Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 07, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
CATL, najveći svjetski proizvođač baterija za električne automobile, na dobrom je putu da finalizuje prvu fazu razvoja takozvanih solid-state baterija. Podsjetimo, ove baterije, poznate još pod imenom baterije sa čvrstim elektrolitom, prema svojoj strukturi trebaju imati puno bolje karakteristike od do sad poznatih li-ion baterija koje se najčešće ugrađuju u električne automobile.
Prema posljednjim informacijama CATL je dodatno investirao u finale razvoja i konačno dobio očekivani rezultat. Ipak, još uvijek se radi o razvojnoj fazi, pa bismo, prema svemu, prve serijske baterije ovog tima mogli vidjeti u automobilima tek za dvije godine, a najranije za godinu dana.
CATL se bazirao na formi ćelije kapaciteta 20 Ah, od kojih se mogu slagati baterije različitih kapaciteta i napona. Vijest dolazi nakon što je ovaj gigantski proizvođač baterija za EV zaposlio 1.000 stručnjaka u svojim istraživačko-razvojnim centrima.
Tehnička rješenja ove kompanije dovela su do gustine energije do 500 Wh/kg aktivne materije za litijumske ternarne baterije (NMC), što je za 40% više od gustine koju mogu imati trenutne baterije.
Međutim, u izvještaju se navodi da brzina punjenja i vijek trajanja nisu baš tamo gdje bi trebali biti i da su to problemi koje bi trebali biti riješeni u narednih godinu ili dvije.
Ukoliko se navedeni problemi riješe, to praktično znači da baterija modernog električnog automobila više neće imati prosječnu masu od 500 kilograma nego samo 300 kilograma. Budu li se pak zadržali današnji standardi veličine baterije, to znači da će električni automobil imati autonomiju od najmanje 1.000 kilometara.
Još u aprilu je saopšteno da je CATL napravio finalni prototip ćelije kapaciteta 10 Ah, koja bi prema trenutnim karakteristikama mogla ući u masovnu proizvodnju već 2027. godine, a u septembru je potvrđeno da se definitivno radi o sastavu bez premca.
Prateći razvoj i praktično investirajući u CATL-ovo istraživanje, nekoliko kompanija, uključujući Toyotu, Mercedes-Benz, Stellantis i druge, u potpunosti se oslanjaju na CATL-ove informacije i očekuju prve isporuke za svoje električne modele. Zbog toga su, uslovno rečeno, ovi proizvođači usporili vlastiti razvoj, čekajući CATL-ovo konačno rješenje.
CATL već 10 godina razvija ovu vrstu baterija i naglašava da je najveći problem u njihovoj trajnosti i broju ciklusa punjenja i pražnjenja, pa je jasno prema čemu su usmjereni najveći istraživački resursi.
Prema podacima CnEVPosta, CATL dominira na globalnom tržištu EV baterija sa čak 36,7% udjela do septembra 2024. godine.
Kineski BYD je drugi sa 16,4% udjela na tržištu. BYD također planira predstaviti solid-state baterije. Na Svjetskom kongresu nove energije u septembru 2024. godine, glavni naučnik i inženjer BYD-a, Lian Yubo, rekao je da bi se solid-state EV baterije mogle naširoko koristiti za pet godina.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
nov 28, 2024 0
nov 26, 2024 0