Osvježeno 11 Novembra, 2024 11:50 AM
maj 14, 2024 Almir Grebović Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Predstavljamo, Vijesti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na tržištu je pune 4 godine i nije nepoznata. I dalje je u četvrtoj generaciji i predstavlja najznačajniji model u historiji brenda čije početke vežemo za 1895. godinu.
Škoda Octavia je liftback, koji je 1996. godine na velika vrata konstitucijom otvorio čak 60 tržišta. I prije nje bilo je praktičnih i popularnih automobila, ali je dobitna kombinacija stražnjeg poklopca, ogromne zapremine prtljažnika, transformacije brenda, Volkswagenovog imidža i naravno TDI motora, tada predstavljala žestoku transformaciju kompanije koja je pet godina ranije krenula sasvim novim tržišnim putem.
Škoda Octavia je tako, prije 28 godina, brendu donijela planetarnu popularnost kao ni jedan drugi model u historiji. Istini za volju, Škoda je još 1959. godine predstavila vlastiti model istog imena, koji se licencno proizvodio u Irskoj, Novom Zelandu i Čileu, ali s ograničenim uspjehom, no ipak s velikim ukupnim brojem proizvedenih primjeraka – za 12 godina proizvedeno je ukupno 360.000.
Škoda Octavia je u modernoj historiji našla put do 7,15 miliona kupaca, čime je zaslužila epitet najznačajnijeg ambasadora brenda kojeg se ni pod koju cijenu ne smije odreći. Zbog toga je svaki model do sad imao po jedan redizajn, svi su imali i verziju Combi i svi su imali sportske verzije RS. Octavia četvrte generacije trenutno je najprodavaniji automobil u sedam evropskih zemalja, među kojima je i BiH. Škoda je s Octavijom prve generacije učestvovala u 4 sezona WRC-a (1999-2003), a naznačajniji rezultat su dvije etapne pobjede i podijum na Safari Reliju 2001. godine. Drugi kuriozitet ovog modela je to što je u avgustu 2011. godine specijalna Škoda Octavia RS postigla svjetski rekord na američkoj stazi Bonneville Speedway i postala najbrži automobil na svijetu s motorom do dva litra, kada je dostigla brzinu od 365,43 km/h.
Octavia je bez izuzetka imala kontinuitet proizvodnje, bez obzira na sve geopolitičke nedaće. Krajem protekle godine najavljen je redizajn, a prvi modeli su javnosti prikazani u fabruaru ove godine. Dolazak na tržište najavljen je tri mjeseca kasnije, a prvim zvaničnim medijskim vožnjama u Austriji i u Češkoj ozvaničen je početak prodaje redizajnirane četvrte generacije Škodinog bestsellera. Tako smo vozili modele obje karoserijske izvedbe i s najpopularnijim motorima 2.0 TDI, te 1.5 TSI. Dolazak modela s dvolitarskim benzincima i verzija RS, najavljen je tek za treći ovogodišnji kvartal.
Octavia je i nakon redizajna ostala prepoznatljiv model, ali sa značajnim izmjenama. Osnovne linije su i dalje tu, ali s nekoliko obnovljenih karoserijskih elemenata, koji će na budućim primjercima biti novi stilski i tehnički detalji koji bi je trebali održati kao jednog od najinteresantnijih evropskih automobila. Obje verzije ostaju dostupne u četiri nivoa opreme – Essence, Selection, Sportline i RS. Odbojnici su prvi na listi obnovljenih vanjskih elemenata. Njihovo ažuriranje je obje karoserijske izvedbe produžilo za 9 milimetara (na 4.698 mm). Promjene su zapravo najvidljivije ispod osne linije odbojnika, jer su otvori za zrak sasvim drugačiji, pa je automobil vizuelno širi. Crna romboedrična bordura je po cijeloj površini, a otvoreni završeci već duboko zalaze prema lukovima točkova.
Jasno je da su inženjeri i dizajneri jedan dio posla obavili i na oblicima farova i na njihovoj strukturi. Naglasimo da su sad LED svjetla dostupna od najnižeg nivoa opremljenosti, a da drugom generacijom LED Matrix prednjih svjetala mogu biti opremljene varijante Selection i Sportline. Dok se vanjski bi-LED modul koristi za kratka i duga svjetla, unutrašnji modul ima 36 pojedinačnih matričnih segmenata u dva reda, 12 više nego u prethodnoj generaciji, pa je preciznost osvjetljenja puta i objekata znatno bolja, a vozači u dolazećim automobilima mogu biti kud-i-kamo relaksiraniji. Svjetla za maglu su zamijenjena funkcijom za sve vremenske prilike koja automatski prilagođava snagu svjetla odgovarajućim vremenskim uslovima.
Stražnja LED svjetla, uključena kao standard, dostupna su u dvije verzije. Osnovna varijanta, koja koristi samo LED izvore za sve svoje funkcije, dolazi s nivoima opreme Essence i Selection. Vrhunska verzija također nudi animiranu funkciju Coming/Leaving Home, kao i animirane indikatore koji se protežu do vrata prtljažnika, zajedno s gornjim dijelom svjetlosnog klastera u obliku slova C. Ova verzija će biti uključena kao standard uz modele Sportline i RS, ali će biti dostupna i kao opcija za Selection.
Uz nekoliko novih dezena felgi, među kojima je nekoliko njih s punom aerodinamičkom funkcijom, zaokružene su promjene na obnovljenoj Octaviji četvrte generacije, a u ponudi su prečnici od 16 do 19 inča. Iz Škode su posebno naglasili da verziju RS opremaju aluminijskim felgama posebnog dezena s prečnicima 18 ili 19 inča.
Budući da se radi o redizajnu, Octavia ove generacije će u budućnosti dolazi s još bogatijom standardnom opremom. To prije svega uključuje samostojeći centralni 10-inčni infotainment displej i potpuno novi 10-inčni digitalni displej, a analogne verzije table s instrumentima ovim definitivno odlaze u historiju. Postojeća digitalna tabla s instrumentima je grafički nešto drugačija, zapravo još intuitivnija, ali je za sad samo najavljena potpuno nova, također dimenzije 10 inča. U prvoj seriji modela, centralni infotainment ekran od 13 inča dostupan je kao opcija.
Od sad će i dvozonski sistem klimatizacije Climatronic biti standardan na svim modelima, zajedno s novom funkcijom grijača, koja će postati dostupna kasnije. Ovo može uključiti do četiri funkcije grijanja u automobilu, uključujući prednje i stražnje vjetrobransko staklo, volan i sjedišta, pritiskom na jedno dugme menija. Unutrašnjost također uključuje sistem za induktivno punjenje pametnih telefona i to snagom od 15 vati. Ovaj sistem je dostupan od nivoa opreme Selection pa naviše, ali valja naglasiti da je u sklopu ovog sistema i sistem dodatnog hlađenja uređaja prilikom punjenja. Na konzoli su dva USB-C porta, koji su od sad u stanju uređaje napojiti snagom do 45 vati, što je tri puta više nego do sad. Nadograđeni KESSY sistem za pristup bez ključa, sad automatski otključava ili zaključava automobil čim vozač uđe ili napusti prostor unutar 1,5 metara.
Ažurirana Škoda Octavia dolazi s novim dizajnom presvlaka, ukrasa i panela vrata, ali su ponosni na zaista veliki broj elemenata napravljenih od recikliranih materijala i na prirodne materijale tretirane potpuno ekološkim tehnološkim postupcima.
Revidirana Octavia takođe uvodi nove funkcije Simply Clever. S karavanima opciono stiže poluautomatski uvlačivi pokrov prtljažnika, koji polako otkriva cijeli portljažnik kada se otvore peta vrata. Pregrada za učvršćivanje putničkih torbi, šoljica i boca takođe ima svoj debi. Opcioni držač tableta na poleđini prednjih sjedišta sad je dostupan i za sportska sjedišta, a strugač za led u poklopcu rezervoara za gorivo, kao i kišobran na prednjim vratima sad su napravljeni od prihvatljivijih materijala. Ručna četka u posebnom pretincu na prednjim vratima također ostaje dio dostupne opreme.
Octavia ima mogućnost stalnog pristupa internetu, što nije funkcija koja je kod nas uobičajena. Takva veza omogućava praktična ažuriranja putem bežičnog interneta, online planiranje ruta i brojne usluge Škoda Connect, uključujući pakete Infotainment Online i Care Connect, koji uključuju proaktivnu uslugu i usluge daljinskog pristupa. Infotainment također sadrži vremensku prognozu, vijesti, saobraćaj, kalendar i ponude, dok će dodatne boje i funkcije za ambijentalno osvjetljenje biti dostupne kao funkcije na zahtjev. Softver ChatGPT baziran na vještačkoj inteligenciji biće dodat digitalnom glasovnom asistentu Lauri nešto kasnije, ali svakako ove godine. Njegove mogućnosti će se stalno poboljšavati, omogućavajući Lauri da odgovori na pitanja opšteg znanja i da još preciznije kontroliše funkcije automobila. ChatGPT ne dobija pristup informacijama o vozilu ili ličnim podacima. Sve interakcije s chatbotom se naknadno brišu kako bi bila osigurana maksimalna zaštita podataka.
Također, nova aplikacija Pay to Fuel omogućava vozačima da plaćaju putem infotainment sistema automobila na odabranim benzinskim stanicama. Ova usluga je trenutno dostupna u Austriji, Belgiji, Danskoj, Njemačkoj, Luksemburgu i Švicarskoj, a njena mreža se i dalje širi. Još jedna karakteristika je Pay to Park, aplikacija koja prikazuje slobodna parkirna mjesta u aplikaciji MyŠkoda za pametne telefone ili na infotainment displeju, vodeći kupce do parkirnog mjesta i omogućavajući im povoljno plaćanje s nekoliko klikova. Pay to Park je trenutno dostupan u Austriji, Belgiji, Danskoj, Estoniji, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Italiji, Norveškoj, Sloveniji, Španiji, Švedskoj i Švicarskoj. Aplikacija Traffication vozačima pruža ažurne informacije o saobraćaju. Kupci koji čekaju isporuku nove Škode Octavije mogu pratiti napredak proizvodnje svog automobila jednim klikom na dugme koristeći novu funkciju Track & Explore.
Najnovija verzija aplikacije MyŠkoda ima širok spektar mogućnosti povezivanja i osvježeni dizajn baziran na trenutnoj Škodi CI. Aplikacija omogućava kupcima da zaključaju i otključaju Octaviju putem svog pametnog telefona, prikažu trenutnu poziciju vozila, aktiviraju funkciju sirene i blicanja ili da pronađu parkirno mjesto. Vlasnici mogu koristiti aplikaciju za pristup statistici vožnje i prenos odredišta i ruta na infotainment sistem automobila.
Škoda Octavia ne bi stekla svjetsku slavu da još prije 28 godina nije imala TDI motor. Do dana današnjeg nije prestala proizvodnja modela s dizelskim motorom, a u prve dvije generacije većina primjeraka bila je upravo s ovim motorima. Nasreću, niko u velikom koncernu još ne razmišlja da napusti ovaj koncept, pa su sve prilike da će se Octavia još dugo proizvoditi kao TDI. Međutim, koncern paralelno razvija i ostale motore, pa je ponuda u ovom trenutku mješovita i modernizovana.
Ponuda pogonskih motora ažurirane Octavije počinje s benzinskim motorom 1.5 TSI i s dizelskim motorom 2.0 TDI – svaki s 85 kW (115 KS) snage i ručnim 6-brzinskim mjenjačem. Ovim redizajnom Octavia se definitivno oprostila od jednolitarskog trocilindarskog benzinca sa 110 KS.
U ponudi je i 1.5 TSI, ali sa 110 kW (150 KS). Oba ova benzinca ponuđena su sa sedmerostepenim DSG mjenjačem, ali isključivo kao blagi hibridi (mHEV). Velika prednost ovih varijanti je i sistem ACT+. Sistem je u stanju potpuno isključiti dotok goriva u dva cilindra u slučajevima kad automobilu za vožnju nije potrebna velika snaga. Time se ostvaruje značajna ušteda u potrošnji goriva. Ovaj motor ima i turbinu promjenjljive geometrije.
Obnovljenu Octaviju moguće je dobiti i s motorom 2.0 TSI u dvije varijante. Bili su i ranije, ali s nešto nižom snagom. Slabiji može dati 150 kW (204 KS), što je 10 kW (14 KS) više nego prethodnik. Snažniji, koji će ići u spektakularnu verziji RS, oslobađa 195 kW (265 KS) i ima 15 kW (20 KS) više. Oba motora su također efikasnija od svojih prethodnika.
Iako su motori 1.5 TSI zamišljeni da polako zamjenjuju poznate dizelske motore, Škoda je u ponudi zadržala TDI motor. Pored spomenutog motora TDI snage 85 kW (115 KS), u ponudi je i snažniji od 110 kW (150 KS).
U ažuriranoj Octaviji, Škoda je zamijenila sistem Driver Alert sa sistemom Attention and Drowsiness Assist, a isto je uradila i u potpuno novom Superbu i potpuno novom Kodiaqu. Sistem na napredniji način prati koncentraciju vozača, i to pri brzinama većim od 65 km/h i pravovremeno reaguje u slučaju pretjerane pospanosti. Ako sistem zaključi da je vozač umoran, pokreće vizuelna i zvučna upozorenja u virtuelnom kokpitu na tri nivoa: preporuka, upozorenje i eskalacija. Ako vozač ne reaguje ni na jedno upozorenje sistema, Emergency Assist će povući sigurnosne pojase i pritisnuti kočnice. Sistem tad uključuje lampice upozorenja, zadržava traku i usporava do potpunog mirovanja. Konačno, sistem SOS automatski poziva pomoć putem eCall-a.
Škoda Octavia je jedan od nasigurnijih automobila u svojoj klasi. U 2022. godini opet je zaradio 5 EuroNCAP-ovih zvjezdica i to pod strožim uslovima testiranja. Do deset zračnih jastuka štiti putnike u u slučaju nezgode: centralni zračni jastuk između vozača i suvozača i zračni jastuk za koljena za vozača, zajedno sa zračnim jastucima za vozača i suvozača, kao i prednji bočni zračni jastuci i zračni jastuci za glavu, dolaze kao standard. Stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.
Nova inteligentna pomoć pri parkiranju (dostupna samo sa automatskim mjenjačem) omogućava Octaviji da potpuno automatski ulazi i izlazi iz paralelnih i okomitih parkirnih mjesta. Osim kontrole upravljanja, poput Park Assista, sad također preuzima odgovornost za kočnice, brzinu i za smjer vožnje (naprijed i nazad). Automobil će se također automatski zaustaviti ako sistem otkrije prepreku. Nova daljinska pomoć pri parkiranju (dostupna samo s automatskim mjenjačem) ići će još dalje. To će omogućiti vozaču da daljinski kontroliše manevre inteligentne pomoći pri parkiranju putem aplikacije MyŠkoda. Automobil i pametni telefon komuniciraju putem Bluetootha kad je korisnik u krugu od četiri metra od Octavije. Sve što korisnici treba da urade je da u aplikaciji odaberu vrstu manevra i smjer u kojem žele izići s parkirališta. Maksimalna brzina tokom manevra je 9,5 km/h. Nova funkcija automatskog kočenja u slučaju nužde – stražnja pješačka funkcija, koja će postati dostupna kasnije, spriječiće sudare pri kretanju unazad analizom područja iza automobila pomoću slike stražnje kamere i kočenja.
Octavia je u vožnji istinski iznenadila s 1,5-litarskim benzinskim motorima, a pogotovo verzija snažna 150 KS. Dovoljno snažna i brza, na testnim rutama je trošila tek nešto više od 5 litara benzina, pokazujući time revoluciju kod benzinskih motora uopšte. Potpuno rekonstruisan i rekalibrisan motor dokaz je da benzinci sticajem (političkih) okolnosti danas grabe malo brže u razvoju. Motor je ponuđen u obje karoserijske izvedbe, a uparen s mjenjačem DSG već predstavlja opciju koja nudi sve što treba vozačima ove klase automobila.
Vožnja varijanti s motorima TDI ostavila je poznati utisak vožnje automobila s motorom velikog obrtnog momenta, budući da verzije snažne 150 KS imaju i obrtni moment od 360 Nm već od 1.600 obr/min. Uz DSG predstavljaju možda i najbolju opciju. TDI radi vrlo uglađeno, a najviše iznenađuje nizak nivo buke u unutrašnjosti. Octavia je dovoljno dobra i sa slabijom verzijom ovog motora koji je uparen s ručnim šesterobrzinskim mjenjačem, što cjenovno može biti vrlo povoljna varijanta, naravno, uz izbor prihvatljivijeg paketa opreme.
Zanimljivo je to što u unutrašnjosti postoji vrlo mali broj elemenata napravljenih od tvrđe plastike, a cijeli gornji dio vozačke konzole napravljen je od vrlo elastičnog i mekog materijala, a čini se i vrlo izdržljivog. Na svim demo primjercima na konzoli je bio novi samostojeći displej infotainmenta. Očarava veličina, budući da je dužina dijagonale 13 inča (33 cm), ali iznenađuje jasnoća prikaza i intuitivnost upravljanja ponuđenih operacija. Smješten je nešto niže, pa je iz ugla vozača pregled kroz vjetrobran neometan.
Octavia je tradicionalno vrlo udobna i prostrana, a nepromijenjeni međuosovinski razmak dug 266,9 cm, osiguraće prostor na stražnjim sjedištima dovoljan i za najkrupnije putnike. Istovremeno je prtljažnik i dalje izdašan, što ga svrstava među najveće u klasi – liftback može primiti 600 litara, a karavan 640 litara.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na bh. tržištu je očekujemo već u julu ove godine, a uvoznik obećava da će kupci imati izbor većine paketa opreme i sve dostupne motore. Varijante mHEV očekujemo početkom naredne godine.
Cijene automobila Škoda pogledajte ovdje.
Octavia na latinskom znači “osmi”, što je također imalo svoje značenje: prva Octavia je bila osmi novi model Škode nakon Drugog svetskog rata i također osmo vozilo s modernim nezavisnim ovjesom. U početku je bila dostupna samo limuzina s dvoje vrata s 1,1-litarskim četverocilindarskim motorom od 40 KS. Ručni mjenjač sa četiri brzine prenosio je snagu na stražnje točkove i omogućavao automobilu da postigne najveću brzinu od 110 km/h. Istovremeno. U debitantskoj godini Škoda je predstavila asimetrična prednja svjetla i veći motor u Octaviji Super – 1,2 litra sa 45 KS. Godinu kasnije, na Salonu automobila u Ženevi, Octavia TS (Touring Sport) debitovala je s 50 KS, koju je FIA homologirala za klasu nemodifikovanih serijskih automobila za autotrke reli. Koristio ga je tvornički tim Škode za pobjedu u klasi na reliju Monte Carlo 1961, 1962. i 1963. godine.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U septembru 1960. godine Škoda je proširila paletu modela s troje vrata Combi (karavan) verzijom i horizontalno podijeljenim dvodijelnim vratima prtljažnika. Može primiti do pet putnika, a tad još uvijek ima dužinu prtljažnika od 0,965 metara i tovarnu zapreminu od 690 litara. To se povećava s preklopljenim stražnjim sjedištima na 1.050 litara. Dok je proizvodnja limuzine prestala 1964. u korist novorazvijenih Škoda 1000 i 1000 MB, Octavia Combi se proizvodila do decembra 1971. godine.
Tako se broj proizvedenih Octavija popeo na ukupno oko 360.000 primjeraka, uključujući oko 54.000 verzija Combi. Više od 70.000 njih stiglo je u bivši DDR. Na Novom Zelandu su bazirali plastični terenski automobil Trekka na platformi Octavije.
nov 11, 2024 0
nov 11, 2024 0
nov 11, 2024 0
nov 11, 2024 0
nov 08, 2024 0
nov 05, 2024 0
nov 03, 2024 0
okt 31, 2024 0