Osvježeno 31 Marta, 2024 5:00 PM
mar 04, 2021 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti, Vremeplov 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Posljednji pokušaj Gorkovskog automobilskog zavoda (GAZ) da stvori autentičnu novu limuzinu Volga, konkurentnu na svjetskom tržištu, desio se 2003. godine. Tada je razvijen GAZ 3115, limuzina koja nije bila ni nalik staroj Volgi.
Za razliku od dotadašnjih Volgi, GAZ 3115 je skraćen kako bi dužinom od 4,5 metra popunio prazninu nastalu prestankom proizvodnje Moskviča Aleka. GAZ 3115 bio je model na prelazu iz C u D-segment, limuzina koja je vizuelno podsjećala na tadašnju Hyundai Sonatu i Kia Optimu.
Unutrašnjost je bila u skladu s modernim automobilima na početku milenija. I ovdje se prepoznaje dizajnerski jezik korejskih limuzina, s centralnim naslonom za ruke, širokim centralnim tunelom, četverokrakim upravljačem.
Što se tiče tehnike, GAZ 3115 se uveliko razlikovao od prethodnih Volgi iako je zadržao pogon na stražnjim točkovima. Automobil je dobio nezavisno ogibljenje s više spojnih tačaka na šasiji, upravljač sa zupčastom letvom i hidrauličkim pojačivačem, disk-kočnice na svim točkovima s ABS-om…
Ispod prednjeg poklopca je uzdužno ugrađen 4-cilindarski motor ZMZ-4062. Riječ je o 2,3-litarskom benzincu s dvije bregaste osovine, snage 130 “konja”, koji je ispunjavao tada važeće Euro-3 emisione norme. Za prenos snage bio je zadužen 5-stepeni manuelni mjenjač, a planirano je ugrađivanje sistema aktivne i pasivne sigurnosti.
Prema nekim ruskim izvorima napravljen je samo jedan prototip, po drugima “čak nekoliko” novih Volgi. Kalkulacija je pokazivala da bi automobile mogao koštati izuzetno povoljnih 9.000 dolara, jer se prije 20-ak godina u Rusiji sve računalo u američkoj valuti!
Međutim, troškovi uspostavljanja proizvodnje iznosili su više od milijardu dolara u fabrici u Nižnjem Novgorodu, koja nije imala iskustva u ovom automobilskom segmentu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ako se svemu doda činjenica da je Rusija još liječila rane velike ekonomske krize krajem proteklog stoljeća, a GAZ nije imao velike finansijske resurse, postaje jasnije zašto je obustavljen “projekt 3115”. Umjesto nove Volge, u Nižnjem Novgorodu su nastavili modernizovati zastarjelu verziju GAZ 3110…
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0