Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
feb 16, 2017 Almir Grebović Ford, Test 0
Ford Ranger – pick-up u Evropi! Neobično za Stari kontinent i tjeskobu ulica njegovih gradova, ali ih viđamo sve češće. Dio američke kulture neminovno se širi u ostatku svijeta.
Nakon 2011. godine, kada je predstavljena aktuelna generacija ovog Forda, redizajn je došao već sredinom 2015. godine. Redizajn se, zapravo, sveo na poboljšanje paketa opreme i na ljepši izgled, ali je istina da je motor dobio 10 KS više.
Statistika je, naime, pokazala da se ovakvi automobili (van tržišta SAD) uglavnom traže sa boljom, bogatijom i skupocjenijom opremom. Zbog toga je i Ranger u posljednjoj varijaciji ovako dobro opremljen. Lista opreme u paketu XLT je zaista impresivna i duža od opreme kod velikog broja klasičnih putničkih automobila. Dakle, i u ovom tržišnom segmentu kupci su postali poprilično izbirljivi.
Istina je da su ovi automobili oduvijek bili radne mašine i da su uvijek trebali biti izdržljivi kao mazge. Njihova primarna namjena je upravo robustnost i izdržljivost, međutim u posljednjim generacijama sličnih automobila svjedočimo radikalnom zaokretu.
Sjetimo se samo onih arhaičnih modela. Na našim cestama najčešće smo gledali (pra)stare Toyote Hilux – robustna, ne tako lijepo oblikovana, spartanski opremljena i uglavnom sa izgledom koji je svjedočio o teškim eksploatacionim uslovima. Takvi automobili nikoga nisu mogli ni primamiti da bi poslužili kao “svakodnevni” automobil. Na našem tržištu (budući da se ovakvi pick-upi uobičajeniji za tržišta SAD ili Australije), češći su bili mali kamioni (kamioneti), koji su imali svoju strogu namjenu. Od tog doba i sežu propisi oko registracije, no globalizacija i jeftiniji transport donijeli su nam svašta pa i “putničke kamionete”. Sa druge strane, postojali su mali pick-up automobili kao izvedenice iz klasičnih putničkih automobila. Sjetite se samo VW Caddyja prve generacije, ili Zastave Poly… To su bili pick-upi primjereni onovremenskoj skučenosti naših cesta i sredina u kojima su provodili svoj radni vijek.
Nije, dakle, uobičajeno da se kod nas ovakvi automobili kupuju kao svakodnevni. Konačno, kod nas je to, zbog zakonske regulative, nemoguće, pa ih na cesti jedino možemo vidjeti kao automobile koji su registrovani na preduzeća. U njihovoj saobraćajnoj knjižici popunjena je rubrika “nosivost” što ga automatski svrstava u klasu komercijalnih vozila koja mogu kupiti isključivo preduzeća.
No, evolucija dizajna, tehnologije, ekološke prihvatljivosti i potrebe savremenog čovjeka doveli su do toga da ovakvi “kamioneti” gotovo u punom kapacitetu mogu poslužiti kao svakodnevni “putnički” automobili. Jedino što kod nas teško i sporo evoluira, to su zakonske regulative. Možda bi ljubitelji terenskih automobila sebe više pronašli u ovoj klasi, budući da pravi terenci polako izumiru, a ovakvi pick-upi i dalje zadržavaju osnovne karakteristike terenskih vozila. U tome je možda tajna.
Ford Ranger aktuelne generacije je robustan automobil, dizajniran toliko dobro koliko su stilisti mogli napraviti odmak od onoga što bismo nekad i zvali pomoćnim radnim automobilom. Ranger svojim izgledom upravo šalje sasvim suprotnu sliku – izgleda preluksuzno da bismo na njega natovarili “kubik” pijeska, recimo. A njegovim luksuzom bismo mogli nazvati gotovo potpuno hromirane vanjske retrovizore, hromiranu prednju masku, hromirane ručice na vratima, ogromne sjajne pragove prekrivene gumenom površinom, sva četiri električna podizača stakla, puno elemenata koji su obloženi kožom, električno odmrzavanje prednjeg vjetrobrana i još puno toga što je prije možda desetak godina bilo nezamislivo u ovoj automobilskoj klasi.
U ovoj varijanti radi se o takozvanoj “dvostrukoj kabini” (double cab), a to znači da postoje mjesta za vozača i suvozača i cijela stražnja klupa kao i u drugim putničkim automobilima.
Iako ima ogromno međuosovinsko rastojanje, na stražnjoj klupi više nije tijesno kao nekad, mada bi još dva tri centimetra za koljena sigurno pomogla. No, snažniji akcent pick-upa je ipak iza kabine – praktično, koliko vrijedi u prednjoj polovini, toliko vrijedi i u stražnjoj. Europaleta stane “glat”, a može se dodati još nekih sitnica oko nje. Interesantno je i to što se u području sanduka nalazi i utičnica sa naponom od 12 volti. Važno je i to što je cijeli “sanduk” obložen jakom i profilisanom plastikom. I to odaje dozu luksuza čak i u ovom dijelu. Sigurno će zbog ovoga Ranger biti trajniji i izgledom privlačniji.
Ni unutrašnjost se pretjerano ne razlikuje od unutrašnjosti putničkih automobila. Zapravo, u našem slučaju, dosta elemenata unutrašnjosti možemo sresti kod, naprimjer, Forda Focusa. Zaista niko od putnika ne bi trebao imati osjećaj niže vrijednosti. Sve je vrlo uredno spakovano, a pojedini elementi su još i više na usluzi putnicima. Unutra su, naprimer, čak tri utičnice sa naponom 12 volti – dvije sprijeda i jedna na poziciji stražnje klupe. Ko zna, možda još negdje postoji neka skrivena. Dovoljno je i pretinaca – u svim vratima, između vozača i suvozača, ispod stražnje klupe, ali i jedan solidan slobodan prostor iza naslonjača stražnjih sjedišta. Sve je vrlo korisano i lako dostupno.
A da se baš i ne radi o klasičnom peterosjedu u putničkoj varijanti govori masivniji, mesnatiji i veći volan. Također, centralni tunel je poprilično širok, a na njemu je povelika ručica šesterostepenog manuelnog mjenjača i nekoliko tastera i rotirajućih dugmadi. Naravno, sjedi se neuobičajeno visoko što je svojstvo automobila koji imaju nezavisnu šasiju. E, u tome je poenta. Ranger je sa te strane veći terenac nego većina onih koji se “izdaju” terenskim automobilima. Kruta i masivna šasija je osnov, a za nju su samo prikačeni ostali dijelovi. To je ono što bi prave, ali sve rjeđe, ljubitelje terenskih automobila moglo opredijeliti za izbor.
Naš Ranger u dodatnoj opremi imao je i takozvani “Off-road pack”. To znači da je namjenski “spakovan” i za off-road avanture. Da razjasnimo, Ford Ranger u osnovi jeste terenski automobil, ali i prava (luksuzna) radna mašina koja je sposobna da prođe tamo gdje većina “terenaca” nije u stanju. Dakle, ovom Rangeru odozdo su dodatno zaštićeni rezervoar za gorivo, motor i mjenjač, a ima opciju blokiranja diferencijala stražnje osovine. Dovoljno! Zapravo, za većinu potreba i previše. Ranger je u ovoj konstituciji imao pogon na sva četiri točka. Imao je, zapravo, mogućnost izbora pogona – u uobičajenim uslovima vožnje dovoljan je pogon samo preko jedne osovine, a prema potrebi je moguće uključiti i dodatnu osovinu. Operacija je vrlo jednostavna – okretanjem dugmeta pored ručice mjenjača. Također, za one najekstremnije uslove, pogon je moguće prebaciti na sporohodni režim. Tada Ranger postaje pravi penjač uz prenosni odnos od gotovo 2,5 puta sporiji, ali snažniji. Uz dobre gume, tada je malo nesavladivih terena. I zaista gotovo da je tako.
Dizelska opcija definitivno je u ovoj varijanti bolja od benzinske. Benzinsku ćemo ostaviti Amerikancima.
U startu daje do znanja da je ispod prednjeg poklopca relativno puno kubnih centimetara ispod glave motora i da se radi o mašini koja nije brza, ali jeste dovoljno snažna. Hladan će se oglasiti vrlo tupim “čekićanjem”, ali će kasnije u vožnji na recimo 1.500 obr/min biti relativno tih i u svakom trenutku spreman za “novi gas”. To je poznati 2,2-litarski turbodizelski motor koji je u trećoj generaciji (EU) Rangeru davao 150 KS, a nakon redizajna tehničkom evolucijom stigao do 160 KS.
Za današnje standarde to nije previše, ali podsjetimo – radi se o pick-upu koji mora služiti i u najsurovijim uslovima. Iz 2,2 (dizelska) litra pored 160 KS izlaze i 385 Nm u intervalu od 1.500 do 2.500 obr/min. Ni prenosni odnosi mjenjača kod ovog pick-upa nisu izuzetak, pa je prvi stepen prenosa izuzetno “kratak” i sa njim nećete ugodno moći više od dvadesetak km/h. Ukoliko je auto prazan, kretanje u drugom stepenu je sasvim lagodno. “Kratka” prva, dokaz je da Ranger potpuno opterećen može krenuti kao bez šale. Na “leđima” nosi najviše u klasi – 1.307 kilograma, a deklarisan je da povuče kočenu prikolicu tešku 3.500 kilograma! Zbog toga je prenosni odnos u prvom stepenu 5,441, a u drugom 2,839.
Za test baš i nismo imali tolike kilograme na raspolaganju, pa ćemo vjerovati kataloškim podacima, ali jesmo surove planinske, makadamske ceste na kojima je Ranger do u detalje iskazao svoje terenske sposobnosti. Štaviše, sposoban je da relativno lagodno vozi kroz vodu dubine 80 centimetara.
Nedostatak iole normalne vožnje na makadamskim putevima predstavlja priroda ovakvih automobila. Veliki međuosovinski razmak, nezavisna šasija i straga lisnate opruge – to je žrtva osnovne namjene ovog auta, pa će s vremena na vrijeme “nižerangirani putnici” imati primjedbe na udobnost. Nešto drugačije je na ravnom asfaltu, pa će i ovakav ovjes biti dovoljan da pruži solidnu udobnost. Nedaća su naravno opet neravnine i službe za održavanje cesta u BiH.
Ogroman (američki) međuosovinski razmak 3.220 milimetara tražiće nešto veći krug okretanja, pa je okretanje u uskim ulicama i na skučenim parkiralištima nekad gotovo nemoguće. Zbog toga možete koliko-toliko uživati u vožnji na dobroj otvorenoj cesti. Neće biti pretjerano bučan, a potrošnju je moguće svesti na nešto manje od 8 litara dizela na 100 kilometara. Gradski režim, dakako je okrutniji pa će Ranger 2.2 trošiti i 11 litara u hladnim gradskim jutrima. Tada bi svakako bio poželjniji i automatski mjenjač, ali bi to dodatno podiglo cijenu. Ovako, sa pripadajućom opremom XLT, cijelom listom luksuznih elemenata, sa Off-road paketom ovakav Ranger u BiH se može kupiti za tačno 45.000 KM (bez PDV-a). Poznato je da se preduzećima nakon kupovine ovakvih automobila vrati cijeli iznos PDV-a, pa je zbog toga ova cijena vrlo prihvatljiva i dobro odmjerena.
Ford Ranger Double Cab XLT 2.2 TDCi 160 KS AWD M6 |
|||
Redovna cijena (bez PDV-a): | 52.431 KM | ||
Redovna cijena (sa PDV-om): | 61.344 KM | ||
Akcijska cijena (bez PDV-a): | 45.000 KM | ||
Akcijska cijena (sa PDV-om): | 52.650 KM | ||
Motor: | dizelski; 2.198 ccm | ||
Snaga: | 118 kW / 160 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 11,8 s /175 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 7,0 l/100 km (nom) | ||
Zapremina rezervoara: | 80 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 5.362 / 1.860 / 1.815 mm | ||
Međuos. razmak: | 3.220 mm | ||
Masa vozila: | 2.034 kg | ||
Nosivost: | 1.307 kg | ||
Masa kočene prikolice: | 3.500 km | ||
Ulazni / izlazni ugao: | 28° / 28° | ||
Bočni nagib: | 35° | ||
Min. udaljenost od tla: | 229 mm | ||
Vodeni gaz: | 800 mm | ||
Krug okretanja: | 12,4 m | ||
Emisija CO2: | 171 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Februar 2017. |
Ford Ranger Double Cab XLT 2.2 TDCi 160 KS AWD M6
Serijska oprema:
ABS + ESP, kontrola stabilnosti priključnog vozila, zaštita protiv prevrtanja vozila, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese, zaštita za koljena vozača, centralno daljinsko zaključavanje, zaštitne brave za djecu, grijanje stražnjeg prozora, treće kočno svjetlo, stražnje svjetlo za maglu, kuka za šlepanje naprijed, prednja svjetla za maglu, kontrola pritiska u gumama, 7.0×16” alu-felge, 255/70 R16 gume, sjajne bočne stepenice, rezervni točak, stražnje blatarice, hromirane ručke na vratima, hromirani poklopci retrovizora, hromirana prednja rešetka, poklopac motora, kukice za vezanje tereta, pokrivka tovarnog prostora, hromirana ručka tovarnog prostora, zaključavanje teretnog prostora, električni podizači prednjih prozora sa funkcijom “one-touch” na vozačevoj strani, električni podizači stražnjih bočnih prozora, električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori, senzor za kišu, automatsko podešavanje prednjih svjetala, električno odmrzavanje vjetrobranskog stakla, manuelni klima-uređaj, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, tempomat, elektronsko upravljanje reduktora/kontrola pogona (2×4 i 4×4), servo volan, Ice Pack 50 (CD/radio AM/FM, RDS, USB, Aux, 4,2” multifunkcionalni ekran, kontrole na upravljaču, Sync 1 – Bluetooth, 6 zvučnika), ručica mjenjača obložena kožom, obruč volana obložen kožom, vozačevo sjedište sa džepom za odlaganje mape, centralna konzola za držačem za 2 čaše i prostorom za sitni novac, Aux konektori (2 kom), dodatna treća utičnica na stražnjoj konzoli, Isofix za dječije sjedalice na stražnjoj klupi, vozačevo sjedište manualno podesivo u 4 pravca sa podrškom za kičmu, suvozačevo sjedište manualno podesivo u 2 pravca, podesivi nasloni za glavu naprijed, 2 stražnja naslona za glavu podesiva sa centralnim stražnjim naslonom za glavu, stražnji nasloni za ruku sa držačima za čaše, fabrička sjedišta – Ford tkanina.
Garancija: 4 godine ili 150.000 kilometara
Redovna cijena modela sa serijskom opremom (bez PDV-a): 51.858 KM
Redovna cijena modela sa serijskom opremom (sa PDV-om): 60.759 KM
Dodatna oprema:
Off-road pack – dodatna zaštita rezervoara, motora, transmisije i zaključavanje stražnjeg diferencijala (samo 4WD).
Redovna cijena dodatne opreme (bez PDV-a): 573 KM
Redovna cijena dodatne opreme (sa PDV-om): 670 KM
Akcijski popust (bez PDV-a): 8.913 KM
mar 18, 2024 0
mar 15, 2024 0
mar 14, 2024 0
mar 12, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0