Osvježeno January 21st, 2021 8:42 AM
Jan 23, 2020 Almir Grebović Mercedes-Benz, Test 0
Nakon što je od 2014. godine Mercedes u svijetu prodao više od 210.000 primjeraka V-Klase, red je bio da se i stilisti i inženjeri opet uhvate svojih alata. Tako je nakon pet godina ovaj “Shuttle”, predstavljen u još ljepšem i tehnički dotjeranijem izdanju, ali i dalje je ostao pravi dominator na cesti.
Prvi manji “broj” ispod V-Klase je B-Klasa, koja je iz ove perspektive puno bliža “putničkoj” A-Klasi nego kombiju “V”, iako ga deklarišu kao monovolumena. Naravno, još davno je dokinut Vaneo, pa se od tada pojavljuje velika praznina između Mercedesovih vanova.
Ovaj automobil je primarno namijenjen turističkim agencijama ili hotelima na dobrom glasu. Sama pojava poslaće nedvosmislenu poruku da se radi o vlasniku koji itekako drži do imidža. S obzirom na to da Mercedes u ovom segmentu nema konkurencije, barem kada su u pitanju najdirektniji rivali, onda definitivno i nema konkurenciju. Ostali brendovi koji u ponudi imaju sličan putnički kombi, spadaju u rang onih malo opskurnijih i jeftinijih. Mercedes na svakom koraku ipak drži do imena i vlastitog pedigrea, a takav je i izvana i iznutra. S vana nema ni jednog neprepoznatljivog detalja koji posmatrača može dovesti u nedoumicu. To je Mercedes u svakom svom detalju, počevši od prednje maske, svjetala, retrovizora… Rekli bismo da ono što ima S-Klasa u svijetu kojem pripada, to ima i V-klasa u svijetu luksuznih putničkih kombija. Valja spomenuti i to da se V-Klasa proizvodi u tri dužine i sa dva međuosovinska rastojanja, što dovoljno govori i o proizvođaču, budući da se u sličnim slučajevima nikad ne radi o milionskim produkcijama koje finansijski brzo otplaćuju uložena sredstva u razvoj i u proizvodnju. Ipak… Mercedes!
Osnovu modernog dizajna postavio je 2014. godine, a osnovu oblika još puno prije toga. Redizajnirani model, koji je stigao prije nekoliko mjeseci, donio je neke modernije elemente na karoseriji, što možemo smatrati samo kozmetičkim promjenama, malo izmijena iznutra i popriličan “update” motora, čime je imidž otišao još jednu stepenicu više.
Ogroman prostor iznutra zasluga je ogromnih vanjskih dimenzija, ali se u vožnji nije teško naviknuti na 514 centimetara. Možda se teže naviknuti na veliki krug okretanja zbog međuosovinskog razmaka od 3,2 metra, ali to je odlika svih velikih putničkih kombija. Zbog toga je malo nezgodan pri manevrisanjima u uskim ulicama ili pri izvlačenju iz tijesnih parkirnih mjesta, pa bi ga bilo malo teže imati privatno, barem onima koji život zamišljaju u gradskim uslovima. Za utjehu, postoji i onaj kraći, pa kome odgovara… No relativno “tup” prednji kraj, odličan pregled iznutra sa povišene pozicije sjedenja i odličan pregled kroz bočne retrovizore, ipak će dati izvanrednu sliku vozaču, pa se sve one teoretske mogućnosti najkomplikovanijih manevara sa ovolikim međuosovinskim rastojanjem primiču i praktičnim mogućnostima bez pomoći sa strane. A da pomoć sa strane i zaista ne bi bila potrebna, kao izbor dodatne opreme možete izabrati i sistem kamera sa pogledom od 360 stepeni, koji mrtvim uglovima ne daju nikakvu šansu – jedna je kamera sprijeda, po jedna u bočnim retrovizorima i jedna straga. Softverski spojena slika projicira se na centralnom displeju, a nekoliko izabranih pogleda, zaista će olakšati i provlačenja i parkiranja. Ovim je nedaća vožnje velikog automobila uveliko anulirana.
Iako redizan unutrašnjosti nije donio previše, V-Klasa je sama od sebe, još od 2014. godine bila i ostala sinonim luksuza i dobrog stila i za vozača i za sve putnike.
Dominantan je veliki centralni displej, mada su sa restilizacijom očekivali već originalni i zaštitni znak Mercedesovog luksuza u vidu velikog horizontalnog displeja (dva spojena displeja) umjesto klasične table sa instrumentima. S druge strane, ventilacijski otvori promijenjeni su u originalne Mercedesove “turbine”, a individualnom klimatizacijom mogu upravljati i oni u drugom redu sjedišta.
Izbor dodatne opreme za ovaj kombi zaista je impresivan, pa u zavisnosti od dubine džepa i potencijalne putne klijentele, kupac V-Klasu zaista može opremiti i kao najluksuzniju turističku putničku krstaricu, i kao improvizovani poslovni pokretni ambijent. O tome naprimjer može posvjedočiti i posebn paket opreme AMG, ali i izbor nevjerovatnih fotelja za sve putnike.
U unutrašnjost, konačno, možete kroz pet vrata. Najzanimljivija su svakako ona bočna. Oboja su klizna, a otvaraju se pritisnom na dugme s unutrašnje strane ili jednostavnim potezanjem ručice s vanjske strane. Ostatak posla obaviće elektromotori. Postupak zatvaranja obavlja se na identičan način. Također, i vozač ih može otvoriti i zatvoriti i to preko tastera smještenih na konzoli. I peta vrata, ili poklopac prtljažnika, otvaraju se na dugme. Ukoliko je prostora baš malo, jer su “peta vrata” ogromna, možete otvoriti samo stakleni dio i tako pristupiti onom bližem dijelu prtljažnika. Za otvaranje cijelog poklopca, trebaće vam nešto više od metar prostora.
V-Klasa može imati do 8 sjedišta – dva sprijeda i po tri u sredini i straga. U zavisnosti od doplaćenog luksuza, broj sjedišta možete kombinovati, a njih birati od različitih materijala. Ukoliko izaberete opciju sa dva nezavisna sjedišta u srednjem redu, tada za oko 1.160 KM možete dobiti sklopivi stolić. I njega je moguće pomijerati po uzdužnoj osi, pa može biti stolić samo za srednji red sjedišta, ali i stolić za oba reda. Čak i ukoliko stražnji red sjedišta pomaknete maksimalno prema nazad, opet će u prtljažniku ostati više od kubnog metra slobodnog prostora za prtljag.
Ukoliko se baš odlučite da pravite kombinacije sa sjedištima, a njih je bezbroj, trebaće vam malo truda, snage i vještine. Nije veliki problem pomijerati sva sjedišta po već postojećim “šinama” i po uzdužnoj osi. I srednji i stražnji red moguće je pomicati i do pola metra, ali malo poteškoća može biti kod “zaokretanja” srednjeg reda sjedišta. Naravno da može, ali za sve treba malo više vremena, snage i vještine, ali će i pomoćnik uvijek dobro doći. Sjedišta je tada potrebno potpuno izvaditi, skroz ih zarotirati i opet ubaciti u ista pokretna ležišta.
A da ovaj kombi ide bolje od većine putničkih automobila, dokazaće motor i pogon. Konačno, jedan od ciljeva redizajna upravo je bila i primjena novog dvolitarskog dizelskog motora koji je zamijenio prethodni 2,1-litarski. Motor je zapravo u ponudi Mercedesa još od proljeća 2016. godine, kada je u varijanti 220d i sa 193 KS debitovao u E-Klasi. U V-Klasi (V 300 d) dolazi i sa 239 KS i sa 500 Nm obrtnog momenta, ali ćemo ga u drugim modelima sresti i sa 245 KS. Fascinantan je, budući da iz ove zapremine i sa samo jednim turbopunjačem izvlači svu ovu snagu. Mercedes tvrdi da je i pored povećanja snage i smanjenja zapremine napravio motor koji je efikasniji za 17%, koji troši 13% manje goriva, koji proizvodi puno manje vibracija i koji prema čistoći uveliko nadmašuje trenutne ekološke norme Euro 6d-Temp.
Izuzetan dizelaš u stanju je povući V-Klasu i svim osam putnika sve do 214 km/h i to bez “po muke”, a to nije u stanju ni jedan sličan kombi ovih gabarita i težine. I zaista takav je u svim dinamičkim uslovima, što je najbolje pokazala vožnja po bh. magistralnim cestama. Doslovno svaku priliku za preticanje sporijih možete iskoristiti, jer od 60 do 100 km/h stigne za manje od 6 sekundi, što je karakteristika sportskih putničkih automobila. Slično je i ukoliko vozite brzinom od 80 km/h, jer će do 120 km/h pojuriti za manje od 8 sekundi.
Ne tako veliki, ali snažni motor, snagu na podlogu prenosi preko izuzetnog automatskog mjenjača sa 9 stepena prenosa i preko svih točkova. Ako govorimo o udobnosti, ovo predstavlja sam vrh današnje transmisije, odnosno cijelog pogonskog sistema motor-mjenjač-pogon. Pogon na 4 točka je konstantan, a jedino što možete mijenjati je dinamika odziva motora i način rada mjenjača – Comfort, Sport i Manual. Zbog svega toga, ali prvenstveno zbog težine koja se može popeti do 3,2 tone, tražiće tri-četiri litra goriva više nego konvencionalni putnički Mercedesi. Naša mjerenja kažu da će pri konstantnoj brzini od 130 km/h trošiti desetak litara, ali će pri brzini od 90 km/h trošiti svega 6 litara goriva, što su dakako aproksimativne vrijednosti na koje znatno utječu stil vožnje, opterećenje i uslovi na putu.
Respektabilna konjica, koja će bez oklijevanja priskočiti u svakom trenutku, sistem ovjesa Agility Control, izuzetno udobna sjedišta i veliko međuosovinsko rastojanje, zaslužni su za to da ni nakon 500 kilometara vožnje iz ovog “automobila” nećete izići umorni. Ovo je pravi salon za putovanje, bez obzira na to na kojem se sjedištu vozite. Nijanse zavise od izabrane opreme, a nju je moguće dodavati čak sve do vrijednosti cijelog automobila, pa cijena može ići i preko 131.040, koliko bi trebalo izdvojiti za jednog ovakvog.
Akcijska cijena do registracije: | 131.040 KM |
Troškovi registracije: | 848 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 6.814 KM |
Servisni interval: | 40.000 km |
Motor: | dizelski; 1.950 ccm |
Snaga: | 176 kW (239 KS) / 4.200 obr/min |
Obrtni moment: | 500 Nm pri 1.600-2.400 obr/min |
0-100 km/h / Max: | 8,5-8,6 s / 214 km/h |
Prosječna potrošnja: | 6,5-6,8 l/100 km (nom) |
Emisija CO2: | 172-179 g/km |
Emisioni standard: | Euro 6d-Temp |
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 5.140/1.928/1.880 mm |
Međuosovinski razmak: | 3.200 mm |
Krug okretanja: | 13,1 m |
Masa vozila: | 2.145 kg |
Prtljažnik: | 1.030 l |
Zapremina rezervoara (dizel/AdBlue): | 57 l / 24 l |
Početak prodaje u BiH: | Januar 2020. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
D: | 5,63 s |
80-120 km/h: | |
D: | 7,96 s |
Serijska oprema osnovnog modela:
Parkirna kočnica (nožna – električna), osvijetljen natpis Mercedes-Benz na pragu, Agility Control ovjes, upravljač presvučen kožom podesiv po visini i dubini, multifunkcionalni upravljač s putnim računarom, branici i drugi dijelovi u boji vozila, pomoć pri polasku na uzbrdici, Touchpad, pomoćna baterija za pokretanje motora, AGM baterija 12V 95Ah, 12V utičnica, utičnica 12V u prtljažniku, pretinac za rukavice (sa mogunošću zaključavanja), vanjski retrovizori elektropodesivi sa grijačima i pokazivačima pravca, elektronski ključ u hrom-optici, osvijetljena ogledala na štitnicima od sunce, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, Imobilizator, 9G-Tronic automatski mjenjač, kanal za dovod toplog vazduha u stražnji dio vozila, termoizolaciona stakla, poluautomatski klima-uređaj Tempmatic, dopunsko električno grijanje, elektronski obrtomjer, sistem za upozoravanje na nevezan pojas suvozača i vozača, pokazivač vanjske temperature, signalna lampica za nivo tečnosti za pranje stakla, pomoćni sistem kod udara bočnog vjetra, senzor za kišu, instrument-tabla sa displejom u boji, Attention Assist – sistem detekcije pospanosti, servisni interval 40.000 km, trostazni SCR katalizator, regulacija dometa svjetlosnog snopa, osvjetljenje prtljažnika, pomoćni sistem za glavna svjetla, treće stop-svjetlo, osvjetljenje pri izlazu, ambijentalno osvjetljenje, komfor-kontrolni panel u plafonu, osvjetljenje rukohvata pozadi sa svjetlom za čitanje, osvjetljenje u prostoru za stopala (naprijed), osvjetljenje okruženja, podizna stražnja vrata, prilagodljivo kočno svjetlo, LED Intelligent Light System, LED stražnja svjetla, ECO start-stop funkcija, BlueEfficiency paket, ušica za vuču – montažna naprijed/pozadi, zračni jastuci za vozača i suvozača, komforno vozačevo i suvozačevo sjedište, Thorax-Pelvis-bočni zračni jastuk za vozača i za suvozača, zračne zavjese za vozača i suvozača, aktivna blokada kliznih vrata, desna i lijeva klizna vrata, dječije sigurnosne brave u putničkom prostoru, rukohvat pri ulazu, nasloni za ruku za sjedišta u putničkom prostoru, sistem šina sjedišta sa brzim fiksiranjem, zasebna sjedišta u 1. redu, tepih u putničkom prostoru, obloženi plafon, tepih u enterijeru (naprijed), električni komfor-podizači prozora (naprijed), rukohvati u stražnjem dijelu, paket opreme Avantgarde, separatno otvaranje stražnjeg stakla…
Cijena modela sa serijskom opremom: 88.059 KM
Dodatna oprema:
Aktivni Brake Assist (BAS), kočna kliješta sa natpisom Mercedes-Benz, prag/ eksterijer, navigacija (1.160 KM), displej dijagonale 26 cm (10,25”) (980 KM), Burmester surround sound system (1.540 KM), MBUX multimedia system Mid (980 KM), priprema za navigaciju (450 KM), utičnice 12 V za stražnji red sjedišta (desno i lijevo) (136 KM), Distronic Plus (1.600 KM), Parking paket sa 360 stepeni kamerom (2.570 KM), Aktivni pomoćni sistem za parkiranje, uređaj za pranje vjetrobranskog stakla sa grijačem (345 KM), automatsko sklapanje vanjskih retrovizora, vanjski i unutrašnji retrovizori sa automatskim samozatamnjivanjem, AMG spojler na stražnjim vratima, centralna konzola sa kliznim prekrivačem (180 KM), instrument-tabla u optici kože sa ukrasnim šavom, trim u optici ebanovine, Retrovizor-paket (860 KM), sjedište suvozača i vozača sa grijačem, poluautomatski klima-uređaj Tempmatic (pozadi) (1.380 KM), pomoćni sistem za upozorenje na vozila u mrtvom uglu, Pre-Safe, paket pomoćnih sistema (2.600 KM), kamera 360 stepeni, pomoćni sistem za zadržavanje kolovozne trake, veliki rezervoar goriva (155 KM), filter goriva sa separatorom za vodu (205 KM), osvjetljenje okruženja u vanjskim retrovizorima, AMG Line (5.430 KM), Avantgarde dizajn paket enterijera (3.750 KM), gume 245/45 R19, AMG felge od lake legure 8Jx19 / visoki sjaj (2.500 KM), rezervni točak sa dizalicom (270 KM), kontrola pritiska u gumama, aktivna ventilacija sjedišta za vozača (1.035 KM), aktivna ventilacija sjedišta za suvozača (1.035 KM), lumbalna potpora sjedišta suvozača (100 KM), lumbalna potpora sjedišta suvozača (100 KM), mreža za odlaganje na poleđini naslona vozačevog sjedišta (50 KM), mreža za odlaganje na naslonu suvozačevog sjedišta (50 KM), elektropokretna desna klizna vrata (1.420 KM), elektropokretna lijeva klizna vrata (1.420 KM), trostruko komf. sjedište u 2. redu, preklap. spolj. sed. (1.240 KM), plafon crne boje, AMG plafon u mat nappa koži (115 KM), Easy-Pack podizna stražnja vrata (1.130 KM), tonirana stakla u stražnjem dijelu (crno staklo) (735 KM), preklopni stočić (1.160 KM), sportske papučice, permanentni pogon na svim točkovima (6.300 KM)…
Cijena dodatne opreme: 42.981 KM
Jan 20, 2021 0
Jan 19, 2021 0
Jan 19, 2021 0
Jan 19, 2021 0
Jun 25, 2019 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0