Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
mar 18, 2022 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, Istraživanje, Novosti, Postprodaja, Savjeti, Vijesti, Vijesti 0
Statistike kažu da vozači u bogatijim društvima obično mijenjaju automobil nakon 3 do 5 godina. To za neke znači da u jednoj deceniji mogu promijeniti čak tri automobila. Sa druge strane, za kupce “druge ruke” to potencijalno može značiti prevaru, kojoj je teško stati u kraj.
Platforma za provjeru historije vozila, carVertical, nedavno je pokušala otkriti kako prevare s kilometražom variraju od zemlje do zemlje. Ova kompanija je sprovela istraživanje na osnovu 900.000 provjera historija vozila urađenih tokom 2021. godine. Rezultati su pokazali prednjačenje u prevarama kilometraže, ali i neka druga saznanja koja će vas iznenaditi.
Na osnovu dobijenih podataka, ove prevare se najčešće dešavaju u Letoniji. Više od 24% vozila iz ove zemlje provjerenih putem carVerticala pokazuju promjene u prikazanoj kilometraži. Ovako veliki procenat pokazuje da svaki četvrti kupac polovnog automobila u Letoniji vozi automobil koji je bio meta vrlo sofisticiranih kriminalaca.
Drugo mjesto na listi prevara vezanih za provjere kilometraže ide Rumuniji. Svaki peti automobil, odnosno skoro 20% vozila provjerenih na carVerticalu ima ovaj problem.
Stvari nisu bolje ni u drugim baltičkim zemljama – tako je Estonija na trećem, a Litvanija na četvrtom mjestu. Rusija i Ukrajina su također u vrhu liste zemalja s najčešćim prevarama.
S druge strane, situacija u nekim zemljama centralne i južne Evrope izgleda mnogo bolje, ali i najpoštenija tržišta se ipak suočavaju s ovim problemom. Svako deseto provjereno vozilo u Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji, Hrvatskoj i u Srbiji ima vraćenu kilometražu. Međutim, procenat ovih vozila dostiže 12% u Poljskoj i 14% u Mađarskoj.
Odgovorna osoba za komunikacije u carVerticalu, Matas Buzelis, napominje da netransparentnost u Evropi košta milijarde eura svake godine. Kupovinom jeftinijih vozila ljudi misle da odlično “prolaze”, ali zapravo će ih popravke izaći skuplje u slučaju kada vozilo ima sumnjivu historiju korištenja.
“Glavni izvori polovnih vozila za istočnu Evropu su Njemačka, Francuska, Belgija, Holandija i Italija. Međudržavna kupovina vozila je najrizičnija, jer u ovim slučajevima dolazi do najvećeg broja prevara kada pričamo o kilometraži. Vraćanje kilometraže je takozvani ‘nevidljivi zločin’. Prema nekim istraživanjima, to proizvodi ekonomsku štetu od više od 9 milijardi eura na godišnjem nivou, i to samo u Evropi”, objašnjava Buzelis.
Problem je što vlasti ne mogu efektivno pratiti kriminalce koji se bave ovim vidom prevare, a tu je i pitanje kazne u slučaju kada se ovakva prevara ustanovi. Dok su zemlje zapadne Evrope poznate po tome da izriču velike finansijske kazne ili čak i zatvorske kazne za ovaj kriminal, često nema dovoljno resursa za rješavanje ovakvih slučajeva u okviru slabijih tržišta, gdje su “autoplacevi” u prosjeku stariji.
Godina 2021. je bila izazovna godina za automobilsku industriju zbog krize u snabdijevanju poluprovodnicima. Čak i oni koji su uredno platili svoj automobil, morali su ga čekati mjesecima, pa jednostavno nisu bili u prilici zamijeniti svoj stari automobil. To se odrazilo i na tržište polovnih automobila, jer je u jednom trenutku ponestalo očuvanijih primjeraka.
Prema carVerticalu, u 2022. godini će ovaj problem biti još izraženiji. Buzelis ističe koliko je važno da se historija automobila svaki put kada kupujete polovno vozilo. “Istina je da su posljednjih godina svi lanci snabdijevanja poremećeni, pa je očuvanih polovnih automobila sve manje. Zbog toga kupci moraju biti na još većem oprezu. Provjera historije može otkloniti mnoge uobičajene prevare na koje ćete naići na tržištu, a prevara s kilometražom je među najčešćim”, zaključuje Buzelis.
Ne samo da su vozila s prevarama na kilometraži teža i skuplja za održavanje, već ih je i veoma teško prodati po stvarnoj cijeni ili čak jeftinije. Prema riječima stručnjaka za automobile, kupci često na kraju preplate automobile s netačnim očitanjima brojača kilometara, čak i do 25%. A kako transparentnost na tržištu bude rasla, prodaja takvog automobila će biti sve teža.
jan 12, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 08, 2025 0
jan 08, 2025 0
jan 07, 2025 0