Osvježeno 9 Oktobra, 2024 1:20 PM
jul 10, 2015 Safet Šatara Autobiznis, Novosti 0
Oživljavanje Alfe Romeo i povratak ovog slavnog brenda na mapu automobilskog svijeta košta 5 milijardi eura. Tako barem misli šef FCA (Fiat and Chrylsler Automobili) koji je najavio takvo ulaganje u sljedećih pet godina. Postavio je i ciljeve – prodaja 400.000 automobila do 2018. godine, predstavljanje 8 novih modela do 2018. godine i povratak Alfa Romeo u sve pore automobilske industrije.
Iako se pet milijardi eura iz perspektive prosječnog stanovnika u Bosni i Hercegovini čini ogromno, to se ipak u ozbiljnom biznisu, kakav je automobilska industrija i ne može baš smatrati ekstremno velikim novcem. Da bismo vam barem malo pokazali o kako malom novcu se radi, reći ćemo da je Audi još 2013. godine najavio ulaganje od čak 22.5 milijarde eura do 2018. godine. Cilj je bio podići prodaju novih vozila na 2 miliona automobila godišnje (grabe velikim koracima ka tom cilju i izvjesno je da će ga dostići i prije). Praktično, Audi će pokušati za 22.5 milijardi eura “kupiti” oko 600.000 kupaca novih vozila (predstavljanjem novih modela, pametnom poslovnom strategijom, marketingom i slično). Moramo znati i to da je Audi brend koji je na daleko većem nivou kod kupaca u odnosu na Alfa Romeo, a Alfa Romeo će upravo pokušati njemu poremetiti račune (kao i BMW-u). Alfa Romeo gotovo isti posao želi napraviti za 4 puta manje novca. Da li to pomalo liči na klasični Italijanski “šlamperaj”?
Upravo zbog ovakvih odnosa na tržištu sve ozbiljnije analitičke kuće na svijetu su objavile da Alfa Romeo neće dostići nivo kojem se Marchionne nada. Naime, tokom cijele 2014. godine prodato je manje od 70.000 Alfa Romea, ove godine vjerovatno još manje. Prema tome, najpesimističnija predviđanja napravio je IHS Automotive koji je objavio analizu u kojoj se predviđa da će Alfa Romeo u 2018. godini prodati 216.000 automobila (dakle, gotovo dvostruko manje od onoga što su Italijani zamislili). Sa druge strane najoptimističnija predviđanja napravio je ISI Evercore koji je objavio da bi Alfa mogla prodati 330.000 automobila 2018. godine (daleko manje od plana). Prodaja novih automobila svakako nije jedini cilj koji Marchionne mora postići.
Da bi se prodavalo, mora se i napraviti proizvod, a to je do sada upravo i bio najveći problem za Alfa Romeo. Poznato je da sada na tržištu postoje tri Alfe – MiTo, Giulietta i ekskluzivni 4C. Nedavno je stigla i Giulia i to na novoj platformi i možemo reći da je prva “prava” Alfa još od uspješnog 156 iz 1997. godine. Najavljeno je proširivanje game vozila sa čak osam novih modela. Cilj je dakle, da u prodaji do kraja 2018. godine bude barem osam različitih Alfinih modela. Da već daleko kasne sa predstavljanjem pokazuje Giulia, koja, u najboljem slučaju, može stići do prodajnih salona u februaru 2016. godine (sudeći prema informacijama dobavljača dijelova). Već je najavljeno da će nakon predstavljanja Giulije (koje je bilo), Alfa predstavljati nove modele svakih šest mjeseci, a neki od tih modela su novi SUV, vjerujemo i trovratni kupe, moguće nasljednik MiTo-a, kao i veliki sedan (u klasi sa BMW-ovom serijom 5) pored ostalih. Ovakva brzina predstavljanja novih modela (koji bi morali parirati premijumu), je vjerovatno prezahtjevna i za veliki Daimler ili Grupu BMW, a ne za FCA koji i dalje ostvaruje velike gubitke na svim tržištima, osim na američkom. Prosta matematika kaže da bi Giulia trebala stići u salone u februaru 2016. godine, SUV srednje veličine (baziran na platformi Giulie) krajem sljedeće godine, a veliki sedan sredinom 2017. godine. Dakle, od predstavljanja velikog sedana do kraja 2018. godine preostaje svega 18 mjeseci za koje Alfa mora predstaviti 5 modela. Već možemo reći da se to definitivno neće desiti.
Dakle, najavljena investicija od pet milijardi eura u oživljavanje Alfa Romeo mogla bi ostaviti ovaj brend u životu. Ukoliko se dokaže da su nove Alfe više na cesti, a manje na “šlepi”, moglo bi se čak i desiti da brend povrati dio svojih kupaca, ali prodajni rezultati koje je Marchionne najavio vjerovatno se ne mogu ispuniti za ovako kratko vrijeme. Pored proste logike i historija nas uči da Marchionne nije bio od pomoći Alfi Romeo. Već prije je nekoliko puta najavljivao oživljavanje. Prvi plan je “obećavao” povećanje prodaje Alfe Romea na 500.000 primjeraka godišnje do 2014 godine, a vidimo kako je to završilo. Dakle, pred Alfom je velika borba, prvo sa rješavanjem osnovnih problema predstavljanja vozila, omogućavanja adekvatne podrške (servisi i ostale usluge nakon kupovine vozila) i podizanja imidža brenda. Tek nakon toga predstoji prava borba prsa u prsa sa desetinama milijardi eura koje BMW, Mercedes, Jaguar, Audi, Cadillac, pa čak i Lexus mjesečno pumpaju u svoju prodajnu mašinu.
aug 30, 2024 0
aug 20, 2024 0
aug 15, 2024 0
aug 06, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0