Osvježeno 5 Decembra, 2023 1:50 PM
nov 03, 2021 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Endurance, Novi automobili, Novosti, Sport, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Audi je krajem protekle godine najavio svoj nastup na reliju Dakar 2022, sa posebno pripremljenim trkaćim modelom RS Q e-tron.
Zatim je okupio “dream team” vozača i suvozača, te obavio veći broj testnih vožnji, uključujući i ekstremne testove u Maroku.
U ovaj projekt je od samog početka bio uključen veliki broj inženjera zadužen za konstrukciju trkaćeg automobila. Jedan od najvažnijih aspekata bila je sigurnost – sigurnost električnog visokonaponskog sistema i sigurnost u slučaju nezgode.
Osnovna i zaštitna konstrukcija Audija RS Q e-tron sastoji se od cijevnog okvira. Propisano je da ova konstrukcija bude izrađena od metalnih materijala. Audi se odlučio za termički otporan, legirani kaljeni čelik, koji sadrži legirne elemente hrom, molibden i vanadij (CrMoV). Tako je nastao cijevni okvir, usklađen sa propisanim geometrijom i statičkom otpornošću za zaštitu vozača i suvozača.
Audi je dodatno ugradio panele od kompozitnih materijala. Ove zaštitne komponente su smještene u prostore okvira, a napravljene su od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP – carbon fiber-reinforced plastic), te na nekim mjestima dopunjene Zylonom otpornim na habanje, za sprečavanje prodora oštrih predmeta spolja. Istovremeno, ove komponente štite ljudsku posadu od visokog napona.
“Konstruisanje okvira uključivao je metode koje smo usavršavali desetljećima u mnogim sportskim disciplinama”, objašnjava Axel Löffler, glavni dizajner Audija RS Q e-tron. Pri tome Löffler misli na dizajn cjevastog okvira iz DTM-a (2004. do 2011), šasiju od čeličnog lima za Rallycross (2017. do 2018) i CFRP monocoqu u bolidima LMP (1999. do 2016), DTM-u (2012. do 2020) i u Formuli E (2017. do 2021). Zaista je malo svjetskih proizvođača automobila realizovalo toliko trkaćih programa s takve širine i uspjeha.
Ali nije samo šasija ono što Audi koristi od svog dragocjenog iskustva. Ovisno o komponenti, karoserija je izrađena od CFRP-a, kevlara ili kompozita, jer je na nekim mjestima dopunjena unutrašnjom saćastom strukturom. Osim toga, u cilju visoke otpornosti na ogrebotine, vjetrobransko “staklo” je napravljeno od grijanog laminata, dok su bočna “stakla” od lakšeg polikarbonata.
Ovakav odabir materijala povećava vidno polje i poboljšava zaptivanje, odnosno smanjuje prodor prašine spolja. U unutrašnjosti, također, sjedišta su zapravo školjke od CFRP-a, a njihov oblik je sličan kao u LMP bolidima. Iako su sve školjke sjedišta identične, pjenasti umeci i jastuci (na naduvavanje) prilagođeni su svakom vozaču i suvozaču individualno.
Visokonaponski sistem električnog pogona s energetskim pretvaračem, također zahtijeva visok nivo zaštite. Inkapsulacija centralno smještene i zato posebno osigurane visokonaponske baterije sastoji se od CFRP strukture, mjestimično ojačane Zylonom. Zaštita podnice je također veoma složena. U off-road vožnji, podvozje je podvrgnuto ekstremnim naprezanjima, uključujući skokove, uskovitlano kamenje i velike uglove rampe. Donji sloj je zapravo aluminijska ploča, koja je otporna na habanje i sposobna da apsorbuje udarce odozdo. Pjena koja apsorbuje energiju udara, raspoređuje je na “sendvič” konstrukciju iznad baterije. Ova struktura štiti visokonaponsku bateriju i rezervoar za gorivo.
Da objasnimo; ova CFRP sendvič struktura obavlja dva glavna zadatka: apsorbuje površinska opterećenja, koja prenosi s aluminijske ploče preko pjene, i rasipa je u slučaju preopterećenja. U slučaju oštećenja, kompletan sklop se lako može zamijeniti tokom noćnog servisa u bivaku.
Ukupna debljina sklopa, sa trostrukom zaštitom od udaraca iznosi svega 54 mm.
Ovakav koncept zaštite, upotpunjen je “ISO monitorom”, poznatim iz bolida LMP i Formule E. U slučaju maksimalnih kinetičkih opterećenja, kao što je sudar, sistem se automatski isključuje, iznad granične vrijednosti. Kontrolne lampice i zvučni signali služe kao upozorenje na opasnost za vanjski svijet, naprimjer nakon nesreće.
Također, optimizovana je izolacija kompletnog sistema od vode, prilikom prelaska preko vodenih prepreka, a tu je i sistem protivpožarne zaštite. Naravno, cijeli tim, koji uključuje posadu, tehničare, kao i spasilačke ekipe organizatora, prošli su posebnu “visokonaponsku” obuku.
Ostali propisi i uređaji koje osigurava organizator zaokružuju cjelokupni koncept sigurnosti. Naprimjer, moguće je uputiti hitni poziv putem sigurnosnog sistema za praćenje, uključujući SOS prekidač za brzo pronalaženje. Snimač podataka o nezgodama (crna kutija) bilježi najvažnije izmjerene podatke za kasniju analizu. Ugrađena nadzorna kamera pokazuje šta se događa u kokpitu automobila. Sistem Sentinel čini pretjecanje sigurnijim u prašini tipičnoj za pustinju. I na kraju, propisi ograničavaju najveću brzinu u kategoriji T1 na 170 km/h.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ovim pristupom, Audi sada nastavlja svoju ulogu jednog od vodećih inovatora na polju sigurnosti u motorsportu.
Ponudu Audijevih automobila sa cijenama u Bih možete pogledati ovdje.
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 03, 2023 0
dec 03, 2023 0