Osvježeno 31 Marta, 2024 5:00 PM
mar 20, 2019 Adnan Huseinagić Jubilej, Novosti, Vijesti 0
Prije 55 godina u tvornici Mladá Boleslav započela je proizvodnja modela 1000 MB, prvog češkog automobila masovne proizvodnje.
To je bio najistaknutiji model svog doba u Češkoj. Došao je kao zamjena za model Octavia, koji je imao klasičnu koncepciju, sa motorom smještenim naprijed, uzdužno i pogonom na stražnje točkove. Model 1000 MB, dobio je naziv, koji upućuje na motor radne zapremine 1.000 ccm, a imao je, za to doba modernu koncepciju, sa 4-cilindarskim motorom smještenim straga i samonosivom karoserijom.
U proizvodnju ovog modela, bilo je uključeno oko 300 kompanija, uključujući i 134 izvan Češke. Tvornica Mladá Boleslav se prostirala na području od 80 hektara, imala je 40 proizvodnih hala, a izgrađena je i nova infrastruktura sa 13 km cestovnih poveznica i 11 km pokretnih traka.
Prije početka proizvodnje, pokrenuta je razvojna faza pod nazivom NOV (Nový Osobní Vůz – novi osobni automobil). Do maja 1962. godine proizvedeno je 50 prototipa, koji su prevezli 1.598.840 testnih kilometara, uključujući i ekstremne testove u tadašnjem Sovjetskom Savezu. Posebnim testovima kočnica, rashladnog sistema i sistema za snabdijevanje motora gorivom, podvrgnuta su tri prototipa na temperaturama do -45°C, a ti testovi su sprovedeni na Kavkazu.
Karoserija sa 4 vrata sastojala se od 665 presovanih dijelova međusobno zavarenih u 6.900 tačaka. Također, za ovaj model primijenjen je novi postupak livenja aluminijumske legure za proizvodnju kartera i kućišta 4-stepenog manuelnog mjenjača, koji je bio jedinstven u Evropi, a zasnovan na rješenju koje je patentirao češki inženjer Josef Polák, 1922. godine. Zahvaljujući tom inteligentnom rješenju, nakon livenja, odlivke nije trebalo bušiti, već rezati, što je doprinijelo kraćem vremenu proizvodnje i manjem utrošku energije.
Na taj način je nastao porodični automobil ukupne mase 755 kg. Za pogon je korišten 4-cilindarski benzinski motor radne zapremine 988 ccm, sa 37 KS (27 kW), koji je osiguravao maksimalnu brzinu od 120 km/h i, za to doba, veoma nisku potrošnju goriva od 7-8 l/100 km. Tokom 1966. godine, snaga motora povećana je na 43 KS (32 kW), također u ponudu je uvršten i model 1100 MB, koji je koristio motor radne zapremine 1,1 litar.
Unatoč kompaktnim dimenzijama (dužina 4,17, širina 1,62 i visina 1,39 m), Škoda 1000 MB je nudila komfor, udobnost i prostranu unutrašnjost, te dva prtljažna prostora: veći, zapremine 220 l smješten naprijed, iznad rezervnog točka, i drugi straga, između naslona stražnjeg sjedišta i motora, kojem se pristupalo iz kabine.
Zvanično je prihvaćen 11. april 1964. godine, kao datum, kada je obustavljena proizvodnja Octavije, a započela proizvodnja Škode 1000 MB, koja je iste godine predstavljena na sajmovima u Brnu, Parizu i Londonu.
Do maja 1965. godine, proizvodni kapacitet je bio 1.000 primjeraka mjesečno, a do kraja godine, kapacitet je povećan na 150 primjeraka dnevno, što se tada smatralo masovnom proizvodnjom.
U periodu od 1964. do 1969. godine, proizvedeno je 443.000 primjeraka modela 1000 MB, od čega je više od polovine, izvezeno u inostranstvo. Uspjeh na reli takmičenjima potpomogao je potražnju za ovim modelom izvan granica tadašnje Čehoslovačke.
Ponudu Škode u BiH pogledajte ovdje.
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0