Osvježeno 20 Aprila, 2024 5:00 PM
mar 24, 2022 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, Dostavni, Jubilej, Komercijalni, Novosti, Vijesti, Vijesti, Vremeplov 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nema nikakve sumnje da je najpoznatiji proizvod automobilske industrije Bosne i Hercegovine bio Volkswagen Caddy. Razlog leži u činjenici da je prva generacija ovog modela u periodu od 1982. do 1992. izrađivana isključivo u Sarajevu, gdje je napravljeno više od 200.000 primjeraka.
Zapravo je praotac pick-up Golfa prve generacije bio američki Rabbit Pick-up koji se 1978. pojavio “preko velike bare”. Četiri godine kasnije uprava Volkswagena odlučila je da se u Sarajevu, za potrebe svih evropskih tržišta, proizvodi kamiončić i furgon po imenu Caddy.
TAS-ov Caddy bio je gotovo identičan američkom modelu pri čemu su okrugli (umjesto kvadratnih) farova bili najveća vanjska razlika. Caddy I je baziran na PQ31/A1 platformi prve generacije Golfa, ali straga opremljen krutom osovinom na uzdužnim lisnatim oprugama. To je omogućilo ravni prostor za teret i veće dopušteno osovinsko opterećenje.
Za kabinu su korištena kraća prednja vrata, preuzeta s 5-vratnog Golfa. Kabina je završavala tamo gdje je bio B-stub na 5-vratnom Golfu, što je enterijer učinilo pomalo skučenim za osobe “krupnih gabarita”. Da bi se nadoknadio ovaj nedostatak, uz doplatu je bilo dostupno plastično stražnje staklo zakrivljeno unatrag, što je omogućilo da nasloni budu ravnije nagnuti.
Caddy prve generacije nudio je maksimalnu nosivost od 625 kilograma. Za komercijalnu upotrebu bile su dostupne klasične pick-up, te verzije sa ceradom i tvrdim krovom od fiberglasa (GFK). Prilikom kreiranja motorne palate, prevagnuli su ekonomski aspekti, pa su kupci mogli birati između dva motora – 1,6-litarskog benzinca (70 KS) i kod nas dobro znanog dizelaša iste zapremine (54 KS).
Do 1992. godine Caddy je silazio s trake Tvornice automobila Sarajevo (TAS) u Vogošći, da bi dobro poznati događaji odveli i Volkswagen i popularni model iz Bosne i Hercegovine. U Volkswagenu su se dugo nadali da će moći obnoviti proizvodnju Caddyja u Sarajevu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nažalost, topovske cijevi nadjačale su fabričke mašine, pa je sredinom ‘90-ih godina iznađeno kompromisno rješenje u cilju popunjavanja palete Volkswagenovih privrednih vozila. U Češkoj je organizovana proizvodnja Caddyja druge generacije koji je nosio značku Volkswagena, ali je nastao na bazi Škode Felicije. Zanimljivost: Osim u Sarajevu proizvodnja VW Caddyja prve generacije odvijala se i u Južnoj Africi, i to sve do 2007. godine.
Cijene VW Provrednih vozila u BiH pogledajte ovdje.
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 20, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 18, 2024 0