Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
sep 10, 2015 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Pred početak frankfurtskog sajma automobila, Dacia je službeno predstavila svoj premijerni automatizovani ručni mjenjač Easy-R.
Prvi put u svojoj historiji, rumunski proizvođač vozila će ponuditi automatizirani ručni mjenjač Easy-R. Uparen sa downsize turbobenzinskim agregatom TCe 90, koji je istovremeno opremljen sa Stop&Start funkcijom, ova peterostepena mjenjačka kutija učiniće vožnju ležernijom, pružajući praktičnost i slobodu u promjenama brzina bez upotrebe kvačila. Easy-R mjenjač biće, u zavisnosti od tržišta, dostupan do kraja ove godine na sljedećim modelima: Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway. Istovremeno, Dacia zadržava prepoznatljivu prodajnu politiku, pa će novi mjenjač biti dostupan po pristupačnoj cijeni.
U kombinaciji sa malolitražnim turbobenzinskim agregatom TCe 90 Easy-R kombinuje praktičnost i komfor u vožnji. Sa snagom od 90 KS i sa obrtnim momentom od 140 Nm, odziv na gas, kako u gradskim uslovima tako i na otvorenoj cesti, odvija se na niskim obrtajima radilice motora. Agregat je dodatno oplemenjen Stop&Start sistemom, koji može uzvratiti niskom prosječnom potrošnjom od svega 4,9 litara/100 km i emisijom CO2 od 109g/km, što je jednako verziji sa ručnim mjenjačem.
Najnovija Dacijina mjenjačka kutija prilagođena je kupcima koji gaje fleksibilniji stil vožnje u urbanim uslovima, uz jednostavne izmjene brzina bez upotrebe pedale kvačila. Easy–R mjenjačka kutija je opremljena kompjuterski kontrolisanim elektromehaničkim pokretačem, koji umjesto vozača obavlja ulogu odvajanja kvačila, odnosno izmjene brzina i finalno uklapanje zupčanika u potrebnu brzinu. Vozaču su na raspolaganju dva načina izmjene brzina, “drive” (automatsko) i “manual” (ručno) prilagođeno za impulsno “šaltanje” brzina.
Pri automatskim promjenama brzina (drive), kompjuterski kontrolisana mjenjačka kutija vrši “šaltanje” u zavisnosti od broja obrtaja agregata, brzine kretanja vozila i ukupnog stila vožnje.
Kod ručne izmjene brzina (manual) vozač preuzima potpunu kontrolu.
Odabrani način vožnje sa automatskim šaltanjem pokazuje optimizirano lagano kretanje vozila, takozvano “puzanje” vozila. Kada se podigne noga sa kočnice, vozilo se automatski ležerno pokrene naprijed ili nazad bez ikakve potrebe za pritiskom na pedalu gasa. To olakšava manevrisanje na niskim brzinama (npr. prilikom paralelnog parkiranja vozila), te u kombinaciji sa sistemom Hill Start Assist pomaže održati vozilo stabilnim i upravljivim na manjim kosinama. Također, koristan je i prilagođen u laganom kretanju kroz saobraćajne gužve.
Easy-R mjenjač pomaže u izjednačavanju potrošnje goriva i emitovanju CO2 sa klasičnim ručnim mjenjačem. S druge strane, pošto je elektromehanički pokretač “uključen” samo za vrijeme izmjene brzina, Easy-R trpi daleko manje gubitke energije od konvencionalnog automatskog mjenjača.
Odabirom elektromehaničke umjesto hidraulične tehnologije, Easy-R mjenjač omogućava prefinjenost u vožnji, poboljšavajući pouzdanost i izdržljivost u isto vrijeme.
Tokom razvojnog perioda Easy-R transmisije, inženjeri su potrošili čak 130.000 radnih sati na dinamometru, a svaki primjerak prilikom napuštanja proizvodne linije biće temeljito podvrgnuta visokoj kontroli kvalitete.
jan 08, 2025 0
dec 26, 2024 0
dec 14, 2024 0
nov 18, 2024 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0