Osvježeno 19 Aprila, 2024 3:40 PM
feb 27, 2019 Almir Grebović 2019, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Sa blagim trendom pada prodaje, tržište novih automobila u BiH nastavilo je gotovo identičnim trendom kakav je vladao u drugoj polovini protekle godine. Iako je u januaru 2018. godine prodato nešto više nego u januaru ove godine, i trend i količine su vrlo približne. U januaru ove godine prodato je 605 novih putničkih automobila koje su isporučili ovlašteni trgovci u BiH. Istina je da je nešto manje, ali je u proteklih 9 godina, izuzimajući 2018, bilo puno gore. Nikad, zapravo prodaja u prvom mjesecu nije bila naročito referentna i u pravilu se radi o mjesecu u kojem trgovci novih automobila prodaju najmanje u toku cijele godine. Vrlo je jasno da su javne nabavke tada vrlo skromne, a pravni subjekti tek krenuli u finansijsku godinu. Budući da naše tržište u više od 60% prodaje zavisi od ova dva sektora, sasvim je jasno zbog čega je prodaja novih automobila u januaru najskromnija.
Ukupna prodata količina nije najimpresivnija, pa čak i oni najzastupljeniji na tržištu u januaru prođu skromno. Volkswagen je najbolje plasirani brend u januaru, mada 110 prodatih primjeraka za njih ne predstavlja ozbiljnu količinu. Škoda, kao drugoplasirana, sa samo 88 primjeraka prošla je nešto lošije. No, bez obzira na sve, ova dva brenda su i u ovako lošem mjesecu zadržala prve dvije pozicije, pa je opet potvrđen kontinuitet najtraženijih novih automobila na tržištu BiH.
⇑ Škoda Octavija – i dalje najprodavaniji model na bh. tržištu. |
Presedan u prvom mjesecu, ove godine predstavlja Opelov gubitak treće pozicije. Sa samo 24 prodata primjerka, Opel je u januaru zauzeto tek desetu poziciju. No, pogledamo li statistiku u posljednjih nekoliko godina, Opelova prodaja na početku godine uvijek je bila vrlo skromna, što ovaj brend zdušno nadoknadi tokom nekoliko narednih mjeseci.
Ipak, u januaru bilježimo i nekoliko pozitivnih rezultata. Dobre prodajne akcije, Fordu su dale nekadašnju Opelovu poziciju, a slijed “pozitivnih” ili relativno pozitivnih nastavljaju Renault i Toyota sa po 39 primjeraka. U grupu onih na čiju prodaju puno ne utječe mjesec u godini spadaju Hyundai sa 36 i Citroen sa 30 prodatih primjeraka.
⇑ Za Hyundai je godina krenula dobro, jer je povećan interes za Tucsonom. U januaru je prodato 25 redizajniranih primjeraka. |
Sasvim je sigurno da je još uvijek rano uzimati januarski poredak za nešto što bi trebalo pokazati referentne pozicije, barem kada su u pitanju plasmani ispod trećeg i drugog mjesta. Na to će definitivno najviše utjecati i dolazak novih modela i njihove cijene. Govorimo li o onim koji su bh. kupcima bili najprivlačniji, opet ćemo na čelo kolone smjestiti Škodu Octaviju sa ukupno 39 primjeraka (35+4). Slijed nastavljaju modeli iz matičnog koncerna pa je VW Polo prodan u 27, a VW Golf u 26 primjeraka. I opet neizostavno ističemo Hyundai Tucson kojem je ovo najbolji plasman u historiji (uključujući i ix35 kao prethodnika). Za ovim SUV-om, nakon dolaska redizajniranog modela, interes u BiH je čak i porastao. U januaru je sa 25 plasiranih primjeraka Tucson na četvrtoj poziciji najprodavanijih modela.
Ako početak godina na bh. tržište ima negativan utjecaj ukoliko govorimo o novim automobilima, utoliko ga nema na prodaju polovnih. Tako je u januaru u BiH registrovano ukupno 3.744 uvezena polovna automobila, što se uklapa u višegodišnji trend potražnje za ovakvim jeftinijim automobilima. Nije popularno, ali je za većinu građana BiH ovo jedina mogućnost.
R.br. | Marka | I 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 110 | 18,18% |
2. | Škoda | 88 | 14,55% |
3. | Ford | 47 | 7,77% |
4. | Renault | 39 | 6,45% |
4. | Toyota | 39 | 6,45% |
6. | Hyundai | 36 | 5,95% |
7. | Citroen | 30 | 4,96% |
8. | Dacia | 28 | 4,63% |
9. | Peugeot | 27 | 4,46% |
10. | Opel | 24 | 3,97% |
11. | Mercedes | 22 | 3,64% |
12. | Audi | 20 | 3,31% |
13. | Fiat | 13 | 2,15% |
13. | Suzuki | 13 | 2,15% |
15. | Mazda | 12 | 1,98% |
16. | BMW | 11 | 1,82% |
16. | Kia | 11 | 1,82% |
18. | Land Rover | 7 | 1,16% |
18. | Volvo | 7 | 1,16% |
20. | Nissan | 5 | 0,83% |
21. | Porsche | 4 | 0,66% |
22. | Jaguar | 3 | 0,50% |
22. | Lada | 3 | 0,50% |
22. | Seat | 3 | 0,50% |
25. | Jeep | 2 | 0,33% |
26. | Mitsubishi | 1 | 0,17% |
Ukupno | 605 | 100% |
R.br. | Model | I 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia | 35 | 5,79% |
2. | Volkswagen Polo | 27 | 4,46% |
3. | Volkswagen Golf | 26 | 4,30% |
4. | Hyundai Tucson | 25 | 4,13% |
5. | Ford Fiesta | 23 | 3,80% |
6. | Renault Clio | 20 | 3,31% |
7. | Volkswagen Passat | 18 | 2,98% |
8. | Ford Focus | 17 | 2,81% |
9. | Toyota Corolla Sedan | 15 | 2,48% |
10. | Škoda Rapid Sedan | 13 | 2,15% |
10. | Škoda Superb | 13 | 2,15% |
10. | Citroen C3 | 13 | 2,15% |
13. | Dacia Duster | 12 | 1,98% |
14. | Dacia Sandero | 11 | 1,82% |
14. | Mazda CX-3 | 11 | 1,82% |
14. | Volkswagen Tiguan | 11 | 1,82% |
17. | Suzuki Vitara | 10 | 1,65% |
18. | Kia Sportage | 9 | 1,49% |
19. | Škoda Fabia | 8 | 1,32% |
19. | Audi A6 | 8 | 1,32% |
19. | Mercedes GLC | 8 | 1,32% |
19. | Opel Corsa | 8 | 1,32% |
19. | Peugeot 3008 | 8 | 1,32% |
19. | Renault Captur | 8 | 1,32% |
19. | Toyota Yaris | 8 | 1,32% |
19. | Volkswagen Touareg | 8 | 1,32% |
27. | Ostali | 232 | 38,35% |
Ukupno | 605 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Koliko samo jedan mjesec u godini, a pogotovo januar, ne može biti referentan za kompletno tržište novih putničkih vozila, toliko ne može biti ni za tržište lakih komercijalnih. I u ovom sličaju radi se o periodu godine koji nije najbolji za trgovanje ovom vrstom vozila, štaviše još je i nepovoljniji, pa u drugim mjesecima imamo čak i dvostruko veće prodate količine. U januaru ove godine prodata su ukupno 73 laka dostavnjaka, što je nešto više nego u istom periodu 2018. godine, ali se praktično radi o istim količinama.
Na ovom tržištu imamo i značajnije zamjene pozicija, mada moramo voditi računa o tome da se kod svih brendova radi o vrlo skromnim količinama. Među “jednakim” u januaru je najbolje prošao Fiat sa 16 primjeraka, koji je za podsjećanje prethodnu godinu završio na drugoj poziciji. Sa 14 primjeraka iza leđa mu je Iveco sa svojom serijom Daily. Od treće do pete pozicije su ravnopravni Citroen, Peugeot i do sada tradicionalno prvoplasirani Volkswagen sa po 9 primjeraka.
Ako je suditi prema dosadašnjoj statistici, spomenimo da bi naredni mjesec u ovom segmentu tržišta trebao donijeti puno veće količine.
R.br. | Marka | I 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat | 16 | 21,92% |
2. | Iveco | 14 | 19,18% |
3. | Citroen | 9 | 12,33% |
3. | Peugeot | 9 | 12,33% |
3. | Volkswagen | 9 | 12,33% |
6. | Renault | 5 | 6,85% |
7. | Isuzu | 4 | 5,48% |
7. | Opel | 4 | 5,48% |
9. | Ford | 2 | 2,74% |
10. | Gaz | 1 | 1,37% |
Ukupno | 73 | 100% |
R.br. | Marka | I 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Iveco Daily | 14 | 19,18% |
2. | Fiat Ducato Furgone | 9 | 12,33% |
3. | Citroen Jumper FG | 8 | 10,96% |
4. | Fiat Doblo Cargo | 7 | 9,59% |
4. | Peugeot Boxer | 7 | 9,59% |
6. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 6 | 8,22% |
7. | Isuzu D-Max | 4 | 5,48% |
7. | Renault Kangoo Express | 4 | 5,48% |
9. | Ford Ranger | 2 | 2,74% |
9. | Opel Combo Cargo | 2 | 2,74% |
9. | Opel Movano | 2 | 2,74% |
12. | Ostali | 8 | 10,96% |
Ukupno | 73 | 100% |
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0