Osvježeno 11 Novembra, 2024 11:50 AM
nov 12, 2013 Zoran Samardžić Autobusi, Komercijalni 0
Svi modeli namijenjeni evropskom tržištu već se nude sa motorima Cummins i Isuzu čiji izduvni gasovi ispunjavaju i standarde koji će važiti od 1. januara 2014.
Sa velikog i odlično uređenog štanda na Busworldu 2013, na najznačajnijoj ovogodišnjoj izložbi autobusa na Starom kontinentu (ali i na planeti), Anadolu Isuzu je uputio lijepu poruku potencijalnim kupcima: sasvim smo spremni i za dolazeće Euro VI standarde! Pred publikom u Kortijku evropsku premijeru su imala tri nova modela: devetometarski Visigo 9 (predstavili smo ga u septembru), redizajnirani Citibus sa Euro VI dizelskim motorom i njegova verzija sa pogonom na zemni gas – Citibus CNG. Pažnju posjetilaca su privukli i minibusi iz serije Novo, koji su u ovoj godini bili na “fejsliftingu”, kao i već afirmisani model Turquoise. Tehnički unaprijeđeni modeli će omogućiti da Anadolu Isuzu zadrži devetogodišnju reputaciju izvoznog lidera među turskim proizvođačima midibusa. Ilustracije radi, prodajom takvih vozila u 26 država na tri kontineta, Anadolu Isuzu je u 2012. realizovao čak 81 odsto ukupnog turskog izvoza midibusa.
Kao što smo i najavili u septembru, najnoviji proizvod ove fabrike – turističko-međugradski Visigo evropskim tržištima će od 1. januara biti dostupan sa Cumminsovim rednim šesterocilindarskim motorom iz serije ISB6.7, radne zapremine 6,7 litra sa 187 kW/254 KS pri 2.100 obr/min i maksimalnim obrtnim momentom od 1.000 Nm pri 1.200-1.600 obr/min. To je nova verzija vrlo pouzdanog i u svijetu afirmisanog pogonskog agregata, koji je do Euro VI certifikata stigao tako što se za tretman izduvnih gasova koriste recirkulacija (EGR), selektivna katalitička redukcija (SCR) i prečistač za čvrste čestice (čađ). Sada ga Anadolu Isuzu “sparuje” sa ZF-ovom šesterostepenim ručnim mjenjačem (6 AS 1010 BO). To je još jedna potvrda da Turci s ovim modelom imaju vrlo ozbiljne izvozne pretenzije u “razvijenoj” Evropi.
Za tržišta na kojima će uskoro početi važiti Euro VI standardi, Anadolu Isuzu će u neke modele ugrađivati i Cummins motore – novi Visigo je jedan od njih.Za tržišta na kojima će se Euro VI primjenjivati kasnije, u ponudi će i dalje biti verzije sa Isuzuovim četverorocilindarskim Euro V motorom od 5.193 ccm, 204 KS i 637 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Podsjećamo da Visigo ima nezavisno oslonjenu prednju osovinu i disk-kočnice i naprijed i nazad, kojima je “pomoćnik” serijski ugrađena izduvna kočnica, dok je elektrodinamički retarder na listi opreme koja se doplaćuje. Sistem za sprečavanje blokade točkova pri kočenju (ABS) se već podrazumijeva, kao i elektronska kontrola proklizavanja pogonskih točkova (ASR). U standardnoj opremi ovaj midibus ima nešto što se kod drugih po pravilu doplaćuje – recimo, parkirne senzore pozadi, kamere koje “nadgledaju” desnu bočnu stranu i unutrašnjost, elektropodesive i grijane vanjske retrovizore, grijana bočna stakla lijevo od vozača, opremu za vuču (naprijed i pozadi), prednja svjetla za maglu, LED svjetla oko vrata i na stepenicima, aparat za kafu naprijed i slično, dok se uz doplatu mogu naručiti i tempomat, frižider – naprijed ili pozadi, sistem za automatsko gašenje požara u motorskom prostoru i još mnogo toga.
Unutrašnjost novog modela CITIBUS CNG je identična verziji koju pokreće dizel sa Euro V certifikatomU standardnoj verziji, Visigo pruža natprosječan komfor za 37 putnika, ali se može naručiti i sa 35 ili 29 sjedišta. Što je manje sjedišta, više je komfora za noge. No, bez obzira na to koliko ih je, svima je obezbijeđeno sasvim dovoljno prostora za prtljag, jer boksovi ispod poda (sa vertikalnim otvaranjem poklopaca) imaju ukupnu zapreminu od 5,5 kubnih metara.
[bar group=”baner-grupa-300×250-sejari-autobusi”] |
Na sjamu u Belgiji Anadolu Isuzu je predstavio i dva modela sa Isuzuovim Euro VI motorom – Novo i Turquoise. U oba će se za kupce iz Evropske unije ubuduće ugrađivati i “japanac” iz serije 4HK1 E6, sa 190 KS (pri 2.600 obr/min) i maksimalnim obrtnim momentom od 513 Nm pri 1.600-2.600 obr/min. Nakon desetogodišnjih, vrlo dobrih iskustava s recirkulacijom izduvnih gasova (EGR), kojom su njihovi motori namijenjeni evropskim kupcima stigli do Euro V certifikata, Japanci su se odlučili za najjeftinije i najdjelotvornije rješenje kojim će isti agregati udovoljiti i Euro VI standardu: EGR su “pojačali” SRC-om, sistemom katalitičke recirkulacije (uz ubrizgavanje agensa – mješavine vode i uree, s najčešćim komercijalnim nazivom AdBlue). Time su sačuvali sve dobre osobine već poznatog motora iste zapremine, snage i obrtnog momenta koji već duže vrijeme ima Euro V certrifikat, a ugrađuje se u turističko-međugradske midibuseTurquoise, NOVO i NOVOultra.
Spoljašnjost posljednja dva modela je početkom ove godine bila na blagom dizajnerskom tretmanu. Osnovne tehničke karakteristike su ostale nepromijenjene: opremaju se Isuzuoovim ručnim šesterostepenim mjenjačem, na obje osovine su disk-kočnice, prednja osovina je sa paraboličkim lisnatim oprugama, pozadi su vazdušni jastuci. Opremaju se sa 23 do 29 sjedišta, dok je zapremina prtljažnog prostora 4 kubna metra.
Na vrlo sličnom podvozju vozi i kod nas dobro znani Turqouise, s tim što se zbog nešto dužeg međuosovinskog rastojanja (i, naravno, duže karoserije) oprema sa 26 do 33 sjedišta, dok prtljažnik ima zapreminu od 4,2 kubna metra.
Turquoise i serija Novo (sa Euro V motorima) će na mnogim tradicionalnim tržištima Anadolu Iusuzua, među kojima je i naše, i nadalje biti “noseći” modeli, ali proizvođač ozbiljno računa i na neka nova – recimo, Rusiju. Na ovogodišnjem najvećem sajmu komercijalnih vozila u Evropi – na moskovskoj izložbi Comtrans, početkom septembra su prvi put predstavljena tri midibusa iz portfelja turske fabrike: NOVOultra, NOVOcity i CITIBUS. Predstoji im certifikacija nadležnih ruskih službi, što je potvrda da su kupci i u najvećoj državi na svijetu pokazali veliki interes za ovim vozilima.
okt 12, 2024 0
sep 17, 2024 0
aug 07, 2024 0
jul 24, 2024 0
nov 08, 2024 0
nov 06, 2024 0
nov 05, 2024 0
nov 03, 2024 0