Osvježeno 18 Aprila, 2024 1:40 PM
okt 16, 2021 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Predstavljena prije 35 godina, Lada Samara, prvi AVTOVAZ-ov automobil s pogonom na prednje točkove pokazao se prilično uspješnim izvoznim proizvodom u vremenu “otvaranja evropskog istoka”. Ipak, razmaženi evropski kupci navikli su na mnogo viši nivo opreme od onog što je hatchback iz Togliattija mogao ponuditi u tvorničkoj konfiguraciji.
Zato su zapadnoevropski uvoznici Lade počeli Samaru opremati raznom dodatnom opremom i paketima kako bi povećali privlačnost modela u očima potencijalnog kupca. Najpopularnijom verzijom u Njemačkoj smatra se Samara Hanseat koja je bila dostupna u periodu od 1989. do 1994. godine. Neobično ime prevedeno je kao “pripadnik tradicionalne elite u sjevernonjemačkim gradovima Hamburg, Bremen i Lübeck”.
Hanseat verzija se od originalnog sovjetskog Sputnjika i Samare na našim prostorima razlikovala po lajsnama i naljepnicama na bokovima, ljepšoj rešetki hladnjaka, ukrasnim poklopcima točkova… Opciono su bila dostupna Hagus bočna ogledala, brisači prednjih svjetala, krovni spojler Foha, krovni otvor, audiosistem, ljepši upravljač, alu-felge Melber i još mnogo toga.
Zahvaljujući ovoj “kuri uljepšavanja”, nepretenciozni sovjetski hatchback zaista se transformirao i počeo izgledati znatno privlačnije, zadovoljavajući potrebe kupaca koji su tražili dopadljiv, ali i jeftin hatchback. Na tržištu polovnjaka mogu se pronaći dobro očuvani primjerci Samare Hanseat, a jedan je ponudio njemački trgovac “Taubert GmbH” iz Bad Salzungena.
Ponuđena Lada Samara Hanseat proizvedena je u novembru 1991. godine, što znači da narednog mjeseca stieče status oldtimera. Za skoro tri decenije automobil je prešao manje od 14.000 kilometara! Slike otkrivaju dobro stanje polovnjaka u 5-vratnoj izvedbi karoserije. Nisu precizirani elementi opreme, ali su uočljivi brisači prednjih farova koji su i danas raritetni i u mnogo skupljim automobilima.
Pratite nas i podijelite vijest: |
I tehnički paket je prilično osebujan. Dok su u SSSR-u i bivšoj Jugoslaviji dominirale verzije pokretane 1,3-litarskim benzincem (65 KS), ispod poklopca motora ponuđenog Hanseata nalazi se 4-cilindraš zapremine 1.099 kubika, snage 53 KS, koji je Samari osigurao maksimalnu brzinu od 140 km/h. Cijena od 2.400 eura predstavlja dokaz da dobro očuvan oldtimer ne mora nužno biti (pre)skup.
Ponudu Ladinih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 16, 2024 0