Vodeći se idejom elektrificiranja cijele flote, Volkswagen je nakon kompaktnog ID.3, predstavio logički numerološkog sljedbenika. Iako se ne radi o “za broj većem” putničkom automobilu, radi se o velikom električnom modelu koji je morao doći odmah nakom “kompakta”, jer je unazad petnaestak godina svaki SUV ili crossover, bilo koje veličine, kompanijama donosio ogroman profit. Dakle, potpuno je bilo logično da se tržištu gotovo odmah ponudi nešto što je “tražena roba”. Volkswagen je ovu strategiju najavio još davno, zapravo onda kad je objelodanio namjere i nazive električnih modela.
ID.4 je veliki električni SUV, a kritike globalne javnosti odmah po predstavljanju bile su gotovo nepodijeljene kad su ga okarakterisale jednim od najboljih električnih automobila u vremenu u kojem je predstavljen.
Svana izgleda kao vrlo fluidan dvovolumen – prednji poklopac je kratak, ali poprilično ravan, a sve iza je prostor za putnike, a pošto je poprilično visok, to je nedvosmislena forma SUV-a ili još bolje – CUV-a. Iako se, dakle, nominalno radi o SUV-u,ovo je sofisticirani automobil, koji pruža visoku udobnost. Osnovni modeli imaju pogon samo na stražnjim točkovima. Dovoljno je dug i dovoljno je velik da bi konfiguracijom unutrašnjosti mogao zadovoljiti potrebe gotovo svih korisnika. Dug je 458,4 centimetra, dakle kao automobil srednje klase, ali unutra ima puno više prostora, jer koncept rasporeda ključnih elemenata već sada redefiniše poznate klase automobila. Uz vrlo udobna sjedišta na svim pozicijama, unutrašnjost je minimalistička, jer je Volkswagen odlučio da većinu upravljačkih komandi postavi na veliki centralni displej dijagonale 12 inča, koji predstavlja suštinu komunikacijskog sistema i nudi najsavremenija rješenja rukovanja. Novost kod Volkswagena predstavlja mali displej s instrumentima iza upravljača, koji prikazuje osnovne podatke u vožnji, dok je nešto veći broj podataka prebačen na head-up prikaz, čime je vožnja olakšana.
U zavisnosti od položaja naslona stražnjih sjedišta, prtljažnik ima kapacitet od 543 do 1.575 litara, a u osnovnoj opremi su recimo i uzdužni krovni nosači i sklopiva kuka za vuču.
Volkswagenova modularna platforma namijenjena električnim automobilima (MEB), zamišljena je da u gotovo cijelu podnicu primi blok s baterijama, a električni motor smješten je iznad stražnje osovine.
Ponuđen je u varijantama sa dvije veličine baterija. U početnoj varijanti s opremom “Pure” dolazi baterija kapaciteta 52 kWh, koja osigurava doseg do 348 km. Snažniji ID.4 “Pro” s baterijom kapaciteta 77 kWh nudi doseg od 522 km. Cijeli automobil ima masu veću od dvije tone i težište vrlo nisko smješteno, što mu, bez obzira na sve, osigurava vanrednu stabilnost i na pravcu i u zavojima.
Električni motor je dostupan u dva nivoa snage – sa 149 i sa 204 KS. Najveća brzina kod svih izvedbi je 160 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iz stajanja traje 8,5 sekundi.
U ponudi je i sportska varijanta GTX koja ima snagu od 299 KS, koju mu daje i dodatni motor smještan iznad prednje osovine.
Volkswagen za ovaj automobil deklariše nekoliko načina punjenja, što prije svega zavisi od ponuđenih punjača. Najmanji, snage samo 3 kW stiže kao poklon svakom kupcu, ali u one ozbiljnije svrstavamo sve punjače snažnije od 11 kW.
Najveća snaga punjenja deklarisana je na 125 kW, a tada će 80% kapaciteta biti napunjeno za svega 18 minuta.