Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
dec 27, 2023 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Veliki crossover M9 postao je treći model mladog brenda Aito, predstavljenog 2021. godine kao zajednički projekat IT giganta Huawei i kineskog automobilskog proizvođača Seres. Aito M9 se može kupiti s plug-in hibridnim ili potpuno električnim pogonom, a u januaru će biti pušten na kinesko tržište s ciljem da pojača položaj brenda, koji je u prvih 11 mjeseci prodao 71.523 automobila.
Naziv brenda Aito je skraćenica za “Adding Intelligence to Auto”, što se može prevesti kao “dodavanje inteligencije u automobil”, ali postoji i kineska verzija imena – Wenjie. Bilo kako bilo, Aito je od ljeta ove godine prešao u puno vlasništvo Huaweija, koji želi postati veliki igrač u globalnom automobilskom biznisu.
Ukupna dužina novog modela Aito M9 je 5.230 mm, širina 1.999 mm, visina 1.800 mm, međuosovinsko rastojanje 3.110 mm. Zapremina prtljažnika varira od 206 do 716 litara u zavisnosti od položaja sjedišta, a za sitnice u kabini postoji ukupno 41 prostor za odlaganje. Deklarisani koeficijent aerodinamičkog otpora zraka za hibridnu verziju crossovera je 0,279, za električnu – 0,264.
Noseća karoserija izrađena je prvenstveno od legure aluminija, nosi različite elektronske asistente i autopilota. S obzirom na “korijene”, nikoga ne treba čuditi da je Aito M9 nakrcan zabavnom elektronike kompanije Huawei. Smart matrix farovi su također Huaweijev vlastiti razvoj i mogu poslužiti kao projektor za mali bioskop na otvorenom.
Unutrašnjost s tri reda sjedišta je koncipirana po formuli 2+2+2 (prvi i drugi red s ventilacijom i masažerima). Putnicima na raspolaganju stoji do devet ekrana, od kojih su tri ugrađena u prednji panel: 12,3-inčni instrumenti, 15,6-inčna centralna multimedija, 16-inčna zabava za suvozača. Ekran instrumenta je upotpunjen 75-inčnim ekranom proširene stvarnosti na vjetrobranskom staklu.
Za putnike u drugom i trećem redu mogu se naručiti pojedinačna platna za zabavu, kao i zajednički interni bioskop – projekcioni panel dijagonale 32 inča koji se spušta s plafona. Zabavni zvučni zapis pruža Huawei audiosistem snage 2.080 watti u formatu 7.1.4 (25 zvučnika i kolor ambijent u cijeloj kabini). Multimedija koristi najnoviji operativni sistem Huawei HarmonyOS 4.0.
Uz Aito M9 su dostupna dva pogonska sistema. Plug-in je zapravo sekvencijalni hibrid, koji 1,5-litarskog benzinca (152 KS) koristi samo u generatorskom režimu za proširenje dosega. Točkove rotiraju elektromotori – prednji snage 165 kW (224 KS), stražnji snage 200 kW (272 KS) – ukupnog obrtnog momenta 675 Nm. Ubrzanje 0-100 km/h traje 4,9 sekundi.
Kapacitet vučne baterije je 42 ili 52 kWh, doseg bez uključivanja motora s unutrašnjim sagorijevanjem – 225, odnosno 275 kilometara (po CLTC ciklusu). Ukoliko se u hibridnom režimu pogonskom sistemu pridoda i 65-litarski benzinski rezervoar, vozna autonomija naraste na 1.362 i 1.402 kilometara, opet prema CLTC ciklusu.
Čisto električna verzija je također s dva motora i pogonom na sve točkove. Snaga prednjeg motora je 160 kW (217 KS), stražnjeg 230 kW (313 KS), ukupni obrtni moment 673 Nm. Kapacitet baterije je 100 kWh, doseg s jednim punjenju baterije – 630 km po CLTC ciklusu. Električni crossover za 4,3 sekunde ubrza do 100 km/h, dok je maksimalna brzina, kao i na hibridu, ograničena na 200 km/h.
Ako se vrhunskoj tehnici i opremi doda zračno ogibljenje podesivo po visini, postaje jasnije zašto crossovera Aito M9 prati epitet jednog od najočekivanijih novih proizvoda na kineskom tržištu. Minimalna pretprodajna cijena hibridnog M9 je 469.800 yuana (117.000 KM), električnog 509.800 yuana (127.000 KM). (jm)
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 13, 2025 0
feb 06, 2025 0
jan 27, 2025 0
jan 24, 2025 0