Osvježeno 1 Decembra, 2023 1:10 PM
sep 09, 2013 Zoran Samardžić Autobusi, Komercijalni 0
Po mnogim atributima vrlo atraktivan, novi midibus je ujedno i najveće i najluksuznije vozilo u programu renomiranog turskog proizvođača. Neki su ga već proglasili “đavolasto dobrim”.
Novi “igrač” u turističkom “timu” – tako je Anadolu Isuzu najavio svoj najveći i najluksuzniji proizvod. Predstavio ga je 30. aprila, prvo domaćoj klijenteli, u Istanbulu, a krajem ljeta je osvanuo i u ponudi ovlaštenih dilera, dakle, može se naručiti, u nekoliko evropskih država, među kojima je i Bosna i Hercegovina. Gdje god se bude pojavio, biće nesumnjivo zanimljiv – prije svega, po cijeni, po nenapadnom, ali atraktivnom dizajnu, po natprosječno bogatoj opremi u standardnom paketu, ali i po tome što proizvođač tvrdi da je to “…najveće vozilo ove vrste” u klasi 9,5 metara.
Visigo je nastao na podvozju gradskog Citibusa (premijerno prikazan krajem novembra 2011.). Identični su im oslanjanje, osovine i pogonska grupa (motor, mjenjač). I dimenzije su im slične: Visigo je 35 mm duži, 45 mm širi, 251 mm viši i sa 225 mm dužim međuosovinskim odstojanjem od Citibusa. Duži razmak između osovina je prvenstveno u službi komfora u kabini, ali je uslovljen i ugradnjom motora iza pogonske osovine – Visigo je, naime, prvi “turista” u programu Anadolu Isuzua sa pogonskim agregatom pozadi. Ne računajući stilizovani “osmjeh” na prednjoj stijeni, ovdje se završava njegova sličnost sa drugim minibusima i midibusima iz fabrike Gebze Sekerpınar u blizini grada Kocaeli, jer novajlija u mnogim elementima nosi sasvim originalan dizajnerski “pečat”.
Jedan pokret rukom i vozač lako stiže do “stanica” koje zahtijevaju dnevno održavanjeTo je nauočljivije naprijed: kompletna prednja “sekcija” do sada nije viđena na vozilima ovog proizvođača. Doduše, pomalo koketira sa obrisima sličnih vozila (malobrojnih) konkurenata iz “razvijene” Evrope što se ne može uzeti za zlo – naprotiv, moglo bi čak i da pomogne u ambicijama Anadolu Isuzua da svoju prodajnu geografiju proširi na zapadni dio Starog kontinenta.
Skladnost je još jedna karakteristika spoljašnjosti novog midibusa: karoserija je maksimalno zaobljena, gde god je to bilo moguće. Umješnost njenog crtača je do punog izražaja došla ne samo na “faci”, već i na bokovima – na lijevom je zanimljivo dizajniran bočni prozor za vozača koji se spušta duboko u donju ivicu karoserije što mu omogućava dobar pogled sa strane. Estetski prijatne su i “kolone” u visini prvog reda sjedišta sa kombinacijom površina od poliranog čelika na kojima je i ime novog modela. “Likovno” dobro obavljen je i posao na krovu: veliki vjetrobran se u gornjem dijelu, bez šavova, nastavlja na meko oblikovan “oklop” klima-uređaja, dok je pozadi zanimljivo riješen izgled usmjerivača vazduha – spojlera. Proizvođač ne navodi aerodinamičke karakteristike, ali, ako se sudi po fotografijama, Visigo bi po koeficijentu otpora vazduhu trebalo da bude jedan od boljih primjeraka ove vrste.
Broj onih koji će moći da uživaju u komforu novog “turčina” varira – kupcima se nudi u verzijama sa 35, 37 ili 39 sjedišta. Naravno, što ih je manje, više je komocije za noge. No, bez obzira na to koliko ih je, svima je obezbjeđeno sasvim dovoljno prostora za prtljag, jer boksovi ispod poda (sa vertikalnim otvaranjem poklopaca) imaju ukupnu zapreminu od 5,5 kubnih metara.
Visigo se trenutno nudi sa Euro V EEV motorom, koji je provjeren ne samo u drugim vozlima ove marke, već i u nekim modelima koje “matični” Isuzu prodaje po svijetu. Iz fabrike za sada nema zvaničnih najava o ugradnji Euro VI agregata, a bez takvih Visigo od 1. januara 2014. neće moći u veći dio Evrope. Budući da je pravljen “s pogledom” na sjever i na zapad, izvjesno je da će se u naredna tri mjeseca pronaći neko solomonsko rješenje.
Visigo je prvi turistički autobus iz Anadolu Isuzua sa motorom u (moderno oblikovanom) “repu”Ostali dio mehanike nije pod upitom i sasvim je dorastao novom midibusu. U donjem postroju se savremenošću ističu nezavisno oslonjena prednja osovina i disk-kočnice na obje osovine. Njima je “pomoćnik” serijski ugrađena izduvna kočnica, dok je elektrodinamički retarder na listi opreme koja se doplaćuje. Zanimljivo je da je na njoj i elektronska kontrola proklizavanja pogonskih točkova (ASR) koja se kod većine sličnih vozila dobija bez doplate. Blagi hendikep kod kupaca koji očekuju najmoderniju bezbjednosnu opremu moglo bi biti to što na spisku opcija nema elektronske kontrole stabilnosti.
Visigo, pak, u standardnoj opremi ima nešto što se kod drugih po pravilu doplaćuje – recimo, parkirne senzore pozadi, kamere koje “nadgledaju” desnu bočnu stranu i unutrašnjost, elektropodesive i grijane spoljne retrovizore, grijana bočna stakla lijevo od vozača, opremu za vuču (naprijed i pozadi), prednja svjetla za maglu, LED svjetla oko vrata i na stepenicima, “mašinu” za kafu naprijed… A ako je izbirljivom vlasniku i to nedovoljno, uz dodatno “finansiranje” može naručiti i tempomat, hladnjak (“frižider”) – naprijed ili nazad, automatsko gašenje požara u prostoru motora i još mnogo toga.
Dužina: | 9.560 mm |
Širina: | 2.454 mm |
Visina: | 3.368 mm (sa klima-uređajem) |
Međuosovinsko rastojanje: | 4.660 mm |
Prepust naprijed/nazad: | 1.890mm/3.010 mm |
Minimalni prečnik okretanja: | 7.100 mm |
Unutrašnja visina: | maksimum 1.950 mm |
Broj sjedišta: | standard: 37+vozač+host opcije: 39+1+1 i 35+1+1 |
Zapremina prtljažnika: | 5,5 m³ |
Motor – tip: | Isuzu 4HK1E5S, Euro V EEV, vodeno hlađeni, četvorocilindrični, četvorotaktni, dizel sa direktnim commonrail ubrizgavanjem, turbopunjačem i intercoolerom, EGR + DPF filter |
Radna zapreminaa: | 5.193 cm³ |
Maksimalna snaga: | 150 kW/204 KS pri 2.600 obr/min |
Maksimalni obrtni moment: | 637 Nm pri 1.600-2.600 obr/min |
Mjenjač: | mehanički Isuzu MZW-6F, šesterostepeni sa asistencijom pri promjeni stepena |
Prednja osovina: | nezavisno ogibljena, sa 2 vazdušna jastuka |
Zadnja osovina: | kruta, sa 4 vazdušna jastuka |
Oslanjanje: | vazdušno, sa kneeling funkcijom |
Točkovi: | 6 pneumatika 265/70R19.5 |
Radna kočnica: | disk na obje osovine, sa ABS-om, ASR opcija |
Pomoćne kočnice: | izduvna, opcija retarder sa nožnom aktivacijom |
Zapremina rezervoara: | 250 litara |
Neto masa: | 8.890 kg (sa punim rezervoarom, vozačem i hostesom) |
Ukupna masa: | 14.000 kg |
nov 30, 2023 0
nov 28, 2023 0
nov 23, 2023 0
nov 15, 2023 0
dec 01, 2023 0
nov 28, 2023 0
nov 24, 2023 0
nov 24, 2023 0