Osvježeno 5 Decembra, 2023 12:20 PM
jan 27, 2023 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 1
Pratite nas i podijelite vijest: |
Kao što je krajem protekle godine i najavio, Audi je predstavio koncept Activesphere, koji predstavlja nastavak konceptne trilogije predstavljene polovinom 2021. godine.
S ovim konceptom, kojeg u Audiju opsuju kao “luksuzni coupé koji se pretvara u pick-up”, zapravo pokazuje viziju napretka kompanije u budućnosti.
Activesphere donosi niz ideja i rješenja koji su još uvijek daleko od ostvarenja, ali pokazuju ono što bi bilo moguće u visokotehnološkoj sutrašnjici.
Activesphere izgleda atraktivno, što je i bio jedan od dizajnerskih ciljeva, te pomalo podsjeća na neke postojeće modele, ali je svestraniji od bilo kojeg proizvodnog modela.
Naprimjer, inženjeri su iskoristili prednosti Audijevog zračnog ovjesa s podesivim amortizerima, pa se osnovni klirens visine 208 mm, može povećati za 40 mm. Takva promjene visine se uklapa u ukupni izgled automobila, kojeg su osmislili u Audijevom dizajnerskom studiju u Malibuu, u SAD-u.
Veliki točkovi prečnika 22 inča, s gumama dimenzija 285/55 R22, imaju aktivnu aerodinamičku funkciju, jer se mogu “otvoriti” kako bi poboljšali ventilaciju, ili “zatvoriti”, da bi se smanjio ukupni aerodinamički otpor.
Karoserija odaje utisak kao da je napravljena iz jednog dijela, gotovo kao monolit, iako je veliki dio ostakljen. Krovna površina je ostakljena, kao i dijelovi vrata, a ostakljena je i rešetka, koja pruža pogled kroz prtljažnik.
Također, stražnji prozor je do te mjere funkcionalan da se može pomijerati u ravni s krovom. Time se osigurava teretni prostor, u kojeg mogu stati e-bicikla. Dio stražnje maske se spušta, da bi se otvorila vrata prtljažnika, čineći ga pristupačnijim. Osim toga, predviđena je i transformacija, pri kojoj se motorizovana pregrada postavlja da bi se teretni prostor odvojio od unutrašnjosti.
Unutrašnjost je minimalistički opremljena, a sjedišta ostavljaju utisak kao da lebde u kabini. Kada je automobil u autonomnom načinu rada, uvlače se kontrolna tabla, volan i papučice, iako neki elementi audiosistema i otvor za ventilaciju pune širine, ostaju funkcionalni.
Umjesto tradicionalnih kontrolnih displeja, sve kontrole su u virtuelnoj formi, a za njihovo korištenje služe posebne VR (Virtual Reality) naočale.
Tako, naprimjer, kontrole klima-uređaja lebde iznad ventilacionih otvora, a kontrole audiosistema lebde iznad zvučnika. Drugačije rečeno, postavka svih kontrola je intuitivna i pozicionirana tamo gdje se koristi, iako se taj raspored može individualno izmijeniti.
Korisnik može vidjeti virtuelni sadržaj i aktivirati ga ako usmjeri pogled na određenu informaciju, a kompletan sistem prilagođava sadržaj za svakog putnika zasebno.
Ovaj koncept je zamišljen da kao osnovu koristi PPE (Premium Platform Electric) platformu, što između ostalog podrazumijeva bateriju (800 V) kapaciteta 100 kWh, koja osigurava autonomiju od najmanje 600 km, te pogon kojeg čine 2 elektromotora (za svaku osovinu po jedan), sistemske snage 325 kW, sa 720 Nm obrtnog momenta.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Dopunjavanje baterije bi prema najavama bilo brzo, gotovo kao kod automobila s motorima SUS, pa bi se za 10 minuta dopunjavanja trebao osigurati doseg od oko 300 km, a baterija bi se do 80% kapaciteta trrebala napuniti za oko 25 minuta. (dm)
Cijene automobila Audi pogledajte ovdje.
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 03, 2023 0
dec 02, 2023 0
Nije u pitanju VR nego AR. Kod VR-a imaš pred očima samo virtualnu stvarnost. Kako možeš i zamisliti da neko u autu koristi VR…
Dok kod AR-a imaš virtualno u stvarnom svijetu.