Osvježeno 28 Marta, 2024 12:20 PM
dec 06, 2019 Adnan Huseinagić Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Volkswagenov prvi električni model ID.3 sa samo jednim punjenjem baterija, može prevesti do 550 km.
To je prvi proizvodni model zasnovan na novoj MEB platformi, a njegova sposobnost brzog punjenja omogućuje da se ID.3 dopuni snagom od 100 kW, a punjenje u trajanju od 30 minuta daje doseg od oko 290 kilometara (WLTP).
To je moguće zahvaljujući visokonaponskom baterijskom bloku, koji izgleda slično površini čokoladne table. Unutar baterijskog bloka, povezani su baterijski moduli.
Naime, sistem visokonaponskih baterija koristi Li-Ion ćelije, koje se, također, koriste u mobilnim telefonima i prenosnim računarima. Jedna baterijska ćelija je najmanja jedinica u sistemu, a njena funkcija da može apsorbovati energiju i osloboditi je po potrebi. Jedan modul čine 24 takve ćelije, a moduli se spajaju kako bi stvorili baterijski blok. Broj modula koji se spajaju može biti različit, a modularna struktura omogućuje fleksibilnost. Tako, ako kupac traži veći doseg, u baterijski blok će biti ugrađeno više modula, ali osnovna struktura ostaje ista, pa je moguće isporučiti baterije kapaciteta 45, 58 ili 77 kWh.
U ID.3-u se spaja do 12 modula, kako bi se formirao sistem, a sistemski napon je 408 V (Volti), što je više od mrežnog napona na kućnoj utičnici (220 V). Naravno, treba imati u vidu da baterije daju istosmjernu (DC) struju, a da je na utičnici naizmjenična (AC) struja.
Elektronika kontroliše protok energije (struje) visokog napona između baterije i elektromotora, pretvarajući istosmjernu struju (DC) pohranjenu u bateriji u naizmjeničnu struju (AC) koja pokreće (sinhroni) elektromotor. Istovremeno se 12 V sistem (akumulator) napaja istosmjernom strujom preko DC/DC pretvarača. U uobičajenom (kućnom) sistemu za punjenje automobilske baterije, maksimalna snaga punjenja je do 11 kW, a sistem punjenja istosmjernim strujom dostiže snagu do 125 kW.
MEB platforma u potpunosti koristi tehničke mogućnosti elektromobilnosti. Električno vozilo se može, praktično, razviti oko baterije, tako da se stvori dovoljno prostora za baterijksi blok, odnosno uređaj za skladištenje energije. Ovaj konstruktivni pristup nudi brojne prednosti za pozicioniranje pogonskih komponenti i pomoćnih uređaja u vozilu. Ravna struktura i oblik baterije u podvozju, omogućuje dobro iskorištenje i prostranu unutrašnjost, budući da je baterijski blok smješten u podnicu, između osovine. Kućište je napravljeno od aluminija, sa integrisanim okvirom za zaštitu, koji štiti bateriju i pruža čvrstoću i stabilnost, kao i značajnu uštedu na težini. Uz to, ravna podnica ima dobru aerodinamiku, a njene čvrste komponente pružaju dodatnu zaštitu prilikom sudara. Drugačije rečeno, moduli su smješteni unutar čvrstog okvira, sa čije donje stana je ravna zaštitna ploča, dok je sa gornje strane slična ploča koja razdvaja bateriju od putničkog prostora. Unutar takvog bloka smješteni su konektori i kontrolni sklopovi, kao i sistem za hlađenje, koji održava temperaturu ćelija.
Na proizvodnom mjestu, u tvornici Volkswagen Group Components u Brunswicku, gdje se od 2013. godine proizvode sistemi baterija za električna vozila, sproveden je razvoj cjelokupnog sistema baterija za MEB, uključujući hardver i softver. Na prostoru veličine devet nogometnih igrališta izgrađena je nova tvornica sa najmodernijom opremom za proizvodnju. Volkswagen je već planirao investicije, pa će se u budućnosti, u pogonu Volkswagen Group Components u Brunswicku proizvoditi do 500.000 baterijskih blokova godišnje.
Ponudu Volkswagena u BiH pogledajte ovdje.
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 26, 2024 0
mar 25, 2024 0
mar 25, 2024 0