Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
okt 11, 2018 Safet Šatara Gume, Novosti, Postprodaja, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Vratio sam se iz Nice sa snažnim utiscima nakon vožnje nekih od najekskuzivnijih automobila na svijetu. Nije bilo Ferrarija, Astona i Lamboa, ali Porschei, BMW-i, Mercedesi, Audiji i Tesle su dovoljno impresivni da tokom trodnevne avanture nisam ni pomislio na propetog konjića ili na krila Astona Martina. Znam da sve ovo može zvučati kao kliše, ali ovi automobili čiju sam ukupnu snagu izračunao na 1.780 KS i nisu bili “hajlajt” Continentalovog događaja nazvanog #blackchili. Da, sa hashtagom! Jer bez hashtaga, sharea, storija ili lajka svakih nekoliko minuta cijeli taj događaj i ne bi imao previše smisla. Kao što ne bi imao smisla ni današnji svijet. Deal with it!
Šta je bio “hajlajt”?
Gume! Svi smo čuli hiljadu puta za onu poznatu “guma glavu čuva” (u svakakvim interpretacijama), ali kada sjedite iza volana Audija RS3 sa 400 KS, krećete se cestom na kojoj se nekada vozio reli Monte Carlo i pokušavate se zabavljati, a da pri tome ne zabrinete Continentalovog PR-a koji je na suvozačkom mjestu, guma je stvarno ona koja glavu čuva. Počeo sam više cijeniti ovo geslo. Na Audiju su i bili Continentali. I to ContiSportContact 5P u dimenziji 235/35 ZR19. Ipak govorimo o 400 KS na svim točkovima. Na malom autu.
Sve to vrijeme ćaskajući sa Kai Ruhlingom, interesantnim Nijemcem koji u garaži ima Saab 900 Cabriolet, a prije toga se borio tražeći parking po Hannoveru u Chrysleru Imperialu iz sedamdesetih godina, sa motorom zapremine 7,2 litra, otkrio sam tačno značenje naziva Black Chili.
Ispostavlja se da je to ime posebne smjese koju Continental koristi pri proizvodnji novih guma namijenjenih automobilima sa visokim performansama – upravo ovakvih na kojima smo imali priliku voziti. Ni automobili na kojima smo isprobavali granice novih UUHP (ultra ultra high performance) Continentala nisu nasumično izabrani. Radi se o autima na kojima je Continentalova guma u takozvanoj prvoj ugradnji. No, #blackchili događaj me naučio da Continental nije samo usmjeren na gume za automobile i njihov razvoj. To čini svega 25 odsto njihove ukupne ponude. U Continentalu razvijaju autonomne sisteme za automobile, ESP sisteme, sigurnosne sisteme i brojne druge dijelove (uređaje za pranje svjetala, brisače, table sa instrumentima i slično). Raspolažu sa čak 20.000 programera koji kontinuirano rade na razvoju novih softverskih rješenja i poboljšanju iskoristivosti sigurnosnih uređaja na automobilima. Ukratko, Continiental AG je puno više od gume.
Black Chili je smjesa prije svega namijenjena za pravljenje guma za bicikl. Nakon velikog uspjeha među biciklistima, Continentalovi inženjeri su se usmjerili na integraciju ove smjese u gume za automobile. Najveće prednosti koje smjesa Black Chili donosi u odnosu na smjese koje su se do sada koristile na gumama za automobile je znatno povećana površina prianjanja za podlogu. Praktično, guma se na mikroskopskom nivou deformiše znatno više (i brže) u odnosu na ostale gume, pri čemu daleko veća površina na koncu prianja za podlogu. Koeficijent prianjanja je povećan za čak 30 odsto u odnosu na standardne gume. I pored toga Contineintalovi inženjeri su uspjeli proizvesti nove gume sa 26 odsto manjim otporom pri kotrljanju (vrlo važno za električne automobile), a korištenjem novih guma smanjuje se i potrošnja goriva za pet odsto.
S druge strane, za mene na cestama oko Nice daleko važniji podatak je bio o povećanju preciznosti upravljanja za 14 odsto u odnosu na gume bez smjese Black Chili. Vozeći Mercedes-AMG C43 Convertible Napoleonovom rutom sa spuštenim krovom i sa 367 KS na raspolaganju, čovjek počne misliti o takvim procentima. AMG je slušao, nepokolebljivo ubrzavao uz zastrašujući zvuk i nosio me kroz krivine bez prevelike muke i truda. Uključujući Sport+ karoserija se ukrutila, ali i dalje je Mercedes-AMG C43 ostao prilično udoban. Ne mogu baš reći neuzbudljiv, ali definitivno konzervativan u svojim adrenalinskim avanturama.
Kako je ovaj auto bio i prvi kojeg sam vozio toga dana, i nisam se previše igrao sa krivinama (a nije me ni AMG posebno animirao da to uradim) tako da je ispitivanje granica guma ostavljeno za drugi automobil – BMW M240i Convertible.
Ne bih volio da se ovo pretvori u neko nadmetanje između Mercedesa-AMG-a i BMW-a M Performancea. Drugačije su filozofije ovdje u igri, ali mijenjajući automobile u jednom danu i vozeći stotinjak kilometara u svakom, jedno je bilo jasno – BMW M240i Convertible je bliži Hustleru nego Playboyu, a Mercedes-AMG C43 Cabriolet obratno. Ne znam da li sam se tek opustio nakon stotinjak kilometara Mercedesa-AMG-a, ali BMW M240i Convertible na Continentalima i na planinskim cestama kanjona “Gorges du Verdon” prema mističnom jezeru “Lac de Sainte-Croix” pokazao je pravu vrijednost novih guma.
Priznajem, dan je bio perfektan, sa vanjskom temeperaturom od 26 stepeni Celzijusa, bez oblačka i sa savršeno suhim cestama. Ne i novim, moram napomenuti. Sada već malo opuštenijom rukom manuelno sam mijenjao brzine ZF-ovog mjenjača sa polugicama iza volana koristeći neiscrpni potencijal gotovo nevjerovatno linearnog rednog šesterocilindraša. Daleko je rafiniraniji, umjereniji i uglađeniji od V6 iz AMG-a. Doduše, ne zvuči glamurozno kao onaj iz Afalterbacha. Ipak, čak i sa zadržavanjem kazaljke obrtomjera između 3 i 4, M240i je brzo klizio kroz krivine, ContiSportContact 5 * 245/35 R18 88Y grabio je svakim molekulom Black Chilija za prilično neravan asfalt, a iz Kaijevih usta se moglo čuti “Black Chili works”.
Black Chili je radio tako dobro, da bez obzira na 340 KS koje je xDrive raspoređivao između prednjih i stražnjih točkova, ni u jednom trenutku nisam čuo cviljenje guma. Nisam ni proklizao, a moram priznati da sam kroz nekoliko krivina ušao sa namjerom da čujem kako se gume bore sa starim asfaltom. Na koncu ne mogu tačno reći da li me je čvrsti, perfektno podešeni M240i xDrive oduševio ili su ga precizne gume jednostavno napravile boljim autom. Biće da je pomalo od oboje – i od Continentala i od BMW-a. Dok je moja ljubav prema BMW-u ponovo rasla, sada zaštićena Continentalovom gumom, Kai je iz “roadbooka” čitao naše sljedeće destinacije i vjerujem, molio neke zaboravljene Germanske bogove da usporim.
Nisam!
Na koncu, jedan od najvažnijih inženjera za Continentalove “ultra ultra high performance gume”, Nijemac Andreas Krause rekao je da “atomske veze između gume i podloge djeluju kao mikroskopski sukcijski uređaji tako osiguravajući snažno prianjanje.”
Kada Nijemac kaže ovakvu rečenicu, ja mu vjerujem. Nakon takve vožnje, stižemo na prezentaciju o Continentalu i o Adidasu. I sam sam se iznenadio.
Odakle Adidas u ovoj priči?
Protekle godine Adidas je prodao oko 260 miliona pari obuće. Od tih 260 miliona, 12 i po miliona nosilo je Continientalovu gumu na gaznoj površini. Kooperacija je počela 2007 godine, a jedna anegdota govori o tome kako je Contineintalov prvi prototip bio tako loš, da je direktor Adidasa prislonio obuću na zid, a ona je ostala zalijepljena. Naravno, napredak je do danas očigledan, pa na Adidasovim policama stoji 80 različitih vrsta obuće sa Continentalovom gaznom površinom.
Uključujući se u najvažnije sportske trkačke discipline, kao što su maratoni, trkači sa Adidasovom obućom i Continentalovom gumom do sada su napravili nekoliko impresivnih rekorda:
– 2016: Lusapho April pobijedio je na trci Hanover Marathon,
– 2014: Dennis Kimetto iz Kenije pobijedio je na trci Berlin Marathon sa vremenom od 2:02:57, što je bio treći rekord na maratonu postavljen sa Continentalovom gumom
– 2013: Wilson Kipsang završio je trku Berlin Marathon sa vremenom 2:03:23, tako obarajući prethodni rekord.
Ovo su samo neki od dostignuća trkača i maratonaca sa Adidasovom obućom i Continentalovom gumom na njoj. Možda i najvažnija rečenica izgovorena o ovakvoj Adidasovoj odjeći stigla je od slavnog Haile Gabreselassie koji je rekao da nikada nije trčao u udobnijoj obući.
Dok je prvi dan protekao u znaku ispitivanja Continentala na Mercedesu i na BMW-u, drugi dan je počeo nečujno. Sa Teslom Model S koja je nosila gume ContiSportContact 5P TO 245/35 R21 96Y. Uz ContiSilent tehnologiju.
Svakako su električni motori nečujni, ali osnovni Model S sa motorima snažnim 373 KS nosio je i posebne Continentalove gume. Pored već spomenute smjese Black Chili, ove gume su i izuzetno tihe pri kotrljanju – 9 decibela tiše u odnosu na iste gume bez tehničkog rješenja ContiSilent. Radi se o tankom sloju spužve postavljenom na unutrašnju stranu gume koji znatno smanjuje zvuk oslobođen prilikom kotrljanja. Ne moram ni napominjati koliko je ovo važno za automobil kao što je Tesla Model S.
Dok sam i prije vozio električne automobile, nikada nisam uživao sa ovako brzim. Prije svega, gledajući iz perspektive vozača standardnog hatchbacka, Tesla Model S je ogroman. Veći je od Serije 5, nečujan, jednostavan u kabini i definitivno neočekivano brz (i u osnovnoj formi koja je nama bila dostupna). Pritisak na gas oslobađa zastrašujuću energiju koja nečujno, jezivo i sa zastrašujućim nagonom ubrzava Model S. Iako je sa ubrzanjem od 0-100 km/h bio najsporiji automobil koji smo imali na raspolaganju, mogu slobodno reći da se savršeno linearno ubrzanje koje omogućavaju električni motori ne može porediti ni sa četiri Porscheova cilindra, ni pet Audijevih, ni šest Mercedesovih. Pored toga, dok leđa izdržavaju G sile, sve ostaje potpuno nečujno (osim zvuka vjetra koji prelazi preko automobila i oko retrovizora). Osjećaj je u najmanju ruku jeziv. I dok je Tesla Model S strašno brz (ne smijem ni zamisliti kako bi bilo u Model S P100D koji do 100 km/h ide za 2,7 sekundi), moram reći da je ovaj auto sa ovako tihim Continentalima zapravo ugodni, udobni i komforni porodični kruzer. I to onaj koji će preći oko 350 kilometara sa jednim punjenjem ako se zaboravi na nagla ubrzanja. I gume pomažu da se dostigne ovaj broj. Nizak nivo otpora pri kotrljanju je najvažniji u ovoj jednačini.
Prelazak iz Tesle u Porschea 718 Boxstera bio je dramatičan kao pucanj topa. Otrežnjujući u najmanju ruku.
Da odmah budem jasan – Porsche je najbolji auto od svih kojih smo imali na raspolaganju. Zanimljiv, brz, uzbudljiv i glasan. Onaj koji smo imali je praktično najjeftiniji Porsche – obični 718 Boxster sa dvolitarskim turbobenzincem i 300 KS (104.805 KM u Bosni i Hercegovini). No, uz Continental SportContact 6 265/35 ZR20, vozačku poziciju inspirisanu trkaćim autima i motorom iza leđa, 718 Boxster je kao sa druge planete. Splet krivina koji bi, siguran sam, impresionirao i najveće trkače, izvukao je najviše iz mene, a i iz suvozača Kaija. Primijetio je i sam da sam se praktično zaljubio u najslabiji auto koji smo imali na raspolaganju. I ne stidim se priznati – jesam! Sa Porscheom 718 Boxsterom moguće je toliko precizno voziti, da se ostali automobili učine pomalo nesigurni i nedovršeni. Čak i BMW (koji definitivno i ima malo perverznog karaktera sličnog Boxsteru). Kolega iz Slovenije Jure Gregorčič ga je najbolje opisao: “Točkovi 718 Boxstera su kao ruke na cesti. Tačno se osjeti gdje ide, kakva je podloga, a pri brzoj promjeni pravca pri velikoj brzini čak se i ne osjeti blago pomijeranje stražnjeg dijela kada težina prelazi sa jedne strane na drugu.”
Vožnja 718 Boxstera – najslabijeg i najlakšeg – možda je i najbolji način da zavolite brze aute. Lako ga je voziti brzo, pri tome je izuzetno zabavno, a prosječan vozač granice nikada neće ni dohvatiti. 718 Boxster ima ruke na cesti. Zovu se Continental SportContact 6. One ga čine onim što jeste.
Srećom, posljednje Contintale koje sam isprobao na cestama u blizini Nice bili su na Audiju RS3 Sportbacku. Ovom prilikom se zahvaljujem smjesi Black Chili i gumama ContiSportContact 5P RO2 235/35 ZR19 91Y koje su me, siguran sam, održali živim vozeći Audija RS3 Sportbacka po fantastičnoj cesti gdje se nekada vozio reli Monte Carlo.
Sljedeće riječi govorim bez stida – bojim se Audija RS3 Sportbacka. Nisam se prepao kada sam vozio Ferrarija FF-a, ni svog starog BMW-a na lošim gumama, ni Corvettu, a ni Nissana 370Z-a. Ali, bojim se Audija RS3 Sportbacka. Mali hathback je bio najbrži auto koji smo imali na raspolaganju. Bio je najbrutalniji auto, najekstremniji auto i onaj koji može odvesti od užitka do katastrofe za 3,9 sekundi, koliko mu je potrebno da iz mjesta stigne do 100 km/h. U drugoj brzini, uz način rada Dynamic i otvorene ventile u izduvu, brutalan je kao čekić i nakovanj. Brzinu postiže sa takvom lakoćom, da mi se činilo da u 50 metara, koliko su otprilike udaljene dvije oštre krivine na cesti po kojoj smo vozili, ubrzam od 60 km/h do 150 km/h. Ok, treba mu malo više, ali osjećaj je zastrašujući. Tolika se sila ubrzanja krije u ovom naizgled običnom autu da je potreban period prilagodbe prije početka igranja na krivinama.
Moguće je da je RS3 Sportback brzinom prevazišao kratke brzince. Njegov istinski potencijal moguće je istražiti na pravoj trkaćoj stazi. Brzina je zastrašujuća, zvuk zaglušujući, a pozicija sjedenja daleko viša nego što bi bilo koji ljubitelj brzine zaista želio. Ipak je ovo hatchback, pa i pored savršeno brzog sistema Quattro, fantastičnih guma i prilagodljivog ovjesa, osjeti se problem povišenog težišta i kratkog međuosovinskog rastojanja. RS3 može puno u krivinama, ali ni približno pribrano i staloženo kao niži sportski auto. Da bih uspio dotaći njegove istinske mogućnosti i uopšte skupio hrabrost da ih koristim, RS3 bi trebalo voziti nekoliko hiljada kilometara. Po svim prilikama, moj strah i nervozu od tolikog naleta brzine ublažavao je Black Chili i Continental na svim točkovima. Iako nisam ni osjetio, siguran sam da su me upravo ovi Continentali spašavali više od jednog puta.
Dok je petnaestak influensera, instagram ratnika i bloggera istraživalo granice svojih abdominalnih mišića pokušavajući se zadržati na sjedištu dok su brutalni auti presijecali krivine, Kai i ja smo u Audiju nastavili razgovor o Continentalu. Kao što sam i rekao, Continental AG nisu samo gume. Automobili koji su nam bili na raspolaganju najbolje pokazuju dijapazon proizvoda i širinu razvojnog tima Continentala.
⇑ Patricia Esparza Alonso, PR & Product Manager za Continental Belgija sa elektronskim stabilizacijskim sistemom koji je razvio Contineintal i koji se koristi na velikom broju vozila, uključujući i neke koje smo vozili u Francuskoj.
Pored guma, BMW M240i xDrive nosio je Continentalovu tehniku:
– Dynamic Stability Control, senzore brzine na točkovima, sistem za mjerenje pritiska u gumama, senzore u motoru, ventilacioni sistem (klima-uređaj), električni sistem u sjedištima.
Audi RS3 Sportback, sa druge strane koristi Continentalove:
– ESC, senzore u motoru, sisteme na ovjesu i brojne fizičke elemente u kabini.
Tesla Model S dobio je čak i:
– Elektronski kontrolisan zračni ovjes, klima-uređaj, sistem mjerenja pritiska u gumama, takozvana “Vegan” kabina sa sintetičkim materijalima.
Porsche 718 Boxster koristi Continentalov:
– Uređaj za pranje prednjih svjetala, tablu sa instrumentima, sistem direktnog ubrizgavanja goriva, senzore u motoru i drugo.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Očigledno, promocijom ovakvih tehnologija Continental AG pokazuje da je uključen u razvoj svih elemenata koji se praktično koriste na automobilu. Kada dodamo tome kompletan tim za razvoj autonomnih sistema, te tim za razvoj električnih vozila, jasno je da se radi o kompaniji čiji potencijali sežu daleko više od guma. Čak se ne bih ni iznenadio da kroz nekoliko godina vidimo Continentalov konceptni automobil na nekom od sajmova.
feb 10, 2025 0
feb 07, 2025 0
feb 07, 2025 0
feb 07, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 04, 2025 0