Osvježeno March 7th, 2021 8:02 PM
Mar 25, 2020 Almir Grebović Renault, Test 0
Proslavio je tridesetu baš ove godine i sve je u boljoj kondiciji. Prihvaćen od prvog dana, nastavio je tradiciju Renaulta 5 koji je do tada bio najprodavaniji automobil u Francuskoj. Tako nekako je i danas, pa Renault Clio predstavlja jednog od najznačajnijih automobila u historiji automobilske industrije. Uvijek svježiji i uvijek bolji donosio je pozitivan odziv sa tržišta. Sve ono što bi moglo biti bolje Renault je “popravljao” na polovini radnog vijeka svake generacije.
Danas svjedočimo petoj generaciji Clija koja je autentični francuski proizvod, koji po svemu miriše na aktuelne Renaulte. Proizvode ga za svakoga – i za ljubitelje benzinaca i za ljubitelje dizelaša, ali i za one koji povremeno vole stisnuti gas. Proizvode ga i za one, danas nepopravljive, kojima je važno da troše što manje, a da istovremeno mogu osjetiti taj “G u trećoj”. Nema sumnje da su se u poljednih dvadedetak godina pokazali istinskim majstorima kada je u pitanju dizelska tehnika, pa se za njihov 1.5 dCi otimaju na sve strane – nema gdje ga nema.
Nikad ljepši s vana i sa novim tehničkim i modnim detaljima ne predstavlja trenutnu avagardu dizajna, što je definitivna potvrda da neće prebrzo ostariti. Sjetite se revolucionarne stražnjice Meganea druge generacije. Svijet je oborila s nogu u prvom momentu, ali je prebrzo otišla u zaborav.
Novi Clio će s vana izgledom svakog detalja pokazati da se radi o Renaultu. Nećete ga baš zamijeniti za aktuelnog Meganea, ali sve je slično – prednja svjetla, maska, veliki magični romb, stražnja svjetla, stražnji vjetrobran… Jedino po čemu se možda razlikuje od drugih automobila je visina krova – sa 144 centimetra je ekstremno nizak, mada se ni najbliža konkurencija ne razlikuje puno (Peugeot 208 – 143 cm, Citroen C3 – 149 cm, Hyundai i20 – 145 cm, Opel Corsa – 143,5 cm, VW Polo 146 cm).
To što je nizak ne znači da ćete zapeti za svaki šaht. Nizak znači da je linija krova ekstremno niska i da su inženjeri morali temeljito pretresti cijelu unutrašnjost da bi koliko-toliko zadovoljili potrebe pet putnika za kakvim-takvim prostorom. Kad je ponestalo ideja o tome kako na konvencionalan način smanjiti potrošnju i emisiju CO2, počeli su primjenjivati druge metode. Tako u svakom slučaju niži automobil znači i manji aerodinamički otpor što se direktno odražava na potrošnju. Ne previše, ali kap tamo – kap ovamo… Želite li i dalje Clio pete generacije, moraćete se pomiriti s tim da ćete u njemu imati poziciju za vožnju sličnu onoj u pravim trkaćim automobilima. Zbog toga se prednja sjedišta mogu spustiti ekstremno nisko, pa je upravo zbog toga arhitektura unutrašnjosti morala pretrpjeti temeljite izmjene, a izmjene su uključile apsolutno sve.
Potpuno nova konzola, tabla s instrumentima obloge na vratima i sjedišta, potvrda je činjenice da je Clio novi automobil “do posljednjeg šarafa”. Clio je generalno “mekši” iznutra, a horizontalne linije koje spajaju četiri ventilaciona otvora, unutrašnjost čine vizuelno širom. Na sredini ih prekida ogroman displej postavljen uspravno i zakrenut prema vozaču. Objedinjuje cijeli multimedijski sistem, osjetljiv je na dodir, ima funkcije navigacije, mp3, Bluetooth, USB, DAB i funkcije povezivosti, a mjereno dijagonalno izbrojaće sa 9 inča (23 cm). Naravno, ovakav dolazi u najbogatijem paketu opreme Edition One i najveći je u klasi malih automobila. U osnovnom paketu dolazi sa 4-inčnim displejem, koji nije osjetljiv na dodir, a u srednjem dolazi sa 7-inčnim koji je osjetljiv na dodir. Ipak, pohvalno je to što je dosta funkcija upravljivo pomoću konvencionalnih prekidača ili tastera.
Novi Clio bogatiji je i za nova mjesta za odlaganje sitnica, a preko dva otvora za limenke, moguće “navući” rozetu. Ljepše izgleda.
Jedno on najvećih stilskih i praktičnih osvježenja nalazi se oko ručice mjenjača. Izveden je u obliku minijaturne terase, što je vrlo neobično i vjerovatno prvi put viđeno. Sa donje strane ima uobičajenu širinu, da bi se obod prema gornjem dijelu proširio i činio poseban otvoreni pretinac u čijoj sredini je ručica mjenjača. Ručica je postavljena poprilično visoko, što je detalj koji opet sugeriše na slične detalje iz sportskih automobila. Oko svega je dovoljno prostora za mobitel i bežični punjač, ali i za dva USB ulaza.
Potpuno novi je i upravljač, ali i tabla sa instrumentima, što je još jedna nova karakteristika pete generacije. Digitalni TFT ekran je potpuno prilagodljiv, a na njemu je vrlo jednostavno odabrati ono što želite gledati. Možete odabrati različite prikaze osnovne table sa instrumentima, ali i pojedinačne podatke koji vas u tom trenutku zanimaju, pa čak i trenutnu snagu i obrtni moment.
Uz sjedišta koja su nešto tanja, ali nešto duža, Renault je pokazao da je ipak moguće napraviti malo, ali udobno okruženje u prednjem dijelu. Zamjerka bi mogla ići na prostor u visini glava na stražnjim sjedištima. Konstitucija karoserije je takva da je prioritet dat onima sprijeda, pa će se krupniji putnici morati malo snaći. Pored toga što je svakako nizak, linija krova dodatno se spušta prema ionako malom stražnjem vjetrobranu, što remeti preglednost. Clio svakako spada u klasu malih gradskih automobila, ali je zanimljivo i to što ima prtljažnik sa dvostrukim dnom od 366 litara, po čemu je, također, lider u klasi (benzinci 391 litar, dizeli 366 litara).
Eh, sad ono u čemu je Renault “svoj na svome” – 1.5 dCi! Od serijskih 65 KS 2001. godine, danas je stigao do serijskih 115 KS. Fascinantno je, budući da je platforma nastala prije 20 godna iz godine u godinu daje sve bolje rezultate. No, nije sve samo u snazi, ovaj motor je u odnosu na onog iz prve serije puno štedljiviji, ali i puno čišći, na čemu je definitivno i akcent moderne mobilnosti na konvencionalni način. Ovaj dizelski motor je najsnažnji koji se ugrađuje u Clio pete generacije, a moguće ga je dobiti i u varijanti od 85 KS, što je čak 40 KS manje nego testirani.
Ovako motorizovan Clio svakako cjenovno nije najpoželjniji, ali je vrlo poželjan kada su u pitanju vozna svojstva i ekonomičnost eksploatacije. O tome svjedoči i nekoliko osnovnih tehničkih podataka, ali i subjektivan osjećaj u vožnji – od 0 do 100 km/h stiže za manje od 10 sekundi, mada je je u svemu kud-i-kamo važnije međuubrzanje, pogotovo ako se radi o cestama poput ovih u BiH. Onda kada vam je najpotrebnije od 80 do 120 km/h možete stići za manje od 9 sekundi, a od 60 do 100 km/h za manje od 7 sekundi. Stvari postaju i još ozbiljnije ako posegnete za dijelom mogućnosti posebnog paketa Multi-Sense. Na raspolaganju će vam biti nekoliko načina dinamike vožnje. Ako ste nepopravljivi štedljivac ili ljubitelj zelenijeg života, sve ove performanse ćete djelimično narušiti, ali ćete zato voziti čak i sa manje od 3 litra dizela na 100 km – na ravnoj cesti čak i manje od 2 i po litra. Naravno da možete izabrati i uobičajeni “setting” motora, ali i onaj sportski, pri čemu se elektronika trudi da optimizira doziranje goriva i zraka u motor na nešto dinamičniji način. Tada su i mjerljive performanse bolje za oko pola sekunde.
Konačno, šteta što su na Cliju u našem testnom periodu bile zimske gume i što je cesta u većini slučajeva bila pokrivena debelim slojem prašine, jer ovaj Clio može puno više nego što su mu dozvoljavali uslovi. Potpuno neutralan u zavojima, granice preupravljanja su vrlo visoko, pa čak i kad nehotično posegnete za kočenjem, onda kada mislite da je to slamka spasa u oštrom zavoju. Nekoliko minuta navikavanja biće dovoljno da počnete pomicati granice, što će vam u jednom trenutku početi donositi veliko samopouzdanje, jer Clio se ponaša poput većih i stabilnijih automobila. Kapa dole, a palac gore!
A sad ono najbolnije – 38.655! Toliko košta ovaj Clio. Skupo? Pa naravno, preskupo. Preskup, jer se ovdje radi o automobilu koji u jednom pakovanju demonstrira većinu onoga što dizelski Clio pete generacije može imati. Za sada ne možete doplatiti jedino za sedmerostepenu automatiku sa dvostrukim kvačilom. Za te novce, razumije se, možete kupiti recimo solidno opremljen Megane, koji je puno veći i prostraniji. Za te novce možete kupiti i Kadjara.
Dakle, ukoliko želite ovakav Clio platićete ga 38.655 KM. Dizel je, i vrlo poželjan u BiH , jer to ovdašnji vozači cijene. Cijene iz prostog razloga, jer se radi o malom potrošaču, pa bi u teoriji visoku investiciju mogli isplatiti možda nakon tri ili četiri godine. Analogni benzinac će sigurno trošiti barem 50% više. O doraslosti nacije za brigu o okolini ovdje je još uvijek rano govoriti. Ok, budimo onda racionalni. Želite li dizel, uvijek možete odabrati onog sa 85 KS. Ni to nije loše, a pri umjerenoj vožnji trošićete istu količinu goriva. Do 100 km/h trebaće vam nešto više, a rizična pretizanja ostavite za nešto duže pravce. Ne morate imati ni ovolike točkove – mogu i oni prečnika 16 inča. Ne morate imati ni opremu Edition One, jer već puno toga imate u početnom paketu Zen, a za nešto možete i doplatiti. Tada dizelski Clio može koštati puno manje od 30 hiljada KM.
Cijena do registracije: | 38.655 KM |
Cijena približno opremljenog benzinca (Renault Clio Edition One TCe 100 M6): |
35.755 KM |
Cijena najjeftinijeg modela (Renault Clio Zen SCe 75 M6): |
23.700 KM |
Troškovi registracije: | 671 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 2.010 KM |
Servisni interval: | 30.000 km |
Cijena osnovnog servisa: | 295 KM |
Motor: | dizelski; 1.461 ccm |
Snaga: | 85 kW (115 KS) pri 3.750 obr/min |
Obrtni moment: | 260 Nm/2.000 obr/min |
0-100 km/h / Max: | 9,9 s / 197 km/h |
Prosječna potrošnja: | 3,6-3,7 l/100 km (nom) |
Emisija CO2: | 94-97 g/km |
Emisioni standard: | Euro 6Dt |
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.050/1.798/1.440 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.583 mm |
Krug okretanja: | 10,42 m |
Masa vozila: | 1.277 kg |
Prtljažnik: | 366 l |
Rezervoar: | 39 l |
Početak prodaje u BiH: | septembar 2019. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
3. brzina: | 6,82 s |
4. brzina: | 8,72 s |
80-120 km/h: | |
3. brzina: | 8,54 s |
4. brzina: | 9,30 s |
Serijska oprema Zen:
Sistem protiv blokiranja točkova (ABS), sistem za nadzor stabilnosti vozila (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), sistem za pomoć pri naglom kočenju (AFU), automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka, upozorenje na sigurnosno rastojanje, pomoć pri kretanju na uzbrdici, sigurnosni pojasi sprijeda (podesivi po visini), upozorenje na nezakopčani pojas (sprijeda i straga), tritačkovni srednji pojas (straga), prednji zračni jastuci (za vozača i suvozača), bočni zračni jastuci i sigurnosna zavjesa, mogućnost isključenja suvozačevog zračnog jastuka, Isofix sistem pričvršćivanja dječijih sjedalica, sistem hitnog poziva, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, indikator nadzora pritiska u gumama, indikator promjene stepena prijenosa, nasloni za glavu na svim sjedištima, regulator i ograničivač brzine, automatsko paljenje svjetala, impulsno pomicanje prednjih stakala, daljinsko centralno zaključavanje, preklopivi ključ, 3. kočno svjetlo, upravljač podesiv po visini i dubini, sjenila za sunce za vozača i suvozača s ogledalom (neosvijetljena), vozačevo i suvozačevo sjedište podesivo po dužini i po nagibu, naslon stražnje klupe preklopiv u omjeru 1/3-2/3, vozačevo sjedište podesivo po visini, upravljač i ručica mjenjača presvučeni imitacijom kože, Full LED prednja svjetla, LED dnevna svjetla, LED stražnja svjetla, pokazivači smjera u kućištima vanjskih ogledala, vanjske ručice vrata u boji karoserije, kućišta vanjskih ogledala u boji karoserije, grijano stražnje staklo, tonirana stakla, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, način vožnje ECO, filter tvrdih čestica, komplet za popravak guma…
Serijska oprema Intens (dodatno na opremu Zen):
Automatski klima-uređaj, električno sklopiva vanjska ogledala s osvjetljenjem, suvozačevo sjedište podesivo po visini, senzor za kiše i automatsko uključivanje svjetala, kartica Renault “Slobodne ruke”, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, impulsno pomicanje stakala (straga), mekani pokrov upravljačke ploče i mekane obloge vrata, LED osvjetljenje u kabini, osvijetljeno sjenilo za vozača i suvozača, sistem za pomoć pri parkiranju straga, automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala, LED stražnja svjetla u obliku slova C, LED dnevna svjetla u obliku slova C, LED svjetla za maglu (sprijeda), presvlake u kombinaciji imitacije kože i tamno sive boje, hromirani okvir prozora (s vanjske strane), 7” displej u boji između instrumenata…
Serijska oprema Edition One (dodatno na opremu Intens):
Dodatno zatamnjena stakla (straga), alu-felge 17” u sivoj boji, presvlake u kombinaciji imitacije kože i crne boje, unutrašnjost u crnoj boji, kućišta vanjskih ogledala u crnoj boji, hromirana ispušna cijev, paket Look Vanjski izgled (sjajno crna boja), sistem za pomoć pri parkiranju (sprijeda i straga), kamera za vožnju unatrag, automatska parkirna kočnica s funkcijom AutoHold, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, centralna konzola s naslonom za ruke, dvostruko dno prtljažnika (u nivou s preklopljenim stražnjim sjedištima), multimedijski sistem s 9” displejom osjetljivim na dodir (s funkcijama navigacije, mp3, Bluetooth, USB, DAB i funkcijom povezivosti s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay, kartografija Evrope.
Cijena modela sa serijskom opremom Edition One: 34.600 KM
Dodatna oprema:
– Paket City Multisense (sistem za pomoć pri parkiranju360° + kamera za vožnju unatrag, kamera 360°, sistem za nadzor mrtvog ugla, sistem Multi-Sense) (1.300 KM)
– Paket Zima (grijanje upravljača, prednja grijana sjedišta) (700 KM)
– Sistem 9 zvučnika s pojačalom Bose (755 KM)
– Metalik boja – posebna (1.100 KM)
– Sistem bežičnog punjenja mobilnog uređaja (200 KM)
Cijena dodatne opreme: 4.055 KM
Mar 06, 2021 0
Mar 05, 2021 0
Mar 04, 2021 0
Mar 01, 2021 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Sep 15, 2014 0