Osvježeno 18 Aprila, 2024 1:40 PM
okt 21, 2016 Almir Grebović 2016, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Mizerno male količine iz 2015. godine prijetile su potpunim kolapsom organizovanog sistema prodaje novih automobila u BiH. Krizu su osjetili svi trgovci, što se konačno jako odrazilo na njihove statuse, pa i opravdanost ulaganja u nastup na bh. tržištu. Istina, ni količine sa kojima kalkulišemo danas nisu količine sa kojima se može pohvaliti razvijeno društvo, ali gledamo li u procentima neporecivo su veće nego količine koje su putem ovlaštenih trgovaca plasirane na tržište BiH u 2015. godini (januar-septembar 2015.).
Uslovni oporavak našeg tržišta krenuo je pred kraj protekle godine, pa je prema svim našim predviđanjima ova trebala završiti sa oko hiljadu novih automobila više nego prethodna. Kako sada stvari stoje, samo za prvih devet mjeseci ove godine, prodaja je porasla za više od hiljadu, što je samo prva naznaka oporavka tržišta novih automobila u BiH.
R.br. | Marka | IX 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 187 | 27,42% |
2. | Volkswagen | 117 | 17,16% |
3. | Opel | 62 | 9,09% |
4. | Toyota | 46 | 6,74% |
5. | Hyundai | 32 | 4,69% |
6. | Citroen | 28 | 4,11% |
7. | Seat | 28 | 4,11% |
8. | Renault | 27 | 3,96% |
9. | Peugeot | 26 | 3,81% |
10. | Audi | 19 | 2,79% |
11. | Ostali | 110 | 16,13% |
Ukupno | 682 | 100% |
R.br. | Model | IX 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A7 Combi | 83 | 12,17% |
2. | Škoda Octavia A7 | 46 | 6,74% |
3. | Volkswagen Golf 7 | 34 | 4,99% |
4. | Škoda Fabia III (A06) | 22 | 3,23% |
5. | Toyota Yaris III | 19 | 2,79% |
6. | Seat Altea XL | 18 | 2,64% |
7. | Suzuki Vitara | 17 | 2,49% |
8. | Opel Astra V (K) | 16 | 2,35% |
9. | Opel Astra IV (J) | 15 | 2,20% |
10. | Volkswagen Tiguan II | 15 | 2,20% |
11. | Ostali | 397 | 58,21% |
Ukupno | 682 | 100% |
Dakle, tržište se “drži” i osjetno raste, što zapravo osjete skoro svi brendovi. No, najbolja okolnost od svega je to što raste i udio fizičkih lica u ukupnoj količini prodatih novih automobila putem mreža ovlaštenih trgovaca. Prema aktuelnoj statistici iz septembra, udio pojedinaca je oko 40%, mada je realno stanje i nešto povoljnije.
⇑ Prodaje putničkih vozila u devetom mjesecu u proteklih 15 godinaUglavnom, prema prikupljenim podacima iz septembra, u BiH su prodata 682 nova automobila. A sad ono najvažnije – to je za 81 više nego proteklog mjeseca, što je porast od 13,48% i za čak 181 više nego u septembru 2015. godine, što je također porast od 36,13%. Ako se u ovoj zemlji išta počinje oporavljati, to je onda definitivno tržište novih automobila. No, možda je još interesantnije to što rapidno opada interes za uvezenim polovnim automobilima?!
Teško da na osnovu ekonomskih prilika možemo zaključiti da u ovoj zemlji teku med i mlijeko, pa su se konačno građani zbog viška novaca odlučuju na kupovinu novog automobila i na manju glavobolju. Ipak, prema prikupljenim podacima sa tržišta uvezenih polovnih automobila, sasvim je jasno da se trgovcima iz ovog segmenta spremaju crni dani. Tako je u septembru, pored 682 nova automobila, u BiH prodato 3.686 uvezenih polovnih automobila. Razlika jeste ogromna, ali je radikalno manja nego u septembru 2015. godine kada su bh. ceste opterećene sa čak 4.525 automobila koji su negdje u Njemačkoj ili u Holandiji bili već otpisani. Štaviše, grafikon zorno ilustruje razlike u prodaji u proteklom periodu i, što je još značajnije, trend. A trend definitivno ulijeva nadu u bolje dane na bh. tržištu novih automobila. Nije u potpunosti jasan ovoliki preokret, ali je također izvjesno da se tržište BiH već zasitilo ovakvim automobilima. Godinama je trend uvoza prodaje bio ovakav, pa u ovom trenutku već imamo svojevrsno zasićenje.
⇑ Otpočetka ove godine svjedoci smo značajnijem padu broja prvoregistrovanih uvezenih polovnih automobila u BiH. Sa druge strane, povećava se prodaja novih automobila putem ovlaštenih trgovaca automobilima.Septembar je, dakle, dokaz pozitivnim promjenama. Takvog su mišljenja posebno u Škodi, Toyoti, Citroenu, Peugeotu, Mercedesu, Seatu, Volvu i Fordu, budući da im je prodaja u ovom mjesecu bila natprosječna ovogodišnja. Ovogodišnje rekorde su ujedno imali Kia sa Sportageom (11), Toyota sa Yarisom (19) i sa Aurisom (10), Renault sa Kadjarom (7), Volvo sa S60 (4), Volkswagen sa Golfom Variantom A7 (7), sa Tiguanom (15) (test Tiguana pročitajte ovdje), sa Touranom (5) i sa Caddyjem Combijem (11), Audi sa A3 SB (5), te Škoda sa Octavijom A7 (46) i sa Octavijom Combi (83).
Također, najbolje u ovoj godini prodali su Toyota (44), Volvo (11), Škoda (187), ali su podbacili Fiat, Dacia i BMW.
Odlična prodaja Škode, zasluga je plasmana modela Octavia Combi o kojem smo govorili ranije. No, interesantnije je spomenuti Toyotu i njenih deset hibridnih Yarisa i jednog hibridnog Aurisa po čemu zaključujemo da se i konzervativna svijest bh. kupaca djelimično mijenja, te posrnulu Fabiju za koju je trenutna prodajna akcija (o kojoj smo govorili ranije) očigledno polučila izuzetan rezultat (22) i Seata sa izuzetnom cijenom Altee XL (18).
U prvih devet mjeseci ove godine prodato je 5.535 novih automobila, a u istom periodu prethodne godine 4.512 i, kao što smo i rekli, razlika je u 1.023 automobila. Što i ovdje predstavlja povećanje od 22,67%. Dakle, do sada je prvih devet mjeseci ove godine bolje nego prvih devet mjeseci i 2015, i 2014, i 2013. godine.
R.br. | Marka | I-IX 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 1.008 | 18,21% |
2. | Škoda | 974 | 17,60% |
3. | Opel | 646 | 11,67% |
4. | Renault | 328 | 5,93% |
5. | Hyundai | 309 | 5,58% |
6. | Dacia | 301 | 5,44% |
7. | Toyota | 266 | 4,81% |
8. | Citroen | 250 | 4,52% |
9. | Peugeot | 230 | 4,16% |
10. | Audi | 201 | 3,63% |
11. | Ostali | 1.022 | 18,46% |
Ukupno | 5.535 | 100% |
R.br. | Model | I-IX 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Golf 7 | 391 | 7,06% |
2. | Škoda Octavia A7 | 312 | 5,64% |
3. | Volkswagen Passat B8 | 216 | 3,90% |
4. | Opel Astra IV (J) | 196 | 3,54% |
5. | Škoda Fabia III (A06) | 157 | 2,84% |
6. | Škoda Rapid Sedan | 147 | 2,66% |
7. | Dacia Sandero II | 146 | 2,64% |
8. | Suzuki Vitara | 145 | 2,62% |
9. | Volkswagen Polo 5 | 141 | 2,55% |
10. | Dacia Duster FL | 136 | 2,46% |
11. | Ostali | 3.548 | 64,10% |
Ukupno | 5.535 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nakon devet mjeseci, najviše je prodatih Volkswagena, mada je Škoda sa velikom količinom prodatih Octavija Combi u septembru znatno smanjila zaostatak. Ukoliko nastavi ovako ujednačenim tempom, kakav ima u posljednja tri mjeseca, Opel će se zadržati na trećoj poziciji, iako je u nekoliko izuzetnih mjeseci ozbiljno zaprijetio drugoplasiranima – prvo Volkswagenu, a potom Škodi.
Nakon septembarske prodaje, u ukupnom poretku Hyundai (309) je pretekao Daciju (301), Toyota (266) je pretekla Citroena (250), a Seat (127) BMW-a (113) i Kiju (113).
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nije dobro, ali nije toliko loše ni na tržištu lakih komercijalnih vozila u BiH. U poređenju sa prodajom u prethodnom mjesecu (58), prodaja u septembru (78) povećana je za 34,48%, odnosno prodano je 20 vozila više, a u poređenju sa prodajom u istom mjesecu protekle godine (67), prodaja u septembru ove godine (78) povećana je za 16,42%, odnosno prodano je 11 vozila više. Raste – i to je najvažnije, ali ne rastu podjednako svi.
R.br. | Marka | IX 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat | 21 | 26,92% |
2. | Peugeot | 14 | 17,95% |
3. | Volkswagen | 13 | 16,67% |
4. | Citroen | 10 | 12,82% |
5. | Renault | 6 | 7,69% |
6. | Ostali | 14 | 17,95% |
Ukupno | 78 | 100% |
R.br. | Marka | IX 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat Ducato Furgone | 20 | 25,64% |
2. | Peugeot Boxer | 13 | 16,67% |
3. | Volkswagen Caddy Furgon | 8 | 10,26% |
4. | Citroen Jumper FG | 6 | 7,69% |
5. | Renault Master | 5 | 6,41% |
6. | Ostali | 26 | 33,33% |
Ukupno | 78 | 100% |
U septembru se među furgonima najviše trgovalo kod Fiata, budući da je Fiat isporučio čak 21 lakog dostavnjaka i time ponio titulu najuspješnijeg brenda u septembru, ali se iz dubokog sna probudio Peugeot koji je iz mjeseca u mjesec sve uspješniji. Nakon 9 u julu, nakon 10 u avgustu, septembar su završili sa 14 vozila, među kojima je 13 Boxera.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ovim se slika ukupnog tržišta malo izmijenila, ali su pozicije ostale nepromijenjene. Iako je podbacio u ovom mjesecu, Volkswagen je na prvoj poziciji, sa dobrim izgledima da je zadrži do kraja godine. Pratioci su poznati mjesecima, pa je prema svemu sudeći jasno koga najviše cijene na našem tržištu i čije su cijene najpovoljnije, što je također od ključnog značaja. Interesantna je “grupa” Renault, Peugeot, Opel i Iveco, budući da su prema ukupnom rezultatu vrlo bliski.
U prvih devet mjeseci ove godine (733), u odnosu na proteklu (540), prodaja se povećala za 35,74%, odnosno prodana su 193 vozila više, što je izuzetan rast.
R.br. | Marka | I-IX 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 198 | 27,01% |
2. | Citroen | 115 | 15,69% |
3. | Fiat | 102 | 13,92% |
4. | Renault | 63 | 8,59% |
5. | Peugeot | 63 | 8,59% |
6. | Ostali | 192 | 26,19% |
Ukupno | 733 | 100% |
R.br. | Marka | I-IX 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 93 | 12,69% |
2. | Citroen Jumper FG | 80 | 10,91% |
3. | Fiat Ducato Furgone | 77 | 10,50% |
4. | Opel Vivaro Cargo II | 47 | 6,41% |
5. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 42 | 5,73% |
6. | Ostali | 394 | 53,75% |
Ukupno | 733 | 100% |
Upozorenje!
Zabranjeno kopiranje i prenošenje teksta ili bilo kojeg dijela teksta, svih navedenih podataka, te fotografija iz ovog članka na druge internet stranice.
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0
jan 24, 2024 0