Osvježeno 31 Marta, 2024 7:30 AM
jun 17, 2019 Almir Grebović Bh aktuelnosti, Predstavljamo, Vijesti 0
Iako u Evori, koja je geografski blizu najzapadnije tačke kopnene Evrope i nije bilo toliko vruće, atmosfera je bila prilično uzavrela. Naime, prije nekoliko dana Evora je bila stjecište svjetske novinarske automobilske elite, budući da se tu nekoliko sedmica održavaju prve zvanične vožnje jednog od najznačajnijih automobila današnjice.
Potvrdu važnosti ovog automobila dala je prosta prodajna statistika – 15 miliona primjeraka izišlo je iz nekoliko pozvodnih lokacija širom svijeta koji su u posljednjenjih 28 godina krstarili svjetskim drumovima i sticali imidž automobila koji je dočekao i petu generaciju. Clio je tako postao najprodavaniji Renaultov automobil širom svijeta, a prodajne rekorde konstantno obarao od 2012. godine. Renault je od prve generacije pristupio posebnom kreiranju malog automobila prenoseći pojedine elemente arhitekture iz svojih velikih automobila kao što su Megane i Espace.
Numeracijsku oznaku svog gradskog automobila, odnosno predstavnika B segmenta, Renault je završio 1991. godine kada je, barem zvanično i u visokoj produkciji, vijek završio Renault 5. Slijed je nastavljen pod nazivom Clio. Svaka od četiri prethodne generacije na polovini puta imale su i redizajnirane faze u kojima su pored stilskog dotjerivanja rađene i značajnije tehničke modifikacije, a u posljednje vrijeme stizale i sasvim nove varijante – a treća i četvrta imale su i karavanske verzije.
Peta generacija prvi put je javnosti prikazana na ovogodišnjem Ženevskom sajmu automobila, početkom marta. Novi Clio dizajniran je prema principu “I evolucija i revolucija”. Pogledamo li ga s tehničke strane, slogan u potpunosti opravdava sve ono što je iznutra i ono što je ispod lima. Naime, kako su nam se inženjeri pohvalili, novi Clio napravljen je 100% od novih dijelova, jer su u razvoj krenuli od čistog i praznog lista papira. Govorimo li o stilu, definitivno je u pitanju evolucija, a pojedine segmente koji mu daju vizuelni karakter, karakterišu gotovo sve modele u gami – Clija je gotovo nemoguće zamijeniti sa automobilom nekog drugog brenda ili reći da pretjerano nalikuje na neki drugi autombil iz porodice.
Teško je reći gdje je napravljen veći kvalitativni iskorak, no najviše toga se vidi i osjeti u unutrašnjosti. Odlična sjedišta, bez obzira na to o kojoj varijanti i o kojem paketu opreme se radi, definitivno su došla iz višeg segmenta, a posebne pohvale idu na račun onih u modelima sa paketom RS Line. Potpuno su nova, a pored oblika koji se prilagođava tijelu, sjedalni dio je duži nego kod prethodnih za 15 milimetara, dok su nasloni nešto tanji i pružaju veći komfor za koljena putnicima na stražnjim sjedištima. Definitivno je uspjelo – na krajnjoj poziciji sjedišta, stopalima je nemoguće dodirnuti prednju stijenu, dok je samo mali pomak prema naprijed dovoljan, da se putnicima straga osigura solidan komfor. Bolje se sjedi, jer veća površina tijela dodiruje površinu sjedišta, opšti utisak je na višem nivou, jedino što je preglednost preko centralnog retrovizora kroz stražnji vjetrobran nešto narušenija.
No, to je samo jedan od segmenata koji je prošao potpunu rekonstrukciju. Ključna komponenta “Smart Cockpita” je 9,3-inčni multimedijalni ekran (dvostruko veći od prethodne verzije sa 7 inča). To je najveći displej koji je ikad upotrijebljen u jednom Renaultovom modelu. Postavljen je vertikalno i suptilno je zakrivljen. Inspirisan onim kao kod Espacea, vizuelno povećava kontrolnu tablu, unutrašnjosti daje savremeniji izgled i poboljšava vidljivost. Okrenut ka vozaču, ekran sa naprednim novim sistemom Renault Easy Connect opremljen je Renault Easy Linkom koji sadrži sve multimedijalne, navigacione i infotainment karakteristike kao i Multi-Sense podešavanja, koja su izuzetno jednostavna za upotrebu.
Po prvi put, potpuno novi Clio je opremljen digitalnim ekranom koji zamjenjuje tradicionalne analogne instrumente. I ovo je segment koji je prenesen iz modela više klase (Megane…). Veličine dijagonale između 7 i 10 inča, TFT ekran se može koristiti za prilagođavanje doživljaja vožnje na veoma intuitivan način. Verzija od 10 inča uključuje i GPS navigaciju na ekranu. Sa dva pripadajuća displeja (9,3 inča i 10 inča) u punom paketu opreme novi Clio ima najveće ekrane u klasi.
Potpuno nova je konzola koja je urađena u kombinaciji različitih materijala. Podijeljen je na tri dijela – gornji panel s pjenastim slojem, presvučen i prilagodljiv centralni panel, te segment sa funkcionalnim komponentama kao što je recimo pretinac za rukavice. Valovit oblik armaturne ploče daje dodatni osjećaj širine kokpita. Ovaj utisak se dodatno pojačava horizontalnim oblicima centralnih i bočnih ventilacijskih otvora. Ispod centralnog displeja, nalazi se većina tastera za upravljanje većinom funkcija, što je opet u skladu sa drugim modelima iz brenda. Slično je i sa upravljačkim rotacionim dugmadima kontrole klima-uređaja.
Potpuno novi je i elegantniji upravljač, čiji je centralni dio nešto kompaktniji, a obruč deblji. Time je poboljšana vidljivost osnovnih instrumenata. Obruč je potpuno profilisan za oblik šake i palca, pa pomalo podsjeća i na upravljače kod sportskih automobila.
Centralni dio konzole, koji se spušta prema podnici, urađen je u obliku minijaturne terase, što je vrlo neobično i vjerovatno prvi put viđeno. Sa donje strane ima uobičajenu širinu, da bi se obod prema gornjem dijelu proširio i činio poseban otvoreni pretinac u čijoj sredini je ručica mjenjača. Ručica je postavljena poprilično visoko, što je detalj koji opet sugeriše na slične detalje iz sportskih automobila. Nema više ni konvencionalne poluge parkirne kočnice, pa je prostor dodatno iskorišten za otvoreni pretinac.
I obloge vrata urađene su u kombinaciji različitih materijala, što na dodir daje poseban osjećaj – najistureniji dijelovi su mekši i mogu biti u drugoj boji.
Budućim vlasnicima osiguran je visok stepen personalizacije pa u zavisnosti od izabranog paketa opreme, kupac može birati oblike, različite boje i različite materijale. Potpuno novi Clio je također dostupan sa ambijentalnim osvetljenjem u osam različitih boja.
Novi Clio je i vizuelno dinamičniji. Prednji poklopac je profilisan dvjema uzdužnim linijama, a prednja maska veća. Pored toga osnovnim modelima pridružili su se i modeli linija RS Line, te Paris Initiale koji svaki na svoj način posebnim dizajnom prednjeg dijela oslikavaju duh kojeg automobil nosi i opremom i motorom.
Novi Clio je za 12 milimetara kraći od prethodnog (4.050 mm) i ima kraće međuosovinsko rastojanje (2.583 mm), ali je iznutra prostraniji u svim aspektima.
Clio je prvi serijski Renault koji ima zračne deflektore na bočnim dijelovima prednjeg odbojnika. Time je djelimično poboljšana aerodinamika, a izgled i u ovom dijelu poprimio sportski štih. Sve upotpunjuju LED svjetla C-oblika koja inače karakterišu aktuelnu liniju Renaultovih modela.
Zanimljivo je i to što, bez obzira na nešto manje dimenzije i prostraniju unutrašnjost, Clio ima prtljažnik od 391 litar, po čemu je lider u klasi (benzinci 391 litar, dizeli 366 litara).
Iako je Clio pete generacije predstavljen sa 6 motora, vrlo dobro organizovana prezentacija jednog od najznačajnijih automobila današnjice novinarima je pružila priliku da nekoliko stotina kilometara voze modele sa jednolitarskim trocilindarskim turbomotorom od 100 KS i sa izvanrednim četverocilindarskim 1,3-litarskim, također, turbomotorom od 130 KS. U ovom vremenu potpuno je razumljiva demonstracija benzinske tehnologije u kojoj Renault sa partnerima (Nissan i Mercedes), u nekoliko segmenata postaje lider na tržištu – i jedan i drugi motor su najštedljiviji i najčišći u klasama, ali ih to nije pokolebalo da se na vrijeme okušaju i u svijetu hibrida. Na prvi pogled radikalno, ali je zapravo težnja da se uvijek ide u korak sa sve rigoroznijim i grupnim i pojedinačnim restrikcijama kada je u pitanju emisija CO2.
Ponuda motora zasnovana je na jednolitarskom trocilindarskom motoru u dvije varijante – sa 65 i sa 75 KS. Motor za defanzivce dobra je prilika za one koji većinu vremana iza upravljača provode na kratkim relacijama po gradskim ulicama. U pravilu se radi o najjeftinjim verzijama.
Ozbiljnost kreće sa trocilindarskim, jednolitarskim turbomotorom sa 100 KS. Uz puni tehnički paket najsavremenijih sistema oslobodiće i 160 Nm, a uz 10 KS više i 20 Nm više, sa samo 100 gr CO2 zamjenjuje nekadašnji motor TCe sa 90 KS. Uz peterobrzinski manuelni mjenjač, Renault mu je namijenio i automatski X-tronic mjenjač koji sve svoje čari otkriva u gradskoj vožnji. U ponudi će nešto kasnije biti i automatski mjenjači sa dvostrukim kvačilom.
Renault sa ovim motorom garantuje minimalnu potrošnju od svega 3,7 litara benzina na 100 pređenih kilometara, što predstavlja istinsku tehničku demonstraciju rezultata tima Renaultovih stručnjaka.
Modeli sa novim 1,3-litarskim četverocilindarskim turbomotorom, svojim karakteristikama primiču se nekadašnjim modelima Clio Sport. Njihov i unutrašnji i vanjski izgleda na to upravo asocira, budući da snaga od 130 KS u malom automobilu nije zanemariva. Naglasimo i to da je novi Clio u prosjeku lakši od prethodnog za 50 kilograma. Uz brzi sedmerostepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom (EDC), ovaj Clio postaje prijetnja većini konkurentskih automobila iz klase. I za njega Renault garantuje minimalni potrošnju na otvorenoj cesti od samo 4,3 litre benzina, ali i maksimalnu brzinu od 200 km/h.
Novi Clio dostupan je i sa poznatim dizelskim motorom 1.5 dCi sa snagama 85 KS (220 Nm) i 115 KS (260 Nm). Za oba garantuju minimalni potrošnju od 3,2 litra dizela na 100 pređenih kilometara i samo 95 grama CO2 po pređenom kilometru, što su vrhunske karakteristike.
Konačno, tehničku poslasticu čini i prvi Clio sa hibridnim pogonom – E-Tech, a prvi primjerci biće dostupni naredne godine. Pogon E-Tech je razvio i patentirao Renault, a koristi određene komponente koje paraleno razvijaju i koriste drugi brendovi iz saveza, uključujući i novu generaciju benzinskog motora od 1,6 litara posebno prilagođenog za ovu namjenu. Električni motor pokreće baterija kapaciteta 1,2 kWh.
Ovaj auto kao sistem koristi sve prednosti hibridnog pogona kao što su korištenje energije regenerativnog kočenja i sinergijskog djelovanja dva motora. Kreće samo pomoću snage električnog motora, a vožnju nastavlja motorom SUS. Također, ukoliko se ukaže potreba, može ubrzavati sa oba motora zajedno.
Renault Easy Drive sistem je najkompletniji sistemi pomoći vozačima na tržištu. Tako se Renault može pohvaliti time da Clio može biti opremljen do sada najopsežnijim asortimanom sistema pomoći vozaču u svom segmentu. Sistemi su podeljeni u tri grupe: vožnja, parkiranje (pod oznakom Renault Easy Drive) i sigurnost. Zbog svega je Clio nastavio tradiciju “odlikaša”, kada su u pitanju testiranja na EuroNCAP-u opet dobivši maksimalnu ocjenu.
Nove sigurnosne karakteristike na potpuno novom Cliju uključuju kamere sa pogledom 360 stepeni i aktivno kočenje u hitnim slučajevima sa otkrivanjem biciklista i pješaka (prvi put kod Renaulta). Vrhunac je Highway & Traffic Jam Companion – jedinstven za svestrani segment gradskih automobila. Ovaj napredni sistem pomoći vozaču predstavlja prvi korak ka autonomnim vozilima.
Tu su Highway & Traffic Jam Companion, koji kontrolira brzinu vozila i održava sigurnu udaljenost od vozila koja su ispred, zadržavajući vozilo u sredini svoje trake; Adaptive Cruise Control (0 do 170 km/h), koji u toku vožnje održava minimalnu sigurnu udaljenost u odnosu na vozilo ispred; ACC, sistem koji potpuno zaustavlja automobil u gradskim gužvama i koji ga također pokreće nakon 3 sekunde. Nakon 30 sekundi neaktivnosti, sistem se automatski deaktivira; Cruise Control sa funkcijom Speed Limiter i Automatic High Low Beam koji koristi prednju kameru da bi uglom optimizirao intenzitet prednjeg osvjetljenja.
Novo u ponudi kod Clija je Active Emergency Brake – sistem aktivnog kočenja u slučaju nužde ukoliko vozač ne primijeti biciklistu ili pješaka. Standardno se ugrađuje na potpuno novi Clio i radi u svim vremenskim uslovima, danju i noću. U Cliju pete generacije debituje i napredni sistem Blind Spot Warning, koji radarima “pokriva” takozvani mrtvi ugao u retrovizorima.
On također, “čita” saobraćajne znakove sa ograničenjem brzine, prati linije kolovozne trake, ima prednje i stražnje parkirne senzore i brojne kamere koje na displeju projiciraju poziciju auta iz takozvane ptičije perspektive, te ima sistem automatskog parkiranja.
Novi Renault Clio je definitivno potpuno novi automobil koji je ostao u okvirima klase kojoj pripada. Sa dosta tehničkih sistema koji će mu definitivno dati bolji imidž, od kojih neke prvi put srećemo i kod Renaulta, ali i u klasi kojoj pripada, zasigurno će podići ljestvicu u ringu u kojem se bore automobili koji se uklapaju u dužinu od oko 4 metra.
Najekonomičniji i najčišći motori, ponuda hibrida, kvalitativni iskorak u unutrašnjosti, za 300% povećan obim završne kontrole visokosofisticiranim alatima, donijeće novi pogled na mobilnost gradskih automobila, ali i nešto višu cijenu za koju kažu da će biti za oko 1.500 eura viša u odnosu na dosadašnje analogne modele.
Ponudu Renaulta u BiH pogledajte ovdje.
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 22, 2024 0
mar 11, 2024 0
feb 21, 2024 0
feb 14, 2024 0