Osvježeno April 23rd, 2021 1:00 PM
Oct 08, 2020 Almir Grebović Škoda, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ratne igre su započele 1989. godine kada je Toyota rekla da će malo spustiti loptu i početi praviti “Terence” za asfalt!? Naravno, ne za asfalt kakvom svjedočimo kod nas, nego za puno urbaniji asfalt. Na taj mod se čovječanstvo navikavalo bezmalo dvije decenije, a onda je fisija zahvatila kompletnu automobilsku industriju i to takvom progresijom da u nekim trenucima neka tržišta uopšte nisu bila spremna. Porođajne muke su trajale dvadesetak godina, da bi svijet odjednom naprosto pomahnitao za automobilima koji više nisu bili “obični”.
Mart 2009. godine bio je možda sudbonosan za Škodu, jer se tada pojavio Yeti. Ni SUV ni crossover kakve danas poznajemo, Škodi je donio dovoljno iskustva i dovoljno pravih informacija sa terena da je revolucija mogla otvoriti velika vrata. Škoda je, možda za razliku od drugih, krenula inverzijom – prvo su predstavili svoj najveći moderni “SUV”, pa su svake godine išli stepenicu niže. Predstavili su Kodiaq 2017. godine, pa su onda predstavili Karoq 2018. godine i konačno Kamiq 2019. godine. Zanimljivo! Nije Škoda baš toliko samostalna ni u odlukama ni u raspodjeli proizvodnih kapaciteta, pa je sve dobro isprepleteno u velikom koncernu, tako da većinu dijelova i dobar dio proizvodnih linija dijeli i s Volkswagenom, i sa Seatom, ali i s Audijem.
Koliko god se u redoslijedu predstavljanja Kamiq činio najmanjim, on nije mali automobil. Između osovina je 2.639 mm, a ukupna dužina mu je 4.241 mm. Uporedimo sa Scalom – 2.649/4.362. Iako je Kamiq tek malo podignutiji od tla, više nalikuje SUV-u nego karavanu. Uostalom, konstitucija Scale asocira na karavana iako Kamiq ima približne proporcije.
Kamiq je zbog toga jedna vrlo devijantna priča i kada su u pitanju konkurenti, a pogotovo oni iz istog koncerna. Poznata vam je Arona? Poznat vam je i T-Cross? To su u osnovi tri identična automobila, ali je Škodi dopušteno da malo napravi pometnju na istom terenu. Od njih je puno veći, ali čak s dva točka nasrće na klasu gdje bi trebao biti smješten puno veći T-Roc!? No, da li je T-Roc zaista veći? Nije!
Kamiq je došao posljednji, ali je ušao na teren gdje je manje-više sve poznato. Zbog toga je bilo vremena da se na svakom koraku konkurenciji barem malo zagorča život.
Opet Škoda briljira kada su u pitanju “Simply Clever” rješenja – kišobran u vratima, strugač za led u poklopcu rezervoara za gorivo, pametni poklopac posude za tečnost za pranje stakala u trenutku ćete pretvoriti u lijevak, nekoliko kukica u prtljažniku možete skinuti također za tren, osvjetljenje prtljažnika može se pretvoriti u prenosnu baterijsku lampu koja je stalno napunjena… Škoda dakle briljira i u malim i u velikim stvarima.
Kamiqa nećete ni u jednom detalju zamijeniti s bilo koji drugim automobilom. Potpuno je autentičan u svakom detalju (izuzev u obliku karoserije). On je hatchback koji je malo više udaljen od tla. Asocira dakako na Scalu, ali je od nje viši. No, nije samo viši zbog klirensa (171 mm), viši je i iznutra.
Kamiqa nije teško prepoznati zbog detalja na svim stranama. Najvažnija su prednja svjetla – gornji i donji segment. Gornji segment predstavljaju LED dnevna svjetla i dinamičke pokazivače pravca. Po četiri velika prizmatička LED segmenta su ispod jednog stakla i imaju dvojnu funkciju. Donja su, naravno, glavna svjetla. Masivna prednja maska je još jedan dio po kojem ćete nepogrešivo prepoznati modernu Škodu, a na krajevima odbojnika su aerodinamički prorezi koji malo asociraju i na sport, a ispod je vizuelna zaštitna obloga koja asocira na terenske sposobnosti.
Straga su opet autentična Škodina svjetla, čiju osnovnu strukturu već srećemo i na novoj Octaviji i na Scali. LED, naravno, i to od početnog paketa opreme Active! Uz doplatu tu su i stražnji dinamički LED pokazivači pravca. I ovdje je novi detalj na poklopcu prtljažnik – nema logotipa, nego samo široki ispis “Škoda”. Bez vidljivih cijevi auspuha u dnu je i ovdje vizuelna zaštita koja asocira na terenske sposobnosti.
Kamiq je iznutra zapravo dobra kopija Scale, ali zbog upotrijebljenih boljih materijala na nekim mjestima, čak je i više od kopije. Sjedišta odlična, a ergonomija još i bolja! Umjesto klasičnih instrumenata, iza upravljača je displej sa bezbrojnim mogućnostima vizuelizacije instrumenata i podataka. No, još je veći centralni displej, dijagonale 9,2”, koji Kamiqu daje pravi moderni stil. U najbogatijem paketu opreme ipak stiže srednji od 8” (Bolero), a za najveći (Amundsen) ipak treba doplatiti. Zajedno s njim stiže i spomenuta digitalna table s instrumentima. Naravno da je preko njega moguće upravljati svim funkcijama automobila, ali je ipak pohvalno to što su osnovne postavke klimatizacije spuštene na staro dobro mjesto i što su vozaču ponuđene mehaničke kontrole. Doplatiti treba i za ogromni panoramski krov, ispod kojeg je moguće jednostavno navući roletnu.
Na stražnjim sjedištima ništa novo, ali je odlično – recept je prepisan sa Superba. Duži međuosovinski razmak i puno mjesta na poziciji koljena i time Kamiq više nije mali i neudobni automobil za one čija su mjesta na stražnjim sjedištima. Jeftino, a odlično rješenje. Ne znamo da li je više mjesta za noge ili za glavu. Zbog toga je kupcima uz doplatu moguće ponuditi i sklopive stoliće postavljene na naslone prednjih sjedišta. Straga je još i rozeta za ventilaciju, ali i dva USB priključka u standardu “C”.
Fascinira i veličina prtljažnika. Računamo li na to da je Kamiq ipak najmanji gradski SUV, 400 litara prilično pravilne zapremine prtljažnika više je nego kod većine kompaktnih automobila. Ujedno dužina podnice prtljažnika je 74 cm. Obaranjem oba naslona stražnjih sjedišta dobićemo puno više – 1.395 litara, ali nažalost ne i ravnu podnicu cijelom površinom. S druge strane uz doplatu se dobije puno korisnih sitnica za prtljažnik – mrežice, kukice, lampe… Da, zatvaranje prtljažnika je “na dugme”, ali uz doplatu.
Kamiq nije ni zamišljen da bude terenski automobil, pa je u ponudi isključivio s pogonom na prednjim točkovima. Koncept je prilagođen vozačima koji ne voze puno van grada, ali im ne pada na pamet da siđu s asfalta, mada može. Može zbog toga jer je malo podignut od tla, pa je najbliža tačka 17 cm od podloge. Dodatno tome, Kamiq ima i velike točkove, što je još jedan atribut koji može doprinijeti lakoj terenskoj vožnji. U osnovnom paketu dolaze 16-inčni točkovi, a u paketu Style 17-inčni. Pored toga Kamiq ima i duže opruge i duži hod amortizera, pa će se zbog toga malo bolje snalaziti na terenu, ali će se malo više naginjati kroz oštre asfaltirane zavoje.
Kamiq ipak nije trkač. On je odličan gradski crossover, koji vozaču daje bolji osjećaj u vožnji i to prvenstveno zbog nekoliko centimetara više pozicije sjedenja.
Krećemo… Ručicu mjenjača u “D” i tiho krstarenje može krenuti. Sedmerobrzinska napredna automatika može se učiniti sporom u trenucima potrebe za naglim ubrzanjem, jer će nastojati spustiti prenose do čak tri stepena dole, ali zapravo nije do nje, nego do (prirodno) malog obrtnog momenta na nižim obrtajima. Ostatak je i brz, i uglađen i tih, za što dobar dio zasluga snosi već kultni DSG. Preporuka je svakako. Brzine možete prebacivati i manuelno, ručicom ili polugicama iza upravljača, ali smo sigurni u to da će vam dosaditi već nakon nekoliko minuta.
Na Kamiqa ćete se naviknuti vrlo brzo. U njemu se ne leži nego se zbog povišenije konstitucije sjedi. Tako je lakše kontrolisati okolinu i parkirati se “u rikverc” čak i bez ikakvih pomagala.
Eh sad… Ono najbolnije?! Nije dizel!? Ne, nije dizel. Pitanja su se uglavnom odnosila na motor i na cijenu, ali su mišljenja o izgledu bila nepodijeljena. “Samo šteta što nije dizel”, bili su komentari nekoliko prolaznika. No, benzin i downsizing nisu stvar prošlosti, nego kakve-takve budućnosti. Jedan litar, tri cilindra i 115 KS možda nije išlo prije deset godina, ali danas definitivno ide i to prilično dobro. Ide toliko dobro da je Kamiq s ovim motorom do 100 km/h u stanju doći za 10 sekundi, a od 60 do 100 km/h za samo 7,7 sekundi. Da, benzin, jedan litar, tri cilindra i 115 KS. I sve je mirno i krajnje tiho do otprilike 130 km/h. Nevjerovatan je osjećaj voziti upravo tom brzinom, a praktično slušati samo aerodinamički šum. Motoru gotovo ni traga ni glasa?! Upravo ćete zbog toga iz njega i nakon najdužih putovanja izići odmorni i opušteni. Dotle je praktično najupotrebljiviji i dotle će dati sve od sebe da vam osigura dovoljno dinamičnu vožnju, dovoljnu udobnost i dovoljnu ekonomičnost.
Sretni će biti oni koji imaju lakšu nogu, jer će potrošnja goriva biti vrlo bliska potrošnji dizelskih “mašina”. Dakle, ne morate biti spori. Trebali biste biti samo umjereni u naglim ubrzanjima. Na otvorenoj cesti tako možete trošiti pet litara benzina, a u gradu do 7,5 litara. Trkanje će ove vrijednosti podići čak i za dva litra više.
Ima li smisla uštedjeti i kupiti slabiji? Nema! Biće tromiji, a trošiće praktično isto, a možda i više. Tražiće dakle težu nogu, prvenstveno u gradu.
Ima li konačno smisla kupiti isto opremljenog dizela? Isti ovakav s 1,6-litarskim TDI-jem koštaće vas još 4.700 KM. Za te novce možete kupiti gotovo dvije i po tone benzina i s njime preći gotovo 50.000 kilometara.
Dakle, ovo je odlična tranzicijska varijanta do nekih boljih vremena u kojima ćemo obavezno voziti, u najmanju ruku, hibride. I ova Škoda je prepuna “Simply clever” rješenja. Nije mala. Naprotiv! Veća je od kompletne konkurencije. Dobro je motorizovana, mada uvijek postoje i bolja i jeftinija rješenja. Ne morate je voziti s DSG mjenjačem. Tako biste uštedjeli 3.700 KM, ali uz odricanje od blagodati automatike. Također, postoji i s nižim paketima opreme, ali i bez dodatne opreme koju je imao testni model. Upravo je zbog bogatstva opreme testni Kamiq imao višu cijenu – skoro 51 hiljadu KM, ali uvijek postoje opcije i to već od tridesetak hiljada KM, za koliko se može kupiti najjeftiniji benzinac.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Svestraniji je od gradskih kompakta, a opet nije preveliki da se s njim upustite u manevre po najtješnjim ulicama. S druge strane ima dovoljno prostora na stražnjim sjedištima i u prtljažniku da se mirne duše s njim možete upustiti i na najduža putovanja.
Cijena do registracije: | 50.892 KM |
Cijena najjeftinijeg modela (Škoda Kamiq Ambition 1.0 TSI 95 KS M5): | 31.422 KM |
Cijena približno opremljenog ekvivalentnog dizela (Škoda Kamiq Style 1.6 TDI 115 KS DSG7): | 55.597 KM |
Troškovi registracije: | 661 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 2.646 KM |
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. |
Cijena osnovnog servisa: | 210 KM |
Motor: | benzinski; 999 ccm |
Snaga: | 85 kW (115 KS) / 5.000-5.500 obr/min |
Obrtni moment: | 200 Nm pri 2.000-3.500 obr/min |
0-100 km/h / Max: | 10,0 s / 193 km/h |
Prosječna potrošnja: | 5,0 l/100 km (nom) |
Emisija CO2: | 113 g/km |
Emisioni standard: | Euro 6dG |
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.241/1.793/1.553 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.639 mm |
Minimalno rastojanje od tla: | 171 mm |
Masa vozila: | 1.251 kg |
Prtljažnik: | 400/1.395 l |
Zapremina rezervoara: | 50 l |
Početak prodaje u BiH: | Februar 2020. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
D: | 7,73 s |
80-120 km/h: | |
D: | 9,33 s |
Serijska oprema modela (Style):
Podni prostirači (naprijed i nazad), ESC, rezervni točak manjih dimenzija, disk-kočnice (naprijed i nazad), alat, dodatna zaštita ispod vozila, MF kožni sportski upravljač (s DSG upravljanjem), branici u boji vozila, Isofix, manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta, pretinci u prtljažniku, preklopiva stražnja klupa, treći naslon za glavu (nazad), crni krovni nosači, Kessy, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, el. podizači prozora (naprijed i nazad), mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača, bočni zračni jastuci + zračne zavjese (nazad), osvijetljeni pretinac za rukavice, dekorativni umeci Cooper, prednji naslon za ruku + Jumbo Box, ručice vrata i kućištra retrovizora u boji karoserije, Front Assist, homirane dekoracije oko izvoda ventilacije, ručica mjenjača presvučena kožom, elektropodesivi, el. preklopivi, grijani vanjski retrovizori, Imobilajzer, indikator za ispuhanu gumu, pretinac za naočale, manuelno podešavanje podrške za leđa (kod prednjih sjedišta), stražnji parkirni senzori, Lane Assist, LED glavna svjetla s korner funkcijom, automatska dnevna svjetla + Coming i Leaving Home funkcija, stražnji brisač, senzor za svjetlo + senzor za kišu, 8 zvučnika, Tempomat + limitator brzine, Full LED stražnja svjetla, Climatronic, osvjetljenje prtljažnika, paket za pušače, Maxi Dot, Smart Link, Bluetooth, alu-felge 6Jx16, gume 205/60 R16, Radio Bolero 8”, Style sjedišta, kišobran, ambijentalno osvijetljenje u crvenoj boji, USB (2x), pomoć pri kretanju uzbrdo, Corrida crvena SPE boja.
Cijena modela sa serijskom opremom: 40.613 KM
Dodatna oprema:
Električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika, Sunset, hromirani okvir oko prozora, Sound system Škoda, produžena garancija 4 godine ili 120.000 km, stražnja kamera, Kessy, panoramski krov II, rezervni točak manjih dimenzija, alu-felge 7Jx18 Vega Aero (crne, polirane), paket za prtljažnik (mreže u prtljažniku), centralni naslon za ruku naprijed Jumbo Box + 2 USB nazad (samo punjenje), paket za unutrašnjost (bez paketa za pušače + kanta za otpatke + stolići na naslonima prednjih sjedišta), mali kožni paket (MF kožni upravljač + grijanje upravljača + kontrole za radio i telefon na upravljaču, DSG upravljanje kod upravljača, dekor na instrument-tabli sive boje + Hot-stamping copper, Full LED prednja svjetla s korner funkcijom + svjetla za maglu, grijana prednja sjedišta + grijanje tekućine za mlaznice, navigacioni uređaj Amundsen + Virtual Cockpit – digitalna instrument-tabla, Care connect + Infotainment online (1 godina).
Cijena dodatne opreme: 10.279 KM
Apr 22, 2021 0
Apr 22, 2021 0
Apr 22, 2021 0
Apr 21, 2021 0
Oct 15, 2014 0
Aug 15, 2014 0
Jun 20, 2014 0
May 12, 2014 0