Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
aug 23, 2019 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Škoda je u svom glavnom pogonu u Mlada Boleslavi pustila u rad novu lakirnicu. Tako će se godišnji kapacitet lakiranih karoserija povećati za 168.000, pa će ukupni proizvodni kapacitet iznositi 812.000 lakiranih karoserija. Škoda je u novu zgradu uložila 214,5 miliona eura, stvorivši više od 650 novih radnih mjesta. Objekt je jedan od najsavremenijih i ekološki najprihvatljivijih u Evropi. Radne stanice su dobile novi ergonomski oblik, a uz korištenje inovativnih tehničkih sistema brojne funkcije će preuzeti roboti.
“Otvaranjem nove lakirnice, sa radom započinje jedan od najnaprednijih takvih pogona u Evropi. Omogućuje nam značajno povećanje proizvodnih kapaciteta u našem glavnom pogonu, gdje će neke funkcije preuzeti 66 novih robota”, izjavio je Michael Oeljeklaus, član odbora Škode, zadužen za proizvodnju i logistiku.
Vrhunske tehnologije lakiranja uključuju potpuno autonomni sistem za prevoz pojedinih karoserija tokom prethodne obrade i nanošenja temeljnog premaza. Ovaj transportni sistem omogućuje da se procesni parametri za svaku karoseriju odaberu pojedinačno. U tradicionalnim linijama za lakiranje, takva prilagodba nije moguća, jer se karoserije prevoze lančanim transporterima.
Svi podaci iz proizvodnog procesa se elektronski podudaraju sa identitetom relevantnog automobila i prenose se radiovezom do pojedinih radnih stanica, omogućujući upotrebu odgovarajućih materijala.
Škoda je posebnu važnost stavila na nisku potrošnju energije, a jedan od primjera je jedinstvena tehnologija sušenja – da bi se eliminisale razlike u temperaturi između čvrstih komponenti karoserije od čelika visoke čvrstoće i lakih metala, prilikom pečenja različitih slojeva boje, centralni rekuperatori upuhuju vruć zrak u određena područja. Na ovaj način se smanjuje količinu energije koja se koristi za sušenje različitih slojeva boje i do 20%.
Inovativni sistem “vlažne četke” za čišćenje karoserija, omogućuje istovremeno pečenje zaptivača i prajmera – što znači da se na taj način može preskočiti čitav tehnološki korak sušenja i grijanja, te hlađenja karoserije.
Novi roboti za lakiranje imaju inovativnu sedmu rotacionu osu u svojoj konzolnoj ruci, što znači da jedan robot može obložiti karoseriju do ukupne površine od 108 kvadratnih metara (prosječna površina savremenog putničkog automobila je 88 kvadratnih metara).
Kao što je već ranije usvojeno u Škodinim lakirnicama, u novom objektu se koriste samo na vodenoj osnovi, sa izuzetkom završnog premaza, međutim, u novoj lakirnici 55% premaza čine čvrste materije. Zahvaljujući ovakvom sastavu, za svaki automobil je potrebno oko 210 g manje rastvarača, a potrošnja boje je smanjena za 17%, na 2 kg po automobilu.
Ukupno pet slojeva boje, rezultira slojem debljine oko 0,1 mm. U lakirnici je dostupno ukupno 17 različitih tonova boje, od kojih mnogi imaju metalik ili biserni finiš.
Nove tehnologije, također, pružaju suštinski doprinos ekološkoj prihvatljivosti procesa proizvodnje. Ostaci boje, poput pigmentnih čestica, apsorbuju se u procesu poznatom kao suho odvajanje. U ovom postupku mljeveni krečnjak zamjenjuje vodu, koja se koristila do sada. Kao rezultat toga, ne stvara se talog boje, kao otpadni proizvod. Sastav za dekontaminaciju izduvnog zraka pomoću mljevenog krečnjaka, smanjuje količinu ostataka boje stvorene na karoseriji automobila za više od 2 kg. Korišteni mljeveni krečnjak i boja koju apsorbuju tada se termički recikliraju i koriste u odsumporavanju dimnih plinova ispuštenih u toplani, koju vodi Škodina podružnica Ško-Energo. Koristeći ovu tehnologiju, Škoda reciklira do 80% zraka koji se koristi u kabinama za prskanje, što značajno smanjuje količinu energije koja se koristi za pročišćavanje usisnog zraka.
Nadalje, nova lakirnica sadrži sistem koji smanjuje i termičke emisije. To omogućuje da Škoda smanji emisije isparljivih organskih spojeva, povezanih sa proizvodnjom, nastalih tokom procesa bojenja za 36%.
Nova lakirnica sa visinom od 35 m i na sedam spratova sada je najviša zgrada u glavnom pogonu Škode u Mlada Boleslavi, lakirnica je duga 276 m, a široka između 60 i 140 m. Zgrada pokriva 25.094 kvadratnih metara, kao tri nogometna igrališta. Zapremina građevine iznosi 828.058 kubnih metara, kao 265 olimpijskih bazena.
Češki proizvođač automobila svoje ekološke aktivnosti grupiše pod okriljem strategije “GreenFuture” (zelena budućnost). Investicije poput nove lakirnice predstavljaju važan stub strategije održivosti brenda. U nedavno objavljenom izvještaju o održivosti, Škoda je otkrila da je između 2010. i 2018. godine smanjila utjecaj svoje proizvodnje vozila na okoliš za 56,1%.
Ponudu Škode u BiH pogledajte ovdje.
mar 15, 2024 0
mar 15, 2024 0
mar 14, 2024 0
mar 13, 2024 0
mar 18, 2024 0
mar 18, 2024 0
mar 18, 2024 0
mar 18, 2024 0