Osvježeno March 4th, 2021 6:00 PM
Jan 25, 2021 Almir Grebović Test, Toyota 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Malo je stilski dotjeran, malo je i tehnički unaprijeđen, udobniji je zbog drugačijeg “set-upa” ovjesa, dobio je još jedan – malo jači hibridni pogon i još neke pakete opreme. Tako bi u najkraćem glasio redizajn Toyotinog kontroverznog hibridnog crossovera.
Pojavio se 2016. godine i donio radikalan izgled i naravno jednu hibridnu varijantu. Vozili smo ga u prvoj verziji prije dvije godine, a vozimo ga i sada nakon što su mu u Aichiju, na istočnoj obali Japana, podarili nekoliko novih oblika na karoseriji. Opet je hibrid, što je najvažnije, i opet je veliki štediša i uzoran čistunac, ukoliko govorimo o ukupnoj emisiji CO2.
Redizajnirani C-HR javnosti je prvi put prikazan početkom oktobra 2019. godine i to tačno tri godine nakon tržišnog debija. Pored nekoliko vidljivih stilskih preinaka na karoseriji, Toyota je u ponudu uvela i hibridnu varijantu s dvolitarskim benzincem, što je identičan sistem koji pogoni hibridnu Corollu. I to je praktično najveća novost u paketu redizajniranog Toyotionog crossovera, mada su potvrdili da su još malo izbrusili 1,8-litarskog hibrida i dotjerali mu ovjes.
Nema sumnje u to da je upravo zbog odluke da kupcima ponude još jedan hibridni pogon, C-HR i drugom nogom zakoračio u još dinamičniji svijet sportskih hibrida.
Podsjetimo! Hibridni automobili su oni automobili koji u osnovi imaju dva pokretačka sistema – jedan konvencionalni benzinski (ili dizelski), a drugi električni. Primarni (snažniji) motor je benzinski (ili dizelski), a sekundarni je električni. Pritiskom na papučicu “gasa” automobil s ovakvim sistemom kreće samo uz pomoće električnog motora i baterije. Dostizanjem određene brzine, aktivira se benzinski (ili dizelski) motor koji potom na sebe preuzima ključnu funkciju kretanja do maksimalne brzine, prema potrebi.
Vrlo pametni sistem koji izuzetno precizno balansira radom ova tri načina vožnje ima dvije funkcije – jedna je ušteda goriva, a druga je smanjenje emisije CO2, što je bez sumnje postao imperativ svakom proizvođaču automobila, a Toyoti kao rodonačelniku ovog principa, primaran. Toyota C-HR je zasnovana upravo na ovakvom sistemu. No, Toyotu C-HR je moguće kupiti i u konvencionalnim varijantama. Nešto su jeftiniji od analognih hibrida, ali su ujedno i znatno veći potrošači i zagađivači.
Coupe High Rider, što bi bio puni naziv od skraćenice C-HR, i dalje je ostao prepoznatljivi crossover u formi podignute kupe karoserije. Prepun nekonvencionalnih stilskih detalja svidio se i bh. kupcima, a u posljednje tri-četiri godine kod nas je prodato 255 primjeraka.
“Novi” model je sa sobom donio vizuelna poboljšanja i na prednjem i na stražnjem kraju. Uglavnom se radi o izmijenjenom obliku odbojnika i o poziciji svjetala – svjetla za maglu su prebačena iz donjeg dijela prednjeg odbojnika, odnosno s rešetkastog otvora za hlađenje radijatora, na krajnje bočne tačke, a grafika glavnih svjetala je izmijenjena dodavanjem velikih LED elemenata na unutrašnje strane, što je još jedno od tehničkih poboljšanja cijelog automobila. Straga se također radi o izmijenjenoj grafici i o ubacivanju LE dioda u cijelu strukturu stražnjeg svjetla i o minornim vizuelnim dodacima spojlera između svjetala.
Unutra bez vidljivih vizuelnih izmjena, mada se glavne promjene kriju u drugačijoj vizuelizaciji podataka na displeju infotainmenta i na poboljšanju softvera za povezivanje. Ovaj sistem sada omogućava potpunu integraciju s pametnim telefonom, a podržava posljednje verzije Apple Carplay i Android Auto, te skidanje aktuelnih putnih karata pomoću povezanog telefona.
C-HR je iznutra ostao prepoznatljiva Toyota s elementima koje možete sresti i u drugim modelima ovog brenda. Ono što zaista fascinira to su prednja sjedišta kakva bismo očekivali u automobilima malo višeg ranga. Duboko profilisana, urađena iz nekoliko vidljivih segmenata i sa šivenom bordurom na presvlakama, zaslužuju najvišu ocjenu. I zapravo je takva cijela unutrašnjost koja je napravljena od različitih materijala. Iako pogled svana otkriva da se u unutrašnjost probija manje svjetla, pozicija na vozačkom i suvozačkom sjedištu je puno bolja nego ona na stražnjim sjedištima. Oni tamo će biti djelimično uskraćeni za dobar i široki pogled kroz bočna stakla, jer njihovu veličinu diktiraju kupe oblik karoserije i stilska rješenja. C-HR nije veliki automobil – između osovina broji samo 264 centimetara, a između krajnjih tačaka karoserije 439 centimetara. Zbog toga prtljažnik ima zapreminu 377 litara, a na stražnjim sjedištima sjedi se relativno udobno.
Svako putovanje s Toyotom C-HR kreće jednostavnim pritiskom da dugme “start engine”, ali u tom trenutku ne dešava se ništa, barem ništa nećete ni čuti ni osjetiti sve dok ne pritisnete papučicu gasa. Čak i tada, uz uslov da je baterija dovoljno napunjena, nećete čuti agresivni rad benzinskog motora, nego samo poznato “zujanje” električnog motora. To je hibrid i to je Toyota – djelimično na struju akumuliranu u bateriji, a djelimično na benzin.
Sistem će pomoći i ako se okušate na nekom jednostavnijem off-roadu. C-HR nije terenac, ali ima nešto povišen klirens i nešto veće točkove, pa će mu biti lakše makadamom ili čak po nekim bespućima, ali uz ograničenja pogona, jer se snaga isporučuje samo preko prednjih točkova.
Zaboravite na varijantu da se kilometrima vozite isključivo na struju. Električni motor ovdje služi gotovo isključivo da pokrene automobil i da savlada početne otpore kretanja koji su ključni krivac velike potrošnje kod konvencionalnih automobila. C-HR je inače opremljen i 1,8-litarskim benzinskim motorom snage 98 KS koji je svojim principom prilagođen da radi u takozvanom Atkinskonovm ciklusu. Ovaj princip nije nikakva novost, a suština se krije u nešto boljem iskorištenju goriva za račun manje snage. Zbog toga ovaj motor relativno velike radne zapremine, za današnje vrijeme ima samo 98 KS. Za sve je “krivo” nešto pomjerenije vrijeme otvaranja i zatvaranja usisnih ventila, koju na određeni način regulišu pritiske u usisnom kanalu i u ekspanzionom prostoru cilindra. Električni motor ima 72 KS, ali prema zajedničkom djelovanju ova dva motora ukupna snaga i nije baš rezultat zbira snaga ova dva motora. No i 122 KS deklarisane ukupne snage biće sasvim dovoljno i za dovoljno dinamičnu vožnju po gradu i za dovoljno dinamičnu vožnju na otvorenoj cesti. Vožnja predstavlja užitak kad shvatite da se u unutrašnjost probija minimalan inenzitet buke, čak i kad oba motora rade zajedno. I to je dio rada na redizajnu, budući da su inženjeri poradili i na apsorpciji vibracija koje dolaze odozdo. Užitak je u saznanju da se između motora i točkova nalazi CVT mjenjač, odnosno mjenjač bez mehaničkih skokovitih stepena prenosa, pa je vožnja glatka, praktično od stiskanja papučice gasa sve do maksimalne brzine.
Ovdje važi pravilo “što više semafora – to manja potrošnja”. Toyota deklariše gradske vrijednosti od svega 3,2 litra benzina na 100 gradskih kilometara. I razumljivo je – najveći teret vožnje u gradu na sebe preuzima električni motor, jer je u funkciji onda dok automobil ubrzava ili dok savladava početne otpore kretanja. Tad su benzinski motori pravi gutači goriva. Na otvorenoj cesti, najviše vremena radi benzinski motor, pa je tada potrošnja nešto veća, a Toyota tvrdi da je na otvorenoj cesti moguće trošiti samo 4,2 litara na 100 kilometara. Mi smo izmjerili prosječnu potrošnju nešto nižu od 5 litara. Baterije se pune prilikom svakog kočenja, prilikom svakog kretanja inercijom ili prilikom vožnje nizbrdo, ali i onda dok automobil vozi uobičajenim načinom na benzinski motor. Na tabli s instrumentima postoji grafička indikacija načina rada, pa je u svakom trenutku moguće pratiti stanje sistema.
Svim ovim je Toyotin neobični crossover ostao prepoznativ, ali i još malo bolji. Dovoljno udoban i dovoljno veliki za većinu potreba predstavlja odličan izbor. Ljubitelji očuvanja prirode mogu biti vrlo spokojni, jer je C-HR i dalje najčišći automobil u klasi, a oni na to mogu i dodatno utjecati.
Kome je do punog užitka u opremi izabraće baš ovaj model s novim paketom opreme C-Hic, mada se ovaj auto uvijek može dodatno oplemeniti doplativim segmentima.
Pratite nas i podijelite vijest: |
I uvijek imajte na umu to da je Toyota brend koji je još prije 13 godina proizveo 200-milioniti automobil (možete li pretpostaviti kolika je to kolona?), Toyota je proizvođač koji godišnje producira više od 10 miliona automobila i Toyota je takoreći i otac i majka kada je u pitanju razvoj, komercijalizacija i propagiranje ove vrste pogona kod automobila. Busanje u prsa nije njihov način samopromocije, ali brojevi govore dovoljno.
Cijena do registracije: | 58.100 KM |
Cijena najjeftinijeg hybrida (Toyota C-HR 1.8 HSD C-Enter): |
51.200 KM |
Cijena najjeftinijeg modela (Toyota C-HR 1.2 Turbo C-Enter): |
43.600 KM |
Troškovi registracije: | 701 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 3.021 KM |
Servisni interval: | 15.000 km |
Cijena osnovnog servisa: | 230 KM |
Motor: | hibridni / benzinski; 1.798 ccm |
Snaga: | 90 kW/122 KS |
Obrtni moment: | 142 Nm pri 3.600 obr/min |
0-100 km/h / Max: | 11,0 s /170 km/h |
Prosječna potrošnja: | 3,8 l/100 km (nom) |
Zapremina rezervoara: | 43 l |
Dimenzije (D/Š/V): | 4.390/1.795/1.555 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.640 mm |
Krug okretanja: | 10,4 m |
Masa vozila: | 1.495-1.535 kg |
Prtljažnik: | 377/1.164 l |
Emisija CO2: | 86 g/km |
Početak prodaje u BiH: | Novembar 2020. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
D: | 7,19 s |
80-120 km/h: | |
D: | 9,9 s |
Serijska oprema C-Enter:
ABS (Anti-lock Braking System) sistem protiv blokiranja točkova, BA (Brake Assistance) sistem pomoći pri naglom kočenju vozila, EBD (Electronic Brakeforce Distribution) elektronska raspodjela kočne sile, TRC (Traction Control) kontrola proklizavanja pogonskih točkova, VSC (Vehicle Stability Control) kontrola stabilnosti vozila s mogućnošću isključenja, EBS (Electronic Brake Signal) sistem upozorenja pri naglom kočenju, zračni jastuci za vozača i suvozača s dvostepenim djelovanjem, bočni zračni jastuci, zračni jastuk za koljena vozača, bočne zračne zavjese naprijed i pozadi, mogućnost isključenja suvozačevog zračnog jastuka, graničnik zatezne sile sigurnosnih pojasa, upozorenje treptanjem stražnjih svjetala prilikom naglog kočenja, pirotehnički zatezač sigurnosnih pojasa naprijed, Isofix sistem dječijih sjedalica u drugom redu, WIL sistem prednjih sjedišta za zaštitu vrata od trzaja pri sudaru, E-Call sistem automatskog poziva hitne službe (samo modeli sa hibridnim pogonom, radi samo u EU), Toyota Safety Sense – napredni paket aktivne sigurnosti (PCS – Pre-Collision System – sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara – uključujuči pješake, LDA – Lane Departure Alert – sistem upozorenja prilikom napuštanja saobraćajne trake s aktivnom pomoći zakretanja upravljača, sistem automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala – Auto High Beam, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova – Road Sign Assist, tempomat s prilagođavanjem brzine pomoću radara – ACC – radi od 0 km/h osim kod vozila s ručnim mjenjačem od 40 km/h), Bi-LED prednja svjetla s ručnim podešavanjem visine, LED stražnja svjetla, pPrednja svjetla za maglu, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, 43,2 cm / 17″ alu-felge, gume dimenzija 215/60 R17, branici, vanjska ogledala i ručke vrata u boji vozila, stražnji spojler, radioantena “shark” dizajn, automatski klima-uređaj s dvozonskim djelovanjem i mikrofilterom protiv polena, 10,7 cm / 4,2″ informacijski ekran u boji ispred vozača, električno pokretanje prednjih i stražnjih stakala s One Touch funkcijom, “Toyota Touch 2″ 20,3 cm / 8” ekran u boji osjetljiv na dodir, povezanost s pametnim telefonom preko Apple CarPlay i Android Auto, AM/FM i DAB digitalni radioprijemnik, Bluetooth sistem bezručnog telefoniranja i prenosa muzike, Aux i USB ulazi za vanjske audiouređaje, šest zvučnika, upravljanje audiosistemom i telefonom preko komanda na upravljaču, upravljač podesiv po visini i dubini, obru upravljača i ručica mjenjača obloženi kožom, centralni naslon za ruke naprijed (s pretincem), ukrasni detalji na armaturnoj ploči u boji Metalstream, vozačevo sjedište podesivo po visini, grijano stražnje staklo s brisačem, osvjetljenje prtljažnog prostora, sjenila s osvijetljenim ogledalima za vozača i suvozača, 12V utičnica, naslon stražnje klupe djeljiv u omjeru 60:40, centralno daljinsko zaključavanje, preklopiv ključ, graničnik brzine, Follow-me home sistem (zakašnjelo gašenje prednjih svjetala), senzor sumraka, automatska elektronska parkirna kočnica, HAC pomoć pri uspinjanju uz strminu, sistem nadzora pritiska u gumama (TPWS), sistem nadzora stabilnosti prikolice (TSC), električno progresivni servoupravljač (EPS), komplet za jednostavan popravak probušene gume, 6-brzinski ručni mjenjač (iMT), elektronska blokada protiv pokretanja motora, kamera za vožnju unazad, MyT modul za korištenje pametnih usluga “MyT” (samo modeli s hibridnim pogonom), Push Start sistem za pokretanje vozila pritiskom na dugme (samo modeli s hibridnim pogonom)…..
Serijska oprema C-Lub (dodatno na opremu C-Enter):
Krov vozila u sjajnoj crnoj boji (Bi-tone), 18″ alu-felge, C-Lub, gume dimenzija 225/50 R18, dodatno zatamnjena stražnja stakla, A i B stub u sjajnoj crnoj boji, hromirana letvica bočnih stakala, grijana prednja sjedišta, vozačevo sjedište s elektronskim prilagođavanjem lumbalnog dijela, džepovi u naslonima prednjih sjedišta, ambijentalno osvjetljenje, ukrasni detalji na armaturnoj ploči u boji Celestite Gray, vozačevo i suvozačevo sjedište podesivo po visini, Smart Entry & Push Start – sistem za samostalno otključavanje i pokretanje vozila pritiskom na dugme, brisači sa senzorom za kišu, elektrohromatsko unutrašnje ogledalo (automatsko zatamnjenje), automatsko preklopiva vanjska ogledala, parkirni senzori (u kombinaciji s automatskim mjenjačem ili hibridnim pogonom i s funkcijom automatskog kočenja – ICS).
Serijska oprema C-Hic (dodatno na opremu C-Lub):
Krov vozila u boji vozila, 18″ alu-felge C-Hic, projektorska Bi-LED prednja svjetla s ručnim podešavanjem visine, LED kombinovana stražnja svjetla, LED stražnji pokazivači s dinamičnim smjerom skretanja, LED prednja svjetla za maglu, Ionizator zraka nanoe, unutrašnjost C-Hic u kombinaciji kože i tkanine sa smeđim detaljima, armaturna ploča u boji Dark Brown, navigacija.
Mar 04, 2021 0
Mar 04, 2021 0
Mar 03, 2021 0
Mar 02, 2021 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Sep 15, 2014 0