Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
maj 05, 2017 Almir Grebović Renault, Test 0
Treći je u ponudi koji nosi ovo ime. Prvo je bio “obični” Megane. Dobro, ne toliko običan, jer je u krajem 2015. godine, kada se pojavio, opet unio toliko svježine u klasu i generalno u svijet “konvencionalnih” automobila, da su mu neki čak prigovarali na pretjeranoj avangardnosti, barem kada je u pitanju dizajn. U obliku u kojem mora prvo nastati, danas je veoma teško donijeti nešto novo i drugačije. Renaultu je to očigledno opet pošlo za rukom i to u klasi u kojoj definitivno vlada najljuća konkurencija, barem kada govorimo o evropskom tržištu. Pola godine nakon njega pojavio se i karavan, a posljednji iz serije, prikazan je na sajmu u Parizu u oktobru prethodne godine – Megane GrandCoupe ili, ipak, popularnije rečeno Sedan, malo nekonvencionalnije trovolumenske karoserije. Renaultu je posljednjih dvadesetak godina poprilično dobro išlo kada su u pitanju limuzinski oblici karoserije, pa dileme nije bilo oko nastavka. Podsjetimo samo da je na našem tržištu Megane Sedan druge generacije, u svoje vrijeme bio traženiji nego “kratki”.
Dakle, klasični je nasljednik Meganea Sedana, ali i svojevrsni nasljednik Fluencea od kojeg je duži za samo 1 centimetar, ali i niži za čak 4 centimetra. Fluence je nastajao u doba krize kad se moralo štedjeti na svakom koraku, što definitivno nije slučaj sa Meganeom GrandCoupeom. “Grand” – OK! Ali Coupe?!
Cilja na one koji su se zbog dovoljno nagomilanih godina već preselili u kategoriju “dva+dva”. Mali gradski automobili su im odavno za broj manji, a kompakte su nadživjeli onog momenta kad je potomstvo počelo iznositi svoje zahtjeve za stvarima koje im trebaju na ljetovanju. Dakle, Megane GrandCoupe je automobil za porodične ljude kojima treba automobil za sve namjene. Nismo još, barem ne većina, u prilici da gomila saobraćajne knjižice i kupuje automobile prema strogoj namjeni.
Definitivno je više sedan, nego kupe i to je potpuno jasno, ali ga bezbroj detalja na karoseriji čini dovoljno drugačijim da se odmakne od prethodnih “uglatih” trovolumena. Linija krova i linija prtljažnika ni u jednom trenutku nisu ravne, a posebno nisu u dijelu gdje se vizuelno spajaju stražnji vjetrobran i poklopac prtljažnika. E, upravo je zbog toga ono “Coupe”. Pomak jeste napravljen u otvoru prtljažnika, jer su prethodni bili manji, upravo zbog jasne linije koja je vizuelno razdvajala stražnji vjetrobran od poklopca prtljažnika. Nažalost, praktičnije bi bilo da je ponuđena opcija takozvanog “liftbacka” u kojoj je poklopac prtljažnika ujedno i stražnji vjetrobran, ali…
Ovo je Megane, pa je prednji kraj potpuno isti i za ovu karoserijsku izvedbu. Sprijeda, dakle, izgleda “opasno” i novo, i gotovo bez konkurencije koja ne nudi ovakve detalje. Sve je izuzetno markantno, počevši od velike maske sa ogromnim korporativnim “rombom”, tankih dnevnih svjetala, vizuelnih splitera ispod ose odbojnika i velike rešetke hladnjaka.
Dovoljan je samo jedan pogled na siluetu da odmah postane jasno da je u pitanju automobil sa “rastegnutim” međuosovinskim rastojanjem. Kod ove varijante međuosovinski razmak je rekordne dužine – 271 centimetar, što je za 4,1 centimetar više nego kod osnovnog modela, a ukupna dužina mu je 463 centimetra! Upravo zbog toga ovako raskošne dimenzije guraju ga čak i u klasu u koju ne spada, ali neki će vam rovovski i bez ustupanja braniti mišljenje da je dužina definitivno važna i da je ona, zapravo, ključ svega. Silueta također pokazuje da je ovaj oblik daleko od najklasičnijeg oblika sedana. GrandCoupe kao da je propet, o čemu svjedoči i zamišljena linija koja se konstantnio penje od vrha prednjih svjetala do ruba poklopca prtljažnika. Testni model je bio bijeli, što mu je dodatno davalo osjećaj veličine i “grandioznosti”.
Četiri centimetra niži! Ali i samo 13 centimetara podignut od tla! Upoređujemo, naravno sa Fluenceom. “Glatko” se ulazi, ipak, a pogotovo ukoliko su leđa besprijekorno razgibana. Unutra je prostora upravo u skladu sa vanjskim dimenzijama, a ukupna širina od 181 centimetar jasno će ovaj automobil opet “otjerati” u klasu kojoj ne pripada.
Ogromna limuzina koja, dakako, nije ni neki veliki Audi, ni BMW, ni neki veliki Mercedes, ostavlja utisak puno većeg automobila nego što zaista jeste, a njene velike prednosti kriju se na stražnjim sjedištima i u prtljažniku. Komforno i udobno je na svim sjedištima, a čovjek naprosto upravo nekad poželi sjesti nazad – čak su 22 centimetra na raspolaganju za koljena! Zbog svega je stražnja klupa u punom kapacitetu raspoloživa za tri odrasle osobe, ali ne pretjeranog rasta (…Coupe!). Tome djelimično svjedoči i podatak da je ovo automobil sa najširim tragom stražnjih točkova u klasi – 157 cm.
Megane GrandCoupe nije rekorder u klasi, ako govorimo o silnim litrima u prtljažniku, ali definitivno impresionira njegovih 550 kubnih decimetara. Od njega je veći samo onaj u Octaviji (590 litara), dok su ostali konkurenti daleko ispod (Corolla 530 litara, Jetta 510, Focus 475, Astra 460…).
Iako je ipak konvencionalni sedan, dakle, ne otvara se poklopac u kojem je stražnje vjetrobransko staklo, stražnja klupa se djeljivo može preklopiti i tako stvoriti poprilično dugačak prostor za prevoz dužih predmeta. Detalj koji GrandCoupea opet gura malo više je to što savijeni nosači poklopca prtljažnika ne ulaze u slobodan prostor, nego su skriveni.
U interijeru sedana, barem na prednjim sjedištima, razlika u odnosu na hatchabacka ili na karavan nema. O da – konačno veliki displej! “Od ćoška – do ćoška” je 221 milimetar, a postavljen je trendovski portretno. Nije toliko novo, ali ga nemaju svi. To je cijeli komunikacijski sistem – Infontainment R-Link 2, za kojeg treba doplatiti 1.200 KM. I to je trend. I to je uveliko i današnja potreba. Sistem obuhvata praktično sva podešavanja, mada je nešto ipak ostavljeno da se podešava i mehanički, odnosno intuitivno.
Moguće je postaviti različite boje osvjetljenja, različite grafike table sa instrumentima, ali i kud-i-kamo ozbiljnije postavke putem sistema Multi Sense koji osigurava postavke za različite stilove vožnje – od “eco” i komforne pa do sportske. Upravo zbog svih ovih silnih elektronskih igračaka, vozači pomalo zapostavljaju ostale segmente.
Sjedišta su inače neobična, mada pružaju solidnu podršku. U jednom trenutku se može učiniti da su čak i premekana. Ostatak je uzorno sklopljen, sa izborom materijala koji opet ovaj auto tjeraju malo više, mada se na nekim mjestima izbor nešto tvrđe plastike čini u najmanju ruku čudnim.
Novi Megane ima potpuno revidiran prednji ovjes. Identičan je kod svih karoserijskih izvedbi, ali ne posustaje ni kod ovog sa ovako dugim međuosovinskim rastojanjem. Probajte, ako imate priliku. Granice su osjetno više, čak su bile i sa našim zimskim gumama. Kapa dole!
Govorimo li o pogonu, dileme nikako ne bi trebalo biti ukoliko cijeniti dizele. Nebrojeno mnogo puta smo to rekli – 1.5 dCi je najbolji Renaultov proizvod u proteklih 150 godina ovog brenda. Bez obzira na to to što je GrandCoupe težak 1.364 kilograma i što ima ogroman prtljažnik, i što između krajnjih tački odbojnika ima 4.630 milimetara, i što je registrovan za petero, motor će pokazati šta je sve u stanju. Glatko, ali eksplozivno u trenucima kada treba, odnosno kad odete u stepen niže, ne bi trebao iznevjeriti, naravno u okviru mogućnosti.
Renault čak deklariše minimalnu potrošnju od svega 3,6 litara dizela na 100 kilometara, što je u praksi ostvarivo, ali je mučno. Vožnja konstantnom brzinom i po ravnoj cesti, bez pretjerano čestih posezanja za ručicom mjenjača, “natjeraće” putni kompjuter da vrlo često ispisuje vrijednosti koje su i manje od 3 litra, ali nažalost, živimo u zemlji na “brdovitom Balkanu”. Jedino je nervirala grubost i djelimično zapinjanje ručice mjenjača.
Krunu Renaultove ponude u ovom trenutku čini Talisman, ali da li nesvjesno ili svjesno, ni vizuelno ni tehnični ne razlikuje se mnogo od Meganea GrandCoupea. Kao da je u pitanju igra “uoči pet razlika”. Vjerujem, da bi se prosječni poznavaoci prilika u autoindustriji dobro češkali po glavi dok ne bi bili potpuno sigurni u to o kojem se automobilu radi.
Sve u svemu, Renault Megane GrandCoupe je dobar i poželjan auto, ukoliko imate dovoljno prostora za parkiranje i ukoliko na raspolaganju imate 38.850 KM. Postoje i jeftiniji, dakako, ali ne vrijede kao ovaj sa opremom Intens. Ukoliko ste baš vozač koji cijeni automobil prema potrebi, onda se isplati.
Renault Megane GrandCoupe Intens Energy dCi 110 |
|||
Cijena do registracije: | 42.230 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 38.850 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Renault Megane GrandCoupe Life SCe 115): | 28.900 KM | ||
Troškovi registracije: | 563 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.020 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 180 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.461 ccm | ||
Snaga: | 81 kW / 110 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 11,6 s / 190 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 3,7 l/100 km (nom) | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.630 / 1.810 / 1.447 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.710 mm | ||
Masa vozila: | 1.320 kg | ||
Prtljažnik: | 550 l | ||
Emisija CO2: | 95 – 100 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Decembar 2016. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,49 sekundi | ||
4. brzina: | 9,08 sekundi | ||
80-120 km/h: | |||
4. brzina: | 9,71 sekunda |
Renault Megane GrandCoupe Intens Energy dCi 110
Serijska oprema:
ESP, ASR, ABS, EBD, sistem aktivne pomoći pri iznenadnom kočenju, imobilizator motora, HSA (sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici), zračni jastuk za vozaa i suvozača, prednji bočni sigurnosni zračni jastuci + zračne zavjese, mogućnost isključenja zračnog jastuka za suvozača, nasloni za glavu na svim sjedištima, nasloni za glavu podesivi po visini, upozorenje za nezakopčane sigurnosne pojase (na svim sjedištima), sistem za kontrolu pritiska zraka u gumama, sistem Isofix na bočnim stražnjim sjedištima, tritočkovni sigurnosni pojas na središnjem stražnjem sjedištu, prednji sigurnosni pojasi podesivi po visini, indikator promjene stepena prijenosa (samo za ručni mjenjač), halogena prednja svjetla, regulator i ograničivač brzine, srednja konzola s držačima za čaše, 12V utičnica, USB priključak, centralno zaključavanje, LED treće kočno svjetlo, kit za popravak gume, grijano staklo iznad prtljažnog prostora, sklopivi ključ, vanjska ogledala s LED pokazivačima smjera, tamnosiva unutrašnjost, tonirana stakla, radio (Bluetooth, USB, Aux), prednja svjetla za maglu, srednja konzola s naslonom za ruke, električni impulsni podizači prednjih i stražnjih stakala sa zaštitom protiv prikliještenja, 12V utičnica i USB priključak u drugom redu sjedišta (na stražnjem dijelu srednje konzole), upravljač presvučen crnom kožom, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, automatski dvozonski klima-uređaj sa senzorom štetnih plinova, Multi-Sense sistem, pozdravni scenarij, informacijski ekran između mjerača (TFT tehnologija s 3D efektom i višebojnom matricom), sistem za prepoznavanje umora vozača, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, multimedijski sistem R-Link 2 s ugrađenim 7” ekranom osjetljivim na dodir (bez navigacijskog sistema), tamnosive presvlake u kombinaciji s umjetnom kožom, LED dnevna svjetla (C-oblik), alu-felge 16” Silverline, hromirani završetak ispušne cijevi, sistem za pomoć pri parkiranju straga, Renault “kartica slobodne ruke”, prednja sjedišta podesiva po dužini, visini i nagibu + džepovi na poleđini prednjih sjedišta, vozačevo sjedište dodatno podesivo u lumbalnom dijelu, vozačevo i suvozačevo sjenilo za sunce s ogledalom (osvijetljeno) električno podesiva, grijana i preklopiva vanjska ogledala s osvjetljenjem, naslon stražnje klupe preklopiv u omjeru 1/3-2/3 s naslonom za ruke (+2 držača za čaše)…
Cijena modela sa serijskom opremom: 37.400 KM
Dodatna oprema:
– Paket R-Link 2 (multimedijski sistem R-Link 2 s ugrađenim 8,7” ekranom osjetljivim na dodir, kartografija cijele Evrope, internet povezivost) [1.200 KM]
– Paket Look 17” (alu-felge 17” Exception, zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo) [800 KM]
– Full LED Pure Vision LED dnevna svjetla [1.330 KM]
– Metalik boja (posebna) [1.500 KM]
Cijena dodatne opreme: 4.830 KM
Akcijski popust: 3.380 KM
mar 12, 2024 0
mar 11, 2024 0
mar 07, 2024 0
mar 04, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0