Osvježeno March 5th, 2021 8:00 PM
Jan 21, 2021 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Byd Auto, kompanija čija oznaka predstavlja akronim izraza “Build Your Dreams” (“izgradi svoje snove”) je jedna od najzanimljivijih na automobilskoj karti Kine. Njenu orijentaciju nagovijestila je činjenica što je sestrinska kompanija Byd Electronics – najveći svjetski proizvođač baterija za mobitele, a posebno je poznata u razvoju litij-željeznih fosfatnih akumulatora za plug-in hibridna vozila.
Stoga ne čudi da prvi svjetski velikoserijski plug-in hibrid nije bio Chevrolet Volt, ni Toyota Prius, nego… Byd F3DM. Nedostatak odgovarajuće infrastrukture za električno punjenje baterija u Kini, te neuvjerljiv dizajn prije 10-ak godina, limitirali su uspjeh F3DM-a, ali Byd nije posustajao.
Sa Daimlerom je formirana zajednička kompaniju Denza za proizvodnju električnih automobila, a ekspanzija vozila s nultim emisijama posljednjih godina dala je zamah Bydu, što najbolje pokazuje nedavno predstavljena limuzinska perjanica – model Han.
Novi model juriša na etablirane igrače D+ segmenta čiji su najprodavaniji modeli u Kini Toyota Camry, Kia K5 i Hyundai Sonata. Zanimljivo da – za razliku od Kije, koja svoj dizajn naziva “Tigrovim licem” – Byd za Han koristi opis “Zmajevo lice”. A izgled Hana potpisuje Wolfgang Egger, koji je ranije bio glavni dizajner Alfa Romea i Audija.
Limuzina je izgrađena na platformi vlastitog dizajna i dimenzijama više spada u E-segment. Han je dugačak 4.980 mm, širok 1.910 mm, visok, 1.495 mm, s međuosovinskim razmakom od čak 2.920 mm. Uz to, silueta limuzine omogućila je nizak koeficijent otpora zraka, na što su dizajneri Hana vrlo ponosni, ističući da je koeficijent otpora zraka samo 0,23.
Byd Han dolazi u dvije izvedbe koje se minimalno razlikuju po izgledu. Estetska diferencijacija je načinjena kako bi se naglasila razlika u tehnici: Byd Han EV je električni model, dok Byd Han PHEV spada u plug-in hibride.
Sedan straga pomalo podsjeća na Peugeot 508 straga, dok su naprijed dva potpuno različita dizajna. Električna verzija dobila je prilično uske LED farove, čijim gornjim dijelom prolazi LED dnevna svjetleća traka. Naravno, za električni model ne postoji rešetka hladnjaka. Upečatljiv detalj je vanjsko izvlačenje ručica za otvaranje vrata.
Prva verzija koja stiže na tržište je električni Han EV koji će biti dostupan u dvije verzije. U oba slučaja prednje točkove pokreće električni motor snage 163 kW (222 KS), dok dodatni električni motor za stražnje točkove snage 200 kW (272 KS) top-verziju pretvara u 4×4. Kupci mogu birati i između tri različite baterije koje osiguravaju voznu autronomiju od 390 do 605 kilometara.
Kada je riječ o plug-in hibridu, osnova je dvolitarski turbobenzinac (192 KS) kome pomaže elektromotor snage 183 kW (245 KS). Baterija kapaciteta 22 kWh osigurava prelazak 100 km na “samo na struju”, a navodi se prosječna potrošnja od 3,2 litra goriva na 100 kilometara.
U raskošnoj unutrašnjosti dominira ogromni ekran multimedijskog sistema “laptop dijagonale” od čak 15,6 inča, koji se može okretati, ovisno od toga da li vozač i putnici žele da bude u vodoravnom ili vertikalnom položaju.
Digitalna instrument-tabla nosi 12-inčni visokokvalitetni monitor, ispred kojeg je dvokraki upravljač, nalik na volan nove Škode Octavije. Centralni tunel podsjeća na nove Mercedese, s džojstikom za prebacivanje brzine i dugmićima za asistent sisteme.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Raskoš ima svoju cijenu pa kupci Byd Hana trebaju platiti najmanje 219.800 yuana (54.900 KM) za PHEV hibridnu verziju, dok električni Byd Han EV startuje na 229.800 (57.400 KM).
Mar 05, 2021 0
Mar 05, 2021 0
Mar 05, 2021 0
Mar 04, 2021 0
Mar 05, 2021 0
Mar 05, 2021 0
Mar 05, 2021 0
Mar 05, 2021 0