Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
jan 15, 2014 Zoran Samardžić Autobusi, Komercijalni 0
Nakon gradskih autobusa “normalne” dužine – od 12 do 18 metara – i minibusa, motori s pogonom na komprimirani zemni gas polako osvajaju i srednji “red”. Najsvježiji primjer stiže iz Turske: novi gradski midibus sa dobro upakovanom naprednom i čistom tehnologijom.
Mada to svakako nije bio pravi motiv za njegov nastanak, najnovije vozilo Anadolu Isuzua se izvanredno uklapa u sveopšti “downsize trend”: Citibus CNG je njegov prvijenac u “klasi” 9,5 metara sa pogonom na komprimirani zemni gas, do sada afirmisan kao jedan od energenta uglavnom za velike gradske autobuse. Citibus CNG je debitovao proteklog oktobra na Busworldu u Kortrijku i praktično bio jedini u svojoj kategoriji sa pogonom na metan. Usto, jedno je od rijetkih vozila koje u Evropi, barem za sada, neće imati jaču konkurenciju! Naime, nijedan veliki karoserista na Starom kontinentu (ne računajući Rusiju) u ponudi trenutno nema ex-works, što bi se reklo, fabrički – velikoserijski napravljen midibus sa CNG-om. Šta-više, trenutno nema konkurenta ni na domaćem, turskom tlu, jer je jedini proizvođač, koji je u programu imao gradski midibus sa pogonom na metan – BMC, u velikim problemima (njegov Probus CNG je pokretao praktično isti motor koji se sada ugrađuje u Citibus CNG).
CNG i dizel Euro VI verzije pokreću pogonski agregati iste marke – jednog od najvećih nezavisnih proizvođača motora u svijetu, CumminsaIako je za osnovu novog vozila poslužio već “uhodani” model (Citibus je ušao u četvrtu godinu), razvoj CNG verzije nije bio rutinski posao. Ugradnja rezervoara za metan na krovu i razvodnih instalacija do zadnjeg dijela vozila, izmještanje nekih električnih i mehaničkih sklopova, a posebno “implementacija” novog motora, zahtijevali su i znanje i umijeće. No, posao je bio djelimično olakšan time što se Anadolu Isuzu opredijelio za pogonski agregat jednog od najboljih u ovoj branši – Cumminsa, preciznije za “mašinu” iz njegove kanadske filijale Cummins Westport, usko specijalizovane za motore koji sagorijevaju samo CNG ili tečni naftni gas (propan-butan). Ti motori su široko rasprostranjeni na cijeloj planeti: od 2002. godine, kada se pojavila B “gasna” serija radne zapremine 5,9 litara, u manje autobuse i srednjeteške kamione ugrađeno ih je više od 10.000. Odlikuje ih robustnost, visok kvalitet i dugovječnost. S njihovim održavanjem i servisiranjem nema problema – kako zbog relativno dobro razgranate servisne mreže (gotovo da nema države na planeti u kojoj se ne može popraviti Cummins motor), tako i zbog unifikacije s drugim tipovima pogonskih agregata sa karakterističnim C znakom.
Na novom CNG midibusu je još jedna komponenta svjetski poznate marke: šesterostepeni automatski mjenjač Allison – četvrta generacija elektronski kontrolisane transmisije koja je posebno popularna među proizvođačima autobusa u “regionu” (u Turskoj i istočnoevropskim državama).
Protekle jeseni predstavljenim turističkim Visigom, koji je u vrlo bliskom “srodstvu” s Citibusom, i Euro VI verzijom tog modela, Anadolu Isuzu je osnažio svoje ambicije u takozvanoj razvijenoj Evropi. Varijanta sa pogonom na komprimirani zemni gas u startu ima funkciju “podrške” – na eksportnim tržištima na kojima će do daljeg važiti Euro V standardi (u kasnijoj fazi, ako bude zahtjeva, neće biti problema da se u Citibus CNG ugradi i motor sa Euro VI certifikatom). Novajlija se pojavljuje ne samo da bi slijedio ekološke trendove, već da vlasnicima ponudi mogućnost osjetno jeftinije eksploatacije od, inače ekonomičnog Citibusa, koji je, podsjećamo, zbog kompaktnih dimenzija i dobre upravljivosti (naprijed je nezavisno oslonjena osovina), veoma dobra transportna solucija za gradove sa uskim, a prenatrpanim ulicama.
Bez obzira na to za koju se verziju odluče, kupci dobijaju savremeni “profitni centar”, korisnici komforno i sigurno vozilo, a vozač ugodno radno mjesto. Svi su, dakle, na dobitku, a jedan od aduta koji novoj verziji Citibusa nagovještaju izglednu budućnost je i cijena, po pravilu mnogo povoljnija od onoga što nudi zapadnoevropska konkurencija. Za potvrdu ovih tvrdnji pitajte kupce u tridesetak država po svijetu u kojima se prodaju Anadolu Isuzu vozila za masovan putnički prevoz.
Dužina: | 9.515 mm |
Širina: | 2.409 mm |
Visina: | 3.497 mm |
Međuosovinsko rastojanje: | 4.435 mm |
Prepust naprijed/nazad: | 2.135 mm / 2.945 mm |
Minimalni prečnik okretanja: | 6.960 mm |
Unutrašnja visina: | min 1.940 mm, max 2.460 mm |
Zapremina prtljažnika: | 0,15 m³ |
Motor – tip: | Cummins Westport BGe5 230, vodeno hlađeni, redni šestocilindarski, s turbopunjačem i intercoolerom, Euro V |
Radna zapremina: | 5.883 ccm |
Maksimalna snaga: | 166 kW / 226 KS pri 2.800 obr/min |
Maksimalni obrtni moment: | 673 Nm pri 1.800 obr/min |
Mjenjač: | automatski AllisonT280R A/T, šesterostepeni |
Prednja osovina: | nezavisno ogibljena, sa 2 vazdušna jastuka |
Zadnja osovina: | kruta, sa 4 vazdušna jastuka |
Oslanjanje: | vazdušno, sa kneeling funkcijom |
Točkovi: | 6 pneumatika 265/70R19.5 |
Radna kočnica: | disk na obje osovine, sa ABS-om |
Pomoćne kočnice: | Retarder |
Neto masa: | 8.500-8.900 kg |
Ukupna masa: | 13.600 kg |
. | |
Kapacitet – 3 vrata | |
– 17 sjedišta + 52 mjesta za stajanje | |
– 17 sjedišta + 44 mjesta za stajanje + mjesto za invalidska kolica | |
– 25 sjedišta + 44 mjesta za stajanje | |
– 25 sjedišta + 36 mjesta za stajanje + mjesto za invalidska kolica | |
. | |
Kapacitet – 2 vrata | |
– 18 sjedišta + 51 mjesto za stajanje | |
– 18 sjedišta + 43 mjesta za stajanje + mjesto za invalidska kolica | |
– 27 sjedišta + 44 mjesta za stajanje | |
– 27 sjedišta + 37 mjesta za stajanje + mjesto za invalidska kolica |
feb 05, 2025 0
jan 10, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 24, 2024 0
feb 10, 2025 0
feb 04, 2025 0
jan 24, 2025 0
jan 20, 2025 0