Osvježeno February 22nd, 2019 7:44 PM
Dec 02, 2013 Adnan Huseinagić Seat, Test 0
Seat Toledo izgubio je duh koji ga je krasio prije deset godina. No, dobio je funkcionalniji kabinu, a postao je i jeftiniji nego prije.
Trovolumenska forma malih gradskih automobila oduvijek je bila zanimljiva ideja koja nikada nije zaživjela punim kapacitetom, prvenstveno zahvaljujući konzervativnom obliku automobila koji su proizvođeni u skladu sa takvom filozofijom. Sjetićemo se recimo, Renaulta Thalije, Škode Fabije Sedan ili Peugeot 206 Sedana koji su zaista donijeli veću funkcionalnost malih automobila, ali su nesumnjivo potpuno oduzeli i onaj mali dašak duha i stila koji su ti automobili imali. Proizvođači su shvatili da je ovaj segment tržišta svakako ogroman i da postoji itekako veliki broj pojedinaca koji će cijeniti prednosti trovolumenske koncepcije, samo ako se djelimično popravi imidž i stil jeftinih sedana iz ove klase. Stoga su ubrzo stigli Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Škoda Rapid, a na koncu i Seat Toledo četvrte generacije. Znamo da su Španci previše eksperimentisali sa imenom Toledo. Pored toga što je u prve dvije generacije ovo ime bilo vezano za komapktne sedane, u trećoj generaciji potpuno neočekivano našlo se na monovolumenu. Na koncu, prije godinu dana saznali smo da je ime Toledo ponovo rezervisano za sedana, ali za jednu stepenicu niže pozicioniranog u odnosu na onog kompaktnog kojeg svi pamtimo. Prema tome, novi automobil donosi jasan pogled u klasu jeftinih i dostupnih sedana čije se osnovne prednosti kriju u prihvtljivoj cijeni, izdašnom prostoru u kabini i u prtljažniku, te niskim trošovima održavanja.
Dakle, još i prije nego što smo se našli za volanom novog Toleda razbili smo iluzije o tome da on nosi prepoznatljivi Seatov sportski duh. To nam je prvo potvrdila tabla sa instrumentima na kojoj kazaljke nisu usmjerene prema dole (kao kod Ibize i Leona), nego stoje kao na svim konvencionalnim automobilima. Tabla sa instrumentima preuzeta je sa klasičnih Volkswagenovih automobila B-segmenta, a kako smo se uvjerili i kompletno uređenje u unutrašnjosti je djelimično posuđeno iz drugih (starijih) Volkswagena. Tu prije svega mislimo na sjedišta, centralni dio konzole, centralne naslonjače na prednjim i na zadnjim sjedištima, kao i sitnice kao što su tasteri, sjenila, retrovizor i slične sitnice. Dakle, nije bilo novog razvoja specifičnog za ovaj automobil. Seat Toledo dobio je već isprobanu i dokazanu tehniku koja je davno dokazala svoju pouzdanost. To je na koncu i osnovni cilj novog Toleda – da bude pouzdan. Zbog toga je i ostao relativno jednostavan automobil, koji u ovoj formi u kojem smo ga testirali košta 31.789 KM. Nije malo novca, ali moramo priznati da je testni primjerak najviše što Toledo može ponuditi. Dakle, radi se o modelu sa 1,6-litarskim TDI motorom snažnim 105 KS, te paketom opreme Style koji donosi multifunkcionalni upravljač, aluminijumske felge, automatski klima-uređaj, četiri elektronska podizača stakala…
Prostora ima više nego u pojedinim automobilima srednje klase. Prostrano je i komforno u dužinu, no Toledu bi odgovoralo nekoliko dodatnih centimetara u širini.Osnovne prednosti ovakve koncepcije najviše osjete oni koji sjede na zadnjim sjedištima, ali i vozač koji na raspolaganju ima 550 litara veliki prtljažnik kojem se pristupa otvaranjem petih vrata. Octavia je zaista napravila revoluciju među sedanskim kompaktnima, a Toledo istu revoluciju sada pravi u segmentu sedana iz B-segmenta. Upravo je način otvaranja prtljažnika najveća prednost ovog sedana u odnosu na sve druge trovolumene iz klase. Zahvaljujući ovakvom sistemu otvaranja poklopca (peta vrata kao na hatchbacku), funkcionalnost je dramatično povećana, pa i obaranje zadnjih sjedišta (pri čemu se dobija iskoristvi prostor čija je zapremina veća od 1.500 litara) sada je dobilo puni smisao. Utovar predmeta je itekako olakšan, a zbog izdašnih dimenzija kabine, moguće je prevoziti i kabaste predmete, koje je praktično nemoguće utovariti u ostale sedane. Da su u Seatu mislili isključivo na maksimalno iskorištenje prostora, pokazuju i vrata prtljažnika koja se otvaraju tako visoko da praktično ne postoji široko dostupni predmet kojeg nije moguće unijeti u Toleda. Jedino nedostaju amortizeri sa usporivačima koji mogu usporiti ogroman poklopac prtljažnika prilikom zatvaranja.
Sedani B-segmenta upravo su dobili šampiona funkcionalnosti. 550 litara prtljažnika dostupno je kroz ogromna peta vrata. U Toleda može stati gotovo sve. S obzirom na to da se radi o sedanu nastalom na bazi automobila iz B-segmenta, određene vozne osobine morale su biti žrtvovane za postizanje ovakve funkcionalnosti. Dugo međuosovinsko rastojanje, te veća ukupna dužina i nešto teži zadnji dio automobila dodatno utječu na ponašanje ovjesa koji je gotovo isti kao na klasičnom automobilu iz B-segmenta. Osnovna razlika u odnosu na sedane veće klase definitivno je previše uzbuđen zadnji dio koji se posebno neobično ponaša prilikom prelaska preko neravnina ili prilikom nešto bržih prolazaka kroz krivine. Dobija se osjećaj manjka prianjanja zadnjih točkova. Jednostavno se mora naučiti živjeti sa ovakim ponašanjem zadnjeg dijela koje je karakteristično za sve slične sedane. Toledo je zadovoljio koncepciju sedana. Sedanski Toledo bio je najpopularniji u turbulentnoj historiji ovog automobila. Sada je prostraniji i funkcionalniji nego ikada.Također, volan je prilagođen nešto dužem međuosovinskom rastojanju, kao i trovolumenskoj formi, pa je broj okretaja točka upravljača veći u odnosu na klasične sedane. Sve ove sitnice znatno su utjecale na vozne osobine, ali i na sportski duh koji je do sada svaki Seat nosio duboko u sebi. Jasno je da je Toledo izgubio sportski duh, ali to je bila samo žrtva za stvaranje itekako pouzdanog i funkcionalnog automobila sa očitim prednostima kakve je teško pronaći za isti novac.
Mali Volkswagenov dizelski motor sa 105 KS čini se da je idealna zamjena za slavni 1,9-litarski TDI. Potrošnju smo u pojedinim trenucima uspjeli smanjiti i ispod 4,5 litara, a Toledo ni u jednom trenutku nije zaostajao ni za snažnijim automobilma.Štaviše, mi smo se družili sa najopremljenijim i najsnažnijim modelom kojeg je pogonio dizelski motor snažan 105 KS. Savremeni motor donio je rafiniranost, manju buku uz snagu koja spremno i osjetno ubrzava automobil dug 4,46 metara. I potrošnja je u skladu sa pouzdanošću i prihvatljivošću. Mi smo na otvorenoj cesti uspijevali trošiti manje od 4,5 litara, dok se u gradu potrošnja kreće oko 7 litara na pređenih 100 kilometara. Dakle, gotovo smo potvrdili Seatovu rečenicu koja kaže da je Toledo najekonomičniji sedan na tržištu.
Cijena do registracije: | 31.789 KM |
Cijena analognog benzinca: | 28.886 KM |
Cijena najjeftinijeg modela: | 20.902 KM |
Cijena najskupljeg modela: | 32.166 KM |
Troškovi registracije: | 563 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 1.653 KM |
Motor: | dizelski; 1.598 ccm |
Snaga: | 77 kW/105 KS |
0-100 km/h / Max: | 10,1 s / 190 km/h |
Prosječna potrošnja: | 4,4 l/100 km (nom) |
Masa vozila: | 1.265 kg |
Prtljažnik: | 550 l |
Emisija CO2: | 114 gr/km |
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2013. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
3. brzina: | 7,02 sekunde |
4. brzina: | 8,86 sekundi |
80-120 km/h: | |
4. brzina: | 10,19 sekundi |
Serijska oprema:
ABS, ESC+EBA, četiri zračna jastuka, 16’’ alu-felge, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji karoserije, dvostruka prednja svjetla, Seat Sound System 1.3 + Aux + kontrole na upravljaču, el. podizači prednjih i zadnjih prozora, centralno daljinsko zaključavanje, putni računar, tempomat, aut. klima-uređaj, hromirani izvodi za ventilaciju, držač za čaše u centralnoj konzoli, pretinac za naočale, mreža za prtljag, pretinac u prtljažniku, naslon za ruku naprijed i nazad, multifunkcionalni upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, prednja sjedišta podesiva po visini, osvjetljeni pretinac naprijed, rezervni točak, preklopiva zadnja klupa, prednja svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, ISOFIX…
Cijena modela sa serijskom opremom: 30.309 KM
Dodatna oprema:
Metalik boja, zadnje disk-kočnice, zadnji parkirni senzori, Seat Sound System 2.1 + Aux + USB + 2 dodatna zvučnika + komande na upravljaču.
Cijena dodatne opreme: 1.480 KM
Feb 18, 2019 0
Feb 12, 2019 0
Jan 22, 2019 0
Jan 21, 2019 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Sep 15, 2014 0