Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
apr 15, 2025 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Istraživanje, Novosti, Vijesti 0
– ADAC otkrio da se električni automobili (EV) rjeđe kvare u poređenju s automobilima s motorima SUS (ICE).
– Iznenađujuće je da su problemi s 12-voltnim akumulatorima vodeći uzrok kvarova i za EV i za ICE automobile.
– Gume su jedina kategorija u kojoj se električni automobili suočavaju s više kvarova od vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Rasprave o automobilima s pogonom na struju i klasičnim automobilima nisu više samo o performansama ili emisijama zagađivanja, već i o pouzdanosti. Prema analizi najveće evropske organizacije za pomoć na cesti – Njemačkom automobilskom klubu (ADAC), električni automobili bi mogli pobijediti u tom duelu.
ADAC-ovi serviseri, ponegdje poznati i kao “Žuti anđeli”, zahvaljujući svojim svijetlim uniformama, prema statistici reagovali su na više od 3,6 miliona kvarova tokom protekle godine. Zabilježili su detalje svakog poziva, a rezultati iz te ogromne količine podataka pokazali su da se električna vozila rjeđe kvare u poređenju s automobilima pogonjenim motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Protekle godine je po prvi put ADAC saopštio da ima dovoljno podataka da napravi pouzdanu analizu o pouzdanosti električnih automobila, a rezultati su upravo i favorizirali takve automobile. Statistika je pokazala da su reagovali na do sad najveći broj poziva koji su bili vezani za EV, ali ipak to je bilo samo 43.678 puta od ukupno 3,6 miliona poziva, odnosno svega 1,2%.
Električni automobili imali su u prosjeku 4,2 kvara na 1.000 vozila, dok je taj broj kod automobila s motorima SUS bio dva i po puta veći.
Ključno je da je 2024. obilježila prvu godinu kada je ADAC smatrao da ima dovoljno podataka da sa sigurnošću može potvrditi da su električna vozila pouzdanija. S još jednom godinom rekordinih rezultata, to otkriće izgleda još značajnije. “Za automobile koji su prvi put registrovani između 2020. i 2022. godine, električna vozila su imala 4,2 kvara na 1.000 vozila”, izvjestile su njemačke dnevne novine Handelsblatt. Za automobile s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, u istom periodu, taj rezultat bio je 10,4.
Zanimljivo je bilo i to što je najčešći problem za obje vrste pogona bio isti: 12-voltne baterije (akumulatori). Oni su bili problem u 50% kvarova kod EV i 45% kvarova kod automobila s motorima SUS. U gotovo svakoj kategoriji u posljednjih nekoliko godina, automobili s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem imali su više ili približno isti broj problema u poređenju s električnim vozilima, uključujući električni sistem, upravljanje motorom i rasvjetu.
Jedina oblast u kojoj se čini da električni automobili imaju više problema je kada su u pitanju gume. Konkretno, od 1.000 poziva, njih 1,3 se odnosilo na probleme s gumama, dok je kod automobila s motorima SUS taj broj poziva bio 0,9. Naravno, treba podsjetiti da noviji električni automobili ne pate od ovog problema.
Dodajmo na sve ovo da su električni automobili lišeni potencijalnih problema, u odnosu na uobičajene automobile, bez obzira na starost. Kod njih se ne treba mijenjati motorno ulje, niti imaju složeni pogonski sistem kao motor s unutrašnjim sagorijevanjem, te kao rezultat toga, imaju manje dijelova koji se mogu oštetiti ili polomiti.
ADAC ipak naglašava da je “izazovno” ovo poređenje EV i ICE automobila u ovom trenutku. Podaci su ograničeni, jer potpuno električna vozila jednostavno nisu toliko dugo prisutna, tako da još ne možemo znati koliko će svi biti pouzdani nakon što napune više od 10 godina starosti. Ipak, ovo je dobar pokazatelj da se električni automobili poboljšavaju i da bi zaista mogli biti praktičniji način prevoza, čak i kad zanemarimo njihov utjecaj na održivost.
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 17, 2025 0