Osvježeno 18 Aprila, 2024 7:20 AM
feb 01, 2019 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Proizvođači automobila pripremaju se za dodatne troškove i obnovljene tržišne teškoće, jer će sljedeća faza novog evropskog režima testiranja WLTP stupiti na snagu krajem ove godine.
Uvođenje WLTP-a, u septembru protekle godine primoralo je neke proizvođače automobila, uključujući Volkswagen grupu, BMW i Renault da povuku pojedine modele sa tržišta i zaustave proizvodnju zbog uskih grla u dobivanju certificiranih vozila za prodaju u zakazanom vremenskom roku.
VW, Daimler i drugi proizvođači automobila zabrinuti su zbog sljedeće faze WLTP-a, koja uključuje izmjene obaveznog testa isparavanja EVAP.
Šef prodaje Volkswagen Grupe, Christian Dahlheim, potvrdio je da će svi automobili biti ponovo podvrgnuti dugotrajnom WLTP certifikacijskom procesu.
“U poređenju sa 2018. godinom, mi smo uvjereni da možemo značajno ublažiti efekte druge faze. Ipak, ne možemo isključiti privremena ograničenja za neke od modela iz našeg asortimana u drugoj polovini ove godine”, rekao je Christian Dahlheim.
Slično razmišljaju i u Daimleru, jer kompletna industrija ima malo vremena da se pripremi za drugi set testova. Novi propisi objavljeni su u konačnom obliku krajem novembra i, u slučaju novih tipova vozila, zahtijevali su usklađenost već početkom godine.
“To i dalje predstavlja izazov, jer su napori za sve koji su uključeni u nove procese znatno povećani. Ipak naučili smo mnogo, sada možemo bolje planirati”, izjavila je Britta Seeger, šef prodaje u Daimler, u intervjuu za publikaciju “Automotive News Europe”.
Neke automobilske kompanije spremne su za promjenu. PSA grupacija se dobro pripremila i uvođenje WLTP-a nije ostavilo velike posljedice. U Opel/Vauxhallu, koji su sada unutar PSA, uvjereni su da neće biti prekida u poslovanju. “Opel je sproveo opsežne mjere opreza kako bi osigurao pravovremenu certifikaciju svih modela, u skladu sa novim ograničenjima emisija. Očekujemo da ćemo u svakom trenutku biti u stanju zadovoljiti potražnju, baš kao što je to bio slučaj protekle godine sa početnom promjenom na WLTP-a”, rekao je Opelov predstavnik za medije.
U BMW Group, također, ne očekuju nikakve probleme sa homologacijom svojih vozila u okviru EVAP-a, jer je osnovan specijalni projektni tim, sa dovoljno vremena, da se suoči sa značajnim dodatnim troškovima vremena i sredstava, neophodnih za prilagođenje.
U VW-u očekuju manje prekide u drugoj fazi, nego što je to bilo protekle godine, kada je nedostatak inženjera djelimično doprinio tome da vozila nisu bila spremna za certifikaciju. Naime, proteklog avgusta VW i mnogi drugi proizvođači automobila ponudili su popuste na nova vozila koja su homologirana pod odlazećim NEDC testom kako bi se smanjile zalihe prije roka od 1. septembra.To je dovelo do više od 1 milijarde eura troškova kroz izgubljenu prodaju i veće poticaje.
“Vjerujemo da smo znatno bolje pripremljeni. To neće biti lako, ali ne očekujemo vanredne financijski efekte, kao godinu ranije”, izjavio je Dahlheim.
Poremećaji u prodaji automobila protekle godine bili su evidentni: zbog poticaja i akcija, u avgustu je zabilježen rast po stopi od 31%, ali je u septembru zabilježen pad prodaje od 24%, u oktobru pad od 7%, te u novembru i decembru za po 8%.
Osnova testa je mjerenje emisija isparavanja iz stojećih vozila s isključenim motorima u klimatskim komorama. To je test, kojim se ograničava količina isparljivih organskih jedinjenja (VOC), u obliku benzinskih i drugih isparenja iz vozila tokom perioda od 48 sati.
Kada je vozilo parkirano, povišena temperatura okoline i sunčevo zračenje, mogu dovesti do isparavanja najlakše frakcije benzina.
Vozila imaju rezervoare koji su konstruisani da zadržavaju isparenja, ali imaju ograničen kapacitet apsorpcije. To, međutim, nije problem za automobile sa dizelskim motorima, zbog niskog pritiska para dizelskog goriva, odnosno teških, manje isparljivih frakcija.
Odvojeno od toga, sva nova vozila će također biti podvrgnuta mjerenju azotnih oksida u realnosti, na putu (RDE-NOx). Automobilima s dizelskim motorima neće biti dozvoljeno da emituju više od 2,1x od laboratorijskog limita, odnosno 168 mg/km (miligrama po kilometru).
apr 17, 2024 0
apr 15, 2024 0
apr 15, 2024 0
apr 15, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0