Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
apr 09, 2018 Almir Grebović Dacia, Test 0
Konačno, nakon 8 godina obnovljen je Duster. Automobil za kojeg niko ni danas nije u potpunosti siguran da li je terenac, SUV ili crossover, krenuo je u svoju drugu životnu fazu djelimično obnovljen. Ne bismo se usudili reći da se radi o automobilu koji je potpuno nov, i o automobilu na kojem je promijenjeno sve, ali definitivno o automobilu koji je temeljito pretrešen, mada je gotovo u milimetar ostao u istim gabaritima.
Štaviše, na cesti ćete ga opet nepogrešivo prepoznati, budući da su i konture i izgled detalja ostali vrlo približni onim na prethodnom. Sve je zapravo puno jasnije ukoliko pogledamo dimenzije, proporcije i oblik prednjih svjetala koja su definitivno najzaslužnija za određivanje vizuelnog karaktera jednog automobila. Nema sumnje u to da se radi o novim oblicima, ali su, čini se, na svim instancama bili sigurni u to da ovaj automobil ne treba previše mijenjati. Dokaz tome je njegov uspjeh na tržištu, koji je prije svega zavisio od povoljne cijene. Istim putem su i nastavili – prvo cijena pa onda sve ostalo.
Dacia Duster nije prestižni auto, nikad nije ni bio, ali ima svoju namjenu zbog koje ga se kupci teško odriču. Bio je robustan je, bez pretjerano komplikovanih elektromehaničkih sistema, imao odličan motor (dCi), mogućnost izbora pogona (2WD/AWD) i povoljnu cijenu.
Istim principom analitičari, dizajneri i inženjeri vodili su se i kad su stvarali drugu generaciju. Duster je izrastao iz ničega, pa praktično nije imao nikakav korijen, ali je, zanimljivo, gotovo od prvog dana pojavljivanja na tržištu stekao blagonaklonost kupaca. Nisu to bili vozači kojima je bilo važno da ih “auditorijum” vidi u novom velikom “terencu”, nego pragmatični ljudi koji su ocijenili da za svoj novac kupovinom Dustera kupuju, prije svega, korisnu stvar. Takvih je na svim tržišima dovoljno da održe nivo prodaje koji će osigurati i proizvodnju svake naredne generacije.
Upravo se zbog toga, na sajmu automobila u Frankfurtu 2017. godine, pojavila druga generacija Dacije Duster. Prva je svoj tržišni put započela 2009. godine, a jedini redizajn imala 4 godine kasnije.
Iako se radi o novom automobilu, novi Duster ne razlikuje se pretjerano od Dustera prve generacije. Pored oblika koji je u dlaku identičan, vrlo slični su pojedini detalji na karoseriji, mada su se na predstavljanju čelni ljudi Dacije pohvalili time da su veći posao napravili “ispod lima”. Duster je prepoznatljiv sprijeda najviše zbog specifičnog oblika prednjih svjetala. Iako su oblikom ostala slična, ispod prozirnog polikarbonata kriju se intrigantna tanka dnevna svjetla napravljena iz dva segmenta.
Time je starom obliku data potpuno nova dimenzija koja je u punom stilskom skladu sa prednjom maskom. Nova je i ona, ali sa drugačijom i izraženijom grafikom. Ni profil ne odiše značajnim novim detaljima, ali će rijetki primijetiti da je prednji dio klinastiji, da su spojevi između glavnih segmenata drugačije oblikovani i da postoji nekoliko stilskih detalja koji će samo uljepšati cijelu sliku. Na spoju prednjeg blatobrana i vrata nalazi se plastični detalj koji naizgled nema praktičnu funkciju, ali simulira aerodinamičku rešetku kroz koju struji zrak. Zapravo, ova obloga predstavlja zaštitu od kamenčića “ispaljenih” iz ripni prednjih guma. Domišljato!
Straga je nešto drugačije, pa su stara svjetla krajnje arhaičnog oblika zamijenjena modernim svjetlima zanimljivog oblika i grafike. Ovim novi Duster nema gotovo ništa zajedničkog sa starim. Potpuno novi je poklopac prtljažnika, odbojnik i stilska zaštita koja zapravo po segmentima dijeli cijeli stražnji odbojnik. Ovo će se svidjeti većini.
Najprijatnije iznenađenje na novom modelu je unutrašnjost – kvalitet materijala i dizajn detalja. Iako se ne radi o posljednjim stilskim modnim kricima, Duster je upravo u ovom segmentu napravio korak od “sedam milja”. Definitivan “problem” na modelu koji se pojavio 2010. godine bila je spartanska unutrašnjost koja baš i nije bila primjerena oblicima unutrašnjosti automobila kakve vezujemo za 21. vijek, mada su čak i pragmatični kupci ovdje zažmirili na jedno oko. Naravno da izgled pojedinih detalja zavisi od paketa opreme, ali, generalno govoreći, Dacia je ovdje napravila najveći odmak, čak i u odnosu na modele nakon redizajna (2014).
Plastične obloge na većini pozicija su vrlo visokog kvaliteta, a oblici kud-i-kamo primjereniji i vremenu i konkurenciji sa kojom se “bori”. Posebna pohvala (nakon 8 godina) ide na račun dizajna upravljača, ali ništa drugačije nije ni na konzoli. Također, pohvala broj dva ide na račun oblika i rasporeda tastera koji su smješteni na centralnom stubu. Komade klimatizacije su zanimljive, pa u jednu ruku i jedinstvene, a skladno poredani tasteri opet govore o svojevrsnoj originalnosti. Naravno, u paketu opreme Prestige dobije se i centralni multimedijalni displej, putem kojeg se može upravljati navigacijom, radiom i nekim osnovnim tehničkim postavkama automobila. Uz doplatu (700 KM) moguće je dobiti i takozvani sistem kamera MultiView s pregledom sve četiri strane vozila. Zanimljivo je i korisno ukoliko se provlačite između tijesnih trotoara ili između parkiranih automobila.
Ako ćemo o zamjerkama, onda možda jedinu realnu zamjerku treba uputiti raspoloživom prostoru, jer je i on, prije svega, definisan centimetrima između osovina koji određuju prostorni komfor za putnike. I kod prethodnog je međuosovinski razmak bio 267 cm. To je danas već malo, ali kod Dustera zavisi od platforme na kojoj je nastao. Zbog toga su i prednja sjedišta nešto kraća, a prostora je na stražnjoj klupi relativno malo. Sa druge strane, prtljažnik je zavidnih gabarita, a pravilan oblik “sanduka” osigurava 445 litara. Također, ljepše bi bilo i da je ručica mjenjača malo kraća.
No, od svega je najzanimljivija vožnja. Ispod prednjeg poklopca nalazio se poznati Renaultov 1,5-litarski dCi motor koji korjene vuče još iz 2001. godine. Do danas je imao nekoliko evolucija, ali je u osnovi ostao jednake konstrukcije. Dacia ga sa Dusterom isporučuje sa snagama od 90 i od 110 KS. Biramo 110. Snaga danas nije višak. Svakako biramo i moderni sistem paljenja “na dugme”. Uz kratki pritisak, obje kazaljke na tabli sa instrumentima napraviće svoju putanju od početka do kraja i nazad, poput onih u nekim sportskim automobilima. Tek nakon toga oglasiće se dizel, ali puno rafiniranije i smirenije nego što smo to naučili od ranije. I to je zasluga pojačane zaštite od buke, što je jedan od današnjih ključeva udobnosti vožnje.
Uz Dustera je moguće dobiti i automatski šesterostepeni mjenjač sa dva kvačila (EDC), Renaultov svakako, uz kojeg se udobnost u vožnji diže za još jednu stepenicu. Podsjetimo, to je mjenjač sa dvije lamele, od kojih jedna upravlja neparnim, a druga parnim stepenima prenosa, uz istovremeno spajanje jedne i otvaranje druge lamele, što na kraju omogućuje linearan i neprekidan protok snage bez gubitka energije. Kome ovaj mjenjač nije zanimljiv, ili je finansijski nedostupan, izborom ovakvog Dustera sa manuelni peterostepenim mjenjačem uštedjeće 2.700 KM. Biramo EDC, svakako.
I zaista, vožnja, bez obzira na cestu, sa ovim sklopom motora i mjenjača, već predstavlja i užitak i zadovoljstvo. Neće biti buke, a pritisak na papučicu gasa izazvaće samo linearno ubrzavanje i vizuelno “poskakivanje” kazaljke na obrtomjeru. Voziti ovakvog Dustera po gradskim cestama neće predstavljati nikakv problem. Kompaktan je, pa čak i manji od većine uobičajenih putničkih automobila. Odlično se snalazi preko nesređenih tramvajskih šina, ili udarnih rupa, jer je apsorpcija vibracija zaista na visokom novou. Čini se da su i o ovome dodatno poveli računa. Jedino će se previše naginjati u oštrijim zavojima, shvatite li ga kao trkača. Ne, to nije Duster.
Dodatno tome, Duster je jedan od rijetkih automobila kojima je jasno diferencirana namjena prema pogonu. Istina je da su modeli sa pogonom 4×4 nešto primjereniji makadamskoj podlozi, ili se bolje snalaze po ledu, ali je Dacia na vrlo elegentan način izbjegla upotrebu reduktora, barem na modelima sa pogonom 4×4. Ukoliko se odlučite na model sa pogonom AWD, slobodno možete “startati” iz drugog stepena prenosa, budući da je prenosni odnos prve brzine 1:4,45. Kod modela sa pogonom samo na prednjim točkovima prenosni odnos prvog stepena je nešto produžen – 1:3,73. Dakle, jasno je da ćete sa ovim autom imati glatko kretanje, ali nećete moći na ekstremne uzbrdice. To je vrlo jasno rečeno i ovim podacima. Zajednički svim opcijama je i izuzetan klirens kojim se ne mogu pohvaliti ostali – čak 21 centimetar!
Uz sistem gašenja motora na svakom semaforu (Start&Stop), Dacia na ovom automobilu garantuje izuzetno ekonomičnu potrošnju. Štaviše, sva tri relevantna podatka o potrošnji deklarativno su ispod 5 litara. Mi smo kraj testa dovršili sa prosjekom 5,9 litara, što je podrazumijevalo pravilan raspored preveženog puta u gradu i na otvorenoj cesti. U to su bili uključeni vožnja preko nekih planinskih prevoja, bjesomučna mjerenja međuubrzanja i nezaobilazne zimske gume.
Konačno… Da li je skup? Većini vjerovatno jeste. Skup je, a nema pogon na svim točkovima. Skup je zbog toga što ima izvrstan paket opreme, zbog toga što ispod prednjeg poklopca ima najbolji Renaultov proizvod svih vremena i zbog toga što ima automatski mjenjač sa dva kvačila. Razlozi su dovoljni da opravdaju cijenu od 33.860 KM, koliko ćete morati platiti ukoliko želite baš ovaj primjerak. Danas cijenu automobila sasvim sigurno čini oprema. Pod opremom se smatra svašta nešto pa čak i motor, i mjenjač, i vrsta pogona. I Dacia tu nije izuzetak pa je svoje cijene formirala upravo u skladu s vremenom. Hajdemo malo pojednostaviti. Želite nov automobil, a SUV-ovi danas postaju stvar svakodnevnice. 33.860 KM je previše čak i da cijenu prepolovite sa kreditom. Dizel je u primarnoj opciji… Ne mora imati pogon 4×4, jer ste i vi svjesni statistike koja kaže da se on svakako rijetko “pali”. Izaberite Dustera sa ovim motorom… Izaberite ovaj pogon… Odrecite se automatike, a pogotovo ove sa dva kvačila (EDC)… Odrecite se i ovog paketa opreme i izaberite onaj srednji… I u njemu ima svega. Podvucite najdeblju crtu… 27.400? Dobar izbor?
Dacia Duster dCi 110 EDC Prestige |
|||
Cijena do registracije: | 33.860 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Dacia Duster 1.6 SCe Essential): | 23.527 KM | ||
Troškovi registracije: | 608 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.761 KM | ||
Servisni interval: | 20.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 234 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.461 ccm | ||
Snaga: | 80 kW / 110 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 11,9 s /195 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,5 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 50 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.341 / 1.804 / 1.693 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.674 mm | ||
Masa vozila: | 1.304 kg | ||
Prtljažnik: | 445 / 1.478 l | ||
Emisija CO2: | 116 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2018. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,95 sekundi | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 10,94 sekunde |
Dacia Duster dCi 110 EDC Prestige
Serijska oprema:
ABS (sistem protiv blokiranja točkova), AFU (sistem pomoći pri naglom kočenju, ESP (sistem za nadzor stabilnosti vozila), ASR (sistem kontrole proklizavanja), 3 naslona za glavu straga, tritočkovni pojavi sprijeda i straga, sigurnosni pojasi sprijeda sa zatezačem i ograničivačem zatezne sile, sistem upozorenja za nezakopčan pojas vozača i suvozača, bočne zračne zavjese, prednji zračni jastuk za vozača i suvozača, mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka, prednji bočni zračni jastuci za zaštitu glave i prsnog koša, Isofix sistem na stražnjim bočnim sjedištima, nasloni za glavu sprijeda podesivi po visini, indikator pritiska u gumama i promjene brzine, automatski klima-uređaj, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, električno impulsno podizanje vozačevog stakla, električno podizanje stražnjih stakala, obruč upravljača i ručica mjenjača presvučeni kožom, grijano stražnje staklo s brisačem, električno podizanje prednjih stakala, pretinci za odlaganje u prednjim vratima, stropno svjetlo sprijeda i straga, osvijetljen prtljažni prostor, obruč upravljača od pjene, centralno daljinsko zaključavanje, paket Modularnost (upravljač podesiv po visini i dubini, vozačko sjedište podesivo po visini i preklopivi naslon stražnje klupe u omjeru 1/3-2/3), paket Vozač (vozačko sjedište s mogućnošću prilagođavanja leđnog dijela, naslon za ruku na vozačkom sjedištu, prostor za odlaganje ispod suvozačkog sjedišta), Eco funkcija štedljive vožnje, sistem Start & Stop, električni servoupravljač, putni računar, ograničivač brzine, samozaključavanje vozila u vožnji, kodirana blokada paljenja, regulator i ograničivač brzine, prednja svjetla za maglu, stražnji parkirni senzori + kamera za vožnju unazad, upozorenje na mrtvi ugao, LED dnevna svjetla s automatskim paljenjem, odbojnici u boji karoserije, kućište vanjskih retrovizora u Dark Metal izvedbi, hromirane unutrašnje ručice vrata, zatamnjena bočna i stražnje staklo prtljažnika, centralna konzola tamnosive boje, obrub otvora za ventilaciju tamnosive boje, rukohvat na prednjim vratima tamnosive boje, uzdužni krovni nosači crne boje, SUV zaštitna oplate donjeg dijela prednjeg i stražnjeg odbojnika u mat hrom izvedbi, 17″ alu-felge “Maldive”, presvlake Prestige, paket Look (uzdužni krovni nosači u mat hrom izvedbi, dodatno zatamnjena bočna stakla), rezervni točak standardne veličine, 12V utičnica, multimedijski sistem Media Nav Evolution – 7” ekran osjetljiv na dodir, USB, mp3…
Cijena modela sa serijskom opremom Prestige: 32.100 KM
Dodatna oprema:
– Metalik boja (800 KM)
– Kamera MultiView s pregledom sve četiri strane vozila (700 KM)
– Kartica “Slobodne ruke” (260 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.760 KM
mar 12, 2024 0
mar 04, 2024 0
feb 28, 2024 0
feb 23, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0