Osvježeno February 22nd, 2019 7:44 PM
Nov 21, 2018 Almir Grebović Mazda, Test 0
Pojavila se 2015. godine i to, naravno prvo u Americi, jer Mazda je ipak više “njihova” nego “naša”. Bila je i ostala predstavnik novog vala najezde crossovera koje u jednu ruku trebaju zamijeniti masivnije SUV-ove kojima je sve manje mjesto u gradu, a nisu baš ni za terena. Takav princip su kao po komandi odjednom počeli primjenjivati svi proizvođači.
Redizajn mazde CX-3 došao je u proljeće ove godine i to opet prvo u Americi. Istini za volju, ovakav dizajnerski pravac možda i ne iziskuje redizajn, budući da su moderne Mazde, bez obzira na to o kojem modelu se radi, vrlo prepoznatljive i vizuelno nezamjenjive na cesti. Zapravo, iza redizajna ne krije se pokušaj uljepšavanja i donošenja nečega drugog, jer je vrlo jasno da stilskih preinaka ima vrlo malo, koliko se istinski radi o tehničkim preinakama koje se odnose na ovjes i motor u prvom redu, a na ostale karike udobnosti i sigurnosti u redu ispod.
Mazda CX-3 je inače nastala je na platformi Mazde 2. Budući da je ispočetka zamišljena kao crossover, nužne su bile i stilske i konstrukcijske preinake, pa je nekoliko detalja iskorišteno i sa duže Mazde 3. CX-3 je duža od Mazde 2, ima viši klirens od “dvojke” i nešto višu unutrašnjost. Ipak, obje nastaju na istom međuosovinskom rastojanju (257 cm), pa je udobnost praktično na istom nivou, ali pravi dobitak leži iza stražnje osovine, gdje je prtljažnik. Zbog toga je Mazda CX-3 duža za 21,5 cm od Mazde 2 i ima prtljažnik veći za 70 litara (350 l). Upravo zbog dimenzija i ovakve konstitucije ona pripada segmentu subkompaktnih crossovera – viša je za 4 centimetra i udaljenija od tla za 12 milimetara.
Da je crossover, ukazuje nekoliko masivnijih elemenata na karoseriji i specifično oblikovan stražnji kraj. Cijela je “oklopljena” masivnim plastičnim zaštitama – najdominantnija je široka lajsna na pragovima i donjem dijelu vrata, slijede obrubi oko otvora za točkove na blatobranima, pa potom donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika. Veliku dozu luksuza, barem vizuelno, ostavljaju uske hromirane lajsne ubačene po dužini masivnih plastičnih lajsni na svim vratima, ali od ovog redizajna iste takve lajsne i na donjem dijelu prednjeg odbojnika, mada samo na uglovima. Vizuelne promjene primjećujemo na prednjoj maski, koja je u osnovi ostala identičnog oblika, ali je grafika horizontalnih elemenata sasvim nova – ozbiljnija!
Stražnji kraj i dalje nosi izgled SUV-a i vrlo je prepoznatljiv, budući je da je relativno ravan, a na donjem dijelu markantno stoje dvije izduvne cijevi – dok ih drugi potpuno skrivaju, Mazda ih dodatno naglašava!
Od “posljedica” restilizacije, primijetićemo samo novu, moderniju grafiku stražnjih svjetala.
Iznutra je ostala kompaktna, “asimetrična” i vrlo “mesnata”. Kompaktna stoga jer se u osnovi radi o malom gradskom automobilu, asimetrična, jer takvom vizuelnom utisku naviše doprinosi samo jedan ventilacioni otvor na sredini konzole, a mesnata jer se zaista nije štedjelo na kvalitetnoj plastici, na masivnosti profila na sjedištima i na kožnim presvlakama. Istina, iz Mazde su se diskretno pohvalili da je redizajn sjedišta zapravo obuhvatio njihovu unutrašnjost, jer će se od sada praviti od istog materijala od kojih se prave sjedišta na mazdi CX-8. Redizajn je uglavnom obuhvatio centralni tunel između vozača i suvozača. Nema više arhaične poluge ručne kočnice. Umjesto nje je taster električne ručne kočnice, što je ostavilo prostor za nove pozicije otvora za dvije limenke. Uglavnom, gotovo identično kao kod Mazde CX-5. Također, centralni naslon za ruku sada je poklopac velikog i puno funkcionalnijeg pretinca za skrivanje manjih predmeta.
Cijela vozačka konzola je i dalje masivna, sa velikim displejem na vrhu i sa jednostavnijom tablom sa instrumentima na kojoj, u duhu sportskih automobila, ipak dominira obrtomjer. Prikazima na centralnom displeju, upravlja se pomoću rotacionog enkodera smještenom iza ručice manuelnog mjenjača. To je jednostavno i vrlo praktično rješenje. Pozicija za sjedenje je nešto bolja nego u klasičnim gradskim automobilima, jer prostora za glave putnika ima nešto više. To konačno omogućava i nešto uspravnije sjedenje, što će putnicima na stražnjoj klupi dati nekoliko centimetara u poziciji koljena.
I u ovom primjerku družili smo se sa modelom koji je imao atmosferski dvolitarski benzinski motor, kakvog smo već imali na testu. Na prvi pogled radi se o arhaičnom i nekonvencionalnom rješenju u malom automobilu, ali je pristup sasvim drugačiji. Nije bio cilj primijeniti downsizing metode, nego su velikom motoru promijenjeni radni parametri, prije svega kompresija, što je rezultiralo dostupnijem obrtnom momentu pri nižem broju obrtaja. To je direktno ključ rješenja za visoku potrošnju goriva – motor jednostavno postiže maksimume pri nižem broju obrtaja. Iz Mazde su se također pohvalili time da su dodatno poradili na ovom motoru pa je i konstrukcijski nešto drugačiji u odnosu na primjerke proizvedene do proljeća ove godine – nove su karike, oblik glave cilindra i nove su brizgaljke. Ima 121 KS i 204 Nm pri samo 2.800 obr/min.
Tako se i ponaša u vožnji – žustar i vrlo elastičan, što nikako nije odlika atmosferskih benzinaca. Neće zbog toga toliko tražiti posezanje za ručicom manuelnog mjenjača. Jednostavno je nekad moguće preskočiti “šaltanje” i pustiti ga da ubrzava iz višeg stepena prenosa. Skyactive je i ovdje na visini zadatka, pa će tehnologija prvi put primijenjena pod ovim nazivom i danas nagraditi solidnom ekonomičnošću. Čak će i potrošnja u gradskom režimu vožnje biti vrlo prihvatljiva – oko 7 litara, dok je na otvorenoj cesti moguće trošiti i ispod pet litara. Ovaj Skyactive postaje radikalniji potrošač kada brzine počnu prelaziti vrijednost od 120 ili 130 km/h.
CX-3 će briljirati na ravnom asfaltu pa čak i u oštrim zavojima, gdje će se ponašati kao svojevrsni prizemni sportski auto. I dalje neće voljeti poprečne neravnine iako su u Hirošimi dodatno poboljšali i ovjes – nove su spiralne opruge i stabilizatori, a nanovo “setovani” G-Vectoring Control i električni servoupravljač.
Nanovo je porađeno i na zvučnoj izolaciji, mada je to teško primijetiti, a pogotovo u prvih petnaestak sekundi rada motora.
Uz nekoliko sigurnosnih sistema, CX-3 će se pobrinuti za život neopreznih pješaka u gradu (SCBS) naprimjer, a vozaču će omogućiti bolju opuštenost uz nekoliko sistema koji pomažu pri kretanju na usponu ili prilikom proklizavanja određenih točkova.
I konačno, redizajn ovog automobila nije puno uradio na estetici, jer se ovdje zapravo nema puno toga ni dodati ni oduzeti. Redizajn je otišao u tehničkom pravcu podižući udobnost, sigurnost i dinamičnost vožnje i ekonomičnost, pa je ovo možda jedan od rijetkih automobila sa kojime je isplatnije birati upravo ovaj benzinac nego nešto štedljiviji dizel.
Cijena do registracije: | 43.700 KM |
Cijena analognog dizela (Mazda CX-3 CD115 Revolution FWD M6): |
47.300 KM |
Cijena najjeftinijeg modela (Mazda CX-3 G121 Emotion FWD M6): |
33.380 KM |
Troškovi registracije: | 771 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 2.258 KM |
Servisni interval: | 20.000 km |
Cijena osnovnog servisa: | 350 KM |
Motor: | benzinski; 1.998 ccm |
Snaga: | 89 kW/121 KS |
0-100 km/h / Max: | 9,0 s /192 km/h |
Prosječna potrošnja: | 5,9 l/100 km (nom) |
Zapremina rezervoara: | 48 l |
Dimenzije (D/Š/V): | 4.275/1.765/1.535 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.570 mm |
Masa vozila: | 1.259 kg |
Prtljažnik: | 350/1.260 l |
Emisija CO2: | 141 g/km |
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2018. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
3. brzina: | 7,10 s |
4. brzina: | 9,48 s |
80-120 km/h: | |
3. brzina: | 8,86 s |
4. brzina: | 10,49 s |
Serijska oprema:
Info sistem (board computer), audiosistem sa 6 zvučnika (CD/mp3/WMA, AM/FM, Aux, 2x USB), Bluetooth sinhronizacija za mobilne zređaje, multifunkcionalne komande na obruču upravljača, Tempomat (Cruise control), e. podizači stakala (prednjih i stražnjih), centralno daljinsko zaključavanje, elektropodesivi, grijani i sklopivi retrovizori, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), G-Vectoring – sistem za poboljšanje upravljivosti i stabolnosti vozila u krivinama, prednji, bočni i prozorski zračni jastuci (naprijed i straga), taster za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), i-Stop sistem (samostalno zaustavljanje/pokretanje motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila), halogena svjetla za maglu, Automatski klima-uređaj + senzor vlage u kabini, sistem “MZD Connect” + 7” monitor u boji osjetljiv na dodir + HMI upravljački modul u centralnoj konzoli, Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samostalnog kočenja u vožnji u koloni pri brzinama od 4-30 km/h, obruč upravljača i ručica mjenjača obloženi kožom, 18” alu-felge (215/55 R18), kontrola pritiska u gumama, set za popravak defektne gume, elektroparkirna kočnica, centralna konzola sa naslonom za ruku (naprijed), centralni naslon za ruke (straga), automatsko zatamnjenje unutrašnjeg retrovizora, LED glavna svjetla sa dnevnim svjetlima, LED svjetla za maglu, LED stražnja svjetla, senzori za svjetla (automatsko uključenje/isključenje), senzori za kišu (samostalna regulacija rada brisača), zatamnjena stražnja stakla, prijemnik digitalnog audiosignala (DAB), grijana sjedišta vozača i suvozača, sistem upozorenja promjene saobraćajne trake (detektuje prelazak preko linije – LDWS), unutrašnjost – kombinacija koža/platno, Head Up displej – transparentni/sklopivi digitalni pokazivač osnovnih informacija, aktivni vozački displej (ADD) – prikaz osnovnih informacija o vožnji, Smart Keyless Entry (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila), parkirni senzori (naprijed i straga), kamera za pomoć pri parkiranju/vožnji unazad…
Cijena modela sa serijskom opremom: 42.380 KM
Dodatna oprema:
– Premium metalik boja – Soul crvena Crystal
Cijena dodatne opreme: 1.320 KM
Feb 20, 2019 0
Feb 15, 2019 0
Feb 13, 2019 0
Feb 08, 2019 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Sep 15, 2014 0