Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
nov 15, 2019 Almir Grebović Mercedes-Benz, Test 0
Možda za dlaku atipičan pristup, budući da historiju najstarijeg premijum brenda vežemo gotovo isključivo za elitističke dvovolumenske ili trovolumenske limuzune, odnosno za sedane u kojima su se u modernoj historiji najčešće vozili predsjednici država. To je taj savršeni i bezvremenski krug koji je Mercedesa izdizao iz mase drugih i ono zbog čega su prve ličnosti birale upravo Mercedese i prešutno i bespogovorno ga svrstavale u rang institucionalnog monopola.
Ali moderna historija Mercedesa donijela je nekoliko oblika s kojima je brend iz Stuttgarta krenuo nekim drugim pravcima! Mercedes je praktično prvi brend takvog karaktera (sportskog i luksuznog) koji je (1997) donio ono što danas nazivamo luksuznim SUV-ovima. Izlet kojeg je tadašnja većina obožavalaca ocijenila bespotrebnom avanturom kratkog vijeka, pretvorio se u novi podvig, opet odvalivši šamarčinu konzervativcima još iste godine kada je Mercedes predstavio vlastiti “model za sirotinju”. To je zapravo bio vrhunac Mercedesove ujedljivosti i cinizma, koji ni jednog dana u svojoj historiji nije imao pogon za proizvodnju automobila kraćih od pet metara. A onda je, osam godina kasnije, potpuno relaksiran i oslobođen bilo kakve griže savjesti, ponudio i konvencionalni monovolumen – kraj svijeta za dogmatične, a novo svitanje za benevolentne sa zdravom prostatom i za one kojima šešir još nije postao dio svakodnevnog “dress codea”.
Od tada pa do danas izmijenile su se tri generacije B-Klase – sve bolja od bolje, ali su se prve dvije manje-više stopile sa ponudom sličnih karoserijskih koncepata koje je diktirala potražnja na tržištu. No, u trećem formatu, B je dobio puno više od monovolumena. On je i dalje Mercedes više nego i u jednoj generaciji do sada. Opremom koja ga čini superiornim internim prostorom, postao je jedan novi luksuzni, pa pomalo i sportski “prostor” za užitak u vožnji koji je na granici virtuelne stvarnosti – B i govori i komunicira na do sada neviđene načine.
Na prvi pogled B-klasa više nalikuje kompaktu, nego monovolumenu. Razlikuje se od kompakta jer ima nešto višu liniju krova, a slična je njemu jer im je klirens identičan. Samim tim, teško da ćete na tržištu naći monovolumen sa ovako niskim klirensom i kompakt s ovako izdignutom linijom krova. Ali ipak… u B-klasi se se sjedi 9 cm više nego u A-Klasi!? Magija!?
Linije aktuelnog B su puno “mekše” nego linije prethodnika, a jedino što “remeti” fluidnost, gledano iz svih uglova, to je danak stilu, odnosno prednja maska. A kada je u pitanju prednja maska, Mercedes kod nekih modela pravi razliku u paketima opreme upravo prema stilu prednje maske. Ovdje su još radikalniji, budući da optički paket AMG sa sobom nosi posebnu masku koja je inače bila dio koncepta A-Klasa Concept predstavljenog na Sajmu u Frankfurtu 2011. godine.
U duhu AMG paketa su i tanka hromirana lajsna na dnu prednjeg odbojnika, točkovi, diskretni niski pragovi i hromirani ukrasi na stražnjem odbojniku od kojih su dominanta dva “prstena” na krajevima, koji nažalost samo simuliraju izduvne cijevi. Oni zaista dobro izgledaju, ali je “stvarna” cijev tamo dole ispod… Želite li baš da vam B-Klasa izgleda kao i svaki drugi AMG, onda ćete se za sve što nudi morati odvojiti od dodatnih 7.500 KM. I svjetla su, naravno, u prepoznatljivom duhu onoga što straga nudi Mercedes kod svih modela.
Prvi pogled na unutrašnjost otkriva puno prostora, a Mercedes tvrdi da ga je više nego u modelima prve dvije generacije. I ne samo to – unutrašnjost otkriva tek mali odmak od aktuelne A-Klase. Kada je u pitanju izgled detalja, tu su negdje! Nismo mjerili ni u centimetrima ni u litrima, jer kokpit predstavlja nešto što definitivno skreće svu pažnju. Možda su čak i pretjerali, ali se radi o nečemu što postaje svojevrsni zaštitni znak svih Mercedesa – od najmanjeg do najvećeg uključujući i one koji su i stvarno najveći i stvarno najteži. Mercedes, čini se, s istim poštovanjem pristupa i vozaču skupe S-Klase, i kamiondžiji koji više od pola svoga života provede u kabini kamiona. Displeji nisu nikakva novost u automobilima, pa čak ni ovaj čija je visina svega desetak centimetara, a širina čak pola metra, ali u B-Klasi koja ne spada u rang limuzina, ovakav displej izgleda zaista impozantno. Zapravo, u jednom okviru se nalaze dva displeja dijagonale 10,25 inča. Zanimljivo!
Što veći displeji, ili što ih je više, to je na početku veći problem. Zato, ako mislite voziti ovaj automobil, bez detaljnog priručnika ne pokušavajte ni kilometar. Biće vam lakše, vjerujte. Gradivo je savladivo, to je definitivno, a ponuđeno je toliko toga da može zadovoljiti svačije afinitete, bilo da se radi o vizuelnim postavkama, bilo da se radi o podacima koji su relevantni za vožnju. Da li su pretjerali? Možda i jesu… malo!
Sportska sjedišta su također dio ovog luksuznog paketa. Pomalo sportski uska (s razlogom) podešavaju se u smjerovima za koje niste ni znali da postoje. Jedino nedostaje opcija masaže za koju je, također, moguće doplatiti. Ambijentalno osvjetljenje je priča za sebe, pa pored nekoliko desetina boja i njihovih nijansi, moguće je postaviti i različite kombinacije. Najdominantnije iluminiraju autentične mlaznice za provjetravanja, pa njihova konstrukcija, nalik turbini mlaznog motora, definitivno cijeloj unutrašnjosti daje futuristički izgled. Prozračnost daje dvostruka panorama na krovu, za koju je potrebno doplatiti goto 3.000 KM. Ok, pa Mercedes je. Nije za svakoga.
Oni koji su privilegovani prema poziciji sjedenja ni u jednom trenutku neće smetati onima u drugom redu, jer prostora za koljena straga ima sasvim dovoljno. Jedan od ključeva udobnosti leži u međuosovinskom rastojanju od 2.729 mm, a drugi u dovoljnoj visinu unutrašnjosti. Da, mogu i oni sa šeširima. Izvolite… uđite…
Ne zaboravimo konačno da je ovo porodični kompaktni monovolumen i da će mu trebati malo više prostora iza stražnjih naslona, pa je tamo 455 litara. Višak možemo dobiti u 6 kombinacija obaranja naslona stražnjih sjedišta i stići do 1.100 litara, mjereno do ivice prozora.
Tom prostoru se pristupa “na dugme”, jer poklopac prtljažnika pokreću električni motori, a isto tako se i zatvara – na dugme.
B200 znači da je ispod prednjeg poklopca novi mali benzinac nastao nakon historijskog sporazuma Alijanse, koju predvodi Renault, i Daimlera. Ukratko – benzinac sa samo 1.332 kubna centimetara, dobrim turbopunjačem i sistemom ubrizgavanja goriva pod pritiskom od 250 bara. Upoznali smo ga nešto ranije kod Renaulta Kadjara, ali u Mercedesovom B iz ove zapremine izvlači 163 KS (postoje i slabije verzija sa 109 i sa 136 KS).
Dobro zvuči za jednog malog benzinca, s obzirom na to da najveću snagu ostvaruje gore visoko na 5.500 obr/min. Istina je da nema eksplozivnost analognog dizela, ali će kombinacijom stepena prenosa i brzinom promjene nadoknaditi elastičnost tamo gdje su mu najpotrebnija međuubrzanja.
Ovaj motor ne bi bio to što jeste da njime djelimično ne upravlja Mercedesov sistem Dynamic Select i da nije uparen sa odličnim sedmerostepenim automatskim mjenjačem sa dva kvačila. Želite li ih, na verziju s manuelcem moraćete doplatiti nešto manje od 4.500 KM. Mercedes je… vrijedi. Manuelcima je već vrijeme za muzej, a i s ovim se možete zabavljati mijenjajući brzine lopaticama na upravljaču.
1,3-litarski turbobenzinac čak i dobro zvuči, ali ne zbog “prirode motora” nego zbog akustičke kalkulacije izduvnog sistema. Energičan stisak pedale gasa će, uz dobru zvučnu kulisu, biti popraćen indikacijom na tabli sa instrumentima da je kombinacija zupčanika u mjenjaču u dva ili čak tri stepena niža, i da nastoji što prije postići što veću brzinu. Želite li to doživjeti na pravi način, na prekidaču za izbor stilova vožnje odaberite Sport. Ostale varijante pružiće vam nešto udobniju, a s izborom načina Eco i nešto štedljiviju vožnju. Uz sve možete poprilično brzo stići do 220 km/h recimo, ili imati dinamična međuubrzanja od 60 do 120 km/h za 6 ili za 7,5 sekundi.
Mercedes ne bi bio Mercedes da u ponudi nema podugačku listu sigurnosnih sistema. Danas bez toga ne ide. Neki od njih su čak otišli i korak dalje nego što su u drugim automobilima, ali će vam pružati asistenciju i onda ako se prebrzo približavate automobilu koji je ispred, održavaće stalnu udaljenost prema vozilima koja su ispred, pa čak i kalkulisati s brzinom ukoliko se približavate oštrijem zavoju ili recimo kružnom toku. Njegov sistem Linguatronic će se potruditi da vam ne bude dosadno, jer ćete pozdravom “hej Mercedes” moći započeti razgovor i to ne samo osnovni. Sistem je zamišljen tako da neke stvari uči vremenom i da se prilagođava navici vozača – vještačka inteligencija “klapa jedan”. Košta li? Naravno!
Ono što bi moglo malo drugačije, to je definitivno veličina simbola klimatizacije u donjem dijelu centralnog displeja. Oprostićemo pomalo skriven prekidač “4 žmigavca”, ali bi bilo dobro da su malo razmišljali i o onim konvencionalnim koji se ni dan-danas ne odvajaju od klasične USB memorije ili od onih koji koriste najrašireniji standard USB utikača na svijetu. Ovako, B-klasa na konzoli i u velikom srednjem pretincu krije samo tri USB-C ulaza. Valjda je to u koraku s vremenom, ali cijenimo da je još prerano.
Prethodne dvije generacije definitivno su bile nešto drugačije i bili su pravi predstavnici tadašnjeg automobilskog razreda koji pomalo izumire. Zbog toga je Mercedes cijeloj klasi, novim B ulio svojevrsni eliksir mladosti i produžio joj život barem za još jednu generaciju.
B-Klasa je ovim postala istinski Mercedes koji s pravom nosi prepoznatljivu zvijezdu na prednjoj maski. Nije toliko markantna ni upadna kao naprimjer E ili S klasa, ili još dramatičnije kao recim GLE i GLS, ali je opet Mercedes i to višenamjenski. Daleko od toga da nije udoban, ali sigurno ne toliko kao ovi nabrojani. U B-Klasi se ne sjedi “predsjednički” nego malo uspravnije i uzdignutije, što joj osigurava kompaktnije dimenzije, ali opet dovoljno prostora da ne bude tijesna i da ima sasvim dovoljno prostora u prtljažniku. B-Klasa je s toga, barem gabaritima, idealan porodični automobil koji se dimenzijama kako-tako može progurati i kroz najtješnje gradske ulice. I konačno, B-Klasa je Mercedes koji može biti “drugi auto u kući” za sve oni koji drže do visoke socijalne časti, pa zbog toga i košta. Za najopremljenije verzije, kao što je ova, mada ima i još opremljenijih, kupci će morati izbrojati čak i više od 90 hiljada KM. Oprema je ta koja cijenu B-Klase diže gore visoko iznad oblaka, pa će oni koji su sigurni u sebe, i koji žele Mercedes pod svaku cijenu, svoju B-Klasu moći “graditi” sve od 48 hiljada KM.
Mercedes-Benz B 200 7G-DCT (163 KS) (W247) |
|||
Cijena do registracije: | 91.984 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Mercedes-Benz B 160 (109 KS) W247): | 48.627 KM | ||
Cijena analognog približno opremljenog dizela (Mercedes-Benz B 200 d 7G-DCT (150 KS) W247): | 99.421 KM |
||
Troškovi registracije: | 738 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 4.783 KM | ||
Servisni interval: | 20.000 km / 1 god. | ||
Motor: | benzinski; 1.332 ccm | ||
Snaga: | 120 kW (163 KS) / 5.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | 250 Nm pri 1.620 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 8,2 s / 223 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,4 – 5,6 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 124 – 129 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6d-Temp | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.419 / 1.796 / 1.562 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.729 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 104 mm | ||
Masa vozila: | 1.410 kg | ||
Prtljažnik: | 445 / 1.540 l | ||
Zapr. rezervoara (dizel/AdBlue): | 43 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2019. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,00 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,52 s |
Mercedes-Benz B 200 7G-DCT (163 KS) (W247)
Serijska oprema osnovnog modela:
Brisači vjetrobrana sa senzorom za kišu, lajsna na vratima s natpisom “Mercedes-Benz”, Dynamic Select, komande na volanu, kočnica za višestruku koliziju, preklopiv naslon stražnjih sjedišta, štitnici od sunca s osvjetljenim ogledalom…
Serijska oprema testnog modela (dodatno na opremu osnovnog modela):
12V utičnica u prtljažniku, Active lane keeping Assist, Android Auto, Apple CarPlay, automatsko isključivanje prednjeg suvozačkog zračnog jastuka, zaštita podvozja, sistem progresivnog upravljanja, filter čestica za benzinske motore, galvanizovane poluge za mijenjanje brzina, sistem gašenje cilindara, GPS antena, komunikacioni modul (LTE) za upotrebu Mercedes me connect servisa, LED sistem unutrašnjeg osvjetljenja (pretinac za naočale), MBUX multimedijalni sistem, Mercedes-Benz sistem hitnog poziva, mreža za stvari na stražnjoj strani vozačkog i suvozačkog sjedišta, obloga plafona od crnog platna, paket komfornih sjedišta, sigurnosni sistem za djecu, sistem za kontrolu pritiska u gumama, Speed Limit Assist, sportska sjedišta, indikator zauzetosti stražnjih sjedišta, ljetne gume, pokretna rozeta prednje maske ispred hladnjaka, višegodišnji update za Comand, zračni jastuk za koljena…
Cijena modela sa serijskom opremom: 54.233 KM
Dodatna oprema:
– 7G-DCT automatski mjenjač
– Aktivni asistent rastojanja Distronic
– Linija opreme AMG (18” AMG alu-felge s 5 duplih krakova, AMG patosnice, AMG izgled, dva otvora za limenke, multifunkcionalni sportski volan presvučen nappa kožom, niži ovjes)
– Aluminijski ukrasni elementi
– Uređaj za bežično punjenje mobilnih uređaja
– Digitalni instrument-tabla
– Sistem zatvaranja prtljažnika Easy-Pack
– Elektropodesivo prednje desno sjedište s memorijom
– Grijanje prednjih sjedišta
– Hard-disk navigacija
– Integracija Smartphonea
– LED glavna svjetla
– Lumbalna podrška u 4 pravca
– Media displej
– Paket ogledala (automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg i vozačevog vanjskog retrovizora, el. preklapanje vanjskih retrovizora)
– Napredni sistem ozvučenja
– Paket za prtljažni prostor
– Panoramski krovni prozor
– Asistent za parkiranje sa kamerom za vožnju unazad
– Proširene MBUX funkcije
– Vozačko sjedište el. podesivo sa memorijom
– Automatski klima-uređaj Thermotronic
– Komplet za popravak gume
– Touchpad bez Controllera
– Unutrašnje ambijentalno osvjetljenje
– Pretinac s poklopcem u centralnoj konzoli
Cijena dodatne opreme: 37.751 KM
mar 18, 2024 0
mar 18, 2024 0
mar 14, 2024 0
mar 13, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0