Osvježeno June 8th, 2023 7:30 AM
Apr 05, 2022 Almir Grebović Ford, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Bio je tek mali, skoro nužni automobil namijenjen Južnoj Americi, da bi u malo drugačijem ruhu i na platformi poznatijih modela konačno, 2014. godine, došao i na najprobirljivije tržište svijeta. Istovremeno, predstavljajući ga i u Rusiji, Indiji, Kini i u Australiji, Ford EcoSport postaje globalni model, s ambicijama da vrlo prihvatljivom cijenom zavlada tržištima koja postaju opterećena velikim i skupim modelima, koje može priuštiti sve manji broj kupaca.
Do dana današnjeg nisu ga prestali proizvoditi, nego su ga u međuvremenu opremali sve sofisticiranijom opremom, istina samo onoliko koliko je dopuštala platforma B2E, na kojoj su nekad nastali Fiesta šeste i sedme generacije, B-Max, Ka, Puma, pa i Transit Curier.
Izvorno nastao prije skoro 20 godina, nije ubrojio puno generacija, mada su razlike očigledne. Generacija kojoj svjedočimo, na tržište je u novom obliku stigla 2014. godine i to pravo iz Indije, da bi Evropska proizvodnja bila uspostavljena 2017. godine u Fordovoj fabrici u Rumuniji. Globalna reorganizacija pogona, evropskim kupcima je osigurala redizajnirani model i nastavak proizvodnje.
Ford EcoSport je mali SUV i to sa izraženijim karakteristikama SUV-a, nego sve prisutnijih crossovera. I prema tome je vidljivo da korijen vuče još iz vremena kad termin crossover nije bio ustaljen i kad su sa tržišta počeli nestajati istinski terenci. Klasa koja je još bila “na ledu” više je nalikovala pravim terencima nego ovome čemu svjedočimo danas. Pravi dokaz svemu je i udaljenost od tla od 19 cm čime se ne bi mogla pohvaliti ni većina današnjih ozbiljnijih terenaca. Današnji crossoveri su i bliži tlu i imaju nižu ukupnu visinu, pa EcoSporta, nastalog na temeljima nekadašnjih vrijednosti, odlikuju i neke nesvakidašnje karakteristike. Visok je 165,3 cm, pa se u njemu “ne leži” kao u današnjim crossoverima, što je jedan od uslova za udobniju vožnju.
Relativno uzak (176,5 cm) direktno govori da se ipak radi o malom automobilu čije mogućnosti uveliko dolaze do izražaja u gradskoj vožnji.
Redizajn je donio vizuelna poboljšanja koja su EcoSporta stilski približila familijarnim modelima. Dominantna prednja maska, velika prednja svjetla, svjetla za maglu sa strana, donji rub ispod odbojnika u boji hroma, te posebne gumene zavjesice ispred prednjih točkova osnovne su vizuelne karakteristike prednjeg dijela. Da nije u potpunom maniru SUV-ova, pokazuje i prilično niska prednja linija poklopca motora i vrlo tup ugao između vjetrobrana i krajnje linije poklopca motora. Time je aerodinamički efikasniji, ali i ljepši. Pogotovo je ljepši sa aluminijskim felgama prečnika 17 inča.
Stražnji kraj bi bio konvencionalan, da testni primjerak nije bio opremljen i rezervnim točkom koji je bio postavljen na peta vrata. Osnovni paket opreme sadrži samo kit za popravak probušene gume, pa će kupca zadovoljstvo rezervne gume koštati 505 KM, a biće uskraćen i za kameru za vožnju unatrag. Konačno, i ovaj detalj je odlika terenaca, a ne crossovera. No, ovo ne bi bilo moguće da se peta vrata ne otvaraju prema lijevoj strani, a ne prema gore. Naravno, dodatni točak nije nužan. Praktičan je u slučaju uništenja gume, ali se osnovna dužina od 409,6 cm, povećava za dodatnih dvadesetak cm. Ovako će se vozači morati naviknuti na “rep” o čemu uvijek moraju voditi računa prilikom parkiranja. U prtljažnik bi inače bilo vrlo teško spakovati i rezervnu gumu, pa je s toga zapremina ostala prilično iskoristiva. Ovako je osnovna zapremina prtljažnika 310 litara, a donju pregradu moguće je “popeti” za čak dva “sprata”.
Unutra je na prvi pogled jednostavan, ali ga za dvije stepenice više diže bogata oprema. Razlikuje se i od Pume i od Fieste, mada je u pitanju samo drugačiji stilski pravac. Ugodni materijali, solidna ergonomija, dobra pozicija iza upravljača i odlična preglednost, vrline su ovog automobila. Moglo je i malo bolje s prekidačem za svjetla, ali to opravdavamo dimenzijama koje diktiraju i pozicije prekidača. Ni straga nije loše – mjesta za koljena nema kao u predsjedničkoj limuzini, ali se može sjediti dosta dobro, i čak malo više nego na poziciji prednjih sjedišta. Konačno, sve diktira skromno međuosovinsko rastojanje od 251,9 cm.
Povišena pozicija sjedenja i veća udaljenost od tla, osnovni su razlozi dobre preglednosti u vožnji. Danas je na tržištu malo automobila ovih dimenzija i ovako visoke pozicije sjedenja. S toga je EcoSport, šampion mogućnosti, govorimo li o preciznom parkiranju i u preciznom provlačenju kroz gužve i tijesne ulice. Uobičajena vožnja donijeće i nova iskustva. EcoSport je zamišljen kao automobil namijenjen tržištima s lošijim cestama. Upravo se zbog toga dosta dobro nosi s nedaćama na koje može naići na našim cestama, pa čak i s niskoprofilnim gumama. Tu do izražaja dolazi “onih” 19 centimetara, pa praktično ne postoji prepreka u urbanoj sredini preko koje nećete moći i to bez ikakvog straha. Ford tvrdi da su s redizajnom poradili i na izolaciji, pa malo i na ovjesu, što je ključni detalj govorimo li o opštoj udobnosti i smanjenom nivou buke. Zanimljivo je da se karoserija u oštrim zavojima ne naginje previše, mada bi sjedišta mogla biti i malo dublja. Može i na makadamsku cestu i to bolje nego većina drugih konkurenata. Tek ovdje “onih” 19 centimetara dolazi do izražaja, mada se ograničenja kriju u pogonu. Ne treba zaboraviti da je pogon isključivo na prednjim točkovima i da doboko blato može biti itekakva prepreka.
Ostatak priče u vožnji gotovo za čistu peticu. Ako ćemo pošteno, motor je najsvjetlija tačka ovog automobila. Nastao još 2012. godine, i do dana današnjeg nije našao konkurenta koji će ga srušiti s trona. Teško da danas postoji dominantniji mali motor kada su u pitanju dinamičke performanse, ali i potrošnja goriva. To su, konačno pokazale i nebrojene nagrade koje ovaj motor u kontinuitetu niže već 10 godina.
I zaista, jednolitarski turbobenzinac sa samo tri cilindra se u određenom radnom režimu ponaša kao moderni turbodizelski motor. Najizdašniji je kada se radilica okreće između dvije i tri hiljade obrtaja u minuti. Pametnim korištenjem šesterobrzinskog mjenjača, na otvorenoj cesti možeti biti među najbržim, a istovremeno biti među najštedljivijim. Najveći obrtni moment od 170 Nm ostvaruje u ogromnom rasponu obrtaja – od 1.400 do čak 4.000, u čemu je apsolutni rekorder u klasi, što je karakteristika koja mu omogućava odličnu dinamiku.
Tako potrošnja na otvorenoj cesti nema razloga da pređe pet litara benzina na 100 kilometara, a u režimu gradske vožnje nema razloga da pređe 7,5 litara. Govorimo li o uštedi, onda će sigurno pomoći pametno korištenje mjenjača, izbjegavanje naglih ubrzanja, a sistem start&stop je svakako tehnički sistem koji je tu s razlogom, a pogotovo u gradskom režimu. Držite li se brzine do 130 km/h, definitivno možete uživati u blagodatima moderne benzinske tehnike. Čak ćete jedva osjetiti vibracije koje proizvodi trocilindraš, pa i ovdje inženjerima treba odati priznanje.
EcoSport, koji je svakako mali SUV, definitivno nije defanzivac upravo zbog turbomotora snažnog 125 KS. To su nam potvrdila i izmjerena međuubrzanja. Do 160 stići će relativno lako, ali će mu do maksimalnih 180 km/h poteškoću praviti već neprimjerena aerodinamika, koja otkriva namjenu EcoSporta.
Da je EcoSport produkt stare škole, potvrđuje i zapremina rezervoara od 52 litra, pa tako s punim rezervoarom benzina (ne dizela!) na otvorenoj cesti možete preći i hiljadu kilometara, što u modernoj konfiguraciji i nekim visokosofisticiranim dizelašima predstavlja problem, jer je današnja zapremina već “spala” na 45 litara.
Danas je dobro znati i to da proizvodnja EcoSporta praktično ne zavisi od visokosofisticiranih elektronskih komponenti proizvedenih u Kini zbog kojeg se na većinu novih automobila čeka i duže od pola godine. EcoSporta je čak i u BiH moguće dobiti odmah ili uz kraći period čekanja ukoliko se radi o posebnoj narudžbi, što je ogromna prednost za sve one koji bi svoj novac žele što prije materijalizovati.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Još jedna prednost je i prihvatljiva cijena. Tako ovog EcoSporta možete kupiti za 39.900 KM, što je u rangu najpovoljnijih novih automobila koji se mogu kupiti u BiH. U ovom slučaju dizela i ne treba uzimati u razmatranje, a u sve je uključen i odličan paket opreme Titanium.
Cijena do registracije: | 42.900 KM |
Akcijska cijena do registracije: | 39.900 KM |
Troškovi registracije: | 661 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 2.075 KM |
Servisni interval: | 1 god. / 15.000 km |
Cijena osnovnog servisa: | 320 KM |
Motor: | benzinski, 998 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila, Turbo, direktno ubrizgavanje, Start&Stop |
Snaga: | 92 kW (125 KS) / 6.000 obr/min |
Obrtni moment: | 170 Nm pri 1.400-4.500 obr/min |
Mjenjač: | ručni, 6 brzina |
0-100 km/h / Max: | 12,7 s / 180 km/h |
Prosječna potrošnja: | 5,2 l/100 km |
Emisija CO2: | 119 g/km |
Emisioni standard: | Euro 6.2 |
Zapremina rezervoara: | 52 l |
Dimenzije (D/Š/V): | 4.096/1.765/1.653 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.519 mm |
Minimalno rastojanje od tla: | 190 mm |
Krug okretanja: | 10,6 m |
Masa vozila: | 1.205 kg |
Prtljažnik: | 310/1.238 l |
Garancija: | 4 godine / 150.000 km |
Početak prodaje u BiH: | 2018. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
3. brzina: | 6,95 s |
4. brzina: | 8,79 s |
80-120 km/h: | |
3. brzina: | 8,05 s |
4. brzina: | 9,80 s |
Serijska oprema Titanium:
Hromirane prečke gornje maske; gornji dio prednjeg i stražnjeg branika u boji karoserije; donji dio prednjeg i stražnjeg branika u crnoj boji; ručke vrata u boji karoserije; rubovi blatobrana u boji karoserije; LED Projector Headlamps (LED low beam, halogen high beam); prednja svjetla s LED dnevnim svjetlom; hromirani okviri prednjih svjetala; automatsko paljenje i gašenje svjetala; prednja svjetla za maglu s okvirom u boji karoserije; hromirani donji rub stakala; obloge pragova i bokova u carbon crnoj boji; donje obloge vrata u crnoj boji; 17” alu-felge Shadow Silver; halogena stražnja svjetla; treće stop-svjetlo; jednostruko svjetlo za maglu (straga); djelimično grijani vjetobran; krovni nosači u crnoj boji; grijani i električno pokretani retrovizori; kućišta retrovizora u boji karoserije; stražnji parkirni senzori; sigurnosne brave za djecu (straga); zatamnjena stakla; sistem za kontrolu pritiska u gumama; komplet za popravak gume; senzori za kišu; brisač i pranje stražnjeg stakla (s intervalom i aktiviranjem uz hod unazad); naprijed disk-kočnice, nazad doboš-kočnice; kočnice – ESP/HLA/RSC, ABS sa ESC + HLA + ARP – MSR dostupan za sva vozila sa ESC, Brake emergency assist; sjedišta djelimično obložena Sensico umjetnom kožom; vozačko sjedište podesivo ručno u 4 smjera (naprijed/nazad, gore/dole i naslon); suvozačko sjedište podesivo ručno u 2 smjera (naprijed/nazad i naslon); vozačko sjedište s podesivom lumbalnom podrškom (okrugla ručna poluga); umeci na vratima od umjetne kože; električno pokretana impulsna prednja i stražnja stakla); centralno otvaranje/zatvaranje; putni računar (ekran u instrumentima, kontrola na upravljaču, doseg, prosječna i trenutna potrošnja, prosječna brzina, senzor vanjske temperature); upravljač obložen perforisanom kožom; upravljač s hromiranom umetku na kraku; ručica mjenjača i ručica ručne kočnice obložene kožom; automatski klima-uređaj; konzola s držačem za čaše i hromiranim okvirom; konzola s kliznim osloncem za ruke; dvosmjerni oslonac za glavu na prednjim sjedištima; dvosmjerni oslonac za glavu na bočnim stražnjim sjedištima; oslonac za glavu na srednjem stražnjem sjedištu (podesiv po visini); svjetlo za odlazak od automobila (30 s); ambijentalno osvjetljenje (centralna konzola, prostor za noge); Ice Pack 55 (2 USB; 8” ekran osjetljiv na dodir, AM/FM radio + DAB, 6 zvučnika, upravljač s daljinskim upravljanjem audiouređaja); 4,2” monohromni TFT ekran u instrumentima; standardni prednji podni prostirači; vozačka i suvozačka zaštita od sunca (s pokrivenim ogledalom i držačem kartice); dugačka konzola iznad glave s pretincem za naočale; prednja rasvjeta sa svjetlom za čitanje; pletena obloga krova (prism light); ambijentalno osvjetljenje (centralna konzola, prostor za noge); zračne zavjese za vozača i suvozača, zračni jastuk u sjedištu; zračni jastuk za vozača (jednostepeni); zračni jastuk za suvozača (jednostepeni); standardni ovjes; daljinsko centralno zaključavanje; prepoznavanje znakova za brzinu (sistem za informacije o ograničenju brzine i preticanju); tempomat; Easy Fuel poklopac rezervoara; djeljiva i preklopiva stražnja klupa (60/40); 12V utičnica u drugom redu sjedišta; podsjetnik za nevezani pojas vozača i suvozača; električni servoupravljač (EPAS)…
Dodatna oprema:
– Metalik crna boja
– Winter Pack (grijano vozačko i suvozačko sjedište, grijani vjetrobran, grijani upravljač)
– Rezervni točak (16” čelična felga na stražnjim vratima)
– Nije dostupno sa priključkom za prikolicu, stražnjim spojlerom i kamerom za vožnju unazad
Akcijski popust: 3.000 KM
Jun 07, 2023 0
Jun 07, 2023 0
Jun 07, 2023 0
Jun 05, 2023 0
Apr 10, 2023 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0