Osvježeno 28 Aprila, 2025 11:44 PM
feb 26, 2025 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, Vijesti 0
Godinu dana nakon pojavljivanja MG-a, prvog kineskog brenda koji je na ozbiljan i na organizovan način na bh. tržište stigao 2022. godine, dočekali smo i Chery. To je bio jasan signal da kineski brendovi polako ulaze u Bosnu i Hercegovinu razbijajući sumnje i predrasude koje su do tad vladale među kupcima.
MG je na svojevrstan način otvorio vrata i drugim automobilskim brendovima iz najmnogoljudnije zemlje svijeta i pokazao kako kineski automobili nekad i kineski automobili sad gotovo da i nemaju dodirnih tačaka.
I to je sasvim jasno pogledamo li globalnu sliku, broj proizvedenih kineskih automobila, broj izvezenih kineskih automobila i kompletna tehnička rješenja koja nude moderni kineski proizvođači. Spomenimo još i to da su kineski proizvođači globalni lideri kada su u pitanju električni i elektrificirani automobili, i to da su kineski proizvođači lideri na polju proizvodnje baterija za električne automobile.
Chery je naravno jedan od glasovitijih kineskih proizvođača automobil, a prvi zvanični nastup u BiH zabilježili smo pred kraj 2023. godine. Danas je iza Cheryja već jedna puna kalendarska godina, što je dovoljno za osvrt i za kratku analizu.
Chery je na tržištu BiH prosječnim poznavaocima bio potpuno nepoznat brend, a tržište je otvorio s modelima koji ni u jednoj varijanti nisu bili afirmisani među bh. kupcima. Već pred kraj 2023. godine, u prvi i jedini izložbeni salon ušla su tri modela – FX, Tiggo 7 Pro i Tiggo 8 Pro, otkad je praktično i počela zvanična prodaja. Pred kraj 2024. godine tržište je bilo bogatije i za model Tiggo 4 Pro.
Prema dobijenim podacima, za Cheryja su se u BiH u toku pune kalendarske 2024. godine opredijelila 83 kupca. Zanimljivo je to što su kupcima bili interesantniji najveći i najskuplji modeli. Tako je Tiggo 8 Pro našao put do 41 kupca, Tiggo 7 Pro do 17 kupaca, FX do 14 kupaca i konačno Tiggo 4 Pro do 11 kupaca.
Govorimo li o ukupnom broju isporučenih primjeraka, do kraja januara 2025. godine Chery je tržište BiH obogatio sa 105 primjeraka.
Mirza Mašić, rukovodilac prodaje za automobile ovog brenda, kaže da na početku nisu očekivali baš ovakav interes. “Bili smo svjesni da je Chery potpuno nepoznat brend na našem tržištu i da su kupci u BiH veliki skeptici kada su u pitanju automobili iz Kine. Iskustva praktično nisu postojala, a kupci su jedine informacije dobijali iz medija. Međutim, krenulo je! Prvi primjerci su isporučeni praktično odmah po dolasku prvih količina, a što je najzanimljivije, kupci su se uglavnom interesovali za najveće, najopremljenije i najskuplje modele. Za to naravno postoje opravdani rezultati, jer je najskuplji, najsnažniji najopremljeniji Tiggo 8 Pro tada koštao samo 66.000 KM, što je bila cijena po kojoj se ni jedan konkurent nije mogao kupiti”, kaže Mašić.
Zanimljivo i neobično je to da je prodaja Cheryja u toku 2024. godine bila vrlo ujednačena i da su s krajem godine, sva planirane i naručene količine rasprodate.
Mašić kaže da je jedno od pitanja većine kupaca bilo ono o iskustvima drugih i o kvarovima koji su do sada zabilježeni. Također, interesovali su ih i garantni uslovi. “Teško je bilo uvjeravati ljude o bilo kakvom kvalitetu, jer ni mi do tada nismo imali puno informacija. Prodaja nije krenula dok serviseri nisu prošli kompletnu obuku i dok skladište nije popunjeno osnovnim rezervnim dijelovima. Sudeći prema dosadašnjoj praksi, ni na jednom od 105 isporučenih primjeraka nismo imali ni jednu mehaničku intervenciju, a na modelu Tiggo 8 Pro nismo imali ama baš nikakvu intervenciju. Ono zbog čega su se kupci javljali u servis to su bile softverske greške. Na samo sedam primjeraka imali smo problem blokiranja centralnog displeja multimedije i problem blokiranja sistema ambijentalnog osvjetljenja, što smo riješili jednostavnom nadogradnjom softvera i to za nekoliko minuta”, tvrdi Mašić.
Grand Automotive doo iz Sarajeva, ovlašteni uvoznik za automobile Chery, ali i za brendove Ford i MG za BiH, u ovu godinu je ušao s puno ozbiljnijim ambicijama. Vođeni velikim interesovanjem kupaca u protekloj godini, za prvi kvartal ove godine naručeno je već 50 primjeraka, a već je isporučena prva četvrtina. Ambicije se također odnose i na širenje dilerske mreže, pa će pored vrlo aktivnih dilera u Tuzli i u Banjoj Luci, vjerovatno s radom krenuti i još neki dileri.
U ovoj godini Chery će nastupiti i sa četiri već poznata modela, od kojih su dva imala redizajn. Uvoznik za BiH je potpuno siguran u to da će model Tiggo 8 Pro i dalje izazivati najveći interes, a pogotovo zbog toga što se radi o potpuno redizajniranom modelu. Slično je i s modelom Tiggo 7 Pro, koji je svakako u ovu godinu ušao s redizajniranim modelom.
Međutim, najavljuju i još neke, varijante modela Tiggo 4 Pro, s kojim su krenuli u protekloj godini i to s vrlo popularnom cijenom od 36.900 KM. Kupcima će biti ponuđene i varijente s bogatijim paketima opreme, ali i varijante s automatskim mjenjačem, što će ponudu učiniti još zanimljivijom.
Grand Automotive posebno ističe garanciju od 7 godina ili do 150.000 kilometara, što nedvosmisleno igra veliku ulogu u nastupu na bh. tržištu.
Cijene svih automobila Chery pogledajte klikom ovdje.
apr 28, 2025 0
apr 28, 2025 0
apr 28, 2025 0
apr 28, 2025 0
feb 20, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 20, 2024 0
sep 02, 2024 0