volanom i slično. To znači da za cijenu polovnog automobila dobijate sasvim moderan gradski auto koji gotovo i ne zaostaje za novim malim automobilma. Čak su vlasnici ovog automobila itekako zadovoljni i sa čvrstinom svih elemenata u kabini. To znači da u kabini nema elemenata koji su podložni lakom lomljenju ili oštećenju.
Nakon velikog broja otvaranja i zatvaranja poklopca prtljažnika, istanji se metalni držač na sredini donjeg štoka za kojeg se kači mehanizam brave. To onemogućuje fiksiranje kuke brave. Simptomi su neobični zvukovi iz pravca zadnjeg dijela automobila. Problem se rješava za 50 KM.
Jedini problem koji je izražen u prostoru kabine zapravo je “sidrište” brave poklopca prtljažnika. Praktično, metalni držač na sredini donjeg štoka za kojeg se kači mehanizam brave, prilično je osjetljiv. Nakon velikog broja otvaranja i zatvaranja, držač se jednostavno istanji, što onemogućuje fiksiranje kuke brave na mjestu. Osnovni simptomi koji sugerišu na istanjen držač brave su neobični zvuci iz zadnjeg dijela automobila prilikom vožnje na neravnom terenu. Dakle, prije nego što sami sebe uvjerite da se radi o dotrajalim krajnicama ili ležajevima, provjerite stanje držača brave čija zamjena u ovlaštenom servisu košta oko 50 KM.
Peugeot 207 | 1.4i (75 KS) | 1.6 HDi (70 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.361 | 1.398 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 54 / 73 | 50 / 70 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 118 / 3.300 | 160 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | |||
Međuo. rastojanje (mm) | 2.540 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.030 / 1.720 / 1.470 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 270/925 | |||
Maks. brzina (km/h) | 170 | 166 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 14,5 | n/p | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 8,4 | 4,5 |
Povoljna cijena, visok stepen opremljenosti i veliki broj modela sa malim brojem pređenih kilometara svrstavaju 207-icu među najpoželjnije polovnjake.
Negativno
Uvezeni primjerci su obično prešli veći broj kilometara. To znači da su vjerovatno dostigli ono vrijeme kada je potrebno opsežnije i skuplje osvježenje automobila.
mar 16, 2024 0
mar 09, 2024 0
mar 08, 2024 0
mar 05, 2024 0