Osvježeno 28 Marta, 2024 11:30 AM
aug 17, 2022 Almir Grebović Test, Volkswagen 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Taigo zapravo nije potpuno novi model. Volkswagen ga projektovao prije svega za tržište Južne Amerike, pa je prvi put predstavljen u Brazilu 2020. godine, i to pod imenom Nivus. Kuriozitet je i to što je ovaj automobil gotovo u potpunosti projektovala Volkswagenova južnoamerička filijala, što je, pokazaće se, bila samo formalnost.
Oni ne samo da su majstori korištenja istih platformi, nego su i majstori korištenja identičnih dijelova, kako bi uz što manje troškove napravili potpuno različit automobil. Nije jasno da li je Brazil bio samo eksperimentalno tržište, ali je samo godinu dana kasnije potpuno ista forma viđena na cestama Njemačke. Nakon toga sve je bilo jasno – Nivus će postati i automobil za evropske kupce, ali se mora zvati drugačije. Također, novi automobil je trebao biti i jedan od Volkswagenovih aduta na ruskom tržištu, ali… Znate. Tamo je trebao pomrsiti planove Renaulta, koji je duboko ukorijenjen u rusko društvo, a s Arkanom su već imali ambiciozne planove.
Tako je južnoamerički Nivus za Evropu ponio ime Taigo, što je u priličnom skladu s Volkswagenovom nomenklaturom kada je u pitanju imenovanje crossovera i SUV-ova. Evropski Taigo ipak nije baš isto što i brazilski Nivus. Taigo ima prednja LED svjetla, nešto drugačiju grafiku stražnjih svjetala i puno bogatiju sigurnosnu opremu, a do kupaca u Evropi stiže iz Volkswagenovih pogona u Španiji.
Čak i bez njega ponuda malih crossovera ili gradskih SUV-ova iz Volkswagenove kuhinje bila je poput ponude čokolada u Supermarketu. Na raspolaganju su sve dužine, sve visine, svi međuosovinski razmaci, svi motori, ali ne i svi oblici krova. Spomenimo i to da među njima ima i jedan kabriolet. Taigo je samo još malo začinio kompletnu ponudu. On je crossover ili mali gradski SUV i već na prvi pogled unosi pravu pometnju u vlastitoj kući – od njega je najmanji T-Cross kraći za 19,3 cm i ima međuosovinsko rastojanje kraće za samo 2 mm. Dakle, puno je kraći. Od njega je “veći” T-Roc kraći za 3 cm i ima međuosovinsko rastojanje duže za 3,6 cm. Dakle, kako ga definisati?! No, ni T-Cross ni T-Roc nisu napravljeni kao kupei, a Tiguan i Touareg su dio neke druge priče.
Taigo ima drugačiju liniju krova koja se od drugih vrata blago spušta prema kraju, što ga čini svojevrsnim kupeom. Kupee smo nekada vezali isključivo za putničke automobile, ali su pojavom crossovera svih vrsta, putnički automobili izgubili taj ekskluzivitet.
Taigo je u osnovi aktuelni Polo, koji ima potpuno prilagođenu karoseriju i kojom vješto skriva gene malog gradskog automobila. Platforma je poznata A0 MQB na kojoj su nastali i Audi A1, i Audi Q2, naprimjer, pa i Seat Arona, Seat Ibiza, Škoda Kamiq i VW T-Cross, a naravno i novi Polo. Čak se u dizajnu u nekim tragovima krije redizajnirani Polo šeste generacije, ali je vješto zamaskiran puno višim klirensom, puno većim točkovima i nešto drugačijom prednjom stranom i potpuno drugačijm stražnjom stranom. Dakle, novi auto! Ili nije?!
Taigo je prepoznatljivi Volkswagen i prema obliku prednjih svjetala i prema dizajnu izdijeljene prednje maske koja je nastala prema principu modularne forme sa zasebnim blokovima u kojima su svjetla različite namjene. Čak se preko sredine nalazi LED linija koja vizuelno spaja glavna prednja svjetla, što je već karakteristika nekoliko njihovih aktuelnim modela (Golf, Arteon, ID.4…). Od nivoa opremljenosti zavise detalji koji od izgleda mogu napraviti čuda, pa i masivne lajsne od takozvanog “piano laka” koje snažno ističu pojedine segmente. S boka je naravno najvidljivija forma kupea, ali i masivne plastične lajsne po rubovima blatobrana što već sugeriše čak i na neke vancestovne sposobnosti. Straga, između redova već možete pročitati i neku sportsku priču, ali i primijetiti poprilično izdignutu donju liniju odbojnika, što nam opet malo miriše na bezbrižnije vikend izlete. Paket opreme R-Line i ovdje je zaslužan za intrigantne konture koje asociraju na stvarne završetke izduvnih cijevi “stvarnih” Volkswagenovih modela R. I straga je prema receptu sprijeda napravljena LED linija, doduše crvena, koja vizuelno spaja glavna stražnja svjetla. No, sa svih strana vidljivo je da je Taigo prilično podignut od tla – ne samo ovjesom, nego i velikim točkovima, koji od serijske opcije kreću s prečnikom 16 inča, ali kod ozbiljnijih rastu sve do 18. S takvim klirensom i klinastom karoserijom na cesti je već autentičan, što je dobar temelj za privlačenje pogleda, a pogotovo zato što nosi imidž kupea.
Volkswagen je i iznutra održao svoj prepoznatljivi imidž, ali je jako dobro vodio računa o klasi kojoj pripada Taigo – neki detalji su poput onih u najluksuznijim Volkswagenima, a oni manje vidljivi su svjesno djelimično degradirani. Nema sumnje u to da se ovdje radi o aktuelnom Polu, što je zapravo i najvidljivija veza s ovim automobilom. Najočigledniji detalji koji eksponiraju luksuz su veliki volan kojeg ćemo sresti i u, recimo, Passatu, veliki centralni displej i oivičena digitalizovana tabla s instrumentima, što je također displej. I komande klime su urađene prema uzorima iz puno skupljih modela, mada je to direktna posljedica najbogatijeg paketa opreme, pa tu nailazimo na virtuelne klizače, a kod infotainmenta na mogućnost “listanja” menija gestama ruke. Istini za volju, pokretanje infotainmenta bi moglo biti i malo brže, a sreća je da proces aktiviranja traje nekoliko sekundi samo prilikom pritiska na dugme za pokretanje motora.
Bez obzira na to što se radi o gotovo najmanjem modelu, na prepoznatljive Volkswagenove oblike nailazimo i na oblogama vrata, a unutrašnje svjetlosne LED linije preko sredine konzole i preko vrata ipak su pravi pečat porijeklu.
Ukupnu udobnost mogli bismo definisati i međuosovinskim rastojanjem koje 2.554 mm, što je praktično identično kao kod Pola ili kao kod T-Crossa. To znači dovoljno prostora sprijeda, a da ni onima straga neće biti tijesno. Bez brige, prostora za noge će biti dovoljno. Čak se to vidi i prema veličini vrata, a pogotovo onih drugih. Možda će oni viši od 185 cm osjetiti malo manje prostora u visini glave, ali to je danak obliku karoserije. Taigo sigurno nije automobil kojeg će kupiti košarkaški klub.
Zanimljiv je i podatak o zapremini prtljažnika od 440 litara, što je za gotovo 100 litara više nego što ima Polo. Tajna je u nešto većem stražnjem prevjesu i u nešto višoj liniji prozora. Dakle, forma kupea ni u jednom detalju nije utjecala na zapreminu prtljažnika. Također je zanimljivo i to što Taigo ima i rezervnu gumu na standardnoj poziciji, što nam govori o odluci VW-a da će Taigo dok ga bude imati pogon samo na prednjoj osovini i da penziju vjerovatno neće dočekati ni u jednoj elektrificiranoj verziji.
Testnog Taiga je pogonio poznati Volkswagenov 1,5-litarski benzinski turbomotor sa 150 KS. Nije malo, a pogotovo ako znamo da sistem turbopunjenja znatno olakšava postizanje viših obrtaja i dostizanje najvišeg obrtnog momenta od 250 Nm pri samo 1.500 obr/min. Uz njega neizostavno ide i sedmerostepeni DSG mjenjač.
Vožnju će oplemeniti i izuzetno bogat putni kompjuter s bezbroj podataka koje biste sigurno trebali koristiti, ali možda najviše onaj koji prikazuje potrošnju goriva i ukupni doseg s preostalim gorivom. Također, preko centralnog displeja moguće je kontrolisati i podesiti bezbroj parametara, pa savjetujemo petnaestak minuta koncentracije prije prve vožnje, jer su mogućnosti neiscrpne.
U vožnji će biti tiho, ali može biti i brzo budući da lagani Taigo sa 150 KS može potegnuti dobro preko 200 km/h, što može biti dodatni motiv temperamentnijim vozačima. Zanimljivo je da je granica i podupravljanja i preupravljanja vrlo visoko, uz uslov da je cesta suha i čista. Uz točkove prečnika 18 inča i dimenziju 215/45 sasvim je razumljivo što Taigo u zavojima može pružiti puno više od onoga što bi putnici mogli smatrati uobičajenom vožnjom. Čak su i naginjanja u zavojima minimalna, upravo zbog dimenzija točkova i guma, mada je i sam ovjes relativno tvrdo podešen, što je svakako odlika temperamentnijih automobila. Uz sve će i u (prednjim) sjedištima u takvim uslovima biti dovoljno stabilno, mada se nakon dužeg boravka može učiniti da bi mogla biti i malo šira. Zabavno je, bez obzira na to što sve možete prepustiti automatici koja će uvijek pravovremeno odabrati pravi stepen prenosa. Malo će joj trebati vremena ukoliko zatrebate eksplozivnije ubrzanje dok je motor u režimu niskog broja obrtaja, ali ako želite brže, uvijek prije samog stiskanja papučice gasa možete dva puta stisnuti lopaticu iza upravljača sa znakom minusa i taku puno prije stići do “dvije brzine” niže, kada će cijeli sistem motor-mjenjač pokazati svoj puni potencijal. DSG se u pravom svjetlu pokazao u vožnji otvorenom magistralnom cestom gdje je zapravo pravi užitak kliziti cestom bez ikakvog dodatnog trzaja ili zvuka prilikom prebacivanja u brzinu niže ili više.
Taigo je crossover ili mali gradski SUV, ali mu Volkswagen ni u jednoj varijanti nije predvidio pogon na sva 4 točka. To ga svakako ograničava u vancestovnim egzibicijama, ali će nešto veća udaljenost od tla djelimično pomoći u savladavanju neravnih makadamskih cesta, pa i u boljem pregledu, jer je pozicija vozača bolja nego kod malih automobila. Tako će s minimalnom udaljenošću od podloge od gotovo 17 centimetara Taigo biti vladar čak i grubljih makadamskih cesta, ali ne i dubokog snijega ili dubokog blata, što je sasvim razumljivo i sasvim dovoljno.
Na djelu se u pravom svjetlu pokazao i sistem za deaktiviranje dva cilindra u trenucima kada je u pitanju umjerena vožnja konstantnom brzinom. Kad sistem “osjeti” kontinuiranu vožnju bez potreba za naglim promjenama dinamike, jednostavno će prekinuti dotok goriva u dva cilindra i tako omogućiti vožnju s upola manjom potrošnjom goriva. Tada vožnja pri brzinama od oko 80 ili čak 100 km/h može teći sa samo dva ili tri litra na 100 pređenih kilometara. Ustreba li u bilo kojem trenutku veća brzina, sistem će u djeliću sekundu “nahraniti” i dva pasivna cilindra i dati ono što može – 150 KS i 250 Nm, pa do čega prije stigne.
Iako DSG uvijek malo oklijeva prije nego što će prebaciti dva ili tri stepena niže, izmjerena međuubrzanja su ipak impresivna – i od 0-60 km/h i od 80 do 120 km/h stizali smo za 6,5 sekundi, što je puno iznad očekivanja!
Taigo može biti i vrlo umjeren potrošač, ali rasponi potrošnje mogu biti veliki. Kraj testa dočekali smo s prosječno trošenih 7,2 litra benzina do kojih smo došli vozeći otprilike ravnopravno po trećinama – gradska vožnja, otvorena magistralna cesta i planinska zavojita cesta. S obzirom na ukupnu snagu, rezultat je pohvalan. Ukoliko ste temperamentniji vozač, morate se pomiriti i s dva litra većom potrošnjom, ali također bez velikog gubitka na dinamici, na otvorenoj cesti uz korištenje tempomata možete trošiti i puno manje od 5 litara benzina na 100 pređenih kilometara.
Taigo je danas moderan crossover, a za ovakvim automobilima danas vlada poprilična pomama. Krajnje je upotrebljiv i nije dosadan, a pogotovo u paketu opreme R-Line. Njegova cijena je 49.850 KM, ali uz dodatnu opremu može biti i skuplji. Iznutra je zanimljiv, a s dosta segmenata asocira na puno ozbiljnije Volkswagenove modele. Korisnih detalja je zaista puno – tu su čak 4 USB priključka, pa ne postoji mogućnost da nečiji mobitel ili tablet ostane prazan. Dovoljno je i spremišta za sitnice, što je detalj koji male Volkswagene prati dugo godina, a i popis sigurnosne opreme je poprilično dugačak.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Taigo je bio definitivno magnet za poglede koliko po danu, još više po noći, a kupei definitivno više nisu nikakav ekskluzivitet samo za putničke automobile, nego su postali privlačna opcija i za SUV-ove svih veličina.
Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI DSG7 (150 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 55.683 KM | ||
Cijena najjeftinijeg benzinskog modela (Volkswagen Taigo Life 1.0 TSI DSG7 110 KS): | 41.867 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.896 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 godina | ||
Cijena osnovnog servisa: | 300 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.498 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, turbo, direktno ubrizgavanje | ||
Snaga: | 110 kW (150 KS) / 5.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 250 Nm / 1.500 – 3.500 obr/min | ||
Mjenjač: | automatski, DSG, 7 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 8,3 s / 212 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 6,1 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 138 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d-ISC-FCM | ||
Zapr. rezervoara: | 40 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.269 / 1.757 / 1.497 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.554 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 169 mm | ||
Krug okretanja: | 10,6 m | ||
Masa vozila: | 1.229 kg | ||
Prtljažnik: | 440 / 1.122 l | ||
Garancija: | 5 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Juni 2022. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,46 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 6,54 s |
Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI DSG7 (150 KS)
Serijska oprema R-Line:
Front Assist i autonomni City Emergency braking sistem; 2 USB-C utičnice (sprijeda) i 2 USB-C utičnice za punjenje na centralnoj konzoli (straga); 3 naslona za glavu (straga); Adaptive Cruise Control ACC stop&go prilagodljivi tempomat (uklj. i graničnik brzine); automatska kontrola svjetala s LED odvojenim dnevnim svjetlom i osvjetljenjem za ulaz i izlaz; Bluetooth interfejs za mobilni telefon; bočni zračni jastuci i zračne zavjese sprijeda, sa centralnim zračnim jastukom; branici u boji vozila, usisnik zraka s hromiranim letvicama; Color paket (kućišta vanjskih ogledala i ručice na vratima u boji vozila); daljinsko centralno zaključavanje s dva preklopna ključa; Digital Cockpit (višebojni prikaz i izbor različitih info profila); digitalni radioprijemnik DAB+; duplo dno prtljažnika; eCall sistem za hitne slučajeve (sistem ne funkcioniše u BiH); el. podizači prednjih i stražnjih prozora; elektronska blokada motora; elektronska kontrola stabilizacije ESC (uklj. ABS s komfornim asistentom pri kočenju, ASR, EDL i EDTC); fabrička produžena garancija, ukupno do 5 godina ili 150.000 km; Hill hold kontrola; Hrom paket; Isofix priprema za 2 dječija sjedišta na stražnjoj klupi i na sjedištu suvozača (i-Size kompatibilna); kontrolna lampica za nizak nivo tekućine za pranje; ručica mjenjača obložena kožom; ručica ručne kočnice obložena kožom; LED prednja svjetla; LED stražnja svjetla; prepoznavanje pješaka i biciklista; kontrola pritiska u gumama; multifunkcionalni upravljač presvučen kožom sa kontrolama za izmjene brzina; naslon stražnje klupe asimetrično podijeljen i preklopiv; osvijetljena make-up ogledala u štitnicima od sunca (sprijeda); osvjetljenje okoline sa svjetlom dobrodošlice; osvjetljenje prtljažnika; paket za pušače; Park Distance Control – senzori za parkiranje sprijeda i straga; poluautomatska asistencija vožnji Travel assist i sistem podrške kod zadržavanja vozila u traci Lane Assist; prednja sjedišta podesiva po visini; prednji brisači s intervalnim brisanjem (senzor za svjetlo); pretinac ispod prednjeg lijevog sjedišta; priručni alat i dizalica; radio Ready 2 Discover (uklj. Streaming & Internet); rezervni točak umanjenih dimenzija; servoupravljač; sigurnosni trokut; sigurnosno optimizirani nasloni za glavu (sprijeda); sistem upozorenja vozača; centralni naslon za ruke (sprijeda); Start/stop sistem; termoizolaciona bočna stakla i stražnji vjetrobran (zeleno tonirani); termoizolaciono prednje vjetrobransko staklo; 3 sigurnosna pojasa na stražnjoj klupi (vezivanje u 3 tačke); elektropodesivi, preklopivi i grijani vanjski retrovizori (s funkcijom naginjanja na strani suvozača); We Connect Plus (trajanje ugovora 3 godine); stražnje svjetlo za maglu; stražnji brisač; zračni jastuci za vozača i suvozača s opcijom deaktivacije na suvozačevoj strani; 65% zatamnjena stražnja bočna stakla i stražnji vjetrobran; 6 zvučnika; ambijentalno osvjetljenje interijera; App-Connect (uklj. App-Connect Wireless za Apple CarPlay); automatska kontrola dugih svjetala; branici u boji vozila i hromirana rešetka hladnjaka; dvozonski automatski klima-uređaj Climatronic; hromirani elementi na prekidačima za prozore i otvorima ventilacije; Matrix LED prednja svjetla s automatskom kontrolom; Online servisi (sa OCU jedinicom); osvjetljenje u prostoru nogu; podrška za leđa u prednjim sjedištima; priprema za naknadno aktiviranje – navigacija Discover Media (uklj. Streaming & Internet); sportska sjedišta (prednja); prednja svjetla za maglu (s funkcijom statičkih svjetala za skretanje); svjetlosna traka između prednjih svjetala; tekstilne patosnice (naprijed i nazad); uzdužni krovni nosači (srebreno eloksirani); 4 alu-felge Valencia 6.5Jx17, Galvano Gray s gumama 205/55 R17; branici u R-Line stilu; dekorativni umeci Gray Anodized Matte (za instrument-tablu i obloge vrata); IQ.Light – Matrix LED, dinamični pokazivači smjera (spijeda i straga); lajsne na pragovima u imitaciji aluminija s R-Line logotipom; obloga krova u crnoj boji; sjedišta R-Line s tekstilnim presvlakama…
Cijena modela sa serijskom opremom R-Line: 49.850 KM
Dodatna oprema:
– Grijanje prednjih sjedišta
– Keyless Access – otključavanje vozila i pokretanje motora bez upotrebe ključa
– Digital Cockpit Pro, višebojni prikaz i izbor različitih info profila
– Kamera za parkiranje
– Driving Mode Selection – izbor profila vožnje
– Black Roof paket kućišta vanjskih retrovizora u crnoj boji
– Paket Black Style – 4 alu-felge Misano 7Jx18 Black, gume 215/45 R18, kućišta vanjskih retrovizora crne boje
– We Connect Plus, trajanje ugovora 3 godine
– Navigacijski sistem Discover Pro, uklj. Streaming & Internet
– Boja Kings Red Metallic Black
Cijena dodatne opreme: 5.833 KM
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0