Osvježeno 31 Marta, 2024 5:00 PM
dec 27, 2019 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Volkswagen Group Components pruža uvid u budućnost, te pokazuje kako će izgledati mobilni robot za punjenje električnih automobila.
“Mobilni robot za punjenje izazvaće revoluciju kada je u pitanju punjenje na parkiralištima i podzemnim garažama, jer dovodi automobilu infrastrukturu za punjenje, a ne obrnuto. Na taj način, gotovo svako parkiralište možemo učiniti ‘električnim’ bez velikih infrastrukturnih mjera. To je vizionarski prototip, koji se vrlo brzo može usvojiti, ako su opšti uslovi dobri”, objašnjava Mark Möller, šef razvoja u Volkswagen Group Components.
Fleksibilne stanice za brzo punjenje i DC zidne kutije već postoje. Trenutno se istražuju inteligentni i fleksibilni pristupi punjenju, kao što je robot za punjenje.
Proces izgleda otprilike ovako: Kada korisnik sa svojim električnim automobilom stigne na parkiralište, tada putem mobilne aplikacije ili V2X konekcije pokreće potragu za punjačem. Najbliži dostupan robot se aktivira i stupa u kontakt sa automobilom kojeg treba puniti. Potom robot preuzima mobilni akumulator, kojeg vuče kao prikolicu, ili vagonet do automobila i započinje proces punjenja. Kada je baterija u automobilu napunjena, robot isključuje mobilni akumulator, i vraća ga na njegovu poziciju za punjenje, te putem aplikacije obavještava korisnika o novom stanju napunjenosti baterije.
Kompletan proces odvija se bez prisustva ljudi, a robot samostalno obavlja sve radnje. Pri tome može opsluživati veći broj automobila, radeći sa većim brojem mobilnih akumulatora. Pri tome, robot je u svom kretanju autonoman, te obraća pažnju na druge učesnike u saobraćaju, koji se kreću na parkiralištu ili u garaži.
Prototip se sastoji od kompaktnog samohodnog robota, kao i fleksibilnih uređaja za skladištenje energije, mobilnih akumulatora, odnosno akumulatorskih vagona. Kad su potpuno napunjeni, ovi vagoni imaju enegetski sadržaj oko 25 kWh, te omogućuju brzo punjenje snagom do 50 kW.
Robot je u kretanju autonoman, opremljen je kamerama, laserskim skenerima i ultrazvučnim senzorima. Kombinacija ovih sistema omogućuje, ne samo da robot potpuno samostalno provodi postupak punjenja, već i da se slobodno kreće na parkiralištu, prepoznaje moguće prepreke i reaguje na njih. U zavisnosti od veličine parkirnog područja ili podzemnog parkirališta, u sistemu može biti nekoliko robota, koji će osigurati punjenje većeg broja automobila istovremeno.
Mobilni robot za punjenje može se upotrebljavati na različite načine. To nije samo robotska ruka koja automobil povezuje sa fiksnom stanicom za punjenje. Umjesto toga, vozači imaju mogućnost parkiranja na bilo kojem slobodnom parkirnom mjestu, bez obzira na to da li je besplatno ili ne. Robot dovozi mobilni akumulator i dopunjuje bateriju automobila.
“Ovaj pristup ima ogroman ekonomski potencijal, jer se konstrukcioni i infrastrukturni radovi mogu obaviti brže i jeftinije”, tvrdi Möller. Ipak, mogući datum pokretanja ovakvog robota za punjenje, još uvijek nije određen.
Volkswagen učestvuje u brojnim inicijativama za uspostavljanje infrastrukture za punjenje na različitim nivoima. Zajedno sa svojim dilerima, u kompaniji do 2025. godine instaliraće ukupno 36.000 punjača u Evropi. Veliki dio njih biće javno dostupan. Volkswagen također predstavlja vlastiti wallbox za kućno punjenje nazvan ID.Charger, a kao suosnivač sistema IONITY, Volkswagen već učestvuje u instaliranju 400 parkova za brzo punjenje na glavnim autoputevima u Evropi.
Ponudu Volkswagena u BiH pogledajte ovdje.
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0