Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
dec 29, 2017 Almir Grebović Infiniti, Test 0
Veliki konglomerat nastao na temeljima Renaulta, Nissana i Mercedesa u stanju je trenutno razmjenjivati cijele module, tehnologiju, platforme, ideje i zapravo sve. Sve se radi pod izgovorom da će se za različita tržišta iznjedriti prilagođeniji modeli sa prihvatljivijom cijenom, što baš i nije tako čest slučaj. Profit je tu, a njega se niko ne želi odreći.
Kako god, i Renault, i Nissan, i Mercedes, sa svim svojim brendovima danas kreiraju veliki dio svjetske ponude automobila u svim klasama. Ako je, naprimjer, Dacia prisutna kroz Renault, onda je u cijeloj ovoj mješavini Infiniti prisutan kroz Nissana. Vrlo preciznim ugovorima sve je definisano, pa je “razmjena” već sasvim “prirodan” proces. Ono što se nalazi, naprimjer, u Dacijama, vrlo jednostavno možete pronaći i u Mercedesu, ali i u drugim pripadajućim brendovima. Iako se to nekada činilo nespojivim, danas je sasvim normalno.
Na svakom Infinitiju današnjice ćete na pojedinim dijelovima naći “pečate” i Renaulta i Mercedesa, a oblici detalja iako su izmijenjeni, čak i na prvi pogled otkrivaju porijeklo.
Tako je Q30 zapravo mješavina Mercedesovog kompakta A-klase i crossovera GLA-klase sa toliko izmiješanih “organa” da se čini kao ni jedan model do sada. Na njemu piše Infiniti, koristi Nissanovu multimedijalnu podršku i dizajn, ima Renaultov motor, koji se ugrađuje u desetine modela, ima cijelu hrpu Mercedesovih sklopova…
Infiniti Q30 možda i nije istinski crossover, ali sa nekoliko elemenata snažno koketira sa klasom crossovera koja je u ekspanzini. Nije se teško oteti utisku da je cijela karoserija izdignutija nego kod konvencionalnih kompakta, ali ni tome da su prednji blatobrani neobično “napuhani” i imaju snažnije gornje linije. To bi praktično bile jedine karakteristike ovog automobila prema kojima bismo ga izdvojili iz grupe kompakta i prema kojima bismo ga mogli smjestiti u posebnu malobrojnu grupu crossovera koji su minimalnim “updateom” već izmakli iz te klase.
Model je koji nema historiju, jer se radi u prvoj generaciji koja se na tržištu pojavila skoro – tek 2016. godine, mada se na Sajmu automobila u Frankfurtu još 2013. godine pojavio kao istoimeni koncept. Izgledao je potpuno isto, s tim što su dizajnerima i inženjerima bile u potpunosti razvezane ruke kad su stvarali interijer. Od koncepta do produkcionog modela, nije prošlo mnogo, a futuristička unutrašnjost zamijenjena je onom iz Mercedesa GLA (A), koji je predstavljen dvije godine ranije.
Imali smo ga, konačno, na testu i bili vrlo uočljivi i upečatljivi. Zanimljivo je bilo voziti nešto što je u gotovo svim segmentima poznato, mada u ovom stepenu “integracije” sa stilskim elementima svojevrsnim Infinitiju, do sada neviđeno.
Oblik cijelog automobila je u potpunosti kao oblik Mercedesa GLA, mada je svaka linija potpuno autentična i sa potpisom Infinitijevih stilista.
Sprijeda je ipak putpuni Infiniti. Svaki detalj je u skladu sa ostalim modelima brenda, pa je dovoljan samo jedan pogled u masku da svaka dilema bude riješena, barem na tržištima na kojima ima ovih automobila. Kod nas su rijetki, pa su i pitanja onih koje zanimaju automobili bila pomalo čudna i neuobičajena. Uglavnom Q30 je Infiniti i to onaj najmanji. Štaviše, on je i najmanje Infiniti, jer je nastao spajanjem samo onog najboljeg od Mercedesa, Renaulta i Nissana.
Oblik i dizajn prednjeg “grila” je već postao svojevrsni zaštitni znak automobila ovog brenda, pa svih sedam aktuelnih modela sprijeda i liči jedan na drugi kao “jaje jajetu”. Štaviše, velikih promjena nema ni sa donje strane, mada to najviše zavisi od paketa opreme koji se može odnositi na eksterijer. Kada je u pitanji Q30, imali smo onaj osnovni. Fluidniji je svojevrstan samo za modele sa najsnažnijim motorima. I prednja svjetla su u potpunom skladu sa vizuelnim imidžom, pa se ni ona previše ne razlikuju. “Oštra su”, i potpuno trodimenzionalna, pa im krajevi sežu gotovo do sredine blatobrana.
Zanimljivo je i to što se gornja ivica blatobrana, mada je možda bolje reći bočna ivica poklopca motora, negdje oko sredine snažno izdiže, čineći muskulaturu cijelog prednjeg kraja puno mišićavijom. I to je, zapravo, ono što ovaj automobil smješta u klasu koja naginje crossoverima – kompakt je prema svim gabaritima, ali je nešto drugačiji.
I sa boka je poput konvencionalnih “hatchbackova”, a dodatni prag mu skriva stvarnu udaljenost od tla. Puno je hroma oko vrlo uskih prozora, a završetak siluete je poput one kod “hothatcheva”. Ogromni su lukovi blatobrana ispod kojih se mogu smjestiti točkovi prečnika i 19 inča. I stražnji kraj je vrlo neobičan, pošto se linije bokova u luku sastavljaju preko poklopca prtljažnika, time čineći stražnje blatobrane puno istaknutijim. Tek pogled otpozadi otkriva pravi karakter ovog automobila. Stražnji odbojnik je poprilično izdignut, možda čak i tridesetak centimetara, pa cijelu konstrukciju čini vrlo “spljoštenom”, a posmatrača tjera na misao da se radi možda o “pravom” terencu. Ipak nije, mada je najniža tačka šasije od tla udaljena 17 centimetara. I to je karakteristika koja je uobičajena za crossovere, ali i za većinu onih koje danas deklarišu SUV-ovima. Dominantnost stražnjeg kraja u jednu ruku čine dva vidljiva završetka izduvnih cijevi, što vizuelno može stvoriti varku o tome šta se krije ispod prednjeg poklopca.
A sad iznutra! Složeno “pod konac”, zategnuto, kvalitetno, ne toliko komforno, mada stilski prepoznatljivo, pogotovo onima koji su svoju vozačku karijeru, barem u posljednjih desetak godina, vezivali za automobile zvijezde iz Stuttgarta. Da nije velikog Infinitijevog znaka na sredini volana, dileme ne bi bilo, ali ovo u potpunosti asocira na…
Masivno je i nema ni govora o “mršavim” elementima koji pod rukom odaju štednju materijala. Sjedišta nisu presvučena kožom, ali paneli na konzoli jesu. Izgleda vrlo luksuzno. Mekano je na dodir, a dodatnu dozu raskoši daje i bijeli štep i puno hroma oko otvora za ventilaciju koji (konačno nešto) nisu autohtoni Mercedesovi. No, skoro sve drugo jeste – “ključ” za paljenje, ručica parkirne kočnice, srednji naslon za ruku, komande klimatizacije, način prikaza podataka na displeju između brzinomjera i obrtomjera, armatura na vratima za otvaranje prozora i pomijeranje bočnih ogledala, ručica tempomata, ručica brisača i žmigavaca, tasteri na upravljaču…
Unutra nema previše mjesta, što zbog činjenice da se radi o automobilu nižeg srednjeg razreda, što zbog činjenice, da svi elementi zbog prirode brenda i nastupa, moraju izgledati malo napuhanije. Ovo jeste luksuzni automobil, ali mu je primarna namjena u skladu sa dimenzijama i međuosovinskim rastojanjem (270 cm). Ipak, prostora je sasvim dovoljno na stražnjim sjedištiam. Dio doplative opreme predstavlja panoramski krovni prozor, koji ima roletnu. Uvlačenjem roletne, unutrašnjost postaje kud-i-kamo prozračnija i vizuelno veća. Da biste postigli što bolju poziciju iza upravljača, sjedište će morati ići znatno prema donjoj poziciji. To važi za one niže, ali će oni viši ići znatno prema nazad i prema gore. Neobično! Cijeli Q30 je koncipiran tako da sa strana ima puno lima a malo stakla, što vozačevu poziciju čini neobičnom, pa vam osjećaj za manevrisanje mora biti istančaniji. Iako je vizuelno prednost, ispupčena gornja ivica blatobrana će prostor neposredno oko auta činiti manje vidljivim. Zbog toga će se svako morati detaljnije pozabaviti traženjem idealne pozicije. Sreća je pa su sjedišta i upravljač podesivi po svim smjerovima. Puna funkcionalnost nekad je žrtva izgleda, a to najbolje znaju žene, što muškarci u većini slučajeva bespogovorno prihvataju. Tako je i sa Q30. Ne spada u konfekciju i ako vam je više preko glave prepoznatljivih oblika i imena, Infiniti Q30 spada u rang probranih “fashion” noviteta koje srećemo na automobilskoj modnoj pisti.
Također, iznenadiće i zapremina prtljažnika, pa njegovih 430 litara spada u sam vrh klase.
Ispod prednjeg poklopca je opet produkt globalizacije i interes onih koji kroje današnju automobilsku industriju. Nosi kodnu oznaku K9K i pod njom sa sufiksom dCi krije osnovu od alumijumskog bloka sa radnom zapreminom 1.461 kubni centimetar koji datira još iz 2001. godine. To je već dobro poznati Renaultov dCi motor koji se ugrađivao u više od 70 modela pod raznim brendovima i imenima, a do sada je brojčanik na proizvodnoj liniji prebrojao gotovo 15 miliona proizvedenih primjeraka. Iako ga već sustižu godine i danas predstavlja jednog od najboljih predstavnika svoje klase.
Najmanji je i najslabiji motor u ponudi Infinitija, ali solidan da pokreće karoseriju tešku gotovo tonu i po, i sasvim sigurno je bolji izbor od 1,6-litarskog benzinca od 122 KS. Ovako dCi razvija 109 KS, a deklarativno će Q30 sa njim do 100 km/h stići za 12 sekundi i tako ubrzavati sve do 190 km/h. I u praksi je, zapravo, tako. Posljednje varijante su tiše za 3 dB, što će uz odličnu zvučnu izolaciju, vožnju činiti udobnijom. Ova kombinacija nema neke sportske aspiracije, ali će poslušno i dovoljno žustro obavljati sve naredbe sa papučice gasa i upravljača. Njegovih 260 Nm do punog izražaja će doći tek kad se kazaljka obrtomjera neposredno primakne vrijednosti 1.900 obr/min, jer zbog ukupne mase niže neće ići onako kako bi to bilo u, naprimjer, Meganeu ili još bolje Cliju.
Odlično su izgledali i točkovi u dimenziji 18 i širine 235 milimetara, no još je važnije da u zavojima nije bilo toliko naginjanja i da je ovjes u stanju “pojesti” sve grubosti koje su dolazile odozdo.
I ručni mjenjač je priča sa dobrim početkom i krajem. Skladan i precizan sa ergonomskom ručicom, počesto će tražiti “šaltanje”, a oni koji “znaju” gledati u obrtomjer, potrošnju goriva mogu u potpunosti uskladiti sa tvorničkim podacima. Na otvorenoj cesti smo mjerili vrijednosti tek nešto više od 4 litra, a u gradskom režimu do oko 6 litara.
Sve će upotpuniti vrlo solidna ergonomija, pa će čak i uz osnovni multimedijalni sistem šetnja kroz menije i upotreba svih drugih uređaja biti više podsvjesna reakcija. Konačno, većina upravljačkih funkcija ostavljena je tamo gdje joj je i mjesto – putem displeja ide samo određeni broj funkcija koje nemaju primarni utjecaj na sigurnost vožnje – “živjela tehnologija, ali samo ona koja ima mjeru”.
Motor u našem Q30 je jedini Renaultov motor u ponudi i uvijek imajte na umu to da Q30 možete imati i sa 2,2-litarskim Mercedesovim dizelašem od 170 KS, i sa pogonom na 4 točka, i sa neizostavnim automatskim mjenjačem sa dva kvačila. E, to je ono što je puno više.
Infiniti u BiH je i dalje pod posebnim promotivnim predstavljanjem pa otuda i vrlo povoljne promotivne cijene. U ovom trenutku Infiniti Q30 kojeg smo vozili u BiH se može kupiti za manje od 50 hiljada KM. Veoma važno je i spomenuti da su paketi opreme u ovom automobilu vrlo izdašni i da je svaki model moguće gotovo u potpunosti konfigurisati samo izborom odgovarajućeg paketa. E, tu već ovaj auto nije “nijemac”.
Infiniti Q30 Premium 1.5d MT6 |
|||
Cijena do registracije: | 62.918 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 49.900 KM | ||
Troškovi registracije: | 608 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.595 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.461 ccm | ||
Snaga: | 80 kW / 109 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 12,0 s / 190 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,1 l/100 km (nom) | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.425 / 1.805 / 1.495 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.700 mm | ||
Krug okretanja: | 11,4 m | ||
Masa vozila: | 1.464 kg | ||
Prtljažnik: | 430 l | ||
Rezervoar: | 50 l | ||
Emisija CO2: | 108 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Decembar 2017. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,43 s | ||
4. brzina: | 9,47 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 9,07 s | ||
4. brzina: | 9,60 s |
Infiniti Q30 Premium 1.5d MT6
Serijska oprema:
ABS, EBD, TCS, BA i VDC, klima-uređaj, električni podizači prozora, prednji naslon za ruku, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, kućišta vanjskih ogledala u boji vozila sa LED pokazivačima smijera, ručice na vratima u boji vozila, zaštitna plastika na rubu blatobrana u Black lacquer boji, bočni umetci u Black lacquer boji, stražnji spojler u Black lacquer boji, hromirane lajsne, senzor za svjetla, LED stražnja svjetla, multifunkcijski obruč upravljača, obruč upravljača i kugla mjenjača obloženi kožom, komande na upravljaču, upravljač podesiv po visini i dubini, dijelovi konzole obloženi leatherrete tkaninom, unutrašnji detalji u Black lacquer boji, 6-brzinski manualni mjenjač, servoupravljač osjetljiv na brzinu, sistem kontrole pritiska u gumama (TPMS), pomoc pri kretanju na uzbrdici, elektronska ručna kočnica, daljinsko centralno zaključavanje, 7 zračnih jastuka (vozač, suvozač, bočni sprijeda, zračna zavjesa, zračni jastuk za koljena vozača), LED dnevna svjetla, upozorenje na frontalni sudar sa stop-sistemom, sjedišta obložena tkaninom, sjedište vozača podesivo po visini, 2 Isofix priključka na stražnjoj klupi, audiosistem sa 6 zvučnika, 2 USB priključka, grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla, LCD VGA 7” ekran osjetljiv na dodir – Infotainment sistem, Bluetooth povezanost za telefon i glasovno upravljanje, 18” alu-felge sa 5 duplih krakova 235/50 R18, pribor za popravak gume – zamjena za rezervni točak…
Dodatna oprema:
– Panoramski krov sa električnom zavjesom
– Infiniti navigacijski sistem
Akciski popust: 13.018 KM
mar 12, 2024 0
mar 04, 2024 0
feb 05, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0