Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
dec 25, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited), vodeći svjetski proizvođač baterija, predstavio je novu šasiju za automobile nazvanu Bedrock.
Ova šasija u obliku skateboarda, kako navode, pružaće autonomiju veću od 1.000 km, a prve šasije biće isporučene proizvođaču automobila Avatr.
Konstrukcija šasije je napravljena od čelika visoke čvrstoće (2.000 Mpa) i aluminijskih legura (600 Mpa), koji su međusobno toplo-presovani.
Takva struktura je veoma čvrsta i otporna na deformacije, pa kako se navodi, može izdržati frontalni sudar (ili udar u zid) brzinom od 120 km/h, bez većih deformacija.
Pri takvom sudaru, baterija, koja je smještena u sredini strukture, bila bi zaštićena, a visokonaponski krug bi bio prekinut u vremenu od 0,01 sekunde, a preostala visokonaponska energija bi se “ispraznila” u roku od 0,2 sekunde, čime bi se smanjio rizik od požara i eksplozije.
Iz CATL-a navode da konstrukcija šasije može apsorbovati do 85% energije sudara, u poređenju s uobičajenih 60%, koliko iznosi apsorpcija energije sudara kod većine dosadašnjih šasija slične konstrukcije.
Također, ova šasija može podržati variranje međuosovinskog rastojanja, kao i visine klirensa, sisteme upravljanja “drive-by-wire”, te sisteme autonomne vožnje do nivoa 4 (Level 4).
Iako nije najavljeno koji će Avatrovi modeli koristiti Bedrock šasiju, potvrđeno je da će serijska proizvodnja započeti za 12 do 18 mjeseci.
Trenutno C-NCAP (China New Car Assessment Program) testove frontalnog sudara obavlja pri brzini od 56 km/h, što generiše energiju udara ekvivalentnu padu s visine od 12 metara. Poređenja radi, sudar pri brzini od 120 km/h, generiše 4,6 puta veću energiju, odnosno ekvivalentan je padu s visine od 56 metara.
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 06, 2025 0
jan 28, 2025 0
jan 27, 2025 0
jan 24, 2025 0