Osvježeno April 21st, 2021 6:20 PM
Oct 15, 2014 Safet Šatara Citroen, Test 0
Pojedina rješenja iz C4 Cactusa nije moguće vidjeti ni u jednom drugom automobilu na svijetu. Radi se o stilski usavršenom automobilu sa genijalnim ergonomskim rješenjima u kabini i izgledom koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Ipak, C4 Cactus uvijek napominje da je “jeftiniji” automobil koji igra na kartu izgleda i prividnog komfora.
Citroenovi dizajneri napravili su izvanredan posao. Vratili su se korijenima, a ni u jednom trenutku nisu prizvali retro oblike koji su ih i proslavili dalekih pedesetih i šezdesetih godina proteklog stoljeća. Sjećam se kada sam prije nekoliko godina prošao pješačkim tunelom koji je vodio direktno do ulaznih vrata ogromne hale u kojoj se održavao Ženevski sajam automobila – na desetinama velikih slika dominirao je Citroenov DS3, a pored njega pisalo je Anti Retro. Također, baš nekada u to vrijeme iz Citroena su zvanično objavili da se neće okretati unazad nego će praviti automobile koji nemaju nikakve stilske veze sa njihovim prijašnjim uspjesima. Nije bilo lako zamisliti šta će iznjedriti, a da istovremeno ostanu u okvirima nekonvencionalnosti koja ih krasi još od kada su proizveli prvi automobil. Nakon toga stigao je nasljednik originalnog konceptnog C-Cactusa iz 2007. godine, a sa svojim neobičnim izgledom i dimenzijama karakterističnim za gradskog crossovera definitivno je privukao pažnju i novinara i kupaca. Sada sam imao priliku isprobati serijsku verziju koja je dobila ime C4 Cactus.
Iako ovaj crossover nosi ime Citroenovog kompakta, odmah na početku trebamo raščistiti da C4 Cactus nema gotovo ništa zajedničkog sa C4. Građen je na platformi malih automobila (platforma na kojoj je i C3), što je u praksi stvorilo neobičan automobil koji je kraći i uži od kompakta C4. O masi je već dosta toga ispričano, ali moram spomenuti da C4 Cactus ima najmanju masu u klasi (osnovni je lakši od 1.000 kilograma) koja je u prosjeku za 200 kilograma manja u odnosu na masu C4. Dakle, jasno je, C4 Cactus nema ništa zajedničko sa C4 osim nekoliko elemenata koji se dijele u cijeloj grupi PSA. To otprilike znači da je C4 Cactus automobil sa sličnim dimenzijama kao i savremeni kompakti, sa izgledom malog SUV-a i sa tehnikom preuzetom iz klase gradskih automobila. Ukoliko mislite da je to recept za automobil koji je daleko od aristokratije, potpuno ste u pravu. Odmah nakon prvog otključavanja vozila i zatvaranja vrata jasno je da C4 Cactus plaća veliku žrtvu radikalnom smanjenju mase. Naime, mehanizam za odbravljivanje vrata neobično je glasan. Također, prilikom zatvaranja vrata jasno ćete čuti zvuk viših frekvencija, što je karakteristika zvuka nešto tanjih materijala. Neobično za nov automobila, ali je to vrlo jasan znak da je doslovno svaki dio C4 Cactusa proveo u sauni. To je, dakako žrtva, koja se morala prinijeti smanjenju potrošnje, ali i sve strožijim ekološkim zahtjevima – lakši automobili manje troše i manje zagađuju. Jasno, takav je trend, pa će uskoro svi velikoserijski automobili biti ovakvi, a dosta ih već i jeste.
Ipak, treba se priznati da je Citroen na Cactusu sve pokušao “kompenzirati” (i itekako dobro uspio) nekonvencionalnim stilskim rješenjima kojima će biti oduševljeni vjerovatno svi koji vide ili koji se nađu za volanom C4 Cactusa.
Pored ogromnih sjedišta (koja će najviše pružiti na dužim putovanjima), posebno je impresivna prednja konzola. Dominiraju dva velika displeja (jedan iza volana na kojem se prikazuju informacije kao na tabli sa instrumentima), pa je cijeli centralni dio konzole potpuno oslobođen od tastera. Dakle, oslobođeno je mjesto za mobitel, čašu ili neku drugu sitnicu, što baš i nije čest slučaj u svakom automobilu građenom na platformi iz B-segmenta.
Dva displeja ispred vozača sastavni su dio čak i osnovnog paketa opreme. Ovako su tasteri našli mjesto na displeju, a kompletno uređenje kabine dobilo je poslovniji i ugodniji izgled. I pored itekako impresivnih rješenja kao što su ručice na vratima kreirane prema uzoru na ručice na putnim torbama ili veliki pretinac ispred suvozača, najveću novost predstavljala su tri tastera ispred ručne kočnice na kojima je pisalo D, R i N. Ovo je mjenjač! Funkcioniše isto kao i svaki drugi. D za naprijed, R za nazad i N kada C4 Cactus stoji. Vrlo je jednostavno i puno elegantnije nego ikakva poluga.Upravo tada sam počeo cijeniti i sistem Stop/Start koji je u svim trenucima reagovao munjevito brzo. Zapravo, motor se tako brzo aktivira da je nemoguće ostati bez snage i u jednom trenutku. Sve mjere za smanjenje potrošnje savršeno su djelovale na C4 Cactusu. U najtežim gradskim uslovima gdje sam i proveo najviše vremena, francuz nije trošio više od 6 litara, što je gotovo nezamislivo čak i uz puno manje trocilindarske benzince. Otvorena vožnja nerijetko je prolazila i sa tri do četiri litre na svaku “stotinu”.
Sa manje od 360 litara prostora u prtljažniku, C4 Cactus i nije među najpraktičnijim i najiskoristivijim crossoverima. Ipak, moramo spomenuti da u kabini postoje prilično veliki pretinci i džepovi na vratima.C4 Cactus definitivno nije klasični automobil. Radi se o nekonvencionalnom pristupu kreiranju vozila koje će vlasnike oduševiti pojedinim elementima nedostupnim na svim drugim autima. Ipak, potreban je još šlag na torti koji bi došao uz bolji automatizirani (ili automatski) mjenjač, pametni ključ i taster za paljenje motora, te možda i malo snažniji motor.
Cijena do registracije: | 34.093 KM |
Cijena analognog benzinca: | 27.856 KM |
Cijena najjeftinijeg modela: | 24.300 KM |
Troškovi registracije: | 563 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 1.773 KM |
Motor: | dizelski; 1.560 ccm |
Snaga: | 68 kW/92 KS |
0-100 km/h / Max: | 11,4 s / 182 km/h |
Prosječna potrošnja: | 3,5 l/100 km (nom) |
Masa vozila: | 1.055 kg |
Prtljažnik: | 348/1.170 l |
Emisija CO2: | 92 gr/km |
Početak prodaje u BiH: | Juni 2014. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
D (Drive): | 7,83 sekunde |
80-120 km/h: | |
D (Drive): | 10,1 sekunda |
Serijska oprema:
ABS, ESP, ASR, pomoć prilikom pokretanja vozila na uzbrdici, šest zračnih jastuka, tempomat, servoupravljač, senzor za mjerenje pritiska u gumama, centralno daljinsko zaključavanje, el. i grijani vanjski retrovizori, vozačevo sjedište podesivo po visini, radio/CD/mp3 plejer sa kompandama na sedmoinčnom displeju osjetljivom na dodir, dva USB čitača, automatski klima-uređaj, mogućnost povezivanja mobilnog telefona bluetoothom sa zabavnim sistemom u automobilu, volan obložen kožom, svjetla za maglu, krovni nosači obojeni sjajnom crnom bojom, vanjski ukrasni elementi obojeni sjajnom crnom bojom (retrovizori, spojler, A stub, dekorativni motivi na karoseriji…), ručice na vratima u boji karoserije, vanjske zaštitne obloge Airbump Grey, 16-inčne alu-felge, natpis Cactus u crnoj boji, posebna boja karoserije…
Cijena modela sa serijskom opremom: 34.093 KM
Apr 15, 2021 0
Apr 14, 2021 0
Apr 12, 2021 0
Apr 12, 2021 0
Mar 08, 2021 0
Feb 07, 2021 0
Jan 25, 2021 0
Oct 28, 2020 0